Voin yrittää auttaa ongelmissasi. :)
Tällä palstalla on hirveästi keskusteluja, joissa pyydetään apua ongelmiin, huoliin tai ihan vain kysytään apua. Olen ollut ammatissa jossa jatkuvasti ratkoin ihmisten isoja ja pieniä ongelmia, ja samaa voisin kokeilla täälläkin. Pyrin auttamaan, keksimään ratkaisuja tai ainakin piristämään päivää. :)
Kommentit (11)
Olen psykologi, tällö hetkellä äitiyslomalla enkö vielä tiedä palaanko töihin samoihin tehtäviin äitiysloman jälkeen.
Olen opiskellut Helsingin yliopistossa ja päädyin alalle koska ihmisten auttaminen ja muutenkin ihmisläheinen työ on aina kiinnostanut. Ap
Pahoittelut kirjoitusvirheistä, sen siitä saa kun nopeaa kirjottaa... :) Ap
Tulee vähän paha olo kun luen facebookia. En vaan koe omaksi jutukseni jakaa siellä jotain omasta elämästäni. Mietin, että jäänköhän ulkopuoliseksi kavereitteni ja puolitutuujen elämästä, jos jään pois facebookista. Minusta tuntuu, että omalla kohdallani facebook ei edistä yhteyttä ihmisten kanssa. Ihmisten päivitykset omista lapsistaan ovat ihan herttaisia tavallaan, mutta tuntuvat jotenkin niin turhilta. Itsellänikin on kyllä lapsia. Minua on vaan alkanut ällöttää muitten ihmisten omien lasten tekemisten päivittämiset facebookiin. Sitten on sitä kilpailua, peukuttamista ja kaikkea. Minusta tuntuu, että se kaikki vaan lisää yksinäisyydentunnettani. Minulla on muutamia hyviä läheisiä ystäviä, mutta tykkään olla itsekseni.
Mitä sanot tähän fb:iin liittyvään kurjaan tunteeseen?
luitko lukiossa pitkän matematiikan ja oliko yliopiston pääsykoe pelkkää tilastomatematiikkaa?
Oikea psykologi tuskin jaksaisi vapaa-aikaansa viettää av:lla ongelmia ratkoen. Ehkä ensin kannattaisi hoitaa ne omat ongelmansa kuntoon... Tietysti jos et vielä ole ollut työelämässä eli vastavalmistunut ja virkaintoinen niin sitten ymmärrän.
Psykologian pääsykokeen tilastomatikka on helppoa ymmärtää ihan lyhyelläkin matikalla. Minä pääsin opiskelemaan vaikka minulla oli lyhyen matikan 8 enkä edes kirjoittanut matematiikkaa. Ei se matemaattista lahjakkuutta vaatinut se pääsykoe. Ahkeraa pänttäämistä vain.
(ei ap)
Luin lukiossa pitkän matikan, tosin omasta kiinnostuksesta eikä niinkään yliopiston pääsykoetta ajatellen. Mielestä pääsykokeissa matikka ei ollut vaikeaa ja tosiaan lyhyellä matikalla kyllä varmasti pärjää.
Olen tosiaan äitiyslomalla ja aika meinaa välissä tulla vähän tylsäksi. Jos olisin töissä niin sitten en varmaankaan jaksaisi enää illalla ratkoa täälläkin ongelmia.
Olen jutellut muutaman asiakkaan kanssakin facebookin ongelmista ja sen tuomasta ahdistuksesta, turhautumisesta ja kilpailemisesta. Mieti saatko facebookista enää mitään irti vai oletko siellä vain koska kaverisikin ovat. Tulet varmasti pitämään kavereihisi yhteyttä muutenkin kuin facebookissa etkä varmasti jää paljosta paitsi vaikket näkisikään jokaista päivitystä ja kuvaa. Pieni tauko facebookista voisi tehdä hyvää. Katso sen jälken kaipaatko sinne takaisin vai pärjäätkö ilman sitäkin. Myös pieni facebookin siivoaminen voi keventää mieltä. Poista kaverit joihin et ole olkut pitkään aikaan yhteydessä ja piilota niiden kavereiden päivitykset joita et jaksa lukea. :) Ap
Kerro missä voisin tavata 39-45v miehen, jolla on hyvät tavat ja humaani arvomaailma.
nimim. pariton vielä
Millä alalla olet? Olen miettinyt samanlaista alaa. Kerro mihin hait opiskelemaan ja miten päädyit alalle, mitä olet opiskellut jne. Haluan ihan oikeasti tietää, koska alanvaihto on mielessäni.