Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Arttu se mielistelee nyt kaikkia asukkaita kehumalla heitä, ettei saisi häätöpisteitä. Taitaa olla myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia arvostelee Markoa siitä et läpsii Paulan pyllylle, mut Julia ite läpsi Markoa 😁
Joo ja kun Marko sanoi Julialle tosta niin olikin aivan eri asia kuin Paulan läpsäisy. Ei auennut mulle pikkutytön logiikka. Veikkaan että Julian suhde vielä niin tuore että vähän saattaa epäilyttää onko siellä ketään odottamassa kun taas Marko tietää tasan tarkkaan että ei ole tehnyt mitään sellaista joka puolisoa loukkaa.
Jäi kyllä vahvasti sellanen kuva, et vaikka Julia kuinka yritti sanoa hänelle olevan aivan ykshailee, mitä Marko tekee, jos se vaan on hänen puolisolleen ok - ettei se todellakaan ole ok, kun heti sen perään toteaa "mutta mä en ite tekis..". Eli tavallaan epäsuorasti tuomitsee Markon toiminnan.
Itse oisin sanonut että onko omalla kullalla samat "oikeudet". Samat säännöt niin mikä ettei.
En jaksa ymmärtää Markon suosiota. Sovinisti, rasisti Joojoo-mies, joka kaikille makeilee edessä, vaikka länkyttää selän takana. Mutta Marko sentään pyyhkii keittiön tasot ja tekee ruokaa, niin ansaitsee voittaa. Pyyhkii tasot paperilla, johon on niistänyt, ja ruokaa tehdessä maistelee pesemättömin sormin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosta pyllyn läpsäyttämisestä vielä, mun mielestä se ei ole väärin jos siihen ei liity mitään seksuaalista. Ja varsinkaan jos tietää että se jota läpsäisee ei ota sitä loukkauksena tai pervona toimintana, ja tietää että kumppani on sinut asian kanssa. Alkoholin nauttiminen ei näköjään kaikille sovi.
Mä en kyllä näe tilannetta, missä naisen tai tyttöjen pepun läpsiminen olisi ok. Omassa makkarissa tai kotona oman kumppanin kanssa kukin tekee mitä tykkää, mutta muuten toi on äärettömän huonoa käytöstä.
Kaiken kukkuraksi Marko ei vähän läpsäise, vaan oikeasti aika kovaa. Esim. Krisseä läväytti ihan täysillä takamukseen, kun Krisse aiemmin leikki toukkaa vilttiin kääriytyneenä.
Mielenkiintoista, miten usein Markon tai muiden miesten perseilyä katsotaan sormien läpi. Mitäköhän olisi sanottu, jos Ella olisi läväyttänyt Krisseä kaikin voimin? Onko enemmän ok keski-ikäisen miehen läväyttää nuorta naista täysillä pepulle kuin toisen naisen vaikka naamaan tai selkään? Niin kauan kun kyseessä on seksuaalisesti alentava teko, on kaikki hauskaa ja hyväksyttävää?
Ei se munkaan mielestä ole hyväksyttävää ja siksi toivoin, että eilen olisi tämä läpsimiskeskustelu olisi johtanut johonkin, mutta se lähti heti alkujaan väärille raiteille ku Julia alko vetää Markon kihlatun siihen keskusteluun ja että onko läpsiminen sille ok.
Olis pitänyt pohtia että miten läpsimisen kohteet: Paula, Krisse ym. kokevat asian. Että onko se niille ok, ei ainakaan tarvitse olla.Ois ollut mielenkiintoista kuulla Markon argumentti siihen, jos kuulisi että naiset kokevat läpsyttelyn ahdistavana tai halventavana. Marko nyt on selkeesti vaan tottunut siihen, että se on ok eikä osaa kyseenalaistaa omaa käytöstä.
Minusta taas keskustelun oleellisin pointti olisi ollut se, että Marko on tuollainen ihan kaikkia kohtaan, ei pelkästään naisia. Hän läpsii ihan samalla tavalla myös miespuolisia ja on makoillut kainalokkain monen muunkin miehen kanssa. Siinä ei siis ole yhtään mitään sellaista, mitä voisi verrata esim baarissa ventovieraan naisen läpsäisyyn. Ja keskustelussa Julia jännästi sivuutti Markon kysymyksen, oliko sitten enemmän ok, kun Julia itse läpsäisi Markoa pyllylle.
Kaveriporukoissa tuollainen pyllyille läpsiminen on ilman muuta ok eikä siitä kenenkään tarvitsisi mieltään pahoittaa. Ihan samanlainen läppä se on kuin bileissä myöhemmin nähty tilanne, jossa Julia meni Joelin sänkyyn ja kysyi "n*ssitaanko*. Pelkkää kaksinaismoralismia Julian puolelta.
Ihan niinku tuossa läpsimisessä ois ongelma se että mitä Markon kihlattu siitä ajattelee.
Juliakin vaan sitä jankkas, eikä lainkaan ajatellut että onko se niille läpsyteltäville naisille ok. Varmaan oli vaan mustis, ku Marko oli läpsässy Paulan pyllyä eikä Julian.
Vierailija kirjoitti:
Arttu se mielistelee nyt kaikkia asukkaita kehumalla heitä, ettei saisi häätöpisteitä. Taitaa olla myöhäistä.
Jokaiselle läyhää kuinka hieno ihminen ja että mitä tekevät sitten bb:n jälkeen. Paskanjauhanta mielistelyä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Itse en katsoisi kihlattuna läpsimisiä ja Paulan kanssa lähellä oloa hyvällä. Toisilla on eri säännöt . Eli pätee kumpaankin osapuoleen.
Tämä on hassua, kun itse näin paljon pahempana Markon parisuhteen kannalta sen, kun Julia änkesi koko ajan Markon seuraan kikatellen ja tuijotellen. Paulaa en ole missään vaiheessa pitänyt sen kummempana uhkana Markon parisuhteelle kuin Roopeakaan.
Tuli herätys. Paula ja Arttu jatkaa lusikointia.
Vili tsekkasi ensimmäisenä Paulan ja Artun kun heräsi, nousi siis puoli - istuvaan asentoon ja katsoi heitä, meni sitten takaisin makaamaan.
Paulalla tumma läntti yöpuvun takamuksessa.
Arttu työnsi peittoa haaroväliin ja pitää kättä siellä. Yrittää saada kai stondista laskemaan.
O-P ja Joel osasivat juoda sopivan vähän, niillä ei krapulaa varmaankaan ole.
Op lähti ekana makkariin, Joel lähti kun ei jaksanut Julian länkytystä kuunnella. Julian levy pyöri vain paikoillaan. Kyllä viimeistään yöllä tajus mikä pissis Julia on. Länkytti olkkarissa että Markon jutut irstaita olleet koko ajan, silti kielsi ettei oo irstas sanaa käyttänyt. Kovin huomionkipeä Julia. Äitinsä luona asuu, hemmoteltu.
Arttu alkoi imemään kaljaa tölkistä kuin nälkäinen vauva (OP toi). "aivan vi*un hyvä, AH oh mmmmm"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julia arvostelee Markoa siitä et läpsii Paulan pyllylle, mut Julia ite läpsi Markoa 😁
Joo ja kun Marko sanoi Julialle tosta niin olikin aivan eri asia kuin Paulan läpsäisy. Ei auennut mulle pikkutytön logiikka. Veikkaan että Julian suhde vielä niin tuore että vähän saattaa epäilyttää onko siellä ketään odottamassa kun taas Marko tietää tasan tarkkaan että ei ole tehnyt mitään sellaista joka puolisoa loukkaa.
Jäi kyllä vahvasti sellanen kuva, et vaikka Julia kuinka yritti sanoa hänelle olevan aivan ykshailee, mitä Marko tekee, jos se vaan on hänen puolisolleen ok - ettei se todellakaan ole ok, kun heti sen perään toteaa "mutta mä en ite tekis..". Eli tavallaan epäsuorasti tuomitsee Markon toiminnan.
Itse oisin sanonut että onko omalla kullalla samat "oikeudet". Samat säännöt niin mikä ettei.
Marko sanoi sen monta kertaa, mutta Julia vaan jatkoi jankutusta. Mielenkiintoisempaa minusta olisi ollut tietää, onko Julian suhteessa molemmilla samat oikeudet, mutta Julia kieltäytyi puhumasta omasta suhteestaan yhtään enempää. Erikoista, että Julia sanoo, ettei katsoisi, jos oma miehensä läpsisi muita pyllylle, mutta Julia itse eilen läpsi Markoa pyllylle, tunki nukkuvan Joelin päälle sanoen "n*ssitaanko" ja muutenkin on koko ajan hakeutunut Markon ja Joelin lähelle. Marko ei fiksuna lähtenyt tätä sen enempää kaivelemaan.
Joel meni Oopeen viereen nukkuun, uskoisin turvaan Paulalta ja Julialta. Aikasemmin puhuivat jos Paula tulee heidän väliin, kuten viimeksi Oopeen ja Vilin. Onneksi Arttu hoiteli Paulaa niin Joel ja Oopee sai yörauhan.
Vili taitaa oikeesti tykätä Paulasta, sillee kattelee nyt sitä kun Paula on VAAN Artun kainalossa.
No nyt siirtyi Paulan toiselle puolelle halimaan Paulaa ☺️
Olisinpa Paula juuri nyt 😛
Vierailija kirjoitti:
Op lähti ekana makkariin, Joel lähti kun ei jaksanut Julian länkytystä kuunnella. Julian levy pyöri vain paikoillaan. Kyllä viimeistään yöllä tajus mikä pissis Julia on. Länkytti olkkarissa että Markon jutut irstaita olleet koko ajan, silti kielsi ettei oo irstas sanaa käyttänyt. Kovin huomionkipeä Julia. Äitinsä luona asuu, hemmoteltu.
Tuokin oli kyllä helkkarin huvittavaa, kun Julia vänkäsi, ettei koskaan käytä sanaa irstas, joten ei sitä Markollekaan sanonut. Hänhän siis ihan itse kyllä sanoi, että Marko irstailee koko ajan ja sitä ennen kukaan muu ei käyttänyt sitä sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä Paula ja Arttu oikein on touhunnu yöllä? Lusikassa nukkuu. Mun kelaus ei toimi.
Arttu on omien sanojensa mukaan kaivannu unikaveria Ellan lähdön jälkeen ja Paula tuntu siihen sopivammalta (yllätys sinällään, kun kaks muuta on varattuja).
Olivat viimeisinä valvomassa kera Vilin, Paula vaihto molempien kanssa pusuja, leikkimielellä tosin.Paulahan pusuja anteli Artulle jo sohvalla. Mutta Arttu aneli saako nukkua vieressä. Sängyssä Paula heti korviin paprit ja tyynyä pään päälle ja selin Arttuun. Artulle ois kelvannu enemmänkin luulisin. Peiton alla käsi liikkui Artulla. Eiköhän semmoista kännnikopelointia ollut.
Paulan tissejä näytti peiton alla tunnustelevan, mutta ei tainnut Paula lämmetä. Arttu ilmeisen vaihtelunhaluinen, kun pyrkii kuksimaan vuorotellen miehiä ja naisia talossa.
Markohan jo aiemmin keittiössä Artulle kuittailikin, kun istuivat Paulan kanssa niin lähekkäin, että Artulla on selkeästi p***u mielessä. Arttu meni ihan vaikeaksi eikä kukaan maininnut Ellaa sanallakaan.
Olis ollu paremmat ysäribileet jos olisi soitettu oikeita ysärihittejä noiden Virtasen sekoilujen sijaan. Taitaa olla niin pirni budjetti että ei voi maksaa teostomaksuja oikeista biiseistä.
Sama patja. Kelasin 24/7.