Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytölle nimi, joka sopii sekä Ruotsiin, että Suomeen?

Vierailija
19.07.2013 |

Eli meidän suvussa on ollut tapana antaa erikoistytölle äidin toinen nimi ja esikoispojalle isän toinen nimi. Ongelmana nyt on se, että lapsen tuleva sukunimi on hyvin, hyvin suomalainen (ei kuitenkaan mikään Keskinen) ja toinen nimi on Christina. Pitäisi siis olla hyvin kansainvälinen, mutta kuitenkin suomalaiseen suuhun sopiva nimi.

Anne olisi kaunis nimi, mutta se on jo tätini nimi. Anna taas tämän sukunimen kanssa ei tule onnistumaan, koska nimestä voisi tulla kiusatuksi sukunimen takia "Anna ******* ".

Oma sukuni juontaa Ruotsista, mutta se alkaa pikkuhiljaa olla väistymässä ja jäämässä unholaan. Isoisoäitini oli minulle kuitenkin tosi tosi tärkeä (hän kuoli, kun olin 13-vuotias), ja haluaisin kunnioittaa sukuni juuria.

Olen miettinyt, että Mea (äännettynä yhdellä, ei kahdella E:llä) sopisi hyvin. Mea Christina *******. Myöskin kirjoitettuna se näyttäisi kauniilta. Mea ei suomalaisen sukunimenkään kanssa näytä/kuulosta tyhmältä. 
Mitä mieltä?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, että jos haluaa tuoda niitä sukujuuria ilmi niin miksei sitten laita vaan sitä Christinaa. Se on Suomessa ihan ymmärretty nii ja on tuikitavallista, että suomalaiseen sukunimeen yhdistetään vähän vieraampi etunimi tai päinvastoin. 

Vierailija
42/46 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isabella, mutta se ei taida oikein sointua Christinan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saga Christina

Vierailija
44/46 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linn ja Carina [kariina], näistä ainakin itse tykkään valtavasti - en sit tiedä miten sopisivat Christinan kanssa... :)

Vierailija
45/46 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carina Kämäräinen. Just.

Vierailija
46/46 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stina.