Muistutus kaikille jotka saavat perustoimeentulotukea
Jos saatte esimerkiksi jotain vakuutuskorvauksia tai muita, muistakaa aina ottaa jonkun muun kuin omalle tilillenne ne.
Itse sain juuri kotivakuutuksesta rahaa erään minusta riippumattoman vahingon takia, ja onneksi muistin vaihtaa tilinumeron omastani veljen numeroksi.
Muuten ne uuteen tavaraan tarkoitetut rahat ovat yhtä tyhjän kanssa, s´kela vähentää ne seuraavien kuukausien tt-tuesta jos otatte omalle tilillenne
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis kuvittelet, että toimeentulotuki on kansalaispalkka? Ei, se on tarkoitettu tukemaan toimeentuloa sellaiselle, jolla ei ole muuta elatusta. Olet loinen.
Eli mielestäsi rikkoutuneen tavaran tilalle uuden hankkimista varten pitäisi myös "syödä?"
Eikö köyhä saa omistaa muuta kuin makuupussin ja teltan?
Toimeentulotukea saavat voisivat muistaa hakea töitä ja oikein ahkerasti.
Jos tuo rikkoutunut tavara olisi elintärkeä, kai sitä varten saisi täydentävää toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo rikkoutunut tavara olisi elintärkeä, kai sitä varten saisi täydentävää toimeentulotukea?
Unissasi
Itse sain joskus sänkyä varten 100e maksusitoumuksen...Minkälaisen sängyn saa satasella?
Päädyin sitten ostamaan ihan omalla rahalla sängyn joka oli alennettu 1100eurosta 600euroon
Tiedetään. Olin alkuvuodesta vielä kokoaikaisessa työsuhteessa, oli tarkoitus mennä lomamatkalle maaliskuussa. Matkan maksoin luotolla. Peruin matkan koronan takia. Nyt osa-aikaisessa työssä toukokuusta alkaen, ja omalle tililleni palautettiin koronan takia peruuntunut matkaraha. Eli summa, joka pitää maksaa takaisin luottoyhtiöön. Sehän on TULO, vaikka selvitin, että matka maksettiin LUOTOLTA. Tässä kuussa jää siis 96e ruokaan JA laskuihin. Tämänkö takia olen maksanut veroja 10 vuotta, heh.
Haluan tukien paikalle kansalaispalkan niin että loppuu kaikenlainen säätö ja pimitys. Kaikki erilaiset tuet ovat yksi valtava byrokraattinen sotku.
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään. Olin alkuvuodesta vielä kokoaikaisessa työsuhteessa, oli tarkoitus mennä lomamatkalle maaliskuussa. Matkan maksoin luotolla. Peruin matkan koronan takia. Nyt osa-aikaisessa työssä toukokuusta alkaen, ja omalle tililleni palautettiin koronan takia peruuntunut matkaraha. Eli summa, joka pitää maksaa takaisin luottoyhtiöön. Sehän on TULO, vaikka selvitin, että matka maksettiin LUOTOLTA. Tässä kuussa jää siis 96e ruokaan JA laskuihin. Tämänkö takia olen maksanut veroja 10 vuotta, heh.
Et sitten YTK:hon oo liittynyt. Silloin saisi vähän enemmän?
Mitä toimeentulotukea saava edes vakuuttaisi, kun mitään ei saa omistaa? Ei kai tässä huijata järjestelmää?
Kiitos, antamasi tiedot on vastaanotettu.
Oli ensimmäinen rikosvinkkini poliisille, ja että vielä tyrkytät rikollisuutta muille vauva-palstalla.
Kahvit tippumaan ellet tehnyt ketjua nettikahvilasta tai proxyjen välityksellä
"Mitä toimeentulotukea saava edes vakuuttaisi, kun mitään ei saa omistaa?"
Asun vuokrakohteessa, jossa on oltava laaja kotivakuutus.
Minulta varastettiin pyörä, niin sain vakuutuksen kautta valita, otanko rahaa vai pyörän. Siten tavarana voisi siis kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä toimeentulotukea saava edes vakuuttaisi, kun mitään ei saa omistaa? Ei kai tässä huijata järjestelmää?
Eli oletat että jokainen toimeentulotukea saava asuu asunnossaan ilman yhtäkään tavaraa? Ei edes sänkyä tai muutakaan?
joo, kerran vähensivät tukea kun kaveri maksoin velkansa takaisin. Velka jonka olin edellisen kuun ttt-rahoista hänelle lainannut
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, antamasi tiedot on vastaanotettu.
Oli ensimmäinen rikosvinkkini poliisille, ja että vielä tyrkytät rikollisuutta muille vauva-palstalla.
Kahvit tippumaan ellet tehnyt ketjua nettikahvilasta tai proxyjen välityksellä
Sinähän yhteiskunnan sankari olet. Pitäisi swatata tuollaiset kusipäät. Kyllä, tarkoitan sinua.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saavat voisivat muistaa hakea töitä ja oikein ahkerasti.
Plot twist: Minä käyn töissä ihan kokopäiväisesti ja saan silti toimeentulotukea 😮
Vierailija kirjoitti:
Sehän se vasta typerää olisi, jättää vakuutuksesta rahat hakematta ja hakea toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole Kela ikinä rajoittanut omistuksiani. Eivät edes kysy muuta kuin metsän, kiinteistöjen ja osakkeiden omistuksista. Eli tavaraa saa olla vaikka miljoonien arvosta. Ei Kelaa ne kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
joo, kerran vähensivät tukea kun kaveri maksoin velkansa takaisin. Velka jonka olin edellisen kuun ttt-rahoista hänelle lainannut
Seuraavalla kerralla sitten kirjallinen velkasopimus takaisinmaksupäivämäärineen. Se Kelalle eikä vähennystä tule.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sinä olet saanut turhaan ja liian paljon toimeentulotukea, jos kerran siitä on riittänyt lainattavaksi kaverillekin. Joten siihen nähden mielestäni on ihan oikea päätös, että vähensivät.
Sinä siis kuvittelet, että toimeentulotuki on kansalaispalkka? Ei, se on tarkoitettu tukemaan toimeentuloa sellaiselle, jolla ei ole muuta elatusta. Olet loinen.