Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitkään aamulla nukkuvia pidetään laiskoina?

Vierailija
05.08.2020 |

Olet laiska, jos vapaalla/lomalla nukut sinne 9-10... Ihan käsittämätöntä. Itse en edes arkena pysty menemään nukkumaan klo 21, koska varsinkin näin kesäaikaan olen silloin vielä täydessä touhussa, vaikka aamulla on klo 6 herätys...

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ainakin päivä hukkaan jos herään 8 tai myöhemmin (sitä teen ehkä kerran vuodessa).

Normaalisti herään 5-6 välillä, näin kesällä käyn jo 6 aikaan uimassa. Ihana rauha ja hiljaisuus. Luonto tuoksuu, linnut laulaa.

Muu perhe herää lomalla 9 aikoihin, aamiaiselle on paistettu uunituoreet sämpylät ja puutarhasta haettu marjat ja kasvikset. Onneksi on tuo puutarha missä touhuta muita häiritsemättä äänikirjaa kuunnellen

Vierailija
22/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii vahvemman ihmisen olla ajoittain jaksoja tekemättä mitään ja voida silti hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee ainakin päivä hukkaan jos herään 8 tai myöhemmin (sitä teen ehkä kerran vuodessa).

Normaalisti herään 5-6 välillä, näin kesällä käyn jo 6 aikaan uimassa. Ihana rauha ja hiljaisuus. Luonto tuoksuu, linnut laulaa.

Muu perhe herää lomalla 9 aikoihin, aamiaiselle on paistettu uunituoreet sämpylät ja puutarhasta haettu marjat ja kasvikset. Onneksi on tuo puutarha missä touhuta muita häiritsemättä äänikirjaa kuunnellen

Ja tämä on aivan ok, kunhan ei vaadi muilta samaa tai halveksu heidän elämäntyyliään. Itselleni yhdeksään tai kymmeneen nukkuminen on tuhatkertaisesta tärkeämpää kuin aamulla paistetut sämpylät. Jos joku on niitä tehnyt, syön mielelläni ja kiitän. Mutta jos joku tekee niitä ja sitten marttyyrinä tuhahtelee, kuinka on taas sämpylätkin leiponut kun muut nukkuvat, jätän väliin. Itse leivon mieluiten illalla ja voin silloin tarjota marttyyrille ihan yhtä maistuvia leipomuksia kuin aamullakin.

Vierailija
24/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap antaa säälittävien suorituskeskeisyyteen jämähtäneiden luusereiden vaikutaa elämäänsä edes tämän pohtimisen vertaa?

Vierailija
25/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on aivan ok, kunhan ei vaadi muilta samaa tai halveksu heidän elämäntyyliään. Itselleni yhdeksään tai kymmeneen nukkuminen on tuhatkertaisesta tärkeämpää kuin aamulla paistetut sämpylät. Jos joku on niitä tehnyt, syön mielelläni ja kiitän. Mutta jos joku tekee niitä ja sitten marttyyrinä tuhahtelee, kuinka on taas sämpylätkin leiponut kun muut nukkuvat, jätän väliin. Itse leivon mieluiten illalla ja voin silloin tarjota marttyyrille ihan yhtä maistuvia leipomuksia kuin aamullakin.

Minä taas en jaksa leipoa sämpylöitä ollenkaan. Hui kamalaa :O

Vierailija
26/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään ymmärrä, miksi "laiskuudessa" on jotain negatiivista. Koko ajanko pitäisi touhuta jotain ihan touhuamisen vuoksi? Kunhan asialliset hommat hoidetaan.

Lue tätä ketjua eteenpäin, niin huomaat, miten suorittavien ihmisten on ihan pakko tulla tänne listaamaan, että mitä kaikkea tekevät ennen aamu yhdeksää, kun kaikki muut vielä nukkuu ;)

Säälittää sellaiset ihmiset, jotka kuvittelevat saavansa jonkun kruunun kaikella ehtimisellään, jos vain nautinnon vuoksi asioita tekisi, niin ei kokisi mitään tarvetta listata niitä muiden nähtäville.

Vierailija
27/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että nämä aamuvirkut valittaa jo neljältä kuinka väsyttää ja rojahtaa loppupäiväksi sohvalle, kun taas iltavirkut touhuilee pitkin päivää virkeänä.

Vierailija
28/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko elämä sinulle "ehdin ensin!" kilpailua?

Vierailija
29/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää juontaa juurensa maataloudesta, ennen piti herätä kukonlaulun aikaan maatiloilla töihin. Käytettiin hyödyksi valoisa aika. Vanhemmilla ihmisillä vieläkin otsaluussa tämä kidutusmuoto.

Siis maitoauto tuli hakemaan sen maidon aamulla tiettyyn aikaan ja se oli pakko ehtiä tienvarteen just silloin eikä kovin pljon liian aikaisinkaan. Ja siinä ei ollut viikonloppuja olemassakaan:-D

Vierailija
30/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että nämä aamuvirkut valittaa jo neljältä kuinka väsyttää ja rojahtaa loppupäiväksi sohvalle, kun taas iltavirkut touhuilee pitkin päivää virkeänä.

