Miksi täällä pitää uutisoida mitä Beirutissa tapahtuu
Mitä me sillä tiedolla teemme, oikeesti. Miettikää nyt.
Kommentit (124)
Beirut tänään, Suomi huomenna.
- Ohisalo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko Israelia on syytelty kovaäänisesti kautta koko muslimimaailman?
Näin kerran vallan mainion kuvakollaasin tuosta maailmankolkasta. Keskellä oli kuva varmaan Tel Avivista, siistiä kaupunkia, pilvenpiirtäjiä, puistoja, merta. Ympärillä kuvia naapurimaista, jokaisessa nyrkkiä puivia ihmisiä rätit naamalla, kivikasoja ja lento_pom_meja.
Juutalaiset ovat älykkäitä. Se on se ratkaiseva asia, miksi vain Israel kukoistaa Lähi-Idässä.
Onkohan Israelilla nykyään oma trolliarmeija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä teet sillä tiedolla, mitä sinun lähipiirille kuuluu?
Tietenkin teen, oletko ihan terve. Läheiset vaikuttavat elämääni, ovat osa minua.
Beirut ei ole osa minua, enkä tee yhtään mitään tiedoilla mitä siellä tapahtuu.
Olisi aivan sama vaikken olisi koskaan edes kuullut sanaa 'Beirut'. En ole tehnyt tiedolla sellaisesta paikasta yhtään mitään. Koskaan.Nyttemmin aiheuttaa vain negatiivisia mielikuvia, juuri sen vuoksi että tv-uutisissa on jauhettu Beirutista vuosikymmenet.
Aivan turhaan.Niin että koska sinua ei liikuta Beirut, niin muut eivät saa puhua siitä? Okei, kannattaisi sittenkin varata aika lääkäriin eikä koulun penkille.
Älä jankuta, olen kouluni käynyt. Mitä lääkäri taas tähän liittyy?
Kun sinä olet niin kiinnostunut mitä Beirutissa tapahtuu, mikset muuta Beirutiin? Kyllä minäkin osaan lapselliseksi heittäytyä.
Kerro nyt ihmeessä, mitä sinä teet sillä tiedolla mitä tapahtuu Beirutissa? Haluan oikeasti tietää. Et tee nimittäin sillä hevonpaskaakaan, ja tämä on fakta.
Oh, kuinka vaativa ja dominoiva keskustelija! Hallitsee tilanteen kuin tilanteen. :D
Niille maksetaan siitä, että häiriköivät keskustelua. Mikähän taho mahtaa olla.
Se on sikäli hyvä, koska silloin tietää, että joku/jotkut poliitikot ja tahot (esim media) haluavat jostain syystä vaientaa keskustelun. Silloinhan se mielenkiinto juuri herää.
Kuka tai ketkä haluavat Suomessa vaientaa keskustelun Beirutin tapahtumista? Ei nuo trollit mitään koulupoikia oke, jotka tahallaan täällä trollaa.
Kiitos nauruista. Kerrotko mistä voin noutaa palkkani kommentoistani, ei ole liikaa rahaa. Juuri meni kauppaan satanen, minulle iso raha. Saisiko senverran tästä ketjusta??
AP
Tyhmähän sinä olet jos teet hommia palkatta. Nyt vain keräät viestisi yhteen ja lähetät työhakemukseksi putinsuomalaisten puoluetoimistolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin teen, oletko ihan terve. Läheiset vaikuttavat elämääni, ovat osa minua.
Olisi aivan sama vaikken olisi koskaan edes kuullut sanaa 'Beirut'. En ole tehnyt tiedolla sellaisesta paikasta yhtään mitään. Koskaan.Nyttemmin aiheuttaa vain negatiivisia mielikuvia, juuri sen vuoksi että tv-uutisissa on jauhettu Beirutista vuosikymmenet.
Aivan turhaan.Niin että koska sinua ei liikuta Beirut, niin muut eivät saa puhua siitä? Okei, kannattaisi sittenkin varata aika lääkäriin eikä koulun penkille.
Kun sinä olet niin kiinnostunut mitä Beirutissa tapahtuu, mikset muuta Beirutiin? Kyllä minäkin osaan lapselliseksi heittäytyä.
Kerro nyt ihmeessä, mitä sinä teet sillä tiedolla mitä tapahtuu Beirutissa? Haluan oikeasti tietää. Et tee nimittäin sillä hevonpaskaakaan, ja tämä on fakta.
Oh, kuinka vaativa ja dominoiva keskustelija! Hallitsee tilanteen kuin tilanteen. :D
Se on sikäli hyvä, koska silloin tietää, että joku/jotkut poliitikot ja tahot (esim media) haluavat jostain syystä vaientaa keskustelun. Silloinhan se mielenkiinto juuri herää.
Kuka tai ketkä haluavat Suomessa vaientaa keskustelun Beirutin tapahtumista? Ei nuo trollit mitään koulupoikia oke, jotka tahallaan täällä trollaa.
Khylhän noi venäjän rahoittamat ja äärioikeisto tykkää ihan vaan kylvää v**utusta ja eripuraa, ja varsinkin jos kyse lähi-idästä niin ovat heti haaskalintuina paikalla. Tällaiseen jankkaamiseen menee aikaa ja ihmiset saadaan käymään kierroksilla, kansalaiset saadaan vihaamaan naapureitaan tai mielikuvitusmul**uja, ja kohta poliitikotkin käyttävät aikaansa Beirutista käytävästä keskustelusta keskusteluun, eikä ongelmanratkaisuun.
Jaaha, silakoilla lähti taas mielikuvitus laukkaamaan ylikierroksilla.
No, jos sdp:tä äänestämällä on "äärioikeistolainen" niin kai sitten, mikä minä olen sinun fantasioitasi rajottamaan, anna mennä vaan.
Kerro nyt hyvä ihminen, miten Beirutista uutisoiminen saa minut rakastamaan naapureitani enemmän? :D
Putin täällä, silakat, menkää lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomessa uutisoidaan usan tapahtumista? Usa on paljon kauempana.
Jostain syystä meidän pitää tietää kun Trumpin tukka on sekaisin tuulesta tai se sählää sateenvarjon kanssa. Tällaisia tärkeitä uutisia maailmalta.
Heh. Olet täysin oikeassa. Nyt iltalehden beirut räjähdyksen juttuja ei voi kommentoida enää kun trumpin lausunnon kohdalla😂.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on tultu. Minä minä ja minun läheiset ja minun napa. Jossain kuolee 100 ihmistä järkyttävässä räjähdyksessä ja kokonainen kaupunki menee remonttiin - "ketä kiinnostaa hei?" Menkää teinit kotiin kasvamaan ja käykää vaikka lukio. Tai jos ei onnistu niin antakaa sit isojen tyttöjen päättää asioista älkääkä äänestäkö esim europarlamenttivaaleissa tai missään muissakaan vaaleissa. Jos ollaan kunnon nihilistejä eikä piitata v..un vertaa inhimillisestä kärsimyksestä, niin nykymaailmassa Beirutin tilanteen pitäisi kyllä kiinnostaa muutenkin. Se on lähellä, ja se on sortuva valtio. Joku friikki räjähdys on niille ihan kohtuuton vastoinkäyminen kaiken sen jälkeen mitä ovat lähiaikoina kestäneet. Tulevat tarvitsemaan paljon apua.
Näitä riittää, on riittänyt maailman sivu, eikä tämä maailma ole sen paremmaksi muuttunut, päinvastoin. Pohjaton kaivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos nauruista. Kerrotko mistä voin noutaa palkkani kommentoistani, ei ole liikaa rahaa. Juuri meni kauppaan satanen, minulle iso raha. Saisiko senverran tästä ketjusta??
AP
Niin, täällä on muitakin keskustelijoita ketjussa, jotka yrittävät ohjata keskustelun muihin asioihin.
Mistäs sinäkään tiedät, ettei Beirut olisu vaikka tapaus 9/11 2.0? Sanovat, että oudon paljon sitä amm.nitr. oli yhdessä paikassa. Jos tahallinen teko, niin tietenkin vaikuttaa koko maailmaan. Pitäähän se tutkia.
Minua ihmetyttää, että viikko sitten tapahtunutta ammusvaraston tulipaloa ja räjähdystä Bagdadissa ei uutisoitu. Sen takana epäillään olevan Trumpin ja Iranin välinen kiistely ja samat voimat kuin Soleimanin lahtauksessa.
Eikö edes se kiinnosta, että ainakin aamupäivällä vielä uutisoitiin osan Beirutissa olevista suomalaisista olevan vielä tavoittamatta?
On ihan mahdollista, että räjähdys on surmannut jopa Suomen kansalaisia. Toisaalta voin kuvitella miten huonosti siellä nyt toimii puhelimet, kun tukiasemia voi olla hajalla ja porukka soittelee hädissään kaikille tutuille.
Tuon suuruusluokan suuronnettomuuksia tapahtuu harvoin missään, ja ne jäävät aina historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää, että viikko sitten tapahtunutta ammusvaraston tulipaloa ja räjähdystä Bagdadissa ei uutisoitu. Sen takana epäillään olevan Trumpin ja Iranin välinen kiistely ja samat voimat kuin Soleimanin lahtauksessa.
Suomen uutisointi Lähi-idästä perustuu lähinnä englanninkielisten uutisten käännöksiin, eli uutisemme tulevat tietynlaisen suodattimen läpi. Kielitaitoisia toimittajia on hyvin vähän, ja myös esteet kohdemaissa voivat vaikuttaa siihen, millaisia uutisia päästetään mediaan (esim. vieraiden armeijoiden läsnäolo tietyissä maissa)
Siis oikeastiko joku aikuinen ihminen ei tiedä edes missä Beirut on eikä ole koskaan kuullutkaan. Apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen uutisointi Lähi-idästä perustuu lähinnä englanninkielisten uutisten käännöksiin, eli uutisemme tulevat tietynlaisen suodattimen läpi. Kielitaitoisia toimittajia on hyvin vähän, ja myös esteet kohdemaissa voivat vaikuttaa siihen, millaisia uutisia päästetään mediaan (esim. vieraiden armeijoiden läsnäolo tietyissä maissa)
Ei ole yllätys, ettei Suomen media hiisku mitään Trumpin sabotoimasta Siemens-diilistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko joku aikuinen ihminen ei tiedä edes missä Beirut on eikä ole koskaan kuullutkaan. Apua.
Minä tiedän, mutta MIKSI tämä pitäisi tietää?
En tee mitään sillä tiedolla missä se on ja mitä siellä tapahtuu. Mitäs sinä teet sillä tiedolla, jos olet ihan Suomessa asuva suomalainen, etkä esim beirutin kirjeenvaihtaja?
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet lukenut?
Vierailija kirjoitti:
Joko Israelia on syytelty kovaäänisesti kautta koko muslimimaailman?
Hizbollahin ohjusvarastossa taitaa olla sylttytehdas? Trumppi oli oikeassa, että se oli isku ei onnettomuus. Eiköhän noilla Usan sotilasteknisillä laitteilla saa selvän, missä ilmatilassa lentää milloin mitäkin. Katsokaa video, ensin lentää ohjus päin rakennusta ja sitten räjähtää.
Mitä me yhtään millään loppujen lopuksi tehdään... kun on ruokaa ja lämpöä kaikki muu on turhaa!
Vierailija kirjoitti:
MInulla on libanonilaisia ystäviä jotka asuvat Beirutissa ja totta helvetissä kiinnostaa lukea mitä maahan kuuluu. Lisäksi nyt saa tärkeää tietoa paloarkojen aineiden säilytyksestä mikä on yleishyödyllistä. Mutta noin yleisesti voisi uutisoida muistakin kuin länsimaista, jotta ap:n kaltaiset urvelot saisivat tietoa muusta maailmasta.
Toivottavasti sinulla ei ole naapureita, jos libanonilaisilta imet oppisi vaarallisten aineiden säilytyksestä. 🙄
Onko oikeasti ihmisiä, jotka kyselee tällaisia? Minä saan olla kiinnostunut mistä haluan, eikä ap voi rajoittaa uutisointia omiin kiinnostuksen kohteisiin. Se on sanan- ja mielipiteen rajoittamista. Jos ei joku aihe kiinnosta, niin on lukematta ja voi itse lukea sitten vaikka niistä Sofian pakaroista, jos ne kiinnostaa enemmän.