Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on kesällä ulkomailla lomaillut tuntemasi ihminen?

Vierailija
05.08.2020 |

Omaan tuttavapiiriini ei onneksi näköjään sellaisia kuulu.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, puolisoni, lapset, muutama tuttava, en varmaan edes muista kaikkia tutuistani jotka ovat kesällä ulkomailla lomailleet.

Vierailija
2/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa... itse olen matkustamisesta pitävä aikuinen ihminen, jolla on elämän tässä vaiheessa siihen aikaa ja varaa. Tällä hetkellä ulkomailla on myös aikuinen lapseni, joka on lapsesta saakka tykännyt reissata ympäri maailmaa. Äkkiseltään tulee mieleen ainakin kymmenkunta muuta ihmistä, jotka ovat vähintäänkin Riian risteilyllä käyneet tänä kesänä.

Ja ennen kuin revit pelihoususi: ne maat, joissa itse kävin tänä kesänä ja missä lapseni parhaillaan on, ovat kaikki sellaisia maita joissa on vähemmän tartuntoja suhteessa väkilukuun kuin Suomessa, eikä kukaan meistä matkustanut lentämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menivät käymään kotimaassaan. 

Vierailija
4/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa käytiin. Kivaa oli. Ollaan korkeasti koulutettu lapsiperhe.

Vierailija
5/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni ja mieheni tunnen. Olemme lomailleet Espanjassa, lomalla edelleen.

Me olemme hyvin toimeentulevia ja meidän toinen kotimme on Espanjassa. Rakastamme hyvää ruokaa ja viiniä, nautimme tummista sametinpehmeistä illoista, golfaamme. Emme käristä itseämme rannoilla. Uimassa käymme omassa altaassamme.

Vierailija
6/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari työkaveria on käynyt Kreikassa. Yksi on siellä tällä hetkellä. Mitä tarkoitit että ”millaisia”? Ihan tavallisia mukavia ihmisiä! Kivoja työkavereita! Itse kävin lomalla Latviassa.

Vierailija
7/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse, kävin Ruotsissa.

Olen komea, älykäs, hauska, hyvätuloinen, hyvä sängyssä jne.

Vierailija
8/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on korkeakoulutuksen omaava 32v nainen, parisuhteessa. Olen pitänyt aina fiksuna ja vastuuntuntoisena, mutta korona-aika on tuonut uusia piirteitä esille. Kävi miehensä kanssa ulkomailla lomalla, toki kohde ei ollut pahin koronapesäke, ja palasi sieltä viime perjantaina. Maanantaina teki raskaustestin (positiivinen, toivottu "yllätys"), ja nyt tämä kaverini on ihan paineissa ja paniikissa siitä, miten sikiölle käy jos sittenkin sai tartunnan reissusta.

Että näköjään minäminä-ihminen kyseessä, kunnes saikin tietää raskaudestaan ja sitten alkoi (onneksi myös itsensä) syyllistäminen koronan levittämisestä ja vastuuttomasta reissaamisesta.

Vierailija
9/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuu pintamuodin mukaisesti. Ottaa kulutusluottoja. Osti matkan, kun koronan puhjettua halvalla sai silloin, kun muut pyrkivät jo eristäytymään. Hänen kanssaan ei voi keskustella syvällisemmin. Lapsemme eivät tapaa muutenkaan enää, kun saivat monta tautia heiltä. Ikäviä ihmisiä samassa päiväkotiryhmässä. Onneksi muuttivat pois, niin koko lapsiryhmä on ollut sen jälkeen terveempi.

Heille tyypillistä käytöstä oli matkustaa noin 10 tai yli kertaa vuodessa ulkomaille ja tuoda lapset seuraavana päivänä hoitoon ilman omaehtoista karanteenia ja mahdollisesti räkäisenä tai kuumeessa. Tekivät paljon pidennettyjä viikonloppumatkoja myös, jotta runsas matkustaminen oli ylipäätänsä työssäkäyvälle mahdollista.

Vierailija
10/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehensä siivellä vauras kotirouva, 3 lasta. Päivät menee urheillessa pakonomaisesti . On niin siunattu ja onnellinen.

Vierailija
11/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen suorittaja tyyppi jolla on kova tarve aina näyttää somessa mitä kaikkea on tehnyt. Hän ahdistuu ihan hirmusesti jos on ee päivääkään tekemättä mitään. Heti meni 3 matkoille. Pitäähän jollain sen tyhjyyden täyttää.

En tiedä miten muualla on mutta minusta monet suomalaiset eivät ole henkisesti ok kun pitää kokoajan näyttää kuinka hyvässä kunnossa on ja holtiton matkustaminen. Noihan on jo addiktio!

Vierailija
12/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu joka on todella pinnallinen, kokoajan liikunnan pakkomielle ja ahdistuu samantien jos ei kokoajan ole matka odotettavissa, vähitään 1 viikossa shoppailee uusia vaatteita. Mä en voi enää sietää näitä tyyppejä!

Vierailija
13/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huoleton ja matkailusta pitävä elämystenkeräilijä. Eikä hävetä yhtään, vaikka ihmiset miten paheksuisivat.

Vierailija
14/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielteinen matkustaja pariskunta, aina alkaa instagram täyttymään lomakuvista ja niitä tulee paljon. Vähintään 5krt vuodessa pitää käydä ulkomailla. Joskus rouva sanoi, että ei jaksa arkielämää ja töitä jos ei ole tiedossa seuraavaa matkaa.

Ihme kyllä nyt ei ole tullut yhtään kuvaa, kai pelkäävät että ihmiset tuomitsevat. Toki en jaksa uskoa että eivät päivitä mitään, pakkohan se nyt on saada kuvia nettiin.

Vierailija
15/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla melkoinen "elämysten syksy" tulossa.

Vierailija
16/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestä arki on tyhjä ja tylsää mutta en silti matkusta. Mielestäni jos ei siedä elämää ilman matkustamista jotain on todella pielessä. Miksi ei sitten muuteta muualle vai onko matkustaminen vain pakokeino?

Vierailija
17/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sinä ja tuttusi köyhiä vai autistisia, joille elämässä tärkeintä on rutiinit? Vai kenties ihmiskammoisia intrvertteijä ja muita pelkotiloihin mielialalääkkeitä syöviä?

Vierailija
18/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen, vastuullinen ja hyvin toimeentuleva +50 ikäinen avopari. Ei huoleta yhtään olla heidän kanssaan tekemisissä, enkä moralisoi heitä hetkeäkään.

Vierailija
19/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, opettaja ja ravintolatyöntekijä. Etenkin vanhustenhuollossa työskentelevät lähihoitajat tuntuvat kunnostautuneen railakkaassa elämäntavasta. Riekutaan pitkin ja poikin, juodaan ja halaillaan niinkuin koko tautia ei olisikaan.

Vierailija
20/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha normaali ihminen se jonka tunnen. Kerro ap nyt kerran kun aloitit tuomitsemiskokoontumisajot niin mitä v.ttua väärää siinä on mennä jonnekin Viroon, Latviaan tai Pohjois-Norjaan jossa epidemia on jopa Suomea paremmin hallinnassa?

Olet varmasti niitä tolloja jotka tuomitsevat ulkomaille lähteviä mutta menee itse jonnekin Linnanmäelle jossa ihmiskontaktit ovat satakertaisia näihin ulkomaan kohteisiin verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän