Heka Livornonkatu 7
Ketään hakemassa ko. uutuus kohteeseen?
Meidän perhe haki kolmioihin ja neliöihin.
Tsemppiä taas kaikille tasapuolisesti! :)
Mitä yleisesti ottaen pidätte tämän hetken Jätkäsaaresta?
Kommentit (480)
Hakuaikatauluista en tiedä, mutta kun minulle aikoinaan tarjottiin kaupungin asuntoa, niin nimenomaan liitteitä kysyttiin ensin. Ihan ensin tuli tekstari jossa ilmoitettiin muutoksesta asiointikansiossa tms. Asiointikansiossa sitten luki tyyliin "hakemus puutteellinen, liitteet puuttuvat" tai vastaavaa. Tätä ihmettelin kovasti kun eihän siihen hakemukseen voinut edes laittaa liitteitä etukäteen, joten soitin aspaan. Aspasta iloisesti ilmoitettiin että se tarkoittaa, että asuntoa tullaan pian tarjoamaan. Ja tosiaan, tuliko nyt tekstarina vai sähköpostina tieto sitten hieman myöhemmin että tällainen asunto olisi tarjolla.
Jostain syystä se järjestelmä saattaa siis kysyä niitä liitteitä ensin, ja vasta sen jälkeen tulee itse asuntotarjous.
Tiedän ihmisen joka on mukana kohteiden jaossa. Ensimmäiset tarjoukset laitetaan viikoilla 37-38.
Aloitetaan vaihtajista eli hekan sisäisistä asukkaista ja edetään neliöistä alaspäin.
juuri näin meillä kuten 103 kertoi.
Pyydettiin liitteitä, saatiin asuntotarjous. Siinä luki että on ehdollinen tarjous, kunnes liitteet toimitettu.
Toimitettiin tänään liitteet ja klo 16.00 tuli vahvistus asuntotarjouksesta.
104 nro ystävällisesti, onko meille sitten jaettu jonon ohi asunto, kerta niitä ei vielä jaeta vai miten tämä sitten on mahdollista? Kerroppas se, kiinnostaa!
AP
Yaiks joko niitä jaetaav voihan kökkö🥺eli turha toivo 😩noita nelöitä niin vähän kovasti toivoisin tuolta asuntoa.
Muistakaahan et kuka tahansa voi kirjoittaa tänne mitä vaan anonyymisti eli omallekin kohdalle voi kämppä hyvin osua. Täällä liikkuu aina asunto ketjujen kohdilla jotenkin mieleltään vikaisia tyyppejä, jotka haluu pilata muiden ilon ja toivon. Tsemppiä kaikille!
Huom. Itse sain uudiskohteen asunnon hekalta 3 päivää ennen kuin kohteen asukkaat piti olla täysin tiedossa. Eli tarjouksia tippuu kokoajan, aina voi olla joku joka ei ota kämppää ja jos nyt ei osu, jostain muualta osuu mistä on tarkoituskin saada se asunto!
Minäkin halusin lisätä tähän että me ollaan tosiaan jo useampi vuosi haettu asuntoa uudiskohteisiin, sekä Jätkäsaareen että Kalasatamaan.
Ja nyt kun saatiin tarjous tästä neliöstä, joka vastaisi tarpeisiimme täydellisesti, vasta ymmärsi miksi on hyvä juttu ettei aiemmin ole tärpännyt.
Joten nro 106, kyllä se vielä toivottavasti onni osuu myös kohdallesi! :)
Meille vastattiin tänään että vahvistettu asuntotarjous tulisi tämän päivän aikana tai maanantaina.
Ap
Paljon onnea ap!
Huoh, meillä hakemus neliöihin (kuusi henkeä) ja alkaa jälleen toivo hiipua. Muutto jätkäsaareen helpottaisi elämää kaikin puolin, kun koko muu elämä (työt, harrastukset) niillä nurkilla, eikä valitettavasti varaa maksaa parin tonnin vuokria.
Ehkä vielä joku päivä :)
Mukavaa viikonloppua kaikille.
Ei vielä kannata luopua toivosta. kun jakoa ei ole edes kunnolla aloitettu.
Mulle ilmoittivat että jonkun AP:n liitteet paljastivat, ettei ole oikeutettu ko. asuntoon. En tiedä miksi niin, mutta tarjosivat talon isointa neliötä ja lupasivat vielä vuokrastakin alennusta.
Voi näitä trolleja 😂
Pysykäämme toivossa asunnon saamisesta, ensi viikosta eteenpäin vielä monta viikkoa mahdollista että jonain arkipäivänä kansioon on tullut ihana odotettu asuntotarjous!
Ja Jätkäsaaresta: Livornonkadun kämpät ovat huippupaikassa alueella sillä vihreät ja varat näkymät. Seuraavat Hekan kohteet sitten eivät enää niinkään joten peukut pystyyn.
Me saatiin tänään vahvistus asuntotarjouksesta!! :)
Olen hakenut kaksiota/kolmiota mutta vielä ei ole mitään kuulunut.
Koko talo täynnä sossuloisia, jotka eivät saa asuntoa muuten? Kuka sinne haluaisi muuttaa juoppojen keskelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap vaihtaja vai uusi hakija? :) Siis vaihtuiko kiireellisestä ei kiireelliseksi vai toisinpäin?
Uusi hakija.
Vaihtui erittäin kiireellisestä -> kiireelliseksi.Meidän pian suurperhe asustaa pienessä kaksiossa tällä hetkellä, joten tilan puolesta ollaan kyllä asunnon tarpeessa. :)
Tuo että asuu pienessä tai suuressa asunnossa ei ole mikään peruste saada asuntoa hekalla.
Omakohtaiset kokemukset: aikoinaan minulla oli 39m2 työsuhdeasunto jossa asustelin yksin, kun perheeni muutti landelta tänne jäimme jumiin tuohon yksiöön. Vaikka asunnossa asui kaksi aikuista ja kaksi lukiota käyvää teiniä, hekalta virkailija vastasi ettemme ole missään tapauksessa saamassa kaupungin asuntoa, koska meillä on asunto.
No saimme noin 5kk kuluttua isomman asunnon työnantajan kautta määräajaksi.
Elämä kuljetti puolison toiselle puolelle Suomea ja jäin itse Helsinkiin. Työsuhdeasunnon määräaikaisuus päättyi ja nippanappa alle 18v lapsi asui vielä kotona.
Saimme hekalta 3h+k asunnon.
Vuosia taas vieri ja lopulta nuorin lapsi muutti pois kotoa. Jäin yksin isoon 3h+k asuntoon.. tuosta saakka olen nyt parin vuoden ajan anonut sisäistä siirtoa yksiöön tai kaksioon.
En ole tarjousta saanut pienempään asuntoon.
Tiedän että Helsingissä varmasti olisi tarvetta perheasunnolle (joka siis minulta vapautuisi, jos saisin pienemmän asunnon).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap vaihtaja vai uusi hakija? :) Siis vaihtuiko kiireellisestä ei kiireelliseksi vai toisinpäin?
Uusi hakija.
Vaihtui erittäin kiireellisestä -> kiireelliseksi.Meidän pian suurperhe asustaa pienessä kaksiossa tällä hetkellä, joten tilan puolesta ollaan kyllä asunnon tarpeessa. :)
Tuo että asuu pienessä tai suuressa asunnossa ei ole mikään peruste saada asuntoa hekalla.
Omakohtaiset kokemukset: aikoinaan minulla oli 39m2 työsuhdeasunto jossa asustelin yksin, kun perheeni muutti landelta tänne jäimme jumiin tuohon yksiöön. Vaikka asunnossa asui kaksi aikuista ja kaksi lukiota käyvää teiniä, hekalta virkailija vastasi ettemme ole missään tapauksessa saamassa kaupungin asuntoa, koska meillä on asunto.
No saimme noin 5kk kuluttua isomman asunnon työnantajan kautta määräajaksi.
Elämä kuljetti puolison toiselle puolelle Suomea ja jäin itse Helsinkiin. Työsuhdeasunnon määräaikaisuus päättyi ja nippanappa alle 18v lapsi asui vielä kotona.
Saimme hekalta 3h+k asunnon.Vuosia taas vieri ja lopulta nuorin lapsi muutti pois kotoa. Jäin yksin isoon 3h+k asuntoon.. tuosta saakka olen nyt parin vuoden ajan anonut sisäistä siirtoa yksiöön tai kaksioon.
En ole tarjousta saanut pienempään asuntoon.Tiedän että Helsingissä varmasti olisi tarvetta perheasunnolle (joka siis minulta vapautuisi, jos saisin pienemmän asunnon).
Sama tilanne minulla, yksin isossa perheasunnossa.
Ihmettelen myös eikö perheasunnoile ole tarvetta. Itselläni yksiö/kaksio hakusessa ja olen puhunut että
tästä minulta vapautuisi asunto monelle jos saisin itse pienen. Mikään ei auta, asuntotarjousta ei tule :(
Vierailija kirjoitti:
Koko talo täynnä sossuloisia, jotka eivät saa asuntoa muuten? Kuka sinne haluaisi muuttaa juoppojen keskelle?
Minä!
Kieltämättä isoihin perheasuntoihin jumiin jääneet vaihtajat pitäisi priorisoida sillä ketju olisi vain hyödyllinen kaikille.
Meilläkin anoppi yksin neliössä, Livornoonkin hakenut pienempää ja toivottavasti vihdoin saisi vaihdettua!
Tuohon yksin kolmiossa tai neliössä jumissa olemiseen pitäisi kyllä ihan puuttua ja auttaa pienempiin asuntoihin.
Ennen aluetoimistot auttoivat ja etsivät sopivat asunnot.
Ja ihan aikaisemmin ei edes yksin saanut jäädä isoon asuntoon vaan oli pakko muuttaa pienempään.
Ei ole faktat sitten sulla kunnossa. ;)
AP