K 40 ketju : Parhaat anti age-tuotteet ja keinot jakoon!
Täällä ikäkriisinen 45-vuotias kyselee :) Kaikki ikäännymme plaa plaa, mutta useimmat haluaa ikääntyä kauniisti.
Kommentit (1202)
Ketjun 40+naiset auttakaa.
Entä jos inhoaa ajatusta vanhenemisesta? Mitä jos inhoaa sitä miltä vanhenevat naiset näyttävät eikä halua näyttää samalta? Miten ajatusta vanhenemisesta kestää ja oppii suopeutta muuttuvalle vartalolle?
Vierailija kirjoitti:
Ei aurinkoa iholle ja aina suojakerrointa kasvoille ulkoillessa.
Ei tupakkaa tai alkoholia.
Tarpeeksi unta ja lepoa.
Liikunta.
Kasvojumppa.
Älä nuku koskaan meikit päällä eli kasvojen puhdistus.
C vitamiinivoide/seerumi.
Iloisuus/hymyilevät kasvot antavat nuorekkaamman vaikutelman.
Mun tuttu joka on 40v on taas tullu jatkuvan hymyilemisen takia vanhemman näköiseksi. Silmäkulmarypyt ja juonteet suun ympärillä on jääneet pysyviksi, vaikkei hymyilisikään.
Vanhemmiten ne rypyt vaan ei palaudu samalla tavalla kuin nuorempana.
https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2013042316935933
Hymyily
Hymyily, irvistely ja muut kasvojen ilmeet voivat näkyä ryppyinä ja juonteina kasvoissa. Iho menettää ajan kuluessa elastisuuttaan, eikä se enää palaudu samalla tavalla kuin nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun 40+naiset auttakaa.
Entä jos inhoaa ajatusta vanhenemisesta? Mitä jos inhoaa sitä miltä vanhenevat naiset näyttävät eikä halua näyttää samalta? Miten ajatusta vanhenemisesta kestää ja oppii suopeutta muuttuvalle vartalolle?
No lähde vaikka siitä liikkeelle, että mietit mikä on vanhememisen vaihtoehto. Muutenkin kannattaa elämässä keskittyä enemmän johonkin muuhun kuin ulkonäköön.
Hommaa kiva uusi harrastus ja suuntaa katseet omasta kehosta/kasvoista muualle. Kyllä tämä vanheneminen ja kauneuden menettäminen rassaa joskus itseäkin kun näkee silmäpussit ohimennen jostain peilistä tai näyteikkunassa mutta ei sitä voi jäädä pohtimaan.
Mieleinen urheilulaji, pääsääntöisesti terveellinen ruokailu, ihon hoito (olen löytänyt retinolin ja se toimii mun iholle) ja vaikka sitten se botox mihin itse olen turvautunut. Aika pieni juttu mutta vähensi silmäkulmien ryppyjä niin paljon et nuorensi 5-10v, miksei tuollaisella voisi itseään piristää.
Olen sitä mieltä et pitämällä kropan kuosissa ja huolehtimalla ihon/hiusten kunnosta saa pidettyä itsensä ihan hyvännäköisenä iästä huolimatta.
Tosiaan vanhenemisen vaihtoehto olis et saisi jonkun syövän ja kuolis pois, se on ainakin itselle se ajatus joka palauttaa taas maanpinnalle jos alkaa ikääntyminen stressaamaan
Sauna. Sen jälkeen on valmis vaikka suoraan treffeille. Pinkeä iho ja punaiset posket.
Hienoa että naamasta näytetään nuoremmalta mutta fyysinen kunto ja mielenterveys on surkeita, kannattaisi keskittyä tärkeämpiin asioihin. Turhamaisuutta, voit paljon paremmin henkisesti kun kroppa toimii niin kuin pitääkin.
Lancôme Visionnaire-seerumi!
Runsas veden juonti.
Säännöllinen ihonhoito.
Öljypohjainen puhdistustuote (geelimäinen kuivattaa).
Pahimpana pakkasaikana lisään muutaman tipan Madaran hoitoöljyä kosteusvoiteen joukkoon.
Aurinkosuoja
Ihotyypille sopiva puhdistus ja kosteutus. Ei liian voimakkaasti peseviä ja kuivattavia ainesosia, ei edes rasvoittuvalle tai epäpuhtaalle iholle. Myös rasvoittuva iho tarvitsee kosteutusta ja kuiva iho tarvitsee kosteuden lisäksi ainesosia, jotka estävät kosteuden haihtumisen iholta. Monet juonteet silottuvat, kun iho ei ole kuiva.
Jos pitää yksi anti-age-ainesosa valita niin retinoli. Itse käytän The Ordinaryn retinolia skvalaanipohjassa.
Aurinkosuoja. UV-säteily vanhentaa.
Ei mekaanista kuorintaa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että naamasta näytetään nuoremmalta mutta fyysinen kunto ja mielenterveys on surkeita, kannattaisi keskittyä tärkeämpiin asioihin. Turhamaisuutta, voit paljon paremmin henkisesti kun kroppa toimii niin kuin pitääkin.
Ainakin mulla fyysinen kunto ja hyvä mielenterveys luovat pohjan kauneudelle. Olen joskus menneisyydessä ollut masentunut ja sairas, eikä silloin paljon tehnyt mieli puunata. Ulkonäöstä huolehtiminen ei ole pelkkää turhamaisuutta, vaan hyvinvoivan ihmisen merkki ja tapa juhlistaa sekä itseään että elämää.
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti hyvinvoiva ei kirjoittaisi tällaista. Ei olisi tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
946.Olen samaa mieltä kanssasi vegaanien ja kasvissyöhien ihosta.Ainakin mun tuntemat kasvissyöjäkaverit on kurttuisia ja kaulaheltta lepattaa.Syövät ainakin puoli kiloa marjojakin päivässä+kasvikset päälle muttei lainkaan lihaa.Tämä on aivan totta
Näistä tarinoista aina puuttuu tieto siitä, että onko elintavat muuten minkälaiset. Ihan sekin vaikuttaa, jos on koko ikänsä viihtynyt auringossa, tai esim raju laihdutus jossain vaiheessa elämää. Stressi, tupakka, alkoholi..
Ja Suomessa on aika paljon kulahtaneita ryppynaamoja, kasvissyöjiä kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
946.Olen samaa mieltä kanssasi vegaanien ja kasvissyöhien ihosta.Ainakin mun tuntemat kasvissyöjäkaverit on kurttuisia ja kaulaheltta lepattaa.Syövät ainakin puoli kiloa marjojakin päivässä+kasvikset päälle muttei lainkaan lihaa.Tämä on aivan totta
Näistä tarinoista aina puuttuu tieto siitä, että onko elintavat muuten minkälaiset. Ihan sekin vaikuttaa, jos on koko ikänsä viihtynyt auringossa, tai esim raju laihdutus jossain vaiheessa elämää. Stressi, tupakka, alkoholi..
Ja Suomessa on aika paljon kulahtaneita ryppynaamoja, kasvissyöjiä kaikki?
Tämä minuakin kiinnostaisi tietää. Mitä kaikkea on sen pohjalla, että vain joku tietty kasvohoito tai tuote on pelastanut. Onko eletty kuluttava elämä vai pidetty huolta terveydestä. Liikutaanko, syödäänkö, nukutaanko tarpeeksi, vai onko kokeiltu vähän sitä sun tätä kunnes on itsekuri lopahtanut ja mennään sieltä, mistä aita on matalin.
Teitä huijataan noilla anti age tuotteilla. Ne ei auta mitään. Tavallinen perusvoide riittää. Jos ei kestä ryppyjä ja muita ikääntymisen merkkejä voihan sitä piikittää ja leikellä itseään vaikka maailman tappiin. Ja huijata itseään ja muita ikuisella nuoruudella. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Teitä huijataan noilla anti age tuotteilla. Ne ei auta mitään. Tavallinen perusvoide riittää. Jos ei kestä ryppyjä ja muita ikääntymisen merkkejä voihan sitä piikittää ja leikellä itseään vaikka maailman tappiin. Ja huijata itseään ja muita ikuisella nuoruudella. Säälittävää.
Kiitos arvokkaasta kontribuutiostasi. Olet varmasti sisäisesti yhtä kaunis kuin ulkoisestikin.
Varokaa älkää vaan hymyilkö voi tulla ryppyjä.
Nuku hyvin, syö hyvin, liiku kohtuudella, äläkä jojottele painon kanssa, koska se veltostaa ihoa. Vältä liikaa alkoholia, älä tupakoi, äläkä meikkaa liikaa ja rasita ihoa liian vahvoilla puhdistusaineilla. Anti-aging voiteet ovat humpuukia. Jos haluat, voit ravita ihoa esim. Bio-oil ihoöljyllä, kehäkukkavoiteella, tai jos haluat törsätä, niin islantilainen Bioeffect seerumi kuurina kerran pari vuodessa vahvistaa ihoa. Ja sit asia, jota kukaan lääkäri (Suomessa) ei saisi ääneen sanoa, mutta tämä vinkki on lääkäriltä: Estrogeenivoide - juuri se, jota laitetaan just sinne. Jos välttämättä haluaa, voi kokeilla kuuriluontoisesti, mitä estrogeenivoide saa aikaiseksi omilla kasvoilla, mutta sitä ei saa käyttää säännöllisesti.
Anti age ei ole välttämättä kallista ja viimeaikojen seerumi ja kosteutusbuumi on ihan tervetullut, toki järkevässä mittakaavassa.
Tykkään halvasta Revuele Revox sarjasta (ordinaryn "kilpailija") ja Q10 seerumista. Sen lisäksi vakkari retinoliseerumi, joka on Ordinaryllä tehokas Granactiv Retinoid, tosin rasvainen ja imeytyy hitaasti. Todella kiva vaihtoehto on L orealin Revitalift -sarja (seerumi tod miellyttävä) jota nytkin tarjouksessa mammuttimarkkinoilla.
Olen laiska perusduunari mutta minulle tulee olo että tykkään itsestäni kun jonkin verran hoivaan ikääntyvää nassuani. Isosti ulkonäköön vaikuttaa tosiaan muut elintavat.
Kyllä se on kuitenkin ihmisen luonne (lämpö ja välitön ystävällisyys) mikä säväyttää eniten. Suomalaiset ovat kasvoiltaan jo lähtökohtaisesti persoonallisia ja toisille osuu armollisemmat geenitkin, minkäs sille mahtaa. En haluaisi kasvojen muokkauspakkomielteen tulevan yleiseksi. Omanarvon tunnetta ei voi mistään ostaa. Se tulee oikeastaan vain itsetuntemuksesta ja terveestä nöyryydestä, mutta myös terveestä ylpeydestä.
Onko jollain nelikumppisellä oikeesti sibeliusryppy ja botoxille tarvetta : d miten olette oikeesti hoitaneet itseänne?
Jos ulkomaisia nettisivustoja lukee niin aina sanotaan että vähintään 150iu/päivä jodia että iho pysyy normaalina. Suomessa ei missään painoteta tätä. Minusta outo juttu. Kananmunat ja voi ovat japanilaisten naisten salainen ase ihon kauniina pysymiseen.
Terveet elämän tavat. Hyvät unet.