Sukupuolineutraali nimi?
Haluan, että syntyvä lapseni on kaikin puolin sukupuolineutraali. Mikä nimeksi lapselle?
Kommentit (56)
Lehti, Sade, Hiutale, Pippuri, Aalto, Puro, Pihlaja, Koivu, Rastas, Tilhi, Peippo, Omena, Saarni, Käpy, Silmu, Hiekka, jnejne luontonimet yleensäkin
Pölli. Siinäpä ihana suomalaisen luontoinen nimi, sukupuolineutraalikin kuin mikä!
Kyllä muut lähiöäidit ovat varmasti kateellisia, kun meidän Pölli pääsee tarhaikään asti.
Miksi haluat lapsesi olevan sukupuolineutraali?!! Ihmiset ovat miehiä tai naisia,miksi haluat hämmentää lastasi? Oletko itse miehen ja naisen sekoitus ulkonäöltäsi.Minua ihmetyttää tämä sukupuolineutraalius,ikäänkuin esim. naisellisuutta ja tyypillistä pikkutytön pukeutumista väheksyttäisiin,/ miehen miehisyyttä ym. Usein feministit tai kaltaisesi ihmiset,( jos olet nainen)muistuttavat, niin ketäpä muuta kuin miestä..Minä puolestani kannatan erittäin selkeätä perinteistä sukupuolijakoa.Pikkutytön pitää saada olla tyttömäinen,pojan taas poikamainen. Mieti mitä lapsen kaverit ym.ajattelevat. Sairaimpia ovat vanhemmat jotka yrittävät pitää jopa lapsen sukupuolen salassa, kyllä maailma on mennyt mielipuoliseksi...
Miksi haluat lapsesi olevan sukupuolineutraali?!! Ihmiset ovat miehiä tai naisia,miksi haluat hämmentää lastasi? Oletko itse miehen ja naisen sekoitus ulkonäöltäsi.Minua ihmetyttää tämä sukupuolineutraalius,ikäänkuin esim. naisellisuutta ja tyypillistä pikkutytön pukeutumista väheksyttäisiin,/ miehen miehisyyttä ym. Usein feministit tai kaltaisesi ihmiset,( jos olet nainen)muistuttavat, niin ketäpä muuta kuin miestä..Minä puolestani kannatan erittäin selkeätä perinteistä sukupuolijakoa.Pikkutytön pitää saada olla tyttömäinen,pojan taas poikamainen. Mieti mitä lapsen kaverit ym.ajattelevat. Sairaimpia ovat vanhemmat jotka yrittävät pitää jopa lapsen sukupuolen salassa, kyllä maailma on mennyt mielipuoliseksi...
Juu-u. On taas psykiatreilla töitä jatkossakin..
Ruska, Utu, Tiuhti, Myrsky, Paju, Saarni, Kevät, Airut, Hami, Vilka, Kataja, Ille, Seri, Tammi, Soma, Kullero, Ruu, Ervi, Tuisku, Kuu, Aurinko, Nilla, Tuli, Eelia, Noe, Essa, Dara, Lumo, Aali, Ellis, Juno, Kaiho, Eedi, Reita, Emme, Venni, Karo, Noa, Jessi, Mitja, Runo, Liekki, Sassa, Pette, Asla, Eka, Eeti, Oma, Juno, Mille, Miska, Hippu, Salama, Elmi, Dana, Ilo, Nuka, Ensi, Talvi, Ellis, Rae, Pii, Eeri, Lahja, Emeli, Misa, Emili, Niki, Valo, Devi, Peeta, Niika, Kaari, Momo, Alla, Oka, Noel, Sani, Ariel, Mietti, Eeti, Helle, Aalo, Eri, Indigo, Kide, Lei, Nevin, Nikola, Sana, Sire, Viima, Eeri, Sävel, Niila, Soini, Aala, Muisto, Vanja, Jo, Aale, Hani, Eedi, Camille, Adi, Lemmi, Mara, San, Nyyrikki, Heine, Marin, Sai, Love, Aleksa, Nikita, Sela, Rani, Muuse, Terje, Nima, Opri, Manna, Alvi, Sasa, Laine, Orla, Ami, Rene, Heile, Reine, Kara, Musse, Anis, Sirius, Hille, Ara, Margo, Ly, Esra, Marjus, Min, Karli, Helgi, Hannan, Essa, Hua, Vendi, Ila, Maininki, Sasha, Simri, Tiera, Varma, Toive, Veini.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 17:46"]
Pikkutytön pitää saada olla tyttömäinen,pojan taas poikamainen.
[/quote]
Tietenkin pitää, mutta minusta pikkutytön pitää saada halutessaan olla myös poikamainen ja pojan tyttömäinen. Sitä se sukupuolineutraalius on minulle: siinä ei oteta kantaa millainen pitää olla, vaan kaikki käy.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 17:46"]
Miksi haluat lapsesi olevan sukupuolineutraali?!! Ihmiset ovat miehiä tai naisia,miksi haluat hämmentää lastasi? Oletko itse miehen ja naisen sekoitus ulkonäöltäsi.Minua ihmetyttää tämä sukupuolineutraalius,ikäänkuin esim. naisellisuutta ja tyypillistä pikkutytön pukeutumista väheksyttäisiin,/ miehen miehisyyttä ym. Usein feministit tai kaltaisesi ihmiset,( jos olet nainen)muistuttavat, niin ketäpä muuta kuin miestä..Minä puolestani kannatan erittäin selkeätä perinteistä sukupuolijakoa.Pikkutytön pitää saada olla tyttömäinen,pojan taas poikamainen. Mieti mitä lapsen kaverit ym.ajattelevat. Sairaimpia ovat vanhemmat jotka yrittävät pitää jopa lapsen sukupuolen salassa, kyllä maailma on mennyt mielipuoliseksi...
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä kanssasi, itse ainakin kasaatan tytöt tytöiksi ja pojat pojiksi, en miksikään mielenterveys- ja identiteettiongelmavyyhdeiksi.
Valitettavasti lapsiraukalla ei ole mitään mahkuja näihin nimivalintoihin. Nykyvanhemmilla on mitä oudoimpia valintoja OMIEN mieltymystensä ja hapatulsiensa mukaan. Lapset siitä yleensä kärsii. Tiedän jo nyt monia, jotka muuttaneet omat "erikoisen kauniit" nimensä heti kun mahdollista.
EI tietty auta koulukiusaukseen ja muuhun. Tosin nämä erilaisuutta ja omaperäisyyttä arvostavat vanhemmat usein "aivopesee" muksujansa muutenkin, joten nimi siinä sivussa on enää pieni paha.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 17:49"]
Ruska, Utu, Tiuhti, Myrsky, Paju, Saarni, Kevät, Airut, Hami, Vilka, Kataja, Ille, Seri, Tammi, Soma, Kullero, Ruu, Ervi, Tuisku, Kuu, Aurinko, Nilla, Tuli, Eelia, Noe, Essa, Dara, Lumo, Aali, Ellis, Juno, Kaiho, Eedi, Reita, Emme, Venni, Karo, Noa, Jessi, Mitja, Runo, Liekki, Sassa, Pette, Asla, Eka, Eeti, Oma, Juno, Mille, Miska, Hippu, Salama, Elmi, Dana, Ilo, Nuka, Ensi, Talvi, Ellis, Rae, Pii, Eeri, Lahja, Emeli, Misa, Emili, Niki, Valo, Devi, Peeta, Niika, Kaari, Momo, Alla, Oka, Noel, Sani, Ariel, Mietti, Eeti, Helle, Aalo, Eri, Indigo, Kide, Lei, Nevin, Nikola, Sana, Sire, Viima, Eeri, Sävel, Niila, Soini, Aala, Muisto, Vanja, Jo, Aale, Hani, Eedi, Camille, Adi, Lemmi, Mara, San, Nyyrikki, Heine, Marin, Sai, Love, Aleksa, Nikita, Sela, Rani, Muuse, Terje, Nima, Opri, Manna, Alvi, Sasa, Laine, Orla, Ami, Rene, Heile, Reine, Kara, Musse, Anis, Sirius, Hille, Ara, Margo, Ly, Esra, Marjus, Min, Karli, Helgi, Hannan, Essa, Hua, Vendi, Ila, Maininki, Sasha, Simri, Tiera, Varma, Toive, Veini.
[/quote]
Näistä moni on kyllä selvästi tytön tai pojan nimi. Sitäpaitsi moni on käytössä sukunimenä, joten niitä ei hyväksyttäisi etunimiksi.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 17:49"]
Ruska, Utu, Tiuhti, Myrsky, Paju, Saarni, Kevät, Airut, Hami, Vilka, Kataja, Ille, Seri, Tammi, Soma, Kullero, Ruu, Ervi, Tuisku, Kuu, Aurinko, Nilla, Tuli, Eelia, Noe, Essa, Dara, Lumo, Aali, Ellis, Juