Heka Livornonkatu 7
Ketään hakemassa ko. uutuus kohteeseen?
Meidän perhe haki kolmioihin ja neliöihin.
Tsemppiä taas kaikille tasapuolisesti! :)
Mitä yleisesti ottaen pidätte tämän hetken Jätkäsaaresta?
Kommentit (480)
Aivan niin, ja pitäähän kummallekin olla oma huone olohuoneen lisäksi. On niin paljon näitä asuntojakin jaossa Hesassa, että on varaa valita.
Vauva ei omaa huonetta tarvitse.
Suuresti ihmetyttää että kukaan ei tunnusta saaneensa tarjousta Livornonkadulta. Soitin juuri äsken sinne ja sieltä sanottiin että noin puolesta asunnoista on lähetetty tarjous ja loput lähtee ensi kuun loppuun mennessä. Itse haen myös sinne vaimon kanssa. Liekö siellä sitten taas puhuttu mututietoa vais mistä johtunee...?
Hakija myös kirjoitti:
Suuresti ihmetyttää että kukaan ei tunnusta saaneensa tarjousta Livornonkadulta. Soitin juuri äsken sinne ja sieltä sanottiin että noin puolesta asunnoista on lähetetty tarjous ja loput lähtee ensi kuun loppuun mennessä. Itse haen myös sinne vaimon kanssa. Liekö siellä sitten taas puhuttu mututietoa vais mistä johtunee...?
Mä kysyin myös ja ollaan haettu 3-4h ymmärsin vastauksen perusteella että ne jaettu mutta 1-2h jakamatta ja jaetaan marraskuun loppuun mennessä. 😔
Itse kohta valmistuva opiskelija joka nyt osa-aikaisesti töissä ja 2 lasta. Eipä heru meille kaupungilta asuntoa vaikka kuinka haettu ensin ylisuuren vuokran takia ja nyt kun päästiin toiselle firmalle muuttamaan niin paljastui talossa ongelmia niin pois päästävä. (Lisäksi myös kaukainen sijainti)
Me haetaan sen takia kun nämä vajaat kolme vuotta sitten tehdyt rivitalot ja koko alue on jätetty ihan retuperälle huollon ja korjausten kanssa. Terassit alkaa jo homehtumaan , nurmikkoa ei ole koko aikana leikattu saati hoidettu . Asunnoista löytyy koko ajan lisää vikoja ei edes niitä muuton jälkeen kysyttyjä vikoja ole kaikilla korjattu. Ilmastoinnit tosi surkeita. Yläkerrasta loppuu ilma ymymym vuokra vaan nousee koko ajan...
Ei oo kuulunut mitään, hain yksiöitä ja erittäin kiireellisenä mutta niin vissiin aika moni muukin ..
Myös hakija kirjoitti:
Me haetaan sen takia kun nämä vajaat kolme vuotta sitten tehdyt rivitalot ja koko alue on jätetty ihan retuperälle huollon ja korjausten kanssa. Terassit alkaa jo homehtumaan , nurmikkoa ei ole koko aikana leikattu saati hoidettu . Asunnoista löytyy koko ajan lisää vikoja ei edes niitä muuton jälkeen kysyttyjä vikoja ole kaikilla korjattu. Ilmastoinnit tosi surkeita. Yläkerrasta loppuu ilma ymymym vuokra vaan nousee koko ajan...
Missä tuollaista on, Hekallako? Ja missäpäin?
Eipä ole tullut tarjousta. On haettu vaihtona 3 huoneen asuntoa. En tiedä, miten jakavat, päivittäin vai tiettynä päivänä vain lähettävät tarjouksia. Olis mielenkiintoista tietää? On toivottu vaihtoa jo muutaman vuoden ajan. Ei taida onnistua nytkään, vaikka järkevät syyt olemassa. 327
Vaihtajat ovat huonossa jamassa asunnon saannin suhteen. Vaikka asuisit yksin isossa neliössä ja sinulta vapautuisi iso perheasunto, et saa vaihdettua yksiöön/kaksioon.
Kolmasosa asunnoista menee vaihtajille. Se lukee siellä sivuilla.
Mistäs sen kuitenkaan tietää? Sivuilla voi lukea mitä tahansa, mutta valvooko valintoja kukaan on eri juttu.
