Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukupuolineutraali nimi?

Vierailija
19.07.2013 |

Haluan, että syntyvä lapseni on kaikin puolin sukupuolineutraali. Mikä nimeksi lapselle?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrsky tai Salama

Vierailija
22/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehti, Sade, Hiutale, Pippuri, Aalto, Puro, Pihlaja, Koivu, Rastas, Tilhi, Peippo, Omena, Saarni, Käpy, Silmu, Hiekka, jnejne luontonimet yleensäkin

Vierailija
24/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naava

Vierailija
25/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venni

Vierailija
26/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölli. Siinäpä ihana suomalaisen luontoinen nimi, sukupuolineutraalikin kuin mikä!

Kyllä muut lähiöäidit ovat varmasti kateellisia, kun meidän Pölli pääsee tarhaikään asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ira

Vierailija
28/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sasha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat lapsesi olevan sukupuolineutraali?!! Ihmiset ovat miehiä tai naisia,miksi haluat hämmentää lastasi? Oletko itse miehen ja naisen sekoitus ulkonäöltäsi.Minua ihmetyttää tämä sukupuolineutraalius,ikäänkuin esim. naisellisuutta ja tyypillistä pikkutytön pukeutumista väheksyttäisiin,/ miehen miehisyyttä ym. Usein feministit tai kaltaisesi ihmiset,( jos olet nainen)muistuttavat, niin ketäpä muuta kuin miestä..Minä puolestani kannatan erittäin selkeätä perinteistä sukupuolijakoa.Pikkutytön pitää saada olla tyttömäinen,pojan taas poikamainen. Mieti mitä lapsen kaverit ym.ajattelevat. Sairaimpia ovat vanhemmat jotka yrittävät pitää jopa lapsen sukupuolen salassa, kyllä maailma on mennyt mielipuoliseksi...

Vierailija
30/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat lapsesi olevan sukupuolineutraali?!! Ihmiset ovat miehiä tai naisia,miksi haluat hämmentää lastasi? Oletko itse miehen ja naisen sekoitus ulkonäöltäsi.Minua ihmetyttää tämä sukupuolineutraalius,ikäänkuin esim. naisellisuutta ja tyypillistä pikkutytön pukeutumista väheksyttäisiin,/ miehen miehisyyttä ym. Usein feministit tai kaltaisesi ihmiset,( jos olet nainen)muistuttavat, niin ketäpä muuta kuin miestä..Minä puolestani kannatan erittäin selkeätä perinteistä sukupuolijakoa.Pikkutytön pitää saada olla tyttömäinen,pojan taas poikamainen. Mieti mitä lapsen kaverit ym.ajattelevat. Sairaimpia ovat vanhemmat jotka yrittävät pitää jopa lapsen sukupuolen salassa, kyllä maailma on mennyt mielipuoliseksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u. On taas psykiatreilla töitä jatkossakin..

Vierailija
32/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/166008-utu-momo-ly-rae-sukupuolineutraaleista-nimista-tuli-buumi

 

Ruska, Utu, Tiuhti, Myrsky, Paju, Saarni, Kevät, Airut, Hami, Vilka, Kataja, Ille, Seri, Tammi, Soma, Kullero, Ruu, Ervi, Tuisku, Kuu, Aurinko, Nilla, Tuli, Eelia, Noe, Essa, Dara, Lumo, Aali, Ellis, Juno, Kaiho, Eedi, Reita, Emme, Venni, Karo, Noa, Jessi, Mitja, Runo, Liekki, Sassa, Pette, Asla, Eka, Eeti, Oma, Juno, Mille, Miska, Hippu, Salama, Elmi, Dana, Ilo, Nuka, Ensi, Talvi, Ellis, Rae, Pii, Eeri, Lahja, Emeli, Misa, Emili, Niki, Valo, Devi, Peeta, Niika, Kaari, Momo, Alla, Oka, Noel, Sani, Ariel, Mietti, Eeti, Helle, Aalo, Eri, Indigo, Kide, Lei, Nevin, Nikola, Sana, Sire, Viima, Eeri, Sävel, Niila, Soini, Aala, Muisto, Vanja, Jo, Aale, Hani, Eedi, Camille, Adi, Lemmi, Mara, San, Nyyrikki, Heine, Marin, Sai, Love, Aleksa, Nikita, Sela, Rani, Muuse, Terje, Nima, Opri, Manna, Alvi, Sasa, Laine, Orla, Ami, Rene, Heile, Reine, Kara, Musse, Anis, Sirius, Hille, Ara, Margo, Ly, Esra, Marjus, Min, Karli, Helgi, Hannan, Essa, Hua, Vendi, Ila, Maininki, Sasha, Simri, Tiera, Varma, Toive, Veini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 17:46"]

Pikkutytön pitää saada olla tyttömäinen,pojan taas poikamainen.

[/quote]

Tietenkin pitää, mutta minusta pikkutytön pitää saada halutessaan olla myös poikamainen ja pojan tyttömäinen. Sitä se sukupuolineutraalius on minulle: siinä ei oteta kantaa millainen pitää olla, vaan kaikki käy.

Vierailija
34/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieno

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 17:46"]

Miksi haluat lapsesi olevan sukupuolineutraali?!! Ihmiset ovat miehiä tai naisia,miksi haluat hämmentää lastasi? Oletko itse miehen ja naisen sekoitus ulkonäöltäsi.Minua ihmetyttää tämä sukupuolineutraalius,ikäänkuin esim. naisellisuutta ja tyypillistä pikkutytön pukeutumista väheksyttäisiin,/ miehen miehisyyttä ym. Usein feministit tai kaltaisesi ihmiset,( jos olet nainen)muistuttavat, niin ketäpä muuta kuin miestä..Minä puolestani kannatan erittäin selkeätä perinteistä sukupuolijakoa.Pikkutytön pitää saada olla tyttömäinen,pojan taas poikamainen. Mieti mitä lapsen kaverit ym.ajattelevat. Sairaimpia ovat vanhemmat jotka yrittävät pitää jopa lapsen sukupuolen salassa, kyllä maailma on mennyt mielipuoliseksi...

[/quote]

Olen täysin samaa mieltä kanssasi, itse ainakin kasaatan tytöt tytöiksi ja pojat pojiksi, en miksikään mielenterveys- ja identiteettiongelmavyyhdeiksi.

Vierailija
36/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti lapsiraukalla ei ole mitään mahkuja näihin nimivalintoihin. Nykyvanhemmilla on mitä oudoimpia valintoja OMIEN mieltymystensä ja hapatulsiensa mukaan. Lapset siitä yleensä kärsii. Tiedän jo nyt monia, jotka muuttaneet omat "erikoisen kauniit" nimensä heti kun mahdollista.

EI tietty auta koulukiusaukseen ja muuhun. Tosin nämä erilaisuutta ja omaperäisyyttä arvostavat vanhemmat usein "aivopesee" muksujansa muutenkin, joten nimi siinä sivussa on enää pieni paha.

Vierailija
37/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma

Vierailija
38/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 17:49"]

http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/166008-utu-momo-ly-rae-sukupuolineutraaleista-nimista-tuli-buumi

 

Ruska, Utu, Tiuhti, Myrsky, Paju, Saarni, Kevät, Airut, Hami, Vilka, Kataja, Ille, Seri, Tammi, Soma, Kullero, Ruu, Ervi, Tuisku, Kuu, Aurinko, Nilla, Tuli, Eelia, Noe, Essa, Dara, Lumo, Aali, Ellis, Juno, Kaiho, Eedi, Reita, Emme, Venni, Karo, Noa, Jessi, Mitja, Runo, Liekki, Sassa, Pette, Asla, Eka, Eeti, Oma, Juno, Mille, Miska, Hippu, Salama, Elmi, Dana, Ilo, Nuka, Ensi, Talvi, Ellis, Rae, Pii, Eeri, Lahja, Emeli, Misa, Emili, Niki, Valo, Devi, Peeta, Niika, Kaari, Momo, Alla, Oka, Noel, Sani, Ariel, Mietti, Eeti, Helle, Aalo, Eri, Indigo, Kide, Lei, Nevin, Nikola, Sana, Sire, Viima, Eeri, Sävel, Niila, Soini, Aala, Muisto, Vanja, Jo, Aale, Hani, Eedi, Camille, Adi, Lemmi, Mara, San, Nyyrikki, Heine, Marin, Sai, Love, Aleksa, Nikita, Sela, Rani, Muuse, Terje, Nima, Opri, Manna, Alvi, Sasa, Laine, Orla, Ami, Rene, Heile, Reine, Kara, Musse, Anis, Sirius, Hille, Ara, Margo, Ly, Esra, Marjus, Min, Karli, Helgi, Hannan, Essa, Hua, Vendi, Ila, Maininki, Sasha, Simri, Tiera, Varma, Toive, Veini.

[/quote]

Näistä moni on kyllä selvästi tytön tai pojan nimi. Sitäpaitsi moni on käytössä sukunimenä, joten niitä ei hyväksyttäisi etunimiksi.

Vierailija
39/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 17:49"]

http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/166008-utu-momo-ly-rae-sukupuolineutraaleista-nimista-tuli-buumi

 

Ruska, Utu, Tiuhti, Myrsky, Paju, Saarni, Kevät, Airut, Hami, Vilka, Kataja, Ille, Seri, Tammi, Soma, Kullero, Ruu, Ervi, Tuisku, Kuu, Aurinko, Nilla, Tuli, Eelia, Noe, Essa, Dara, Lumo, Aali, Ellis, Juno, Kaiho, Eedi, Reita, Emme, Venni, Karo, Noa, Jessi, Mitja, Runo, Liekki, Sassa, Pette, Asla, Eka, Eeti, Oma, Juno, Mille, Miska, Hippu, Salama, Elmi, Dana, Ilo, Nuka, Ensi, Talvi, Ellis, Rae, Pii, Eeri, Lahja, Emeli, Misa, Emili, Niki, Valo, Devi, Peeta, Niika, Kaari, Momo, Alla, Oka, Noel, Sani, Ariel, Mietti, Eeti, Helle, Aalo, Eri, Indigo, Kide, Lei, Nevin, Nikola, Sana, Sire, Viima, Eeri, Sävel, Niila, Soini, Aala, Muisto, Vanja, Jo, Aale, Hani, Eedi, Camille, Adi, Lemmi, Mara, San, Nyyrikki, Heine, Marin, Sai, Love, Aleksa, Nikita, Sela, Rani, Muuse, Terje, Nima, Opri, Manna, Alvi, Sasa, Laine, Orla, Ami, Rene, Heile, Reine, Kara, Musse, Anis, Sirius, Hille, Ara, Margo, Ly, Esra, Marjus, Min, Karli, Helgi, Hannan, Essa, Hua, Vendi, Ila, Maininki, Sasha, Simri, Tiera, Varma, Toive, Veini.

[/quote]

Näistä moni on kyllä selvästi tytön tai pojan nimi. Sitäpaitsi moni on käytössä sukunimenä, joten niitä ei hyväksyttäisi etunimiksi.

[/quote]

Kaikki nimet on tarkistettu Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta. Kaikkia nimiä on annettu viime vuosikymmeninä sekä tytöille että pojille.

 

Vierailija
40/56 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutroni