Oltiin isoäidin hautajaisissa
Isoäiti on oikeastaan ainoa biologinen sukulainen, jonka kanssa on oltu tekemisissä . Meidät (minä ha veli) annettiin sijaisperheeseen ennen kouluikää ja muut sukulaiset on jääneet kaukaisiksi.Muistotilaisuus oli isoäidin lapsuudenkodissa, joka oli iso kartano. Koskaan mummi ei sanallakaan kertonut, että oli sellaisesta kotoisin ja ihmettelin, miksi hän asui pienessä yksiössä, jos suku oli noin rikas. Mielessä kävi, että oliko mummille jätetty jotain perintöjä maksamatta, kun muut oli kaikki niin rikkaita ja me ainoat tavalliset ihmiset. Mistä sen saisi selville?
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:51"]
Isoäiti on oikeastaan ainoa biologinen sukulainen, jonka kanssa on oltu tekemisissä . Meidät (minä ha veli) annettiin sijaisperheeseen ennen kouluikää ja muut sukulaiset on jääneet kaukaisiksi.Muistotilaisuus oli isoäidin lapsuudenkodissa, joka oli iso kartano. Koskaan mummi ei sanallakaan kertonut, että oli sellaisesta kotoisin ja ihmettelin, miksi hän asui pienessä yksiössä, jos suku oli noin rikas. Mielessä kävi, että oliko mummille jätetty jotain perintöjä maksamatta, kun muut oli kaikki niin rikkaita ja me ainoat tavalliset ihmiset. Mistä sen saisi selville?
[/quote]
Alkoiko ahneus kolkuttaa ja haluat nyt samoille apajille, vai? Eiköhän ne ole isoäidin rahat menneet jo sun äidille tai isälle, ja samantien tuhlattu. Säälittävää kärkkyä mummon omaisuutta. Mene sinäkin töihin!
[/quote]
Olen töissä ja velikin on töissä. Isoäidillä ja miehellään oli aikanaan pieni mökkin, isä oli ainoa lapsi. Ei ole rahoja tuhlattu. Luulen, että isoäitiä on huijattu, koska kaikilla muilla tuntui olevan rahaa.
Isoäitisi on voinut tuhlata rahansa viiniin, lauluun ja nuoriin miehiin jo ennen isäsi syntymää.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 23:59"]
Isoäitisi on voinut tuhlata rahansa viiniin, lauluun ja nuoriin miehiin jo ennen isäsi syntymää.
[/quote]
Isoäiti oli 18v kun isäni syntyi.
Ehkä ne rahat meni vähitellen ihan vaan elämiseen. Jos saa lapsen 18v. niin ei siinä kovin kummoista ammattia ja palkkaa vielä saa. Isokin omaisuus voi vuosien kuluessa kulua ihan tavalliseen elämään. Säästöt käytetty pikkuhiljaa. Ehkä muu suku osas kartuttaa omaisuuttaan, sun mummosi ei tai sitteneiedes halunnut. Mökkikin on ehkä myyty ja rahat käytetty eläkerahojen lisänä.
No tuleehan tuo nyt esiin perunkirjoituksessa. Jos isäänne/äitiänne mummon perillisissä ei enää ole. te astutte sijaan.
Mun kaveri puhui aina rikkaista sukulaisista, miten niillä on kaikkea ja kokoomuslaisiakin vielä.... eikä heillä mitään, köyhiä,kurjia,tavallisia ihmisiä vain.
Mulle selvisi siinä aikuisuuden kynnyksellä, että kadehtivat tavallisia keskituloisia ihmisiä joista perheessä molemmat kävi ihan tavallisissa töissä (farmaseutti ja insinööri). Kaverin vanhemmat taas putkiasentaja ja siivooja ja ryyppäsivät ja tupakoivat rahansa.
Jotta ei nämä ap:nkaan sukulaiset välttämättä ole kuin tavallisia asuntovelkaisia palkansaajia jotka ei tosiaan rahassa kylve.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 22:51"]
[/quote]
Alkoiko ahneus kolkuttaa ja haluat nyt samoille apajille, vai? Eiköhän ne ole isoäidin rahat menneet jo sun äidille tai isälle, ja samantien tuhlattu. Säälittävää kärkkyä mummon omaisuutta. Mene sinäkin töihin!