Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Vierailija kirjoitti:
Sateenkaarityyppejä puolustavat heterot ovat raskaita. Eivät älyä, että myös se sateenkaari voi suoltaa täyttä p*skaa ihmisistä. Kuten olemme tällä kaudella Ellasta oppinut, haukkuminen on ihan arkipäivää ja viime kaudella Tarina ja Kevin olivat tosi kovia luokittelemaan ihmisiä. Ihmisiä hekin ovat, eikä kilttejä yli-ihmisiä.
Minä ainakin käsitin, että tässä dissattiin alunperin Minnaa, kun hän ei puhunut Ellan sukupuolesta mökkiläisille. Sitä minä ainakin tässä ihmettelin, että miksi Minna olisi velvollinen kertomaan asian, jota ei katsonut omaksi asiakseen kertoa. Se, miten Ella itse on käyttäytynyt ei tee siitä Minnan velvollisuutta yhtään sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan Minnaa syytetään, kun kaikkihan nuo tiesi Markon ja toisaalta Timon olisi ennalta kuvitellut olevan Arttua heikompi lenkki juuri tuohon tehtävään.
Markohan tuossa oli aivot. Timo on heikko lenkki. Olettaisin .
Juuri tuota tarkoitin, että Marko hoiti homman kotiin ja kaikki mökkiläiset tiesi taatusti Minnaa paremmin kuka heillä on vastassaan.
Minna joutui siis tekemään valinnan Artun ja Timon välillä ja tuohon tehtävään Timo oli ennakkoon ajateltuna mökkiläisten kannalta paras valinta.
Miksi mökkiläiset Markon nimesivät tehtävään. Mivnna ehdotti aluksi Joelia. Olisivat hävinneet.
Saivat Markon "käytettyä", ei tarvitse laittaa enää finaaliin
Tosin Joel taitaa olla se, joka on talossa sanonut tuollaisen vahvuudekseen.Kaikki osallistuu finaaliin
Okei, tuo on mennyt multa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Internetistä opittua: transfobia on ok, koska joku transihminen on itsekin sanonut jotain loukkaavaa!
Niko loukkasi kaikkia transsukupuolisia.
Ella loukkasi kaikkia r-vikaisia. Onko r-vikainen mitättömämpi ihminen kuin transihminen, kun siitä ei saa loukkaantua?
Miten niin ei saa loukkaantua? Olen nähnyt ties kuinka monta kommenttia, jossa Ella tuomitaan tuosta r-vikakommentista (en ole itse sitä tilannetta nähnyt). Saako kaikkia transsukupuolisa loukata, jos yksi transsukupuolinen sanoo tai tekee jotain väärää? Ei tarvitse vastata, sillä tiedän että et voisii ajatella niin hölmösti.
Niko ei myöskään haukkunut kaikkia transsukupuolisia ja myöhemmin kehui Ellaa kauniiksi, mitä maskilta näki. Ella ei ole pahoittelut sanomisiaan.
Totta kai se on kaikkien transsukupuolisten vähättelyä, jos vähättelee yhtäkin siitä, että hän on transsukupuolinen. Vai Nikoko oikeasti tarkoitti, että hänen mielestään muut transsnaiset on ok mutta jostain syystä nimenomaan Ella vain luulee olevansa nainen? Ei mene läpi.
Olisi helpompi uskoa - ja sitä olisin tässä toivonut - että Niko käytti vahingossa väärää sanaa. Sanoi "luulee", vaikka tarkoitti "kokee" tms. Mutta en tiedä.
Niko oli pahoillaan sanomista, eikä konteksti ollut kaikki transihmiset vaan nimenomaan Ella, joka voitti Paulan kisassa.
Ei "Ellalla" eli Eetulla ole mitään käsitystä naiseudesta. Sitä kuvaa hyvin viime yön hänen aloittamansa "Kumman kaa" -leikki, jossa kommentoi naisista pelkästään onko joku kaunis vai ei. Sinänsä irvokasta, että arvostaa naisissa ainoastaan ulkoista kauneutta, mutta samalla tekee omasta ulkonäöstään sellaista, että muistuttaa hirviötä ennemmin kuin ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan Minnaa syytetään, kun kaikkihan nuo tiesi Markon ja toisaalta Timon olisi ennalta kuvitellut olevan Arttua heikompi lenkki juuri tuohon tehtävään.
Juuri tuota tarkoitin, että Marko hoiti homman kotiin ja kaikki mökkiläiset tiesi taatusti Minnaa paremmin kuka heillä on vastassaan.
Minna joutui siis tekemään valinnan Artun ja Timon välillä ja tuohon tehtävään Timo oli ennakkoon ajateltuna mökkiläisten kannalta paras valinta.
Miksi mökkiläiset Markon nimesivät tehtävään. Mivnna ehdotti aluksi Joelia. Olisivat hävinneet.
Tosin Joel taitaa olla se, joka on talossa sanonut tuollaisen vahvuudekseen.Kaikki osallistuu finaaliin
Ja finaalin voitto ratkaisee viikkotehtävän, ei nämä yksilökisat.
Katin pisteet laski entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Onko bb-talossa koskaan ollut autistia/asbergeria?
Ei semmoiset taida hakea ohjelmaan.
Onkohan Minnassa vähän jotain asbergerin piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa alkaa naiseksi tyyliin se pappi joku Marja-Sisko mutta ei tarvitse silpoa luojanluomaa naamaansa pilalle sen takia, jos alkuperäinen on riittävän hyvä. Käy lopulta kuin Pete Burnsille tai Michael Jacksonille, enkä tarkoita heidän kuolemaansa.
Kerrotko, miksi tähän tarvitaan sinun lupa?
Koska parikymppinen nuori ei ole kypsä päättämään asiasta.
23 v Ella on. Hän tuntee itsrnsä naiseksi ts syntynyt väärään sukupuoleen. Mikä siinä on vaikea käsittää????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19.26 transfobinen kommentti Nikolta, viittasi Ellaan sanoin "se joka luulee olevansa nainen" ja pyöritteli päätään. Muut mökkiläiset tuomitsivat asiattomaksi ja harmaaksi aiheeksi.
No mutta Nikohan on ihan oikeassa. Transvestiitit eivät kuvittele olevansa naisia. Mutta Eetu haluaa ajatella itsensä naiseksi ja luulee, että se tarkoittaa paksua meikkiä, nakkihuulia ja pitkää platinatukkaa. Eetun käsitys naiseudesta on ihan hakoteillä.
Mee pois, kukaan ei kaipaa sun transfobista mölinää.
Ei tuo ole mitään fobista mölinää van kylmää faktaa. Eetulla on naiseus ja mitä se tarkoittaa ja pitää sisällän AIVAN hukassa.
T. Eri
Sinäkö sen päätät mitä on naiseus? Eiköhän se ole jokaiselle naiselle, oli cis tai trans, niin ihan itse päätettävissä ja koettavissa oleva asia. Se että kutsuu toistuvasti trans-sukupuolista hänen kuolleella nimellään (tsekkaa termi deadname) on transfobiaa ja puhdasta kiusaamista, oksettavaa!
Dysforinen transuko siellä piipittää? Menehän piikittämään iltahormonisi.
Kuule cis-nainen olen, vaikka sillä ei tässäkään asiassa pitäis olla yhtään mitään merkitystä. Sivistymättömät, muita kiusaavat, toisten ihmisoikeuksia polkevat kusipäät täällä vaan möykkää. Oon pahoillani ja pyydän cis-sukupuolisena etuoikeutettuna ihmisenä anteeksi LGBTQ+-yhteisöltä et teidän täytyy näitä kaikkia kestää.
:D Siellä joku transhörhö yrittää esiintyä normaalina ihmisenä, huomaa jo sanavalinnoista.
Huomaa kyllä kuka täällä on totaalisen sivistymätön, huomaa jo sanavalinnoista. On varmaan rankkaa kun tunnette tarpeelliseksi pyrkiä mitätöimään muiden ihmisten oikeudet omaan sukupuoleensa ja kehorauhaan. On kyl käsittämätöntä, onnea elämään vaan noilla eväillä.
Kehorauha, anna mun kaikki kestää :D
Kukkan ei ole kieltänyt Eetulta oikeutta omaan sukupuoleensa eli mieheyteen. Mitään muutahan hän ei ole eikä tule koskaan olemaan, kuvitellut asiat eivät ole faktaa.
Sinä olet selkeästi yksi niistä säälittävistä ihmismädistä, jotka kokevat oikeudekseen kommentoida toisten ihmisten kehoja ja painoa.
Itse asiassa en, tämä transvouhotus vain ärsyttää itseäni. Minun mielestäni jokainen saa olla minkäpainoinen tai -näköinen kuin haluaa näin muuten. Sinähän muuten ihanan suvaitsevalta ja enkelipölyihmiseltä kuulostat kun kutsut tuntemattomia ihmisiä ihmismädiksi. Mäti on muuten hyvää kyllä.
Tuntuu että tämän vuoden BB:ssä ilkeitä ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jep. Saivatko milloin tietää tuon, että kaikki osallistuvat, kun vielä tänään miettivät kuka laitetaan finaaliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Internetistä opittua: transfobia on ok, koska joku transihminen on itsekin sanonut jotain loukkaavaa!
Ella loukkasi kaikkia r-vikaisia. Onko r-vikainen mitättömämpi ihminen kuin transihminen, kun siitä ei saa loukkaantua?
