Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL

Vierailija
05.08.2020 |

24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.

Kommentit (104451)

Vierailija
72461/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula ei muuttais Helsinkiin kun pelkää metroja

Vierailija
72462/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää sannoin, mää sannoin.

Ei helvetti tota Artun ja Paulan murretta. 🤮

"Tota, tota..."

Ei helvetti noita murreköyhiä yleispuhekielen käyttäjiä! *tähän joku hauska pahoinvoiva hymiö vielä korostamaan kielen köyhyyttä*

+++

Pahoittelen jo valmiiksi asiattomuuksiin alentumista. Mua vaan riepoo se, että murteiden säilyttäminen on hienoa, enkä halua, että täällä ihmiset joukoittain kanavoivat jonkun yksittäisen BB-kilpailijan katsojissa nostattamat tunteet vihaksi kokonaista murrealuetta kohtaan.

Lisäksi muutenkin täällä on paljon kirjoittajia, joilla on vakavia vaikeuksia erotella asiat ja ihmiset, ja jotka sitten masinoivat vihaa, ärtymystä, inhoa ja muita negatiivisia tunteita pursuavia viestiryppäitä.

Ihmisen aivot muovautuvat koko ajan, ja tämän BB-ketjun keskustelutyyliin (eli meuhkaukseen) uppoutuminen on syövyttävää ja vaatii hyviä hermoja.

Itsestänikin huomaan, että BB herättää ihan kummallisenkin paljon tunteita, ja ilmeisesti se johtuu jostakin noiden hahmojen samaistamisesta oman elämän tilanteisiin. Yritän kuitenkin tehdä tästä tilaisuuden oppia, vaikka kuinka menisi tunteisiin. Mikä mya vihastuttaa tuossa tyypissä? Muistuttaako se jotakin tilannetta tai ajanjaksoa omassa elämässä?

Kyllä murteet on ihan värikkäitä kuunnella. Oulun murre on vähän toopen kuuloista kun en muuta mukavaa ihmistä sieltäpäin tunne, kuin Markus Kuotesahon. Ellakin puhuu niin stadia vaikka ei ole kauan siellä asunut, puhuisi vaan sitä Jyväääskylää.

jyväskylässä puhutaan lähes yksinomaan yleiskieltä, ei ole murrealue mihinkään suuntaan.

On siinä oma tunnistettava nuotti ja lievä savo.

Onko tuo Joelin puhe sellaista? Koska savoakaan se ei ole. Mut sellaista venyttelyä.

Jep, koko ikäni Jyvääskylässä asuuneena en tunnusta puhuuvani savoo. Meijän kieli o mel(e)kein yleeiskieltä, mutta tuo sanoojen venyyttäminen kuulemma o omiinaista :) Jännä, miten sitä ei ite ees huoomaa. Mulle on joskus aikoinaa ysiikyt-luvulla sanottu, että puhun ku Matti Nykänen. Eipä iihme, koska ollaa asuttu samassa kauupunginosassa ja samoja kouuluja, tosin eri aiikaan.

Huomasitte kai, että edelliset on (yritetty) kirjoittaa Jkl "murteella", eli minusta kovinkaan savolaista :)

Mikä vika on savon murteessa? Savon murteen vaikutteita on Etelä-Pohjanmaalla asti, niin miksei olisi Jyväskylässa, joka on lähempänä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Savolaismurteet

Wikipediassakin sanotaan näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
72463/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paula sano Ellalle et ei teidän suhde toimi jos toinen asuuu Oulussa ja toinen helsingis ja ehdotti Ellalle

Muuttoa ouluun

Paula haluaa että Ella asuisi lähellä häntä. Onkohan vaan pelaamista tuokin?

Vierailija
72464/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O-P pettää aina.

Vierailija
72465/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avatkaa äkkiä toinen kamera nää läyhää pahaa uusista , Paula Arttu ja Ella. Ella ja Arttu äänessä

Kristiinakin oli siellä

Vierailija
72466/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä😂 Helsingissä kukaan ei uskalla vittuilla mulle Arttu sano ja Ella sano perään et ”nii ja varsinkaan jo mä oon siinä vieressä ” hui kauhee😁🤣

Vierailija
72467/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avatkaa äkkiä toinen kamera nää läyhää pahaa uusista , Paula Arttu ja Ella. Ella ja Arttu äänessä

Puhuivat nimeämisistäkin ilman että BB puuttui asiaan.

Krisse joutui ottamaan BB:n aseman ja huomauttamaan että liikutte nyt mustalla alueella, nimeämisistä puhuminen on kielletty! Vasta sitten tajusivat lopettaa.

Vierailija
72468/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä😂 Helsingissä kukaan ei uskalla vittuilla mulle Arttu sano ja Ella sano perään et ”nii ja varsinkaan jo mä oon siinä vieressä ” hui kauhee😁🤣

Jos*

Voimston kaksikko.

Vierailija
72469/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vili nimeää Timon ja Ellan, Ella nimeää Markon ja Timon, Arttu nimeää Markon ja Paulan, Joel Paulan ja Markon, Timo Paulan ja Ellan, Julia Paulan ja Ellan, Marko Ellan ja Paulan, Krisse Ellan ja Markon, Oopee Paulan ja Ellan ja Paula Timon ja Joelin. Oon tiennyt aiemmat nimeämiset miten menee. Oopee voi kääntää kelkan mihin suuntaan vaan, samoin Joel.

Vierailija
72470/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä. Tosi koviksia😅

Vierailija
72471/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuivat nimeämisistäkin ilman että BB puuttui asiaan.

Krisse joutui ottamaan BB:n aseman ja huomauttamaan että liikutte nyt mustalla alueella, nimeämisistä puhuminen on kielletty! Vasta sitten tajusivat lopettaa.

Bb ei puuttunut ei

Vierailija
72472/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paula ei muuttais Helsinkiin kun pelkää metroja

Metro pelkäisi Paulaa. Ihme kohkaaja.

Vierailija
72473/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina vaikuttaa ylimieliseltä nykyään. :( 

Tuo ylimielisyys on tosian silmiinpistävää, tuossa Artun kanssa kabinetissa korostui loputon itsekkyys.  Laiska, kävelevä zombie, kuten O.P totesi. Pisteet laskeneet kovasti viime aikoina, kuin myös Timpalta.

Vierailija
72474/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Ella pilkkaa alholisteja ja nauraa

Vierailija
72475/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula et oo niin julkkis et sua kuvattais seiskaan kun oot vessa paperi ostoksilla kuten jetroa. Turha verrata ittees sellasiin esim jethroon cheekkiin tai Heikki paasoseen

Vierailija
72476/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu: "Mää en yhteltäkkään helsinkiläiseltä ota vittttuilua vasttaan. Kaikki nistit jotka ahistellee voi painua vittttuun". Ja ihan vakavalla naamalla.. Miten nolo tyyppi, ihan nuo jutut on jonku 15-vuotiaan peräkylän pojan tasolla.

Vierailija
72477/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula yrittää saada selville ketä Vili äänesti että oliko heräte nimeäminen vai varma?

Eihän noita sais edes kysellä ? Ja bb puuttu taas kovaa vauhtia.

Vierailija
72478/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arttu: "Mää en yhteltäkkään helsinkiläiseltä ota vittttuilua vasttaan. Kaikki nistit jotka ahistellee voi painua vittttuun". Ja ihan vakavalla naamalla.. Miten nolo tyyppi, ihan nuo jutut on jonku 15-vuotiaan peräkylän pojan tasolla.

Luulee olevansa kingi ja joku ylivoimainen ja ylimielisyys paistaa

Vierailija
72479/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mähän sannoin että mä vaihtoin mielipitteeni, mä halluuun voittaa. Hitto kun tulee Artun puhee korvista. Lupaa tarjota Ellalle nips naps reissut. Tää on hänen yksi pelitaktiikka. Säälittävä Ellakin kun pitää miesten rahoilla elää. Arttu ulos ja Ella...

Arttu nyt vaihtaa mielipidettään tiuhemmin kuin sukkia. Ensin mouhaa, miten kamalaa talossa on ja haluaa kotiin ja tunnin päästä sitten sanoo, että haluaa olla finaalissa ja nyt tehdään kontenttia ja ansaitaan voitto. 

Vierailija
72480/104451 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaamme äänestää Kristiina, tuo söpö minipommi, voittoon!

Ketju on lukittu.