Astmaatikot, miten nyt menee?
On ollut ihmeellistä kuivaa yskää, raskas hengittää mutta muuten olo ok. Millä lääkityksillä menette? Itsellä flixotide 1-2 kertaa aamuin illoin ja kestineä siitepölyyn mutta ei tunnu riittävän :( Mietin tässä lääkäriin menoa, ehkä määrää myös koronatestiinkin niin tietääpä senkin sitten samalla.
Kommentit (25)
Itseasiassa esim. Briteissä on astmaatikoille paljon tarkemmat korona-ajan ohjeet kuin Suomessa. Siellä on tehty lista high cortisone astmalääkkeistä, joiden jatkuva käyttö voi myös laskea vastustyskykyä ja joiden käyttäjien tulisi tästä syystä olla erityisen varovaisia korona suhteen, pysyä poissa julkisilta paikoilta jne.
Mulla oli vuosia käytössä Seretide ja astmaoireet pysyi hyvin kurissa, mutta se alkoi ärsyttää kurkkua ja ääni katosi melkein kokonaan, joten oli pakko vaihtaa lääke ensin Bufomixiin ja sitten Innovairiin. Oireet on lisääntyneet merkittävästi, mutta oikein parempaakaan vaihtoehtoa ei ole löytynyt. Harmittaa.
Mä otan Budesonidia 2 annosta aamuin illoin ja harvoin tarvii ottaa avaavaa Buventolia. Mullaki on astmaoireet pahentunu tässä kevään/kesän aikana. Joudun töissä pitämään melkein jatkuvasti maskia ja mietinki että johtuuko oireilu siitä. Inhottava sellanen lievä hengenahdistus ja muutaman kerran öisin heränny siihen etten saa henkeä.
Ok sain kyllä ohjeet lievempään oireiluun mutta nyt pahentuneet, hyvä tietää ilman lääkärikäyntiäkin että voi tuplata annokset. Hengenahdistus ja yskä on pelottanut ja miettinyt että mitä jos on jotain vakavampaa, mutta tavallaan lohduttavaa kuulla että se voi olla astmaatikolle ihan "normaalia". T: AP
Mä olen luullut, että tarkoitus on olla sellainen lääkitys, jolla menee koko ajan hyvin, eikä tarvii käyttää kohtauslääketttä oikeastaan ollenkaan. Siis yritätkö annosta laskemalla saada kohtauslääkkeesi uudelleen käyttöön?