Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astmaatikot, miten nyt menee?

Vierailija
05.08.2020 |

On ollut ihmeellistä kuivaa yskää, raskas hengittää mutta muuten olo ok. Millä lääkityksillä menette? Itsellä flixotide 1-2 kertaa aamuin illoin ja kestineä siitepölyyn mutta ei tunnu riittävän :( Mietin tässä lääkäriin menoa, ehkä määrää myös koronatestiinkin niin tietääpä senkin sitten samalla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on kohtauslääkkeenä?

Vierailija
2/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ventolinea avaavana, mietin että pitäisikö alkaa käyttää sitäkin aamuin illoin? Toimiiko joillakin näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täsmälleen sama tilanne, ei tosin yskää. Tein äsken oirekyselyn, kun ajattelin, että jos tämä lasketaan hengitysvaikeudeksi, mutta siinä onkin kyse vähän vakavammasta tilasta. Aion kokeilla, miten tehostettu astmalääkitys (tuplasuihkeet ja kortisoni syötynä) auttavat. Tämä on nimittäin ihan normaalia astmaoireilua, josta en olisi huolissani, jos koronaa ei olisi. Lääkkeenä Seretide ja Prednisolon, mutta voisin kyllä ottaa myös antihistamiinia, jos tämä on heinien aiheuttamaa.

Vierailija
4/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ventolinea avaavana, mietin että pitäisikö alkaa käyttää sitäkin aamuin illoin? Toimiiko joillakin näin?

Vain otettu lääke auttaa. Ota ihmeessä, jos siitä on hyötyä. Itse otan avaavia ihan surutta silloin, kun astma yrittää ryppyillä mulle.

Vierailija
5/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sitä Ventolineä siihen raskaaseen hengityseen. Kuinka monta kertaa sitten on määrättykin. Etkö todella ole saanut lääkäriltä mitään ohjeistusta hoidostasi?

Vierailija
6/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innovair/Buventol. Vähän ahdistavaa ollut hengittää viime aikoina. Välillä parempia päiviä.

Vierailija
7/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetellyt kun hengitys on ollut raskaampaa viime päivinä ja olen joutunut ottamaan ylimääräistä avaavaa ja hoitavaa. Onko ilmassa jotain mikä aiheuttaa oireita vai mitä. Meinasin aloituksen tehdä just samasta asiasta.

Vierailija
8/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetellyt kun hengitys on ollut raskaampaa viime päivinä ja olen joutunut ottamaan ylimääräistä avaavaa ja hoitavaa. Onko ilmassa jotain mikä aiheuttaa oireita vai mitä. Meinasin aloituksen tehdä just samasta asiasta.

Etkö oikeasti tiedä, että pujo kukkii joka vuosi elokuussa?

Vierailija
9/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ottaa ensin sitä ventolinea ja sitten flixotidea 1-2 krt.

Vierailija
10/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seretideä 2 annosta aamuin illoin. Nyt on taas tullut astmaan viittaavaa yskää ja rasituksensietokyky laskenut, väsyttää. Ajattelin kysyä lääkäristä kortisonikuuria. Hankaluutena on, että kortisoni vie yöunet, ja valvoneena töissä tosi raskasta.

Vierailija
11/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alvesco hoitavana lääkkeenä, 2 suihkausta mutta juuri vähensin kokeeksi yhteen kun on niin hyvin mennyt. Avaavana Buventol mutta kuukauteen en ole tarvinnut ottaa kertaakaan.

Vierailija
12/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ventoline ja flexotide sekä avaavat nenätipat (kortisonia) aamuin illoin ja antihistamiini tabletteina. Eikä minulla ole astmaa, vaan allergia: nenän tukkoisuutta ja sitkeää yskää/liman eritystä.

Vierailija
13/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuusta asti hengenahdistusta ja kuivaa yskää. Välillä kurkun turpoamista ja äänen käheyttä. Lievää astmaa ollut koko ikä ja oireillut vain infektioiden yhteydessä. Hengitettävä kortisonilääkitys keuhkoihin, muuta en ole saanut ja nyt senkin pitäisi lopettaa lääkärin mielestä. Enpä taida lopettaa kun oireet palaa heti.

Vierailija
14/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aiotte tehdä madkien kanssa? Toisaalta sanottu etteivät sovi astmaatikoille, mutta kuitenkin katupölyä vadtaan on mun käsketty käyttää.

Vierailija
15/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten aiotte tehdä madkien kanssa? Toisaalta sanottu etteivät sovi astmaatikoille, mutta kuitenkin katupölyä vadtaan on mun käsketty käyttää.

Jos jostain sais vaan ostettua niitä maskeja, niin vois käyttääkin.

Vierailija
16/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty hengittämään millään kangasmaskeilla. Täytys olla venttiilimaski. Meiltä päin ovat joka kaupasta loppu.

Vierailija
17/25 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mätäkuun myötä ilmassa on vaikka mitä.

Vierailija
18/25 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoni, esim. prednisolon, laskee vastustuskykyä viruksille, joten korona-aikana sen syöminen ei ole järkevää muuta kuin pakon edessä. Ennemmin hoitavan lääkkeen annoksen tuplaaminen ja sen lisäksi kohtauslääkettä tarvittaessa.

Vierailija
19/25 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ikävää, kun astma oireilee pahemmin. :( Etenkin näihin aikoihin.

Mulla on mennyt todella hyvin. Astma on ollut hyvässä hoitotasapainossa nyt kolmisen vuotta. Käytän Budesonidia säännöllisesti ja Ventolinea tarvittaessa (noin kerran viikossa. Joskus saattoi mennä 10 annosta päivässä, enkä todellakaan käyttänyt sitä turhaan. Koitin jopa säästellä sitä.) Olen nyt vähentänyt Budesonidinkin käyttöä hyvällä menestyksellä.

Allergialääkkeenä käytän Loratadinia päivittäin. Se vaikuttaa tilanteeseen selvästi.

Vierailija
20/25 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pysty hengittämään millään kangasmaskeilla. Täytys olla venttiilimaski. Meiltä päin ovat joka kaupasta loppu.

Venttiilimaskin kanssa hengittäminen vasta raskasta onkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän