Onko lapsi oikeutettu liharuokaan?
Heräsin tänään kahdeksalta ja laitoin puuroa ja pari leipää. Sitten lähdin salille pyöräilemään joka on siis 20km edestakaisin. Vedin ihan kunnon tunnin hikitreenit ja tulin takaisin.
Eilen oli melkein puolikas lihalasagne jäljellä. Isäpuoleni söi sen jotenki kokonaa (iha k-pää). Äitini ei jostain syystä ollut kertonut tästä ja tulin aivan järlyttävässä nälässä kotiin.
Siis tuossa kasvislasagnessa on kolmea erilaista papua ja yks niistä on tosi iso valkoinen papu. Siinä on kesäkurpitsaa ja kaikkea muuta joka ei lasagnee kuulu. Ihan hirveen makuista siis.
Istun nyt bussipysäkillä ja meen kohta keskustaa ostamaan kunnon ruokaa ravintolasta koska tarviin ravintoa eikä äitini antanut tehdä ruokaisaa munakasta kun yritin.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on oikeutettu ruokaan. Mikäli ei kelpaa niin ole syömättä, turha silti vinkua. Kyllä se teiniangsti helpottaa kun täytät 20. Joillakin vähän myöhemmin.
Voi olla että minulla on mutta tuo lasagne on oikeesti aivan hirveetä enkä millää jaksa syödä sitä.
No ei sulla sitten oikeasti mikään nälkä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei 16-vuotias ole enää mikään lapsi. Opettelepa ottamaan jo vähän vastuuta elämästäsi äläkä odota että kaikki passataan eteen. Jos valmista (kasvis)ruokaa oli tarjolla niin sano kiitos ja syö, äläkä hauku isäpuoltasi ja lähde tunkemaan napaasi mitään mäkkisafkaa.
Tässähän oli kielletty tekemästä munakas, kun on jotain kasvissotkua jääkaapissa. Eli vastuun ottamista ja oma-aloitteisuutta torpedoidaan kasvishurman nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei 16-vuotias ole enää mikään lapsi. Opettelepa ottamaan jo vähän vastuuta elämästäsi äläkä odota että kaikki passataan eteen. Jos valmista (kasvis)ruokaa oli tarjolla niin sano kiitos ja syö, äläkä hauku isäpuoltasi ja lähde tunkemaan napaasi mitään mäkkisafkaa.
Olen lapsi lain silmissä. Sit ku oon 18v nii mun mutsi voi vaikka heittää mut pihalle. Ainii joo ja se mun isäpuoli on oikeesti itsekäs. En köyny mäkkärissä ku siellä on nii rasvaista ruokaa joten valitsin subin mielummi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän oli kielletty tekemästä munakas, kun on jotain kasvissotkua jääkaapissa. Eli vastuun ottamista ja oma-aloitteisuutta torpedoidaan kasvishurman nimissä.
Hyvin sanottu! Ei se mitään lasagnea ollut. Siinö oli vaa levyt ja sit sitä pa skaa siellä välissä
Miten aikuiset voivat kirjoittaa nuorelle ilkeitä kommentteja täällä ? Tottakai on hyvä, että saa proteiinia, jossain netissä lukee vielä se määrä joka pitäisi päivässä saada.
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuiset voivat kirjoittaa nuorelle ilkeitä kommentteja täällä ? Tottakai on hyvä, että saa proteiinia, jossain netissä lukee vielä se määrä joka pitäisi päivässä saada.
Katsoin että on 174g mun kokoiselle ja ikäiselle (175cm & 67kg) 16M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on joillekkin niin hankalaa! Toisaalta kaltaisillesi on Perussuomalainen puolue sieltä saat vertaistukea, kun elämä potkii päähän.
Joo kannatan perussuomalaisia ja pääsen äänestämään ens vaaleissa mutta ei tämä ole politiikasta kii
Miksiköhän sen aina arvaa milloin kyseessä persumielinen...
Olen akateemisesti koulutettu nainen, äänestän kokoomusta ja syön lihaa. Ja kyllä, liharuoka kuuluu lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on joillekkin niin hankalaa! Toisaalta kaltaisillesi on Perussuomalainen puolue sieltä saat vertaistukea, kun elämä potkii päähän.