Juu hekan taloja .Valmistunut marraskuussa 2017. Myllypuron alueella. Näistä on koko ajan löytynyt jotain virheitä. Mm . Kiukaitten taakse oli jätetty osassa asuntoja kuljetuspahvit,keittiön kaakelit halkee itsekseen, keittiön elektroniikka on ostettu varmaan kirpparilta kun helloissakin on numerot väärinpäin ja ne toimii milloin toimii. Puhelimeen joutuu puhumaan välillä ulkona kun ei yhteydet toimi, pesutupien puu osat on siivoojat suihkuttanut homeeseen, muutamaan kämppään ei kehtaa kukaan viedä vieraita kun siellä haisee viemäreistä ihmispaska ja onpa joillakin tullut viemäreitten sisältö keittiön lavuaareihinkin. Ja tässä on vasta pieni osa mitä täällä on vajaaseen kolmeen vuoteen tapahtunut ja on sössitään alun perin...
Siis kamalaa 🙀
Tuo minua pelottaa uudiskohteissa, mitä jos ne ovatkin täynnä virheitä joita ei suostuta korjaamaan tai edes myönnetä?
Olen kuullut niin monesta.
Suuri osa asunnoista Hekalla vaihtuu keskinäisenä vaihtona. Eli jos haluaa vaihtaa, niin kannattaa olla itse aktiivinen ja etsiä vaihtokumppania. Tämä kommenttina aiempaan keskusteluun, uudiskohteeseen ei tietenkään voi vaihtaa kuin Hekan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa asunnoista Hekalla vaihtuu keskinäisenä vaihtona. Eli jos haluaa vaihtaa, niin kannattaa olla itse aktiivinen ja etsiä vaihtokumppania. Tämä kommenttina aiempaan keskusteluun, uudiskohteeseen ei tietenkään voi vaihtaa kuin Hekan kautta.
Tästä on ollut paljon puhetta. Keskinäiset vaihdot eivät onnistu, jos sinulla on vanha huonokuntoinen hissitön asunto. On ihmisten kiusaamistä vaatia tekemään keskinäistä vaihtoa, jos asunto on sellainen, että kukaan ei halua vaihtaa.
Kyllä vauva tarvii huoneen ku vähän kasvaa..? Ja ajatteleeko joku että jos tää kirjoittaja muuttaa vauvankaa pienempään asuntoon koska ”vauva ei tarvii omaa huonetta”, niin pitäskö muuttaa sit heti 1-2v päästä ku tänki kirjoittajan vauva melkein vuoden.
Myös hakija kirjoitti:
Juu hekan taloja .Valmistunut marraskuussa 2017. Myllypuron alueella. Näistä on koko ajan löytynyt jotain virheitä. Mm . Kiukaitten taakse oli jätetty osassa asuntoja kuljetuspahvit,keittiön kaakelit halkee itsekseen, keittiön elektroniikka on ostettu varmaan kirpparilta kun helloissakin on numerot väärinpäin ja ne toimii milloin toimii. Puhelimeen joutuu puhumaan välillä ulkona kun ei yhteydet toimi, pesutupien puu osat on siivoojat suihkuttanut homeeseen, muutamaan kämppään ei kehtaa kukaan viedä vieraita kun siellä haisee viemäreistä ihmispaska ja onpa joillakin tullut viemäreitten sisältö keittiön lavuaareihinkin. Ja tässä on vasta pieni osa mitä täällä on vajaaseen kolmeen vuoteen tapahtunut ja on sössitään alun perin...
Mitenkä tuollaiseen asuntoon löydät vaihtokumppanin? Kuka hullu haluaa vaihtaa ongelma asuntoon?
Kukaan saanut asunnoista tarjouksia?
Itse odotan vaihtajana tarjousta. Meillä on tullut lapsi lisää ja tarvittaisiin isompi asunto, että esimurkku saisi oman huoneen. Vauvalle ei omaa huonetta edes havitella.
Mitä syitä muilla vaihtajilla on asunnonhakuun? Mietin vain, että mitkä syyt katsotaan päteviksi asunnonvaihtoon, niin että sellaisen saisi.
Jos on kaksi hakijaa, niin voi saada kolmion. Olettaisin, ettei muiden kuin yhden hakijan tarvitse olla aikuinen, koska muutenhan esim. yh lapsineen ei voisi kaksiota isompaa saada.