Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mahdollinen maskipakko ja raskaana olevat

Vierailija
05.08.2020 |

Jos maskipakko tulee, miten raskaana olevat toimisivat, kun maskia ei raskaana suositella nytkään suositella? Onko valtio miettinyt tätä? Ajatuksia? Olisiko raskaana oleville hyvä tarjota suojainta joka suodattaa enemmän ja takaa riittävän hapensaannin, sillä nainen tarvitsee enemmän happea tuolloin myös sikiölle eikä hapen saantia saisi estää tai "pienentää" jos odottaa lasta..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kuin muillekin.

Vierailija
2/9 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Sekä minun mielestäni rasaana olevien kuuluisi kuulua jo riskiryhmään, eli töissä katsottaisiin ett ei altistu eikä ole sellaisessa työssä kun uusi aalto iskee. Uusimmissa tutkimuksissa koronan on todettu tarttuneen veriteitse äidistä lapseen, joten äidin suojautuminen olisi tärkeää ja luokittelu riskiryhmäläiseksi, että saisi suojella myös toista elämää. (Vastasyntyneeltä on myös löydetty jo koronaa, vastasyntyneitä pitäisi suojella jo mahassa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sama missä muillekkin? Sori mutta maskeja ei suositella kaikille sanoivat apteekissa :D esimerkiksi tietyt sairaudet omaavia, astmaatikot.. Tästähän syystä maskia ei nytkään suositella jos olet raskaana ja odotat lasta. Se että ajatellaan maski suojaisi lasta ja äitiä siinä missä muitakin, on väärä luulo vai miksi luulet yleisissä ohjeissa lukevan nytkin että ei suositella raskaana oleville? Mistä luulet tämän johtuvat? :D Huvikseen ovat suositelleet näin että raskaana tulisi välttää kasvomaskeja? Syy on se että äidin hengitykselle siittä on enemmän haittaa ja hapensaanti pienenee.. ja raskaana olevien hapensaanti on kaksi kertaa korkeammalla ja täytyy taata. Sikiölle ei saa tulla hapen puutosta tai vähenemistä, voi aiheuttaa vaikka aivovaurion. Raskaana olevat eivät myöskään saa pidättää koskaan hengitystä aivan samoista syistä. :) 

Vierailija
4/9 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka maaliskuussa ei ole todettu "koronan tarttuvan raskaana oleviin yhtään sen helpommin kuin muihinkaan" tämä riski on kuitenkin olemassa että se voi tarttua keneen tahansa, mutta eikö tämä ole vaarallisempaa jos raskaana oleva vaikka saisi koronan? Miten syntymätöntä vauvaa suojellaan sairaalassa joa äiti joutuu koronan takia sairaalapetiin, saa taudin tai annetaan lääkkeitä (raskaana lääkerajoituksia 85%) niin eikö raskaana olevia ole todella vaikea hoitaa vahingoittamatta lasta/että lasta pystyttäisiin samalla suojelemaan? :/  Tämän takia raskauden pitäisi olla riskiryhmää.. tähän mennessä sinä on emmitty. Koronan hoitaminen raskaana on kyllä vaarallista äidille että lapselle ja voi olla hnegestä kyse jos sairaalapetiin päädytään.. tätä tulisi välttää että näin ei käy ja raskaana olevia tulisi suojella paremmin. Olen sitä mieltä että raskauden pitäisi ehtottomasti kuulua 100%riskityhmiin, ei voida hoitaa kuin ketä tahansa vaarantamatta vauvaa. Äidin olisi turvallisinta vaikkapa olla kotona karanteenissa kuin riskipaikoilla raskausaikana töissä ja julkisissa paikoissa. Samoin pienen vauvan kanssa. MIELIPITEITÄ?

Vierailija
5/9 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottavien äitien korona tartuntaa pitäisi ehkäistä, sekä täten suojella. (Y)  En ymmärrä miksi raskautta ei ole luokiteltu vielä riskiryhmäksi kun pitäisi.

Vierailija
6/9 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö syntymätöntä lasta pitäisi suojella!? Minua kiinnostaisi tietää miksi raskautta ei ole luokiteltu riskiryhmäksi näiden idiootti päättäjien mielestä? Vaikka raskaana olevat eivät saakkaan muita herkemmin "koronaa" ei se tarkoita sitä etteikö se olisi suurempi riski jos he saavat sen, ja vaarallisempaa heille. Syntymätöntä lasta tulisi suojella ja se on riski jos äiti saa tartunnan, raskaana vaikea hoitaa mitä vain sairautta joten? Odottajaäiti saa lapsi mahassaan tartunnan=RISKI miten hoidetaan äiti kuntoon. En vain ymmärrä..

Vierailija
7/9 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottavien äitien korona tartuntaa pitäisi ehkäistä, sekä täten suojella. (Y)  En ymmärrä miksi raskautta ei ole luokiteltu vielä riskiryhmäksi kun pitäisi.

Joku on painanut peukun alaspäin sille että odottavia äitejä tulisi suojella..? OK :)

Vierailija
8/9 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan koronan, niin sanompahan vain et toivon vain että toivottavasti en joudu hätäsektioon.. tai saa lastani vahingoittavia lääkkeitä.. tai että lapseni edes pelastetaan jos minulle käy jtn.. Ihan näin odottavana naisena tokaisen, ja olen riskialueella bakteeripesäkkeesä töissä. Minua ei luokitella riskiryhmäksi ja pelkään joka päivä lapseni tai altistumisen takia sillä oikeutusta minulla ei ole jäädä töistä pois. Minut luokitellaan siksi kun muutkin alueella työskentelevät työpaikassani.. eniten pelkään vaan lapsen takia ja häntä tässä yritän suojella. Mutta minkäs teet ja vituttaa kun haluaisit välttää suuren altistumisen takia raskauden aikana menemistä töihin missä eri kansalaisuuksia ja asiakaspalvelua.. mutta ei. Pakko mennä. Eli toivottavasti raskaus laskettaisiin riskiryhmiin ja olisi oikeus ja mahdollisuus päättää haluaako raskaana mennä altistumaan/joutuuko menemään töihin altistumaan. Mielummin olisin tämän ajan ennen äitiyslomaa visusti kotona! Uutta aaltoa myös pelkään!

Vierailija
9/9 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saan koronan, niin sanompahan vain et toivon vain että toivottavasti en joudu hätäsektioon.. tai saa lastani vahingoittavia lääkkeitä.. tai että lapseni edes pelastetaan jos minulle käy jtn.. Ihan näin odottavana naisena tokaisen, ja olen riskialueella bakteeripesäkkeesä töissä. Minua ei luokitella riskiryhmäksi ja pelkään joka päivä lapseni tai altistumisen takia sillä oikeutusta minulla ei ole jäädä töistä pois. Minut luokitellaan siksi kun muutkin alueella työskentelevät työpaikassani.. eniten pelkään vaan lapsen takia ja häntä tässä yritän suojella. Mutta minkäs teet ja vituttaa kun haluaisit välttää suuren altistumisen takia raskauden aikana menemistä töihin missä eri kansalaisuuksia ja asiakaspalvelua.. mutta ei. Pakko mennä. Eli toivottavasti raskaus laskettaisiin riskiryhmiin ja olisi oikeus ja mahdollisuus päättää haluaako raskaana mennä altistumaan/joutuuko menemään töihin altistumaan. Mielummin olisin tämän ajan ennen äitiyslomaa visusti kotona! Uutta aaltoa myös pelkään!

Samaa mieltä