Joo kannatan perussuomalaisia ja pääsen äänestämään ens vaaleissa mutta ei tämä ole politiikasta kii
Olen akateemisesti koulutettu nainen, äänestän kokoomusta ja syön lihaa. Ja kyllä, liharuoka kuuluu lapselle.
Millä perustelet tuota? Olen samaa mieltä mutta voinko tehdä asiasta jonku ilmoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on oikeutettu ruokaan. Mikäli ei kelpaa niin ole syömättä, turha silti vinkua. Kyllä se teiniangsti helpottaa kun täytät 20. Joillakin vähän myöhemmin.
Voi olla että minulla on mutta tuo lasagne on oikeesti aivan hirveetä enkä millää jaksa syödä sitä.
Entäs jos koitat puhua äidille, että ei mene alas ollenkaan. En ymmärrä mitein aikuisilla on oikeus nirsoilla, mutta lapsilla ei. Jotakuta joku ruoka oksettaa. Meillä perheessä tehdään ruokia mitkä maistuvat jokaiselle. Pavut lasagnessa - yökk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos koitat puhua äidille, että ei mene alas ollenkaan. En ymmärrä mitein aikuisilla on oikeus nirsoilla, mutta lapsilla ei. Jotakuta joku ruoka oksettaa. Meillä perheessä tehdään ruokia mitkä maistuvat jokaiselle. Pavut lasagnessa - yökk.
Teeskentele että syöt sen ja sit teeskentele koko illan mahakipua.
Lapset syövät sitä ruokaa, mitä kotona on tarjolla. Jos kotona ei ole tarpeeksi ruokaa, ota yhteys oman kotikuntasi sosiaalityöntekijään.
Koulut alkavat kohta. Tiesithän, että saat ottaa koulussa lisää ruokaa lautasmallin mukaan (= ei pelkkiä pihvejä tai kalapuikkoja) niin monta kertaa kuin haluat, että olet kylläinen. Aina välillä tästä ammattikoulussa kasvaville nuorille sanoin, kun kaikki eivät tienneet eikä kaikilla ollut kovin kaksiset kotiolot. Maanantaisin oli paljon supernälkäisiä nuoria, varsinkin kasvavia poikia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja niin kuin joku sanoikin ettei se mitää lasagnea ole. Siinä on levyt samat ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sulla sitten oikeasti mikään nälkä ole.
No oli nälkä
Lihaa ja lihavalmisteita suositellaan korkeintaa 500 grammaa viikossa. Eli kovin paljoa lihaa ei tarvitse olla tarjolla.
Ei elämä mikä pikku paska. Kyllä ketuttais tollasta hyysätä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravitseva ravinto kuuluu lapselle. Lihassa ei ole mitään super ainesosaa, mitä ei muualta saa.
Tietenkin lapsella on oikeus liharuokaan.
Uskomatonta, että tälläinen asia ei ole itsestään selvä.
Aikuinen ihminen tehkööt itselleen mitä itsemurhasimulaatioita tahtoo. Mutta kasvavan nuoren on tärkeää saada monipuolista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin lapsella on oikeus liharuokaan.
Uskomatonta, että tälläinen asia ei ole itsestään selvä.
Aikuinen ihminen tehkööt itselleen mitä itsemurhasimulaatioita tahtoo. Mutta kasvavan nuoren on tärkeää saada monipuolista ruokaa.
Eli voin sanoa äidilleni että minulla on oikeus liharuokaan ja sen pitää ostaa lihaa?
No ei todellakaan ole mitään OIKEUTTA liharuokaan joka päivä. Selvästikään kyse ei ole siitä, että äiti yrittäisi pakottaa lasta vegaaniksi, vaan kyseessä on YHDEN päivän ruoka, joka sisältää kasvisperäistä proteiinia.
Kotona syödään sitä mitä on tarjolla ja ollaan kiitollisia siitä valmiiksi maksetusta ja valmistetusta ruuasta, jonka eteen on joku nähnyt vaivaa.