Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä pitää uutisoida mitä Beirutissa tapahtuu

Vierailija
05.08.2020 |

Mitä me sillä tiedolla teemme, oikeesti. Miettikää nyt.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beirut palasi laakista 80-luvun tunnelmiin

Vierailija
42/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInulla on libanonilaisia ystäviä jotka asuvat Beirutissa ja totta helvetissä kiinnostaa lukea mitä maahan kuuluu. Lisäksi nyt saa tärkeää tietoa paloarkojen aineiden säilytyksestä mikä on yleishyödyllistä. Mutta noin yleisesti voisi uutisoida muistakin kuin länsimaista, jotta ap:n kaltaiset urvelot saisivat tietoa muusta maailmasta.

Ai tv-uutiset on sitä varten että sinä kuulet mitä tutuillesi kuuluu, nyt on kaikki kuultu!

Kuule otapas itse selvää, kai sinulla on netti ja muut yhteydet auki ystäviisi.

Eiköhän suomalaiset tiedä jo miten paloarkoja aineita kuuluu säilyttää, toista se on tuolla kehitysmaissa.

Et sinäkään sillä tiedolla tee mitään, mitä muualla tapahtuu, luulet vain tietäväsi. Paljon paremmin olisi sinullakin asiat kun keskittyisit vain siihen mitä lähellä tapahtuu.

Mitä me oikeasti teemme tällä kaikella tiedolla joka helvetin maailmankolkasta, emme mitään. Se ei ole luonnollista. Maailma on sekaisin juuri siksi, että keskitytään johonkin ventovieraisiin maihin ja niiden tapahtumiin, eikä ketään kiinnosta mitä kuuluu lähelle, asioille joihin voisi oikeaasti vaikuttaa ja auttaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Richard: "Pistänkö auton ovet lukkoon?"

Hyacinth: "Se on parasta. Olemmehan käytännössä Beirutissa."

lol

Vierailija
44/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska maailman tapahtumat vaikuttaa merkittävästi esimerkiksi Suomen talouteen. Jos et tätä ymmärrä, niin takaisin koulun penkille.

Vierailija
45/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä teet sillä tiedolla, mitä sinun lähipiirille kuuluu?

Vierailija
46/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläisimme jotain 1800-luvun alkua, niin eipä tuolla väliä olisi. Sen jälkeen maailman eri kolkat on olleet niin kytkeytyneitä toisiinsa, että maantieteellisesti kaukaisten asioiden vaikutussuhteet voivat olla yllättävän suuria ja yllättävän nopeasti.

Hassua, jos uutiset maailmalta ovat jollekin joku uusi juttu, kun suurelle osalle tämä on ollut arkipäivää sähkösanoman ja radion keksimisestä lähtien, että seurataan maailman tapahtumia.

Vierailija
47/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin teen, oletko ihan terve. Läheiset vaikuttavat elämääni, ovat osa minua.

Beirut ei ole osa minua, enkä tee yhtään mitään tiedoilla mitä siellä tapahtuu.

Olisi aivan sama vaikken olisi koskaan edes kuullut sanaa 'Beirut'. En ole tehnyt tiedolla sellaisesta paikasta yhtään mitään. Koskaan.Nyttemmin aiheuttaa vain negatiivisia mielikuvia, juuri sen vuoksi että tv-uutisissa on jauhettu Beirutista vuosikymmenet.

Aivan turhaan.

Vierailija
48/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti on hyvä tietää mitä maailmalla tapahtuu. Se, että Libanonin (välimeren maa lähi-idässä) keskustassa räjähtää iso pommi, voi aika nopeasti eskaloitua siihen että naapurimaat ovat sodissa. Riittää että joku onneton terroristijärjestö haluaa vähän kiillottaa kilpeään ja ottaa tuon räjähdyksen kontolleen (vaikkei olisi siitä vastuussa). Tämän jälkeen Libanon haluaa tehdä vastaiskun terroristileirille, joka sattuu olemaan naapurimaassa. Naapurimaa suuttuu ja tekee iskun, jne jne...

Noin yleisesti on ongelma jos iso väestötiheissä maissa syttyy sota, koska silloin väistämättä hirveä määrä siviilejä haluaa äkkiä pakoon sieltä. Vaikket noin yleensä välittäisi ulkomaalaisista, niin voit ajatella että isossa yliopistokaupungissa asuu ihan sivistynyttä ja kansainvälistä porukkaa joiden elämä muuttuu kertaheitolla jos kaupunki tai alue joutuukin sotaan.

Ihan hyvä että näistä uutisoidaan.

Vierailija
49/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin sen, että.Haavisto lupasi sinne jo rahoitusta.

Vanhustenhoidon osalta ei uutisoida eikä kukaan lupaa rahoitusta.

Ne on ne arvopohjat nykyään tällaisia.

Vierailija
50/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin teen, oletko ihan terve. Läheiset vaikuttavat elämääni, ovat osa minua.

Olisi aivan sama vaikken olisi koskaan edes kuullut sanaa 'Beirut'. En ole tehnyt tiedolla sellaisesta paikasta yhtään mitään. Koskaan.Nyttemmin aiheuttaa vain negatiivisia mielikuvia, juuri sen vuoksi että tv-uutisissa on jauhettu Beirutista vuosikymmenet.

Aivan turhaan.

Niin että koska sinua ei liikuta Beirut, niin muut eivät saa puhua siitä? Okei, kannattaisi sittenkin varata aika lääkäriin eikä koulun penkille.

Vierailija
51/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin nähdä ja kuulla enemmän uutisia Euroopan maista, ei juuri mitään uutisoitavaa ikinä, vaikka varmasti sattuu ja tapahtuu päivittäin. Ainoa lähes mitä uutisoidaan on joku paatti Välimerellä missä lisää ”hädänalaisia”, rantautuu.

Alkaa tuntumaan siltä, että tarkoituksen mukaisesti meitä pidetään pimennossa näiltäkin uutisilta ja levitetään jatkuvaa uutisvirtaa Lähi-idästä ja milloin mistäkin, missä pommit ovat paukkuneet niin kauan kuin muistan.

Vierailija
52/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin sen, että.Haavisto lupasi sinne jo rahoitusta.

Vanhustenhoidon osalta ei uutisoida eikä kukaan lupaa rahoitusta.

Ne on ne arvopohjat nykyään tällaisia.

Nyt pitää Vanhasen puuttua näihin Haaviston ja pääministerin sooloiluihin. Ei meillä ole rahaa.

Vierailija
53/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska maailman tapahtumat vaikuttaa merkittävästi esimerkiksi Suomen talouteen. Jos et tätä ymmärrä, niin takaisin koulun penkille.

Niin, mitä sitten, Suomessa uutisoidaan Suomen taloudesta.

Ei tämmöisillä Beirutin pamauksilla ole mitään uutisarvoa suomalaiselle sukankuluttajalle, ei se meidän arkeemme liity.

Vierailija
54/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläisimme jotain 1800-luvun alkua, niin eipä tuolla väliä olisi. Sen jälkeen maailman eri kolkat on olleet niin kytkeytyneitä toisiinsa, että maantieteellisesti kaukaisten asioiden vaikutussuhteet voivat olla yllättävän suuria ja yllättävän nopeasti.

Hassua, jos uutiset maailmalta ovat jollekin joku uusi juttu, kun suurelle osalle tämä on ollut arkipäivää sähkösanoman ja radion keksimisestä lähtien, että seurataan maailman tapahtumia.

Persuthan haikailevat yleisemminkin paluuta sinne 1700-luvulle.

On se kummallista kun et millään opi keskustelemaan.

Vierailija
55/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin nähdä ja kuulla enemmän uutisia Euroopan maista, ei juuri mitään uutisoitavaa ikinä, vaikka varmasti sattuu ja tapahtuu päivittäin. Ainoa lähes mitä uutisoidaan on joku paatti Välimerellä missä lisää ”hädänalaisia”, rantautuu.

Alkaa tuntumaan siltä, että tarkoituksen mukaisesti meitä pidetään pimennossa näiltäkin uutisilta ja levitetään jatkuvaa uutisvirtaa Lähi-idästä ja milloin mistäkin, missä pommit ovat paukkuneet niin kauan kuin muistan.

Niinpä, eikö todellakaan ole lähellä ihan tarpeeksi uutisoitavaa, jatkuvaa lähi-itää uutiset, uutisoikoot ne siellä omat murheensa ja me omamme. Ei nekään siellä uutisoi mitä Suomessa ja Ruotsissa tapahtuu.

Vierailija
56/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaamielisten perssuolinkaisten länkytys alkaa käydä kiimaiseksi. Trump hourii ”iskusta” ja ”hyökkäyksestä” ja hänen väitteensä on jo tyrmätty tiedusteluviranomaisten ja armeijan taholta. Kaikki menee pilalle, kukaan ei enää usko valheita, voimafantasiat haihtuvat ilmaan, alkaa itkettää ja on paha olla...

Vierailija
57/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan turhaan.

Niin että koska sinua ei liikuta Beirut, niin muut eivät saa puhua siitä? Okei, kannattaisi sittenkin varata aika lääkäriin eikä koulun penkille.

Älä jankuta, olen kouluni käynyt. Mitä lääkäri taas tähän liittyy?

Kun sinä olet niin kiinnostunut mitä Beirutissa tapahtuu, mikset muuta Beirutiin? Kyllä minäkin osaan lapselliseksi heittäytyä.

Kerro nyt ihmeessä, mitä sinä teet sillä tiedolla mitä tapahtuu Beirutissa? Haluan oikeasti tietää. Et tee nimittäin sillä hevonpaskaakaan, ja tämä on fakta. 

Vierailija
58/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Haavisto suunnittelee jo miljardien tukipakettia paikallisille hitsaajille jotka sorretttuina sohaisivat räjähdekemikaalikasaa tulilaikallaan.

Haepa lähete tai resepti lääkäriltäsi.

Vierailija
59/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan turhaan.

Kun sinä olet niin kiinnostunut mitä Beirutissa tapahtuu, mikset muuta Beirutiin? Kyllä minäkin osaan lapselliseksi heittäytyä.

Kerro nyt ihmeessä, mitä sinä teet sillä tiedolla mitä tapahtuu Beirutissa? Haluan oikeasti tietää. Et tee nimittäin sillä hevonpaskaakaan, ja tämä on fakta. 

Fakta-mies ottaa kierroksia kun tajuaa tehneensä itsestään naurettavan ja hävinneensä keskustelun.

Vierailija
60/124 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan turhaan.

Fakta-mies ottaa kierroksia kun tajuaa tehneensä itsestään naurettavan ja hävinneensä keskustelun.

Ja sulla meni sukupuolikin taas väärin. Älä vielä ryhdy profiloijaksi, pysy kotona ja mieti Beirutia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi