Pian 12v löntystelee tuskaisena pitkin asuntoa ja on ilman tekemistä
Voisin kuristaa tuon kakaran, ulkoilu sitä ei kiinnosta joten sinne sen saa vain kiristämällä ja uhkailemalla jos silläkään. Ainoa mikä kiinnostaisi olisi minecraft-pelin ja jonkin tankkipelin pelaaminen tietokoneella. Ja kun ei saa päivittäin pelata niin helvetinmoinen rageeminen, hänen sanojaan lainatakseni, ja sitruunana oleminen seurauksena. Kavereille sitä ei kiinnosta soitella, tosin taitavat olla kaikki ties missä mökeillä jne. 10v veljensä meni jo ulos, vaikeata sekin kun haluaisi tietty seuraa tuosta hapannaamasta. Voin sanoa ja luvata että läiskäisen pian jonkun naaman seinään (omani, en kuulisi enkä näkisi sen jälk tuota pentua) ja menetän hermonriekaleeni lopullisesti, seur 4vkoa palkatonta "lomaa" tätä showta sietäen. Aamupalan jälk alkaa peli/mässynosto-vaatimukset ja kun ei sa amitä haluaa niin loppupäivä happamana ja tympeänä. En tajua mitä ollaan väärin tehty, koskaan ei ole oltu niitä "curling"-vanhempia vaan on ollut rajat ja plaaplaa.
Inhottavaa kun tympii jo illalla valmiiksi seur pvä ja melkein pelottaa että mitä taas edessä ja miten sitruunana tuo poika on. En tod anna joka päivä pelata, mielestäni se riittää ja menee ylikin sen riittämisen näin kesälomallakin että pelaavat about 4, joskus 5, pvänä viikossa jopa 4h.
Kommentit (46)
2 jatkaa
Minusta tuo ohjelman keksiminen ei ole curling-vanhemmuutta, vaan ainakin itselläni on paljon hauskempaa, kun lähes joka päivä tehdään jotain mukavaa. Loppuajan voi sitten hyvillä mielin vaikka laahustaa pitkin kotia :) .
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 10:34"]
2 jatkaa
Loppuajan voi sitten hyvillä mielin vaikka laahustaa pitkin kotia :) .
[/quote]
Minkä ikäisest lapset sulla on? Meillä ainakin 7 ja 9v narisee ja valittaa tylsyyttä kotona riippumatta siitä mitä kivaa ollaan tehty. Jos esim. aamupäivä käydään jossain niin iltapäivä valitetaan, ei "hyvillä mielin laahusteta kotona". Onneks kohta alkaa taas koulut. ;D
Laittakaa lapset leireille. Tehkää yhdessä ruokaa, leipokaa, lapset voi osallistua kotitöihin. Onko isä talossa? Menisi lasten kanssa potkimaan palloa, fillaroimaan, uimaan. Mulla on ollut helppoa yhden kanssa, kuukausi mummolassa ja loput lomat isänsä kanssa.
Täytyy kyllä sanoa, etten voi ymmärtää, miten 12-vuotiaalla voi olla kesälomalla tylsää. Lomat olivat minulle ihania aikoja, kun sai rauhassa uppoutua niihin kirjoihin, joita halusi lukea. Mutta olenkin nörtti.
2 vastaa
Meidän lapset on 6, 8, 12 ja 14.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 10:34"]
2 jatkaa
Loppuajan voi sitten hyvillä mielin vaikka laahustaa pitkin kotia :) .
[/quote]
Minkä ikäisest lapset sulla on? Meillä ainakin 7 ja 9v narisee ja valittaa tylsyyttä kotona riippumatta siitä mitä kivaa ollaan tehty. Jos esim. aamupäivä käydään jossain niin iltapäivä valitetaan, ei "hyvillä mielin laahusteta kotona". Onneks kohta alkaa taas koulut. ;D
[/quote]
Peliriippuvaisuus aiheuttaa tuollaista. Tuon ikäistä on vain vaikea saada tajuamaan asiaa.
Haha, näin 60-luvulla maaseudulla syntyneelle ongelmasi tuntuu suorastaan huvittavalle. Silloin 12 -vuotiaana maaseudulla oli suorastaan "vaarallista" valitella vanhemmille tekemisen puutetta, sitä nimittäin löytyi varsin äkkiä :) . Ennemminkin se oma vapaa-aika oli kesäisin kortilla kuin tekemisen puute. No, se oli silloin, nyt on nyt.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 11:19"]
Peliriippuvaisuus aiheuttaa tuollaista. Tuon ikäistä on vain vaikea saada tajuamaan asiaa.
[/quote]
Jep, riippuvuus se on siinä missä mikä tahansa riippuvuus. Oireet kuulostavat kyllä siltä.
Et ole tehnyt mitään väärin. Tuollaista murrosikäisten lasten kanssa on. Tsemppiä vanhemmuuteen.
Tjaa, meillä oli parin viikon mökkiloma 12-vuotiaan kanssa yhtä helvettiä, joka hemmetin päivä se ragetti vain että täytyy lähteä kotiin. Kuulemma ei tarvinnut päästä tiekkarille, konekiellosta viis, eikä ystäviensäkään kanssa juuri ole, mutta kunhan pääsisi kotiin.
Kaikkea sille koetin järjestää, mutta mikään ei kelvannut viittä minuuttia pidempään, makasi suurin piirtein teltassa päivät pitkät.
Minäkin kuvittelin että kyllä se siitä helpottaa kun päästään reissuun, ja menee niin kuin aiempinakin vuosina alun vastustuksesta huolimatta. Mutta mitä tyhjää. Mä kuulin vaan päivästä toiseen heti sen herättyä kuinka saisin v*un ämmä kuolla ja kuinka hän tekee itsarin kun elämä pilataan, jne.
Että en tiedä onko toi nyt mistään riippuvaisuuksista kyse, vaikka meilläkin kotioloissa tiekkarilla viihdytään, luulen että jotkut vaan ovat hankalampia murrosikäisiä. Se ettei aina voi tehdä just mitä haluaa ja olla just siellä missä haluaa, ei vaan toisille mene päähän vaikka kuinka olisi säännölliset peliajat tai mitä tahansa.
Ensi vuonna taidan vain jättää isänsä luo ja lomailla nuoremman kanssa.
Poikasi kuulostaa aika ikävältä ihmiseltä, 12.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 11:47"]
Mä kuulin vaan päivästä toiseen heti sen herättyä kuinka saisin v*un ämmä kuolla ja kuinka hän tekee itsarin kun elämä pilataan, jne.
[/quote]
Huh, mun munasarjat taisivat tehdä itsarin tätä lukiessa. Olen onnellinen siitä, ettei minulla ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 11:54"]
[/quote] On muuten tyttö.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 11:54"]
[/quote] On muuten tyttö.
[/quote]
Sori, menin sekaisin kun ap:llä oli poika. Siispä korjaus:
Tyttäresi kuulostaa aika ikävältä ihmiseltä, 12.
minä antaisin sen vaan pelata. Millä 12- ja 14-vuotiaat ja eihän ne muuta tee kun surffaa netissä ja pelaa. Ihan ok meille.
Meillä myös tuo 2 mainitsema metodi käytössä. Pelata saa 1h päivässä, ulkoilulla voi tienata lisätunnin. Sadepäivinä yleensä vähän kauemmin.
Meidän 12v. viihtyy hyvin reissuissa usein meillä myös kaveri mukana.
Eli meidän tämän viikon ohjelmistoa: 2 kalareissua, retki maauimalaan ja uimahalliin, rannalla on käyty pari kertaa ja kerta urheilukentällä. Kerran pyöräilty läheiselle lintutornille. josta tuli itsekseen takaisin, mä kiersin vielä pidemmän lenkin.On pelattu pari shakkia ja on vahtinut pikkuveljeään kun mä olen pessyt ikkunat.
Mulla aika paljon eväskuskin ja autonkuljettajan rooli, rannalla painattaa kaverinsa kanssa ja mä olen pienempien kanssa /kentällä toimin mittamiehenä tai juoksen itsekseni kenttää ympäri.
Kirjastossa käydään kerta viikossa hakemassa lisää lomalukemista. Meidän mielestä lomailu on ihanaa. Nyt isä lähti peinten kanssa käymään mummolassa, mä odotan 12 vuotiasta kalareissusta kotiin ja me voidaan sitten keksiä jotain kivaa, sillä huomenna on taas vuorossa koko perheen 2-3 tunnin siivous"työleiri"
Huoh, toi on niin tuttua meilläkin ja poika täyttää pian 10 :( Ei halua ulkoilla, kaverit ei kiinnosta (paitsi ne kenen luona saa pelata), kaikki tekeminen aiheuttaa "eiii!" itkupotkuraivarit ja kaikkien päivä on pilalla tuon hapannaaman kanssa lähtöä tehdessä. Kun saa sen lähtemään, sillä on yleensä ihan hauskaa, silti ei halua uudelleen. Kun selkänsä kääntää, se jo näprää puhelintaan. Tää on ihan kauheaa :/
Minä taas laittaisin pelikieltoon vuorokaudeksi jokaisesta "ragetuksesta" . Siis haloo, kuka teillä määrää, sinä vai 12 v kakara. Aikas säälittävän avutonta jos ei ees12 v saa kuriin.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 11:47"]
Tjaa, meillä oli parin viikon mökkiloma 12-vuotiaan kanssa yhtä helvettiä, joka hemmetin päivä se ragetti vain että täytyy lähteä kotiin. Kuulemma ei tarvinnut päästä tiekkarille, konekiellosta viis, eikä ystäviensäkään kanssa juuri ole, mutta kunhan pääsisi kotiin.
Kaikkea sille koetin järjestää, mutta mikään ei kelvannut viittä minuuttia pidempään, makasi suurin piirtein teltassa päivät pitkät.
Minäkin kuvittelin että kyllä se siitä helpottaa kun päästään reissuun, ja menee niin kuin aiempinakin vuosina alun vastustuksesta huolimatta. Mutta mitä tyhjää. Mä kuulin vaan päivästä toiseen heti sen herättyä kuinka saisin v*un ämmä kuolla ja kuinka hän tekee itsarin kun elämä pilataan, jne.
Että en tiedä onko toi nyt mistään riippuvaisuuksista kyse, vaikka meilläkin kotioloissa tiekkarilla viihdytään, luulen että jotkut vaan ovat hankalampia murrosikäisiä. Se ettei aina voi tehdä just mitä haluaa ja olla just siellä missä haluaa, ei vaan toisille mene päähän vaikka kuinka olisi säännölliset peliajat tai mitä tahansa.
Ensi vuonna taidan vain jättää isänsä luo ja lomailla nuoremman kanssa.
[/quote]
Voi luoja, ja sinä annat teinin puhua itsellesi tuolla tavalla!
Jos olisin sinä, tekisin näin:
aamuisin yhteentoista mennessä lähtisimme koko lomalla oleva perhe retkelle jonnekin. Metsäretkelle, rantaan, kirjastoon, shoppailemaan, metsäretkelle (tämä mainitaan pari kertaa koska se on meillä ykkösvaihtoehto jossa käydään usein), nuotiopaikalle paistamaan makkaraa, museoon, ampumaan jousipyssyillä, leffaan, keilaamaan, ihan mitä vaan keksit. Keksin sulle lsiävinkkejä, jos haluat. Retkellä oltaisiin 2 tuntia-koko päivä. Ei vaihtoehtoja, lähteekö mukaan vai ei, vaan sinne mennään. Illalla jo kertoisin valmiiksi, minne mennään ja moneltako on lähtö. Retkiä 4-7 kertaa viikossa.
Väittäisin, että liikkeelle päästyänne olette kaikki paljon pirteämpiä ja kotiin palattuannekin on mukavampaa.