Muistutus kaikille jotka saavat perustoimeentulotukea
Jos saatte esimerkiksi jotain vakuutuskorvauksia tai muita, muistakaa aina ottaa jonkun muun kuin omalle tilillenne ne.
Itse sain juuri kotivakuutuksesta rahaa erään minusta riippumattoman vahingon takia, ja onneksi muistin vaihtaa tilinumeron omastani veljen numeroksi.
Muuten ne uuteen tavaraan tarkoitetut rahat ovat yhtä tyhjän kanssa, s´kela vähentää ne seuraavien kuukausien tt-tuesta jos otatte omalle tilillenne
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saavat voisivat muistaa hakea töitä ja oikein ahkerasti.
Meinaat että työtä tekemällä ei tarvita tukia?
T. Töissä käyvä joka saa asumistukea ja toimeentulotukea
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä vaikuttaa siltä että koko maa pyörii aivan ihmeellisen korttitalo-tukisysteemin avulla.
You don't say?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plot twist: Minä käyn töissä ihan kokopäiväisesti ja saan silti toimeentulotukea 😮
Hakea parempipalkkaista työtä?
Tienaan 2500€/kk
Mutta joo, uusi työpaikka on kyllä hakusessa.Miten noin suurilla tuloilla on mahdollista olla oikeutettu tt-tukeen?
Ulosotto. Palkasta ei jää ulosoton jälkeen tarpeeksi elämiseen, joten haetaan toimeentulotukea. Täysin älytöntä, mutta näin se menee.
Eikö noissa uo-jutuissa ole joku suojaraja?
On, mutta se riittää peräti asumiskustannuksiin ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavataan nyt kaikki yhdessä: vii-me-si-jai-nen. Toimeentulotuki on viimesijainen keino saada välttämättömät, toimeentulon kannalta välttämättömät perusasiat. Näitä ovat muun muassa kohtuullinen asumismeno, ruoka ja sähkö. Näitä eivät ole muun muassa uusi telkkari, sohva, kolmio Eirassa tai uusin iPhone. Jos saat rahaa esim. vakuutuksesta, se käytetään peruselämiseen. Hakemukseen voit kirjoittaa, mitä vakuutuskorvaus koskee, ja mikäli kyseessä ei ole perustoimeentulotuen alainen asia, voit pyytää siirtämään hakemuksen kuntaan ehkäisevää tai täydentävää toimeentulotukea varten. Siellä ei (toivottavasti) kuitenkaan pidetä sitä uutta sohvaa myöntämisen arvoisena asiana, koska ihminen pärjää ilmankin.
Noinhan se menee. Toisaalta ymmärrän että länsimaisessa "hyvinvointivaltiossa" asia ei ole aivan suoraviivainen, sillä yleisesti ottaen yksilön elämään kuuluu muutakin kuin absoluuttinen välttämättömyys. Ei ehkä uusinta iPhonea, mutta nämä ns. vakiintuneet perusjutut. Kyllähän ihminen toki pärjää vaikka veneen alla ilman mukavuuksia, mutta onko sekään nyt sitten ihan oikein...[/quote
Juu. Kaikkea on kiva olla ja hankkia. OMALLA rahalla, ei toisten rahalla!
Suurin osa tt tuella elävistä opiskelee.
T. Opiskellessa olin toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plot twist: Minä käyn töissä ihan kokopäiväisesti ja saan silti toimeentulotukea 😮
Tienaan 2500€/kk
Mutta joo, uusi työpaikka on kyllä hakusessa.Miten noin suurilla tuloilla on mahdollista olla oikeutettu tt-tukeen?
Monen lapsen yh, esimerkiksi. 2500e/kk ei myöskään ole suuri tulo. Nettona ehkä nippanappa 2000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 2500€/kk
Mutta joo, uusi työpaikka on kyllä hakusessa.
Oikeasti, 2500,- kuukausiansioilla saa toimeentulotukea? Mä taidan olla kyllä tosi vieraantunut tosielämästä. Ei ollut pienintäkään aavistusta, että tuollaisilla ansioilla sitä voi saada. Saatko myös asumistukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 2500€/kk
Ulosotto. Palkasta ei jää ulosoton jälkeen tarpeeksi elämiseen, joten haetaan toimeentulotukea. Täysin älytöntä, mutta näin se menee.
Hienoo että me kaikki saadaan maksaa koheltajien ulosotot.
Eikö olekin? Jos ulosotossa oleva maksaisi itse palkasta ulosottoon, toimeentulotukea ei saisi. Nää on ihan älyttömiä kiemuroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 2500€/kk
Mutta joo, uusi työpaikka on kyllä hakusessa.Oikeasti, 2500,- kuukausiansioilla saa toimeentulotukea? Mä taidan olla kyllä tosi vieraantunut tosielämästä. Ei ollut pienintäkään aavistusta, että tuollaisilla ansioilla sitä voi saada. Saatko myös asumistukea?
Kuten jo kerroin, ulosotto on se syy. Asumistukea en saa, koska se lasketaan bruttotuloista, toimeentulotuki nettotuloista (miinus ulosotto).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavataan nyt kaikki yhdessä: vii-me-si-jai-nen. Toimeentulotuki on viimesijainen keino saada välttämättömät, toimeentulon kannalta välttämättömät perusasiat. Näitä ovat muun muassa kohtuullinen asumismeno, ruoka ja sähkö. Näitä eivät ole muun muassa uusi telkkari, sohva, kolmio Eirassa tai uusin iPhone. Jos saat rahaa esim. vakuutuksesta, se käytetään peruselämiseen. Hakemukseen voit kirjoittaa, mitä vakuutuskorvaus koskee, ja mikäli kyseessä ei ole perustoimeentulotuen alainen asia, voit pyytää siirtämään hakemuksen kuntaan ehkäisevää tai täydentävää toimeentulotukea varten. Siellä ei (toivottavasti) kuitenkaan pidetä sitä uutta sohvaa myöntämisen arvoisena asiana, koska ihminen pärjää ilmankin.
Noinhan se menee. Toisaalta ymmärrän että länsimaisessa "hyvinvointivaltiossa" asia ei ole aivan suoraviivainen, sillä yleisesti ottaen yksilön elämään kuuluu muutakin kuin absoluuttinen välttämättömyys. Ei ehkä uusinta iPhonea, mutta nämä ns. vakiintuneet perusjutut. Kyllähän ihminen toki pärjää vaikka veneen alla ilman mukavuuksia, mutta onko sekään nyt sitten ihan oikein...
Ei kenenkään tarvitse asua veneen alla Suomessa, kohtuulliset asumismenot kuuluvat perustoimeentulotukeen. Sen sijaan ylimääräiset mukavuudet tulee jokaisen hankkia itse, muutenhan kukaan ei haluaisi käydä töissä. Mitä järkeä on itse tehdä mitään, jos yhteiskunta hoitaa homman? Ihmisillä on usein aivan vinksahtanut kuva "vakiintuneista perusjutuista"; miksi työttömälle kuuluisi samanlainen elintaso kuin työssäkäyvälle?
No jos maksaa vakuutusmaksuja toimeentulotuella on aika loogista, että korvaukset kuuluu maksajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo rikkoutunut tavara olisi elintärkeä, kai sitä varten saisi täydentävää toimeentulotukea?
Unissasi
Itse sain joskus sänkyä varten 100e maksusitoumuksen...Minkälaisen sängyn saa satasella?
Päädyin sitten ostamaan ihan omalla rahalla sängyn joka oli alennettu 1100eurosta 600euroon
Ai missä kunnassa saa jopa 100e maksusitoumuksen sänkyä varten? Itselläni ei ollut sänkyä. Sossusta sanottiin, että apua sängyn hankintaan ei heru, koska omistin sohvan ja he pyysivät minulta lääkärintodistusta siitä etten voi nukkua sohvalla. Ei ollut mikään mukava sohva nukkua. Imuriinkaan ei herunut maksusitoumusta. Näin Salossa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea voi saada ihan vaikka kävisi osa-aika töissä. Ihan tiedoksi ei tarvitse olla työtön
Vierailija kirjoitti:
No jos maksaa vakuutusmaksuja toimeentulotuella on aika loogista, että korvaukset kuuluu maksajalle.
Vakuutusmaksu tulee yli sen lasketun n. 500, eli kyllä se kela ne vakuutukset maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo rikkoutunut tavara olisi elintärkeä, kai sitä varten saisi täydentävää toimeentulotukea?
Unissasi
Itse sain joskus sänkyä varten 100e maksusitoumuksen...Minkälaisen sängyn saa satasella?
Päädyin sitten ostamaan ihan omalla rahalla sängyn joka oli alennettu 1100eurosta 600euroon
Esim. Ikeasta sängyn runko(mäntyä) + vaahtomuovipatja 90cm x 200cm hintaan 64,99€
En tajua aloittajan pointtia? Saan Kelasta yleistä asukistukea ja perustoimeentuloa tällähetkellä. Kävin lääkärissä yksityisellä jonka maksoin tililtäni, hain rahat vakuutuksesta takaisin eikä vaikuttanut kyllä mitenkään saamiin kelan tukiin. En ole mitään ylimääräistä tuloa saanut. Olen myös joskus saanut yksityiseenlääkäriin rahat äidiltäni jotka hakenut itselleni takaisin vakuutusyhtiöltä, äiti on sanonut että ei tarvi palauttaa rahoja voin pitää itselleni->ei kela ole kysellyt. Olen saanut lääkäriin rahaa vanhemmiltani koska omat rahat eivät ole riittäneet, eivät ole kysyneet sen enempää eikä ole vaikuttanut tukiini. Olen myös saanut tililleni rahaa ruokaan vanhemmiltani. Eivät ole tuloja vaan lahja rahaa
Vierailija kirjoitti:
En tajua aloittajan pointtia? Saan Kelasta yleistä asukistukea ja perustoimeentuloa tällähetkellä. Kävin lääkärissä yksityisellä jonka maksoin tililtäni, hain rahat vakuutuksesta takaisin eikä vaikuttanut kyllä mitenkään saamiin kelan tukiin. En ole mitään ylimääräistä tuloa saanut. Olen myös joskus saanut yksityiseenlääkäriin rahat äidiltäni jotka hakenut itselleni takaisin vakuutusyhtiöltä, äiti on sanonut että ei tarvi palauttaa rahoja voin pitää itselleni->ei kela ole kysellyt. Olen saanut lääkäriin rahaa vanhemmiltani koska omat rahat eivät ole riittäneet, eivät ole kysyneet sen enempää eikä ole vaikuttanut tukiini. Olen myös saanut tililleni rahaa ruokaan vanhemmiltani. Eivät ole tuloja vaan lahja rahaa
Vakuutusyhtiöltäsi eli yksityiseltä vakuutusyhtiöltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo, kerran vähensivät tukea kun kaveri maksoin velkansa takaisin. Velka jonka olin edellisen kuun ttt-rahoista hänelle lainannut
Törkeää ja väärin sua kohtaan. Tuollaisessa tilanteessa pitää vaatia oikaisua jos pystyy vielä todistamaan että olet itse ensin tehnyt tilisiirron kaverillesi.
Entä jos lainasikin käteisenä yhteisessä illanvietossa?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tt tuella elävistä opiskelee.
T. Opiskellessa olin toimeentulotuella.
Minä sain toimeentulotukea vaikka sain myös opintotuen ja opintolainan. Sekin on mahdollista.
Hienoo että me kaikki saadaan maksaa koheltajien ulosotot.