Muistutus kaikille jotka saavat perustoimeentulotukea
Jos saatte esimerkiksi jotain vakuutuskorvauksia tai muita, muistakaa aina ottaa jonkun muun kuin omalle tilillenne ne.
Itse sain juuri kotivakuutuksesta rahaa erään minusta riippumattoman vahingon takia, ja onneksi muistin vaihtaa tilinumeron omastani veljen numeroksi.
Muuten ne uuteen tavaraan tarkoitetut rahat ovat yhtä tyhjän kanssa, s´kela vähentää ne seuraavien kuukausien tt-tuesta jos otatte omalle tilillenne
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo rikkoutunut tavara olisi elintärkeä, kai sitä varten saisi täydentävää toimeentulotukea?
Unissasi
Itse sain joskus sänkyä varten 100e maksusitoumuksen...Minkälaisen sängyn saa satasella?
Päädyin sitten ostamaan ihan omalla rahalla sängyn joka oli alennettu 1100eurosta 600euroon
muutaman sängyn olen ostanut, enkä koskaan ole yli satasta maksanut. ja hyvin olen nukkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo rikkoutunut tavara olisi elintärkeä, kai sitä varten saisi täydentävää toimeentulotukea?
Unissasi
Itse sain joskus sänkyä varten 100e maksusitoumuksen...Minkälaisen sängyn saa satasella?
Päädyin sitten ostamaan ihan omalla rahalla sängyn joka oli alennettu 1100eurosta 600euroon
Puhutko nyt sängystä vai runkopatjasta vai sängystä ja patjasta?
Omat tuloni ovat lähellä 100 t/a ja silti jos tarvisisin vaikka uuden sängyn etsisin sitä ensin jostain kierrätyskeskuksesta tms. Patjan ostan uutena Jyskistä tms kun en halua jonkun kirppuja itselleni.
Siihen on syynsä miksi jotkut ovat varakkaista ja jotkut jatkuvasti mankumassa tukia.
Parasta pitää olla kunhan joku muu maksaa.
Ei toimeentulotuessa ole mitään järkeä. Säästäväinen henkilö jää tuetta, kun taas vaikka rahansa ravintoloihin saanut saa tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saavat voisivat muistaa hakea töitä ja oikein ahkerasti.
Plot twist: Minä käyn töissä ihan kokopäiväisesti ja saan silti toimeentulotukea 😮
Hakea parempipalkkaista työtä?
Tienaan 2500€/kk
Mutta joo, uusi työpaikka on kyllä hakusessa.
Perustoimeentulo perussuomalaisille heti. Perussuomalaiset tehtailevat rikoksia kiihtyvällä tahdilla, kun koronan vuoksi monien toimeentuloon vaakalaudalla. On ihmisoikeusrikos että on kansanryhmä joka meinaa syrjäytyä maailmankuvansa ja alhaisen älykkyyden sekä työmotivaation vuoksi. Kansanryhmän toimeentulo on taattava että heidän ei tarvitse ryhtyä rikolliseen toimintaan rahoittaakseen elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Täydentävää tukea saadaan kunnalta, ei Kelalta.
Käytännössä tämä tarkoittaa, että liian usein sitä ei saada ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
joo, kerran vähensivät tukea kun kaveri maksoin velkansa takaisin. Velka jonka olin edellisen kuun ttt-rahoista hänelle lainannut
Törkeää ja väärin sua kohtaan. Tuollaisessa tilanteessa pitää vaatia oikaisua jos pystyy vielä todistamaan että olet itse ensin tehnyt tilisiirron kaverillesi.
Vierailija kirjoitti:
Haluan tukien paikalle kansalaispalkan niin että loppuu kaikenlainen säätö ja pimitys. Kaikki erilaiset tuet ovat yksi valtava byrokraattinen sotku.
Onneksi niita ei ole pakora hakea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unissasi
Kenen rahalla se sitten pitäisi ostaa? Meidän työssäkäyvien? Hyvinvointivaltio on tulossa tiensä päähän korona epidemian myötä viimeistään ja vastikkeetontoa tuloa valtiolta tuskin enää on muutaman kymmenen vuoden päästä. Vammaisista, vanhuksista ja sairaista toki tulee huolehtia. Anteeksi, jos olit joku tästä ryhmästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plot twist: Minä käyn töissä ihan kokopäiväisesti ja saan silti toimeentulotukea 😮
Tienaan 2500€/kk
Miten noin suurilla tuloilla on mahdollista olla oikeutettu tt-tukeen?
