Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi löytyi!

Vierailija
20.07.2013 |

Jumalalle kiitos, lapsi löytyi ja kunnossa! Voi ihanaa, ihanaa....

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 23:34"]

Näin pääsi käymään, vanhemmat eivät varmaan kaipaa lisäsyyttelyä. Jumala kuulee rukoukset. Miksi Jumalaa ja Jeesusta pitää vihata ja pilkata? Mistä lähtien olette alkaneet pilkkaamaan? Olitteko jo ekalla luokalla tuollaisia? Jumala on ylpeitä vastaan, mutta antaa nöyrille armon, sanotaan Raamatussa.

[/quote]

kai ymmärrät ettei suurin osa täällä ole uskovaisia ja uskontoa tulisi muutenkin pitää omana yksityisasianaan eikä messuta kuin viimeistä päivää.

Vierailija
22/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pääsi käymään, vanhemmat eivät varmaan kaipaa lisäsyyttelyä. Jumala kuulee rukoukset. Miksi Jumalaa ja Jeesusta pitää vihata ja pilkata? Mistä lähtien olette alkaneet pilkkaamaan? Olitteko jo ekalla luokalla tuollaisia? Jumala on ylpeitä vastaan, mutta antaa nöyrille armon, sanotaan Raamatussa.

En minä mitään pilkkaa, mutta olen kadottanut uskoni täysin irrationaaliseen maailmanjärjestyksen selitysyritykseen, niin kristinuskoon kuin muihinkin aatteisiin. Ja ei, en ollut ekaluokkalaisena sellainen, en edes 30-vuotiaana. Olen hakenut vastauksia lestadiolaisuudeta helluntailaisuuteen, mutta minulle niitä ei jumaluskoissa ole.

Se ei ole pilkkaamista, että saa ilmaista täydellisen tyrmistyksensä tästä ristiriidasta: miten muka yksi ja sama Kaikkivoipa sekä hukkaa että löytää viattoman pikkulapsen? MInä saan ajatella niin ihan siinä missä sinäkin saat ajatella omat kuviosi.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 23:28"]

No kenen käsissä se oli, että piti kaksivuotiaan edes eksyä? Että ihminen hukkaa ja aiheuttaa itselleen surkeata surua ja sitten korkea voima lähettää paikalle Vapepan ja koiran? Voi jehna.

[/quote]

eiköhän nyt ole aika olla tyytyväinen, kun lapsi löytyy. Uskoisin viranomaisten sitten aikanaan arkena arvioivan mikä johti tapahtumiin.

Vierailija
24/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 23:37"]

Miksi tää aihe kiinnosti selvästi eniten uskovaisia? :o Vai katosiko lapsi Oulunsalossa?

[/quote]

Tutki sydäntäsi; pulppuaako viestisi rakkaudesta?

t. tavallinen luterilainen

Vierailija
25/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 23:41"]

En minä mitään pilkkaa, mutta olen kadottanut uskoni täysin irrationaaliseen maailmanjärjestyksen selitysyritykseen, niin kristinuskoon kuin muihinkin aatteisiin. Ja ei, en ollut ekaluokkalaisena sellainen, en edes 30-vuotiaana. Olen hakenut vastauksia lestadiolaisuudeta helluntailaisuuteen, mutta minulle niitä ei jumaluskoissa ole.

Se ei ole pilkkaamista, että saa ilmaista täydellisen tyrmistyksensä tästä ristiriidasta: miten muka yksi ja sama Kaikkivoipa sekä hukkaa että löytää viattoman pikkulapsen? MInä saan ajatella niin ihan siinä missä sinäkin saat ajatella omat kuviosi.

[/quote]

[/quote]

Me muut iloitsemme lapsen löytymisestä. Olisi hienotunteista, jos et pilaisi iloamme piikittelemällä. Nyt ei ole oikea hetki eikä oikea paikka.  

Vierailija
26/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 23:40"]

[/quote]

kai ymmärrät ettei suurin osa täällä ole uskovaisia ja uskontoa tulisi muutenkin pitää omana yksityisasianaan eikä messuta kuin viimeistä päivää.

[/quote]

Sinä olet siis tuota mieltä. Minä olen eri mieltä.

Vierailija
27/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä sylvi näitä laupeuden sisaria, jotka itsensä korottavat muiden yläpuolelle. Yäk.

Vierailija
28/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

tämä on yleinen palsta, jos sananvapaus häiritsee, tämä ei ole välttämättä sinulle oikea.

Kansainvälisessä ihmisoikeusjulistuksessa uskonnonvapaus tarkoittaa myös:

"

Everyone has the right to freedom of thought, conscience and religion; this right includes freedom to change his religion or belief, and freedom, either alone or in community with others and in public or private, to manifest his religion or belief in teaching, practice, worship and observance.

"

Vierailija
29/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti koira pidetään kaukana vauvasta, kaheli koira saattaa pitää pientä nyyttiä saaliina

Vierailija
30/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat, ärsyttäisikö teitä jos 3 ekaa vastaista olis ihanaa, kiitos Allah! Veikkaan että ärsyttäisi.

Vierailija
31/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovat viljelee kyllä aika paljon, etten sanoisi liikaakin tuota ihanaa ihanaa. Itsekin olen kyllä uskovainen.

Vierailija
32/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 23:49"]

Uskovat, ärsyttäisikö teitä jos 3 ekaa vastaista olis ihanaa, kiitos Allah! Veikkaan että ärsyttäisi.

[/quote]

Ei ärsytä. Minua ei ärsytä ateistinkaan viesti. Jokainen valitsee itse, uskooko ja mihin uskoo. Sen sijaan tuntuu pahalta, jos joku pilkkaa minua uskoni vuoksi. Sen kuitenkin kestän Jumalan avulla, sillä Jeesus on Raamatussa sanonut, että sitä pilkkaa tulee.

t. Jeesukseen uskova

Vierailija
33/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän nro 26:n jumalauskon on vienyt? Oletko koskaan kokenut olevasi Jeesuksen oma, hänelle rakas ja pelastettu? Että olet saanut ihan kaiken anteeksi, kaiken sen mitä eniten kadut ja häpeät ja ne asiat, jotka olet rikkonut?

Vierailija
34/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 23:49"]

[/quote]

tämäkö on tärkein huomiosi, kun kateissa ollut lapsi löytyi? Jos uskonto häiritsee, voit puolestani mennä vaikka jumalanpalvelukseen saarnaamaan siitä. Nyt on minulle ainakin aivan sama ketä joku muu ylistää. Minä olen tyytyväinen ja toivon kaikille lapsen läheisille kaikkea hyvää. Jos jonkun vakaumukseen kuuluu siunata ja rukoilla, heidän kuuluu tehdä niin.

En ymmärrä, minkä takia jollain muulla agnostikolla tai ateistilla tulee mieleen tulla tänne ketjuun neuvomaan miten se riemu kuuluu muodollisesti esittää. Sanon vaan muodollisuudellesi, että iloitse ja jatka muuta jossain muualla.

Vierailija
35/57 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vanhempia, jotka vievät noin pienen lapsen metsäretkelle. Onneksi lapsi löytyi hyväkuntoisena.

Vierailija
36/57 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että harkitsisitte sanojanne paremmin.

Lainaus Wikipediasta

"Uskonrauhan rikkominen on Suomen rikoslain 17 luvun 10 §:n määrittämä rikos, josta voidaan tuomita sakkoihin tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. Laki tuli voimaan vuonna 1999. Uskonrauhan rikkomiseen syyllistyy mikäli

»julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta.»"

Vierailija
37/57 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko himouskovaiset riidellä muualla ateistien kanssa? Tää ei oo oikee paikka, sori ny vaan. Tarkotan KAIKKIEN USKONTOJEN KANNATTAJIA, ettei nouse kusi päähän esim.  woodoon ja islamin kannattajien kesken. Tää oli vaan esimerkki en pilkkaa teidän uskontoja!

Oon ite kristitty, mutta mielipiteen esittäminen ja toisen ihmisen loukkaus julkisesti anonyyminä (oli sit kyseessä uskonto tai muu) on kaks eri asiaa! Mielipiteellä ei loukata tahallisesti ketään ja ihmisen julkinen loukkaus jonkun muun uskontoa kohtaan on väärin!

Vierailija
38/57 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirretäänpäs tämä keskustelu asialliselle tasolle, jookos.

Loistava juttu, että lapsi löytyi hyvässä kunnossa.

Vierailija
39/57 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että hoetaan Jeesusta loukkaa niitä ihmisiä joita Jeesus ei auttanut ja joiden lapsi kuoli.

Vierailija
40/57 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 23:48"]

[/quote]

tämä on yleinen palsta, jos sananvapaus häiritsee, tämä ei ole välttämättä sinulle oikea.

Kansainvälisessä ihmisoikeusjulistuksessa uskonnonvapaus tarkoittaa myös:

"

Everyone has the right to freedom of thought, conscience and religion; this right includes freedom to change his religion or belief, and freedom, either alone or in community with others and in public or private, to manifest his religion or belief in teaching, practice, worship and observance. 

"

[/quote]

toki jokaisella on OIKEUS julistaa uskoaan miten haluaa, mutta se ei välttämättä tee siitä asiallista tai fiksua. Kyllä julkisella keskustelupalstalla mielestäni pitäisi ymmärtää että uskontoa ei ole asiallista sotkea joka ketjuun vaikka saisi. Ja toki silloin pitää myös hyväksyä se että kaikki eivät suhtaudu uskonjulistukseen positiivisesti ja kritiikkiäkin saattaa tulla. Se on elämää. 

Joka tapauksessa tärkeintä että pieni lapsi löytyi kunnossa :) Kunnioitukseni etsintään osallistuneille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän