Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummina olen lahja-automaatti

Vierailija
05.08.2020 |

Tuntuu todella ärsyttävälle, että olen lahja-automaatti kaverilleni. Olen siis hänen lapsensa kummi ja olen käyttänyt tnä vuonna jo yli 100e hänen lapsensa lahjoihin, pyöräavusuksiin yms. Meillä on samanikäiset lapset ja kaverini ei todellakaan penniäkään ole käyttänyt omaan lapseni lahjoihin. Ei vastavuoroisesti ole ostanut omalleni koskaan yhtään lahjaa. Ei edes mitään parin euron tigerin krääsään. Olen päättänyt nyt olla ostamatta enää kummilapselleni tästä syystä lahjoja ihan periaatteesta, vaikka ei lapsen vika olekkaan. Ystäväni on aina suuttunut jos en hänen lapselle osta mitään. Esim yhdet synttärit unohdin ja hän melkein välit katkaisin tästä syystä. Ystäväni on eronnut miehestään, mutta saa ihan hyvin rahaa. Silti uhriutuu köyhäksi yh äidiksi, jolla ei ole varaa ostaa mitään lapsilleen. Lapset ovat viikko viikko isällään ja kummasti kaverillani on varaa matkustaa ja juhlia. En jaksa enää olla lahja-automaatti. Mielipiteitä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä katko välejä vaan osta lapselle raamattukaupasta vaikkapa kirja. Jos kaverisi tästäkin suuttuu, anna olla. Kummin tehtävä on kristillinen kasvatus.

Hyvä idea😄

Vierailija
22/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kummilapsen vanhemmat suuttuneita kun en mennyt synttäreille. Monta sataa kilometriä välissä ja lahjakortin lähetin. Olen tosi ahkerasti käynyt muuten häntä katsomassa, vienyt eläintarhaan päiväksi jne mutta mikään ei riitä.

Ovat sen tyyppisiä ihmisiä että ovat aina vailla muilta jotain. Puheissa paljon se että ei tarjottu heille ruokaa, ei tultu lapsenvahdeiksi, ei ostettu toivottua lahjaa. Kysellään kovasti lasten vanhoja urheilukamoja ja muita...

Mietin oikeasti välien katkaisemista. Tuo kummius on ihan keinotekoinen velvoite. Jos välit eivät ole kunnossa, sitä on aika vaikea ylläpitää. Joo voi lähettää raamatullisen kirjan aina jouluksi, mutta se tuntuisi vähän piruilulta kun ei olla uskonnollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suostua kummiksi vain, jos vanhempien kanssa on hyvät ja erittäin läheiset välit. Minulla on yksi kummilapsi, siskoni esikoinen. Siskoni on paras ystäväni, ja olemme aina olleet hänen kanssaan todella läheisiä. Rakastan kummilastani kuin omaani, joten lahjojen ostaminen ja hänen kanssaan ajan viettäminen on mukavaa. Tykkään ostaa pieniä lahjoja aina kun menen kylään, koska siskontyttöni ilo tekee minutkin iloiseksi.

Vierailija
24/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet se mitä haluat olla.

Minulla ja miehelläni on 7 kummilasta ja emme ole lahja-automaatteja. Myöskään meidän lastemme kummit eivät ole sellaisia.

Jos välisiä ovat kummilapsesi äitiin hankalat, niin anna hänen olla ja katkaista välit ihan rauhassa. Lapselle se on ehkä ikävää, mutta elämä on välillä tylsää.

Itse en lapsena olisi edes huomannut, jos kummi lopettaa yhteydenpidon. Kaikki lähipiirin aikuiset olivat aika kasvotonta massaa. Tosin olen ollut erittäin epäsosiaalinen lapsesta asti.

Vierailija
25/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös kummilapsen vanhemmat suuttuneita kun en mennyt synttäreille. Monta sataa kilometriä välissä ja lahjakortin lähetin. Olen tosi ahkerasti käynyt muuten häntä katsomassa, vienyt eläintarhaan päiväksi jne mutta mikään ei riitä.

Ovat sen tyyppisiä ihmisiä että ovat aina vailla muilta jotain. Puheissa paljon se että ei tarjottu heille ruokaa, ei tultu lapsenvahdeiksi, ei ostettu toivottua lahjaa. Kysellään kovasti lasten vanhoja urheilukamoja ja muita...

Mietin oikeasti välien katkaisemista. Tuo kummius on ihan keinotekoinen velvoite. Jos välit eivät ole kunnossa, sitä on aika vaikea ylläpitää. Joo voi lähettää raamatullisen kirjan aina jouluksi, mutta se tuntuisi vähän piruilulta kun ei olla uskonnollisia.

Äääh. Tosi ärsyttävää! Voin niin samaistua. Onko muilla vastaavia kokemuksia?