K 40 ketju : Parhaat anti age-tuotteet ja keinot jakoon!
Täällä ikäkriisinen 45-vuotias kyselee :) Kaikki ikäännymme plaa plaa, mutta useimmat haluaa ikääntyä kauniisti.
Kommentit (1202)
Mitä tuotteita 40+ ikäisen miehen kannattaisi käyttää jos ei haluaisi näyttää ihan ikälopulta liian aikaisin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuotteita 40+ ikäisen miehen kannattaisi käyttää jos ei haluaisi näyttää ihan ikälopulta liian aikaisin?
Aurinkosuoja. Kyllä, heteromieskin voi sitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
MInkä ikäisiä olette te, joilla kaulan ihon roikkuminen ongelma? Itsellä ei vielä ongelmia ja kohta ikää 50 v.
mietin samaa, näin 44v eikä kaulassa mktään ryppyä ym..
voiteita käytän joskus ja jouluna, meikkaan tosi vähän ,
vältän aurinkoa ja olen abso, jos sillä mitään merkitystä enkä polta.
naamaryppyjäkin tosi vähän jos ollenkaan , juonteita löytyy jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä vesi on yksi parhaista keinoista. Virkistää ja kiinteyttää ihoa sekä ehkäisee selluliittia.
Selluliittia ehkäisee myös makean ja margariinien vältteleminen.
Mulla viiskymppisellä voinsyöjällä on selluliitittömät reidet.
Margariini ja voi ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Korealainen monivaiheinen ihonhoitorutiini erilaisene seerumeineen ja hoitovesineen on tehnyt ihostani paljon raikkaamman näköisen enkä enää kärsi ihon pintakuivuudesta. Myös väri on tasainen eikä punakirjava niin kuin ennen. Vahva C-vitamiiniseerumi ja yöksi Ordinaryn retinolia.
Korealainen hoitorutiini = suunniteltu aasialaiseen ihoon erittäin saastuneesta ilmassa.
yksvaaan... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInkä ikäisiä olette te, joilla kaulan ihon roikkuminen ongelma? Itsellä ei vielä ongelmia ja kohta ikää 50 v.
mietin samaa, näin 44v eikä kaulassa mktään ryppyä ym..
voiteita käytän joskus ja jouluna, meikkaan tosi vähän ,
vältän aurinkoa ja olen abso, jos sillä mitään merkitystä enkä polta.naamaryppyjäkin tosi vähän jos ollenkaan , juonteita löytyy jonkin verran.
Juonteet nimenomaan Pahimpia!
Hohde hyalyronihapposeerumi on hyvä. Ei kovin edullinen. Tuubi kului minulla päivittäisessä käytössä noin 2 kuukaudessa ja maksaa 36,90 muistaakseni. Tulee postissa kotiin, tilausväli voi olla 3 kk tai jotain muuta, jos niin haluaa. Nyt olen harventanut käyttöä ja laitan oikeastaan vain toimistoaamuina, etäpäivinä laitan halvempaa.
Välttelen aurinkoa kasvoille. Se on oikeastaan ainoa muutos, minkä olen tehnyt.
Pakkasen välttely on hyvä keino auringonoton välttämisen lisäksi. Pakkanen kuivattaa ja vanhentaa ennenaikaisesti, siksi kaikki hiihtäjät on kasvoiltaan ryppyisiä kuin rusinat jo nelikymppisenä. Sukupuoli toki vaikuttaa myös, naisten iho ohuempaa herkempää pakkasen vaikutukselle. Pakkaskeleillä enemmän sisäliikuntaa.
Toinen hyvä vinkki on välttää liian voimakkaita puhdistusaineita. Poistaa kaiken luonnollisen rasvan iholta.
Kolmas hyvä vinkki on käydä kosmetologilla vähintään puolen vuoden välein. Hän poistaa, jos on mustapäitä. Itse ei kannata puristella. Minä olen ottanut jo nuorentavan hoidon, kun tuntui, ettei pelkkä ihonpuhdistus riitä. Kävin viimeksi helmi-maaliskuussa ja uusi aika jo varattu elokuun alkuun. Kaikki todella nuorekkaan näköiset julkkikset käy jopa kuukauden välein kosmetologilla, mutta itselläni ei rahat riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Jep aurinkovoide on ihan ehdoton aurinkoisilla säillä, oli sitten talvi tai kesä. Jos käyt esim hiihtämässä aurinkoisella säällä, suojaa ihosi aurinkovoiteella: talviaurinko lumessa on petollinen. Mutta kesällä käytä aurinkorasvaa aina, kun olet ulkona. Ota aurinkorasva osaksi aamurutiiniasi huhtikuusta lokakuuhun. Suojaa myös niska, kaula ja korvat.
Moni mies näyttää ikäistään vanhemmalta ihan vaan sen takia, että iho on auringon vaurioittama ja sen takia ihon väri on epätasainen.
Suosittelisin myös kevyen kasvorasvan ja kasvojen pesuaineen hankkimista, varsinkin jos alat käyttämään aurinkorasvaa. Kaikki aurinkorasvat eivät lähde vesipesulla.
Mutta calitettavasti tulisi välttää alkoholia. Ja tupakkaa tietysti.
MIKSI yli neljäkymppisen tulisi näyttää 3-kymppiseltä? Hyvät elämäntavat ja ravinto riittää ja perus ihonhoito. Kaikenmaailman tuhansien eurojen kasvo-operaatiot ihan turhaa, samoilla rahoilla näkisi tätä maapalloa eri paikoista vielä loppuelämänsä aikana.
Mulla on atooppinen iho. Kesällä hyvässä kunnossa ja talvea kohden mennessä aina tulee punaisia, karheita laikkuja ja iho myös kutisee. Kasvoissa kuivuutta, mutta ei vaivaa kesäaikaan. Talvella käytän jopa öljyjä, esim. Ceridal, kasvoilla ja tietysti kasvovesi iltaisin. Hyalyronihappo-seerumeita kuluu. Niiden idea on kosteuttaa. En voi käyttää mitään vahvoja puhdistustuotteita, koska iho ärsyyntyy. Yleensä pyyhin öljyisellä aineella meikit pois ja on sellainen puhdistusvaahto. LOccitane on paras merkki, sen sarjan tuotteet käy kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep aurinkovoide on ihan ehdoton aurinkoisilla säillä, oli sitten talvi tai kesä. Jos käyt esim hiihtämässä aurinkoisella säällä, suojaa ihosi aurinkovoiteella: talviaurinko lumessa on petollinen. Mutta kesällä käytä aurinkorasvaa aina, kun olet ulkona. Ota aurinkorasva osaksi aamurutiiniasi huhtikuusta lokakuuhun. Suojaa myös niska, kaula ja korvat.
Moni mies näyttää ikäistään vanhemmalta ihan vaan sen takia, että iho on auringon vaurioittama ja sen takia ihon väri on epätasainen.
Suosittelisin myös kevyen kasvorasvan ja kasvojen pesuaineen hankkimista, varsinkin jos alat käyttämään aurinkorasvaa. Kaikki aurinkorasvat eivät lähde vesipesulla.
Olisiko jotain tuotemerkkejä suositella? Olisi helpompaa käydä kaupasta hakemassa.
Hyvä aurinkorasva, sitte joku perusvoide jos tuntuu että iho kuivaa, ei muuta.
Elä lihota ittees , syö kunnollista ruokaa, ja liiku jokapäivä.
Niin, ja huolehdi aivoista kans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jotain tuotemerkkejä suositella? Olisi helpompaa käydä kaupasta hakemassa.
Aurinkosuoja esim tämä yksi parhaista https://www.yliopistonapteekki.fi/la-roche-posay-anthelios-uvmune-invis…
Apteekista löydät näitä
Kasvojen puhdistus esim
https://www.yliopistonapteekki.fi/cerave-foaming-cleanser-236-ml-76841 vaahtoava
tai jos puhdistusmaitomaisesta tykkää
https://www.yliopistonapteekki.fi/cerave-hydrating-cleanser-236-ml-76836
Puhdistuksen jälkeen laittaisin kasvovettä esim
https://www.yliopistonapteekki.fi/lrp-effaclar-skintonic-kasvovesi-200-… Kevyesti kuoriva
https://www.yliopistonapteekki.fi/lrp-physiological-soothing-toner-200-…
Kasvovesi sitten taputellaan suoraan käsistä kasvoille, eli kaada kämmenelle ja siitä kasvoille. Pumpulin kanssa vaan tuhlaa kallista ainetta.
Viimeiseksi kosteusvoide https://www.yliopistonapteekki.fi/cerave-facial-moisturising-lotion-52-…
Jos innostut hifistelemään niin periaatteessa aurinkovoide pitäisi iltaisin puhdistaa piis kaksoispuhdistuksella, eli ensin öljymäinen puhdistusaine esim https://www.yliopistonapteekki.fi/aco-face-gentle-cleanse-oil-150-ml-92… ja sen jälkeen vaikka jompikumpi aikaisemmin linkkaamistani. Ja puhdistus ainakin iltaisin, itse tykkään puhdistaa kasvoni aamuisinkin mutta ei ole niin välttämätöntä. Aamuisin siis (puhdistus), kasvovesi, kosteusvoide, aurinkorasva.
Vierailija kirjoitti:
Veitsi, botox ja fillerit. Oikeastiko joku luulee että ihmeseerumeita on olemassa ja ne palauttavat ihon kimmoisuuden ja poistavat rypyt?
Mitä ihmettä mä just luin? Huh huh. Tsekkaapa kasvojooga, kasvovyöhyketerapia ja esim. Mari Sainion kehittämä Facephysics -ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jo antoikin hyvänä esimerkkinä tuon La rosayn invisible fluid. Mutta valitettavasti se riippuu ihan ihostasi ja siitä miltä haluat naamasi näyttävän. :D Minä rasvaisen pulliaisena pidän mattapinnan antavista aurinkorasvoista (vichyllä, la rose posaylla on hyviä) mutta esim kuivaihoinen saattaa tykätä tuosta invisible fluidesta, koska se jättää hieman rasvaisemman pinnan iholle. Ja jotkut tykkää kemikaalisesta suojasta, toiset fyysisestä suojasta (fyysinen saattaa jättää iho hieman tavallista valkoisemmaksi ja se saattaa jättää parran tynkään valkoista "jälkeä". Tosin mieheni käyttää näitä, ja tykkää siitä niiden jättämästä mattapinnasta).
Minä olen joutunut kokeilemaan montaa tuotetta ennenkuin löysin itselleni sopivan tuotteen (Eucerin oil control kasvoille, ja decolteelle ja kaulalle LRP invisible fluid) . Suosittelen siis menemään apteekkiin ja kysymään neuvoja. Vinkkinä kuitenkin, että valitse aina suoja 50.
Ceravella on hyviä kasvojen puhdistusgeelejä, esim. Pumppupullossa oleva foaming clenser).
Mikroneulaus toimii! Voin vakuuttaa.
Teen sen itse kotona, aidoista terävistä titaanineuloista tehdyllä rullalla (Gin Amber) Teen nykyään 0,5mm neuloilla 3-4 viikon välein. Välillä pidempiä taukoja. Aloitin sillä lyhyemmällä 0,25mm. Yllätyin että 0,5mm onnistui hyvin ilman puudutettakin, kyllä se vähän tuntuu, mutta ei paljoa sattunut. Voi toki käyttää puudutevoidetta ensin. Iho pitää joka tapauksessa desinfioida hyvin ennen operaatiota.
Sen jälkeen pitää tehokosteuttaa ja suojata ihoa pidempään kunnes uusi iho on kasvanut ja vasta sitten voi tehdä uuden kierroksen.
Kuinka hierot, onko joku erityisliike?
Retinolituotteet, riittävä ihotyypille sopiva kosteutus, ja aurinkosuoja. Eipä siinä paljon sen kummempaa ole tehtävissä kosmetiikan keinoin.