Itse asiassa minullekin tuli tästä r-vialle nauramisesta paha mieli, vaikka olen s-vikainen. Että näinkö minullekin puhevikaiselle selän takana nauretaan ja matkitaan. Eli tämä loukkasi kaikkia puhevikaisia.
Ei kukaan normaali matki ja pilkkaa.
Kerrankin kun talossa puhutaan jotain mielenkiintoista, niin Sasan ilme näyttää siltä niinkuin ajattelisi "ei viddu miten tylsiä juttuja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minna pois tuolta. En kestä kuunnella sen teennäistä lässytystä. Tosi kiusallista.
Kiusallisuus tekee siitä just hyvän. Mieti miltä itse näyttäisit tuolla talossa, just sun kaltasten ihmisten kanssa on parasta kattoo Minnaa. :D Äänestän Minnaa jo ihan siksi, että muita ärsyttää. Minna on kuitenkin kiltti.
Ei Minna aluksi ollut noin kiusallinen. Nyt hän ei näytä tietävän miten olla. Hän aistii ettei kukaan diggaile hänen jutuistaan ja silti hän ei voi vaan olla hiljaa.
Koko ajan pitää pitää jotain tyhjän päiväistä "piu piu" hölötystä ja imitoida muiden "toootta kaaii!" juttuja, ihan niin kuin niitä hokemalla muka pääsisi mukaan porukkaan.
Timo on puhunut pitkän aikaa. Eli mies saa puhua nainen ei😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jep. Saivatko milloin tietää tuon, että kaikki osallistuvat, kun vielä tänään miettivät kuka laitetaan finaaliin
Viikkotehtävän tehtävänannossa lukee. Ehkä noillakin on mennyt ohi asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei saa loukkaantua? Olen nähnyt ties kuinka monta kommenttia, jossa Ella tuomitaan tuosta r-vikakommentista (en ole itse sitä tilannetta nähnyt). Saako kaikkia transsukupuolisa loukata, jos yksi transsukupuolinen sanoo tai tekee jotain väärää? Ei tarvitse vastata, sillä tiedän että et voisii ajatella niin hölmösti.
Niko ei myöskään haukkunut kaikkia transsukupuolisia ja myöhemmin kehui Ellaa kauniiksi, mitä maskilta näki. Ella ei ole pahoittelut sanomisiaan.
Totta kai se on kaikkien transsukupuolisten vähättelyä, jos vähättelee yhtäkin siitä, että hän on transsukupuolinen. Vai Nikoko oikeasti tarkoitti, että hänen mielestään muut transsnaiset on ok mutta jostain syystä nimenomaan Ella vain luulee olevansa nainen? Ei mene läpi.
Olisi helpompi uskoa - ja sitä olisin tässä toivonut - että Niko käytti vahingossa väärää sanaa. Sanoi "luulee", vaikka tarkoitti "kokee" tms. Mutta en tiedä.
Niko oli pahoillaan sanomista, eikä konteksti ollut kaikki transihmiset vaan nimenomaan Ella, joka voitti Paulan kisassa.
Kyllä minä tiedän että hän puhui Ellasta, mutta hän haukkui Ellaa transsukupuolisuudesta, joka on ominaisuus muillakin kuin Ellalla.
Samoin kuin puhevikaa pilkatessa pilkkaa sitä ominaisuutta eikä pelkästään yhtä ihmistä, johon pilkan yksittäisessä tilanteessa kohdistaa.
Enempää en jankkaa tästä asiasta, jonka pitäisi olla selvää kaikille paitsi trolleille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa minullekin tuli tästä r-vialle nauramisesta paha mieli, vaikka olen s-vikainen. Että näinkö minullekin puhevikaiselle selän takana nauretaan ja matkitaan. Eli tämä loukkasi kaikkia puhevikaisia.
Loukkasi kaikkia puhevikaisia? Etköhän nyt hieman liioittele omaa valtaasi.
Ei loukannut lainkaan esim minua. Olen sinut tämän asian kanssa. Se että joku random tyyppi irvailee puheviasta BB:ssä ei loukkaa minua lainkaan. Miksi pitäisi? Tässähän ei ehtisi muuta tehdä kuin loukkaantua, jos tuollaisiin takertuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko bb-talossa koskaan ollut autistia/asbergeria?
Ei semmoiset taida hakea ohjelmaan.Onkohan Minnassa vähän jotain asbergerin piirteitä.
Voi sitä muutenkin olla massasta poikkeava ilman että on asperger.
Mistä mökkiläiset tietää Ellan olevan transnainen? Onko Minna vihdoin kertonut? Eikös ne vaan oleta, että Ella on nainen, jolla on möreä/miesmäinen ääni? Epäilivät äänen vuoksi mieheksi, mutta Minna vakuutti, että nainen on.