Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 49 ja kävin gynekologilla viimeksi 1993, kysyttävää?

Vierailija
19.07.2013 |

Papakokeessa kävin ehkä n. 4 vuotta sitten, kun tuli sellaine yleinen kutsu. Kohta kai pitäisi taas tulla uusi? Saa arvostella, sillä tiedän, että tämä ei ole viisasta, varsinkin kun täti on kuollut kohtusyöpään ja mummo haimasyöpään.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, en vain saa aikaiseksi :(

Vierailija
2/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy nyt mitään, vaan mietin vain että miksiköhän et. Olen 53-v, ja kävin gynekologilla viimeksi v. 2007. Olen myös jättänyt nuo papat väliin. Pelkään ja inhoan sitä gynekologilla käyntiä niin paljon, että mitä pitemmälle se venyy, sitä varmemmin se jää väliin. Tuntuu, että mieluummin vaikka kuolen, jos jokin syöpä iskee. Aika pahoja vaivoja saa siis tulla, että minut sinne kärrätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt näyttää alapäätäni lekurille ainoastaan kahden raskauden aikana/synnytyksessä/jälkitarkastuksissa. En kertaakaan missään rutiini tarkastuksissa eli mitään aikoja gynelle en oo koskaan varannut. Enkä varmaan varaakaan. Ikää mulla ei tosin ole sen enenpää kuin 22.

Vierailija
4/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti siksi, että aikaa ja rahaa ei koskaan tunnu olevan yhtä aikaa. Muutin uudelle paikkakunnalle pari vuotta sitten ja täältä sain suositukset hyvästä lääkäriasemasta...mutta vapaat ilta-ajat ovat aina varattuja, en tiedä kuka ne ehtii aina varata. En kehtaa miespuoliselle pomolle sanoa, että pitäisi päivällä päästä gynelle. Lomakin oli, enkä saanut aikaa. Nuorempana en välittänyt..

Vierailija
5/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä papassa kannattaa ainakin 2-3 vuoden välein käydä. Se on tosi pieni ja halpa henkivakuutus. Mutta se ei kyllä liity mitenkään noihin sinun sukulaistesi syöpiin, eli ei ne kasvata kohdunkaulan syövän riskiä.

Vierailija
6/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten osaat kirjoittaa gynekologin oikein? Mikä on koulutuksesi?

Vierailija
7/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: Opistotutkinto, joka on aikuisiällä täydennetty amk-tutkinnoksi. En kerro alaa. 

Vierailija
8/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan käynyt ja oon 24. :)

Vierailija
9/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon 55-vee ja käynyt gynellä viimeksi kohta parikymmentä vuotta sitten jälkitarkastuksessa vuonna 95 kun kuopus syntyi. En ymmärrä miksi siellä pitäisjatkuvasti rampata. En mä käy sisätautilääkärilläkään vuosittain kysymässä että onko nyt jotain vikaa.

Vierailija
10/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran ja olen 42.

Vierailija
11/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 19:03"]

En kehtaa miespuoliselle pomolle sanoa, että pitäisi päivällä päästä gynelle. t..

[/quote]

Etkö voi vaan sanoa, että menet lääkärissä käymään?

Vierailija
12/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi oli 61v, kun sillä oli ollut sama kierukka vuodesta -80 ja silloin luonnollisesti viimeks gynellä.

Vierailija
13/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen enkä ole käynyt gynellä koskaan. Kerran on papakoe otettu tk:ssa.

Vierailija
14/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole käynyt kuin synnytyksen jälkitarkastuksessa -02, hakemassa e-pillerireseptin perhesuunnitteluneuvolasta -03 ja joukkopapassa -09. Olen itse -79.

Vierailija
15/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja käyn gynekologilla joka vuosi tarkastuksessa ja tarpeen mukaan useamminkin. Joukkotarkastuspapoihin olen osallistunut aina.

Musta on kummallista, että teitä on noin monta, jotka eivät käy.

Vierailija
16/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä yhtään huolestuta syövän mahdollisuus?

Vierailija
17/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaa.

Vierailija
18/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aiotko tehdä asian eteen mitään?

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 22:27"]

Huolestuttaa.

[/quote]

Vierailija
19/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on useampi vuosi edellisestä gynekologikäynnistä, enkä nää juuri syitä käydä, kun en käytä hormonaalista ehkäisyä. Olemme mieheni kanssa toistemme ensimmäisiä ja ainoita seksikumppaneita, joten riski papilloomaviruksen aiheuttamiin muutoksiin on ymmärtääkseni lähes nolla. Käyn kyllä kunnallisen tarjoamissa papa-kokeissa 5 vuoden välein, ihan varmuuden vuoksi.

Jos itselläni tai miehellä olisi ollut muita petikumppaneita, kävisin varmasti vuosittain.

Vierailija
20/30 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolee sitä kutienkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi