Onko lapsi oikeutettu liharuokaan?
Heräsin tänään kahdeksalta ja laitoin puuroa ja pari leipää. Sitten lähdin salille pyöräilemään joka on siis 20km edestakaisin. Vedin ihan kunnon tunnin hikitreenit ja tulin takaisin.
Eilen oli melkein puolikas lihalasagne jäljellä. Isäpuoleni söi sen jotenki kokonaa (iha k-pää). Äitini ei jostain syystä ollut kertonut tästä ja tulin aivan järlyttävässä nälässä kotiin.
Siis tuossa kasvislasagnessa on kolmea erilaista papua ja yks niistä on tosi iso valkoinen papu. Siinä on kesäkurpitsaa ja kaikkea muuta joka ei lasagnee kuulu. Ihan hirveen makuista siis.
Istun nyt bussipysäkillä ja meen kohta keskustaa ostamaan kunnon ruokaa ravintolasta koska tarviin ravintoa eikä äitini antanut tehdä ruokaisaa munakasta kun yritin.
Kommentit (46)
Elämä on joillekkin niin hankalaa! Toisaalta kaltaisillesi on Perussuomalainen puolue sieltä saat vertaistukea, kun elämä potkii päähän.
Lapsi on oikeutettu ruokaan. Mikäli ei kelpaa niin ole syömättä, turha silti vinkua. Kyllä se teiniangsti helpottaa kun täytät 20. Joillakin vähän myöhemmin.
Ei ole oikeutettu mihinkään tiettyyn ruokaan. Riittää kunhan on terveellistä ja silloin tällöin herkkujakin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on oikeutettu ruokaan. Mikäli ei kelpaa niin ole syömättä, turha silti vinkua. Kyllä se teiniangsti helpottaa kun täytät 20. Joillakin vähän myöhemmin.
Voi olla että minulla on mutta tuo lasagne on oikeesti aivan hirveetä enkä millää jaksa syödä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on joillekkin niin hankalaa! Toisaalta kaltaisillesi on Perussuomalainen puolue sieltä saat vertaistukea, kun elämä potkii päähän.
Joo kannatan perussuomalaisia ja pääsen äänestämään ens vaaleissa mutta ei tämä ole politiikasta kii
Tee hyvä ihminen itsellesi ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin tehnyt mutta äitini kielsi koska on ”hyvää ruokaa” jääkaapissa. Niin kuin sanoin leipää ja ruokaisan munakkaan olisin tehmyt.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ole kiitollinen siitä ettei sulla oo kasvissyöjä äitiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että minulla on mutta tuo lasagne on oikeesti aivan hirveetä enkä millää jaksa syödä sitä.
https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-elintarvikkeista/el…
Tulosta tuo äidillesi mutta muista lukea se itsekin.
Miksi et tee itse ruokia? Kyllä mun piti tehdä tuossa iässä ja vieläpä koko perheellekin. Se tarkoitti 4 litraa kuoripottuja ja lihaa aina vähintään puoli kiloa. Onneksi sain itse suunnitella aika vapaasti mitä niistä eikä mun äiti rapuja eikä ostereita ym koskaan ostanu:-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kannatan perussuomalaisia ja pääsen äänestämään ens vaaleissa mutta ei tämä ole politiikasta kii
Miksiköhän sen aina arvaa milloin kyseessä persumielinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin tehnyt mutta äitini kielsi koska on ”hyvää ruokaa” jääkaapissa. Niin kuin sanoin leipää ja ruokaisan munakkaan olisin tehmyt.
Muista ostaa aina luomukananmunia. Kai sun äitikin vois sitä munakasta syödä?
Mun äiti laittoi siihen vasta kaneliakin - miksei, kunhan se on sitä parempaa:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ole kiitollinen siitä ettei sulla oo kasvissyöjä äitiä
Niissä muuten voi olla sellaisia, joiden lapsi on vammautunut siksi kun ei ole saanut odotusaikana riittävästi KOLIINIa - siis se kolesterolikammo on oikeesti vaarallinen oireyhtymä, mut ei kai lue tuolla missä pitäisi?
Koliinia saa parhaiten keltuaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulosta tuo äidillesi mutta muista lukea se itsekin.
Miksi et tee itse ruokia? Kyllä mun piti tehdä tuossa iässä ja vieläpä koko perheellekin. Se tarkoitti 4 litraa kuoripottuja ja lihaa aina vähintään puoli kiloa. Onneksi sain itse suunnitella aika vapaasti mitä niistä eikä mun äiti rapuja eikä ostereita ym koskaan ostanu:-)
Ei meillä oo tulostinta ja etkö lukenut? Yeitin tehdä ruokaisan munakkaan leivän kaa
Tietysti jos siihen on varaa ja sitä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti jos siihen on varaa ja sitä on tarjolla.
Mitä tarkotat? On varaa mutta isäpuoleni jostain syystä söi tänään puolikkaan lasagnen ku olin treenaamassa. Se ei koskaa liiku ja on itsekäs lu mikäki. Olis voinu jättää mulleki vähän.
Imetin lastani soijamaidolla, jotta hän ei tottuisi eläinperäisiin ruoka-aineisiin. Hänestä kasvoi terve vegaani, joka juuri aloittaa peruskoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Imetin lastani soijamaidolla, jotta hän ei tottuisi eläinperäisiin ruoka-aineisiin. Hänestä kasvoi terve vegaani, joka juuri aloittaa peruskoulussa.
Jos sun lapsi on 7v niin eihän siitä vielä tiiä mutta hyvä juttu
Olen siis 16v kasvava ja aktiivinen nuori