Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsi oikeutettu liharuokaan?

Vierailija
05.08.2020 |

Heräsin tänään kahdeksalta ja laitoin puuroa ja pari leipää. Sitten lähdin salille pyöräilemään joka on siis 20km edestakaisin. Vedin ihan kunnon tunnin hikitreenit ja tulin takaisin.

Eilen oli melkein puolikas lihalasagne jäljellä. Isäpuoleni söi sen jotenki kokonaa (iha k-pää). Äitini ei jostain syystä ollut kertonut tästä ja tulin aivan järlyttävässä nälässä kotiin.

Siis tuossa kasvislasagnessa on kolmea erilaista papua ja yks niistä on tosi iso valkoinen papu. Siinä on kesäkurpitsaa ja kaikkea muuta joka ei lasagnee kuulu. Ihan hirveen makuista siis.

Istun nyt bussipysäkillä ja meen kohta keskustaa ostamaan kunnon ruokaa ravintolasta koska tarviin ravintoa eikä äitini antanut tehdä ruokaisaa munakasta kun yritin.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole mitään OIKEUTTA liharuokaan joka päivä. Selvästikään kyse ei ole siitä, että äiti yrittäisi pakottaa lasta vegaaniksi, vaan kyseessä on YHDEN päivän ruoka, joka sisältää kasvisperäistä proteiinia.

Kotona syödään sitä mitä on tarjolla ja ollaan kiitollisia siitä valmiiksi maksetusta ja valmistetusta ruuasta, jonka eteen on joku nähnyt vaivaa.

Joku meksikolainen papupata olisi ihan hyvä. Pavut eivät vaan sovi lasagneen. Kävin subilla nii ei haittaa mut mun mielestä mulla olisi ollut oikeus tehdä ruokaisaa munakasta leivän kaa.

Vierailija
42/46 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin lapsella on oikeus liharuokaan.

Uskomatonta, että tälläinen asia ei ole itsestään selvä.

Aikuinen ihminen tehkööt itselleen mitä itsemurhasimulaatioita tahtoo. Mutta kasvavan nuoren on tärkeää saada monipuolista ruokaa.

Eli voin sanoa äidilleni että minulla on oikeus liharuokaan ja sen pitää ostaa lihaa?

B12-vitamiinin puutos tulee ilman sitä. Ja sitten tulee anemia...

Osaatko englantia?

Lue:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1242073/pdf/ehp0109-000983…

Vierailija
44/46 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Ole kiitollinen siitä ettei sulla oo kasvissyöjä äitiä

Hui kauhistus!

Mulla onkin semmonen sokerihiiri, joka sai tekohampaat rippilahjaksi:-D

Vierailija
45/46 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotiaat tuo Vauva-lehden lukijakunnan hiljainen vähermmistö.,

Vierailija
46/46 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äärivegaani.

Mielestäni pavut eivät sovi lasagneen ja monet kasvisviritelmät ovat ns. kaninruokaa. En lähtisi papulasagnea ensimmäisenä tarjoilemaan nuorisolle. Lasagnen voi tehdä maukkaastikin vegaanisti. Mielestäni jokaisella on oikeus syödä mitä haluaa eikä kotona tai muuallakaan saa pakottaa syömään kasvis- tai liharuokaa. Minut pakotettiin syömään lihaa vaikka en olisi halunnut. Jo pieni lapsi osaa varmasti tehdä päätöksen mitä haluaa syödä ja myös eettiiset perustelut voi esittää pienelle lapselle. 

Kasvispäivä silloin tällöin ei varmasti ole pahaksi kenellekään, esim. hernekeitto, pinaattiletut, kesäkeitto ovat ihan tuttuja ruokia, ja kasvisruokien tulisi olla maukkaita, ei kaninruokaa.