"Illan virkku, aamun torkku: se tapa talon hävittää", sanoi mieheni mummo vm 1895 :-D

Vierailija
31/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaahah, mietin tässä, että jos alkaisin aamupalaa pikkuhiljaa tekemään :)

Vierailija
32/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän liityen ihmetyttää se, että liukuvan työajan puitteissa pidetään jotenkin arvokkaampana sitä, että on työpaikalla ennen kahdeksaa kuin yhdeksää. Meillä siis liukuma 7-9 ja eräskin matami vilkuilee merkitsevästi kelloa, kun joku tulee "myöhässä" töihin (eli puoli yhdeksän aikoihin). Työpäivän mittahan meillä kaikilla on sama tuntimääräisesti. Ärsyttää ihan todella. Jos työantajan määräämän liukuman puitteissa tulee töihin eikä kukaan tästä kärsi tai toiminnot vahingoitu, niin ei pitäisi olla syytä kenenkään osoittaa mieltään asiasta.

Yhdessä työpaikassa oli liukuva työaika 7-10 ja aivan kaikki palaverit oli ajoitettu alkamaan klo. 8.00. Koulutukset alkoi yleensä 7.00.

Niinä päivinä jolloin ei aamuisin ollut palavereita tai koulutuksia, katsottiin kuitenkin huonona jos liukuvaa työaikaa käytti ja tuli töihin esim. 9.00. Kun yleensä tapana ollut että kaikki tulisivat samaan aikaan töihin...

Vierailija
33/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hauku ketään laiskaksi. Onko sitten vastaavasti kivaa haukkua aamuvirkkuja agraareiksi ja ties miksi?

Aikuisen ihmisen pitää pystyä hoitamaan viralliset asiansa virastoaikaan. Muuten mulle on yksi hailee milloin joku nukkuu ja milloin on hereillä, kunhan ei häiriköi muita. Jos vapaapäivänä nukuttaa, niin nuku pois.

Vierailija
34/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän liityen ihmetyttää se, että liukuvan työajan puitteissa pidetään jotenkin arvokkaampana sitä, että on työpaikalla ennen kahdeksaa kuin yhdeksää. Meillä siis liukuma 7-9 ja eräskin matami vilkuilee merkitsevästi kelloa, kun joku tulee "myöhässä" töihin (eli puoli yhdeksän aikoihin). Työpäivän mittahan meillä kaikilla on sama tuntimääräisesti. Ärsyttää ihan todella. Jos työantajan määräämän liukuman puitteissa tulee töihin eikä kukaan tästä kärsi tai toiminnot vahingoitu, niin ei pitäisi olla syytä kenenkään osoittaa mieltään asiasta.

Olinpa aikoinani työpaikassa, johon kuului myös puhelimitse tehtävää asiakaspalvelua 9-17-00. Tiimini henkilöistä minä olin se aamu-uninen ja tulinkin työpaikalle yhdeksäksi tai hieman aikaiasemmin ja ei muuta kuin heti vastaamaan puhelimeen. Aamuvirkut olivat tulleet jo kello 7 ja olivat siis ehtineet olla 2 tuntia paikalla ilman asiakaspalvelua. Toki työhön kuului siis muutakin kuin sitä puhelimeen vastaamista, eivät he pelkästään kahvitelleet. Silloin asiakasvirta tuli vain puhelimessa tai paperipostissa.  Kun kello tuli 15, lähtivät kaikki seitsemäksi tai puoli kahdeksaksi tulleet töistä 15 tai 15.30. Puhelimet tietysti soivat koko ajan, koska palveluaikaa oli 17 asti. Minä sitten hoidin yksin sitä puhelinpalvelua 8 tuntia. Aamuvirkut 6 tuntia. Siihen aikaan ei ollut mitään  työvuorolistoja tai pomokaan ei tilanteeseen puuttunut. Ainut käsky oli, että jonkun pitää olla paikalla 17 asti. Minä se sitten olin. Jos joskus yritin kysyä onnistuisiko jonain päivänä minun aikaisemmin tulo ja lähtö, ei se sopinut kenellekään. Jos minun oli aivan pakko päästä aiemmin lähtemään, piti pomon kautta käydä sopimassa, kuka on sinä päivänä  "iltavuorossa". Eikä sekään niin helposti mennyt. 

Vierailija
35/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en jaksa leipoa sämpylöitä ollenkaan. Hui kamalaa :O

Ai kauheeta, sinä olet sitten se kaikista huonoin ihminen! :D

Vierailija
36/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä herään myös usein lomalla aikaisin, ehkä 6-7 välillä. Mutta sitten en teekään mitään. Juon kahvia rauhassa terassilla pari tuntia, luen, selaan nettiä, kuuntelen lintujen laulua ym. Keitän lisää kahvia, jos tekee mieli olutta, otan sitä. Kastelen ehkä kukkia ja käyn jossain jos on pakko. Sitten vetäydynkin aurinkotuoliin jatkamaan sitä mihin aamulla jäin.

Kesäaamut on ihania mutta en ala kyllä niitä pilaamaan millään tekemisellä, jos ei ole aivan välttämätön pakko.

Vierailija
37/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan on vielä aamukastettakin. Maalaushommia ei voi tehdä näin aikaisin.

Vierailija
38/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee päivä hukkaan jos menen nukkumaan ennen klo 02. Iltavirkkuus ei tee ihmisestä laiskempaa.

Vierailija
39/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se hukka?

Vierailija
40/49 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. 

Minä olen kans aika aamuvirkku, saan eniten aikaiseksi ennen puoltapäivää. Tykkään aikaisista aamuista, myös laiskotellen. 

Kukin tyylillään! Mut valitettavasti on niin että koulut ja monet työpaikat suosii aamuvirkkuja aikatauluillaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi