Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on kesällä ulkomailla lomaillut tuntemasi ihminen?

Vierailija
05.08.2020 |

Omaan tuttavapiiriini ei onneksi näköjään sellaisia kuulu.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iha normaali ihminen se jonka tunnen. Kerro ap nyt kerran kun aloitit tuomitsemiskokoontumisajot niin mitä v.ttua väärää siinä on mennä jonnekin Viroon, Latviaan tai Pohjois-Norjaan jossa epidemia on jopa Suomea paremmin hallinnassa?

Olet varmasti niitä tolloja jotka tuomitsevat ulkomaille lähteviä mutta menee itse jonnekin Linnanmäelle jossa ihmiskontaktit ovat satakertaisia näihin ulkomaan kohteisiin verrattuna.

En ole ap mutta viime päivien uutisen mukaan tartunnan saaneet ovat pääasiallisesti olleet ulkomailla josta se tauti on tuotu.

Vaaran paikkoja ovatkin terminaalit ja lentokoneet jne. Ei itse kohdemaat.

Toki ihan täällä kotimaassakin sen voi saada. Mutta olisiko se nyt niin kauheaa olla vaikka yksi vuosi ihan vaan Suomessa?

Vierailija
22/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iha normaali ihminen se jonka tunnen. Kerro ap nyt kerran kun aloitit tuomitsemiskokoontumisajot niin mitä v.ttua väärää siinä on mennä jonnekin Viroon, Latviaan tai Pohjois-Norjaan jossa epidemia on jopa Suomea paremmin hallinnassa?

Olet varmasti niitä tolloja jotka tuomitsevat ulkomaille lähteviä mutta menee itse jonnekin Linnanmäelle jossa ihmiskontaktit ovat satakertaisia näihin ulkomaan kohteisiin verrattuna.

En ole ap mutta viime päivien uutisen mukaan tartunnan saaneet ovat pääasiallisesti olleet ulkomailla josta se tauti on tuotu.

Toki ihan täällä kotimaassakin sen voi saada. Mutta olisiko se nyt niin kauheaa olla vaikka yksi vuosi ihan vaan Suomessa?

Tartunta ja etenkin kuolleisuuslukujen valossa olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egosentrinen qusipää, joka ei muista piittaa. Hylkäsi lapsensa ja varasti vaimon rahat. Meni töihin avokonttoriin ilman karanteenia ryypättyään kuukauden Bulgariassa.

Vierailija
24/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneessa on itse asiassa varsin turvallista, nykyään on tehokkaat HEPA-filtterit lähes joka koneessa, poistavat 99,9% pöpöistä. Ja koneessa käytetään maskia. Kentilläkin on maskin käyttö pakollista, paitsi ei ilmeisesti Suomessa. Kun kävin siellä, kuulutettiin kyllä koko ajan maskin käytöstä, mutta ainoat, jotka käyttivät, olivat koneesta tulleet matkailijat, kentän henkilökunta, työmiehet jne eivät suureksi hämmästyksekseni käyttäneet! Kotikentälläni ihan kaikilla on maski, visiiri jne.

”HEPA filters are a very high-intensity system of fibers that you essentially run air through to filter out an incredible amount of contaminants — not just dust, not just bacteria, but moisture, any sort of contamination that could potentially harm or create an atmosphere in the cabin or the cockpit that could harm the passengers or the crews. The material in them is much closer together compared to cheaper air filters, and that makes it very difficult for biological elements to penetrate them.”

Vierailija
25/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mielestä arki on tyhjä ja tylsää mutta en silti matkusta. Mielestäni jos ei siedä elämää ilman matkustamista jotain on todella pielessä. Miksi ei sitten muuteta muualle vai onko matkustaminen vain pakokeino?

Yövyt parhaimmillaan 366 yötä vuuodessa kotona etkä ikinä kaipaa muualle?

Vierailija
26/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia typerämpiä vaikka koulutusta paperilla olisikin. Sellaisia vasemman jalan saappaita, jotka ei ymmärrä alkuunkaan syy-seuraussuhteita vaan ihan kaikki tulee aina puskista ja täysin yllärinä..

Vierailija
27/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas teitä hurupäitä. Nytkö alatte haukkumaan ihmisiä, jotka ovat uskaltautuneet Suomen ulkopuolelle tänä kesänä? Jos Viron ja Latvian rajat aukenivat, ja molemmissa maissa on tilanne paljon parempi kuin Suomessa niin mikä saa teidät inhoamaan näitä ihmisiä? Niin kuin joku tuossa kommentoi, Linnanmäki on todennäköisesti pahempi paikka saada virus. Järki käteen. Ai niin, mutta ei järkeä ole jäljellä kun hysterisoidaan kaikesta. Ja nyt pandemia antaa uuden syyn alkaa inhota ihmisiä! Laittakaa äkkiä nyt ne naamarit päälle ja vältelkää ihmiskontakteja. Ehkä sitten tulee rauhallisempi olo.

Vierailija
28/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin miehen kotimaassa ja mm huonokuntoista isoäitiä tapaamassa ehkä viimeistä kertaa. Paluusta on jo kohta kuukausi, ei oireita, välttelimme ihmisiä sielläkin.

Vierailija
29/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää säteilyä, mutta Espanjaan on lennettävä monta kertaa vuodessa. Ja tulee aina yliruskettuneena, ei lainkaan hyvännäköisenä, sieltä pois. Yliopistokoulutettu.

Vierailija
30/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkeskeinen ihminen, sellanen kaikki-mulle-heti-ja-vähän-äkkiä-tyyppi. Myi itseään opiskeluaikoina, että sai ostettua uusia laukkuja.

Vierailija
31/31 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei vuotta joudu kotimaassa olemaan, josko vain tämä vuosi riittäisi. Alkuvuoteen ehti kolme ulkomaanmatkaa jo tehdä ennen koronarajoituksia. Viimeinen kyllä aiheutti työnantajan määräämään kotikaranteenin. Kyllä, minä olen ihminen, jolla pitää olla ainakin yksi matka aina varattuna, muuten en jaksa arkea ja työelämää. Maaliskuun puolesta välistä asti olen kuitenkin pysynyt kotimaassa. Vain harkittua matkailua tehty nyt sitten täällä, vaeltelemassa Kolilla ja Rukalla, Ranuan ja Ähtärin eläinpuistoossa... Ja todellakin olemme pysyneet kehäkolmosen ulkopuolella, sisäpuolelle ei ole ollut mitään tarvetta lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan