Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesämökkinirsoilijoista galluppia

Vierailija
21.07.2013 |

Olen itse tottunut kesämökkeihin, jotka ovat saaressa tai muuten kaukana ja ilman juoksevaa vettä ja sähköä (tai aurinkopaneelisähköllä). Olen yllättynyt, että moni kaupunkilainen ei suostu edes harkitsemaan mökkivierailua, jos ei ole vesivessaa, suihkua ja omaa makuuhuonetta. Harmillista. Jää moni hieno paikka näkemättä noilla kriteereillä. (Sen ymmärrän, että pienen vauvan vanhemmat eivät välttämättä halua alkeellisiin oloihin, mutta nyt on kyse perheistä, joilla ei ole vaippaikäisiä.)

Kerro, mitkä ovat mökkeilykriteerisi ja minkä ikäinen olet!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin sisävessa, juokseva vesi ja sähköt. Oma makkari ei niinkään ole tärkeä. En viitsisi vaivautua myöskään kuivan maan mökille. Olen 30-vuotias.

Vierailija
2/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mökki jos on sisävessa ja juokseva vesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, suihku ja oma rauha eli oma huone vähintään pitää olla. Lämmitä ja kuivaa.

Vierailija
4/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappi. Se on mun ehdoton kriteeri, ilman sitä en tule toimeen. Kunnon kellarilla pärjäisi ehkä, mutta sellaista en ole vielä misään nähnyt.

ja mun maailmassa se jääkaappi kyllä toimii sähköllä, koska peään aina ettäne kaasuvehkeet tuottaa häkää.

Vierailija
5/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei innosta mökkeily lainkaan. AIva sama olisiko alkeellinen vai jo kaikilla herkuilla oleva huvila.  Ei kiinnosta. Mä matkustan mielummin ulkomaille rantalomille.

Vierailija
6/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 22:45"]

Mua ei innosta mökkeily lainkaan. AIva sama olisiko alkeellinen vai jo kaikilla herkuilla oleva huvila.  Ei kiinnosta. Mä matkustan mielummin ulkomaille rantalomille.

[/quote]

Niin ja olen 43v.

Vierailija
7/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla päästävä mahd. lähelle (kävelymatka max 50m)

Sisävessa ja suihku

Sähkö

Netti

Jääkaappi ja sähköhella

Kauppa suht lähellä

Saunasta ei ole väliä eikä tarvi olla omaa makkaria

Tämän vuoksi pysyn kotona. Olen elämäni ensimmäiset 20v asunut mökkiolosuhteissa ja mökkikiintiöni on täynnä. Arvostan nykyajan mukavuuksia enkä voi ymmärtää miksi jotkut menevät vapaaehtoisesti alkeellisiin olosuhteisiin. Se on rienausta, vähän kuin ruvettaisiin pariksi viikoksi leikkimään Afrikan nälkäänäkeviä.

Vierailija
8/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 22:45"]

[/quote]

Niin ja olen 43v.

[/quote]

Niin siis ei kakkostakaan kiinnosta yhtään, mutta kun kerran kysyttiin millä mut nirson kaupunkilaisen mökille saisi ;)

Vierailija
9/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma mökki, jossa sähköt ja vesi, ja siellä viihdyn. Tosin lähinnä mukavien naapureiden ansiosta, joiden kanssa pidämme joka päivä vähintään yhdet kahvikekkerit. Muiden mökeillä en vaan viihdy, jollei se ole jotenkin erityisen poikkeuksellinen (millaista en ole tavannut). En vaan saa siitä mitään. Inhoan kaikkea epähygieenistä, inhoan ötököitä, inhoan sellaista turhanpäiväistä vaivannäköä, että käytetään puolet päivästä siihen että saa tiskivedet lämmitettyä ja tiskit tiskattua. Kotitöitä saan tehdä kotonakin joka päivä ihan riittävästi.

Vierailija
10/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis kukaan tulisi vieraaksi alkeelliselle mökille?

Vierailija
11/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei jää mikään hieno paikka näkemättä koska en halua käydä puuceessa tai elää muuten epämukavasti. Lomaa ei ole hirveän paljoa vuodessa ja se olisi hyvä käyttää niin että on mukava olla. Ei tulisi mieleeni arvostella jonkun tapaa olla ja olen välillä ihmetellyt tätä mökkiraivoa. Että pitää olla mökillä tietynlainen tai on jotenkin vääränlainen. Itse olen täysin mukavuuksin varustetulla mökillä meikit naamassa. Se häiritsee joitain ihmisiä. Miksihän lie.

Minä rakastan lomailua enkä halua tehdä lomasta epämukavaa. Siksi jätän joka kesä väliin juhannuksen veljen mökillä. Katsotaan sitten jos joskus tekevät sinne vesivessan.

Vierailija
12/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kammoan puuceetä, mutta en jätä sen takia vierailuja väliin. Voin myös tulla pidemmäksikin aikaa mökkiin, jossa on kantovesi eikä sähköjä. Kunnollinen tulisija kun on ja ehjä ja siisti mökki muuten, niin ihan fine! 

Vierailija
13/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulisin vieraaksi alkeelliselle mökille. Ikäni partiota harrastaneena, metsäolosuhteissa eläneenä yksikään mökki ei tunnu liian alkeelliselta. Nykyaikana, kun kaikki tulee valmiina, minusta on kiva, kun pitää vähän puurtaa elämisen eteen. Kotona sitä kuitenkin ollaan suurin osa vuodesta, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
14/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 23:05"]

Mä kammoan puuceetä, mutta en jätä sen takia vierailuja väliin. Voin myös tulla pidemmäksikin aikaa mökkiin, jossa on kantovesi eikä sähköjä. Kunnollinen tulisija kun on ja ehjä ja siisti mökki muuten, niin ihan fine! 

[/quote]

ai niin, olen 39v

Vierailija
15/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla alkeellista, mutta SIISTIÄ!!! eli että ei sauna ole limainen ja siivoamaton, hiiren paskat keittiöissä ja astioisssa yms yms. mökille kuuluu vanha pallogrilli ja kaunis hyväpohjainen uimaranta, ei mikään hyttyskuhilikko ja mutalätäkkö kelpaa kun kerran kysyyt :)

meillä on vanha, mutta modernisoitu mökki (aurinkösähköllä ja kaasulla toimii kaikki, jopa pakastelokero) ja nukkumapaikat on uutta ja siistiä. petivaatteet samoin. eipä oo valittamista! ei haluta luksushuvilaa kun kaupunkikoti on ammattilaisten rakentama ja sisustama.

Vierailija
16/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin käydä huussissa, peseytyä saunassa padassa lämmitetyllä vedellä ja nukkua missä nurkassa vaan. Sähkö olisi mukava olla. Oma huvila on talviasuttava ja siellä on kaikki mukavuudet sisävessoineen ja -saunoineen rantasaunan lisäksi. On se vaan niin paljon helpompaa hyysätä kesävieraita, kun on tiskikone, liesi, mikro, uuni ja tilava jääkaappipakastin.

Vierailija
17/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei saa kuin korkeintaan illasta aamuun kestävälle vierailulle mökkiin jossa ei ole kunnollista vessaa ja peseytymismahdollisuutta. Toi ei poissulje padassa lämmitettävää pesuvettä.

Mä en kaipaa mitään "takaisin keskiaikaan" meininkiä, olen lapsuuteni elänyt talossa jossa oli ulkohuussi ja vain kylmä vesi tuli hanasta. Myös saunassa vesi lämmitettiin padassa josta pesuvesi tehtiin kahteen eri saaviin, olen jakanut makuuhuoneen sisarteni kanssa.

Muut saavat mökkeillä juuri niin askeettisesti kuin lystäävät. Kun mä lähden mökille, lähden sinne rentoutumaan ja siihen ei kuulu mökit keskellä ei yhtään mitään.

Vierailija
18/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi paremman puutteessa ihan millainen mökki vain vain. En ole koskaan päässyt kunnolla mökkeilemään, vaikka halu olisi kova.

Jos pitää nirsoilla niin: oma ranta, ei naapureita liian lähellä, puusauna ja ulkohuussi. Sähköt ja vesi on tietty kivoja, oma saari olisi ihana. Mä lähtisin riemuissani APn kuvailemalle mökkilomalle yksinäiseen saareen ilman sähköä ja juoksevaa vettä.

Vierailija
19/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä noin 3 tunniksi kylään mökille, jonne on tie, mutta ei muita mukavuuksia. Saunaan tai uimaan en mene. Mökkeilemään mennessä haluan kaikki kodin edut eli sähköt, vedet, sisävessan, kunnon keittiön, lämminvesivaraajan (ison), kunnon nettiyhteyden, järven, laiturin, erikseen rantasaunan ja ilman muuta oman huoneen.

Vierailija
20/29 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan sisävessan ja sähkön. Mielellään suihkun myös. Saaressa tai meren rannalla, en pidä järvistä. En erityisemmin pidä mökkeilystä muutenkaan.