Tavataan nyt kaikki yhdessä: vii-me-si-jai-nen. Toimeentulotuki on viimesijainen keino saada välttämättömät, toimeentulon kannalta välttämättömät perusasiat. Näitä ovat muun muassa kohtuullinen asumismeno, ruoka ja sähkö. Näitä eivät ole muun muassa uusi telkkari, sohva, kolmio Eirassa tai uusin iPhone. Jos saat rahaa esim. vakuutuksesta, se käytetään peruselämiseen. Hakemukseen voit kirjoittaa, mitä vakuutuskorvaus koskee, ja mikäli kyseessä ei ole perustoimeentulotuen alainen asia, voit pyytää siirtämään hakemuksen kuntaan ehkäisevää tai täydentävää toimeentulotukea varten. Siellä ei (toivottavasti) kuitenkaan pidetä sitä uutta sohvaa myöntämisen arvoisena asiana, koska ihminen pärjää ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 2500€/kk
Miten tällä palkalla saa mitään tukia?
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulo perussuomalaisille heti. Perussuomalaiset tehtailevat rikoksia kiihtyvällä tahdilla, kun koronan vuoksi monien toimeentuloon vaakalaudalla. On ihmisoikeusrikos että on kansanryhmä joka meinaa syrjäytyä maailmankuvansa ja alhaisen älykkyyden sekä työmotivaation vuoksi. Kansanryhmän toimeentulo on taattava että heidän ei tarvitse ryhtyä rikolliseen toimintaan rahoittaakseen elämäänsä.
Voi että kun on hauskaa ja oivaltavaa tekstiä. Ihan on kunnia saada lukea tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 2500€/kk
Mutta joo, uusi työpaikka on kyllä hakusessa.Miten noin suurilla tuloilla on mahdollista olla oikeutettu tt-tukeen?
Ulosotto. Palkasta ei jää ulosoton jälkeen tarpeeksi elämiseen, joten haetaan toimeentulotukea. Täysin älytöntä, mutta näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimeentulotuessa ole mitään järkeä. Säästäväinen henkilö jää tuetta, kun taas vaikka rahansa ravintoloihin saanut saa tukea.
Säästää kirjaimellisesti sukanvarteen niin saa tukia ongelmitta. Kuka hullu niitä säästöjään tilillä Kelalle esittelee?
Vierailija kirjoitti:
Tavataan nyt kaikki yhdessä: vii-me-si-jai-nen. Toimeentulotuki on viimesijainen keino saada välttämättömät, toimeentulon kannalta välttämättömät perusasiat. Näitä ovat muun muassa kohtuullinen asumismeno, ruoka ja sähkö. Näitä eivät ole muun muassa uusi telkkari, sohva, kolmio Eirassa tai uusin iPhone. Jos saat rahaa esim. vakuutuksesta, se käytetään peruselämiseen. Hakemukseen voit kirjoittaa, mitä vakuutuskorvaus koskee, ja mikäli kyseessä ei ole perustoimeentulotuen alainen asia, voit pyytää siirtämään hakemuksen kuntaan ehkäisevää tai täydentävää toimeentulotukea varten. Siellä ei (toivottavasti) kuitenkaan pidetä sitä uutta sohvaa myöntämisen arvoisena asiana, koska ihminen pärjää ilmankin.
Noinhan se menee. Toisaalta ymmärrän että länsimaisessa "hyvinvointivaltiossa" asia ei ole aivan suoraviivainen, sillä yleisesti ottaen yksilön elämään kuuluu muutakin kuin absoluuttinen välttämättömyys. Ei ehkä uusinta iPhonea, mutta nämä ns. vakiintuneet perusjutut. Kyllähän ihminen toki pärjää vaikka veneen alla ilman mukavuuksia, mutta onko sekään nyt sitten ihan oikein...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 2500€/kk
Mutta joo, uusi työpaikka on kyllä hakusessa.Miten noin suurilla tuloilla on mahdollista olla oikeutettu tt-tukeen?
Ulosotto. Palkasta ei jää ulosoton jälkeen tarpeeksi elämiseen, joten haetaan toimeentulotukea. Täysin älytöntä, mutta näin se menee.
Eikö noissa uo-jutuissa ole joku suojaraja?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse asun murjussa jossa pieni vuora, eikä netti tietenkään sisälly vuokraan. Olen työmarkkinatuella mutta en saa lainkaan tt-tukea kun laskelmat jää 0,43e plussalle. En saa epidemiakorvauksia, enkä mitään muutakaan mitä sellainen joka asuu kalliimmassa asunnossa saa.
Nyt kyllä vaikuttaa siltä että koko maa pyörii aivan ihmeellisen korttitalo-tukisysteemin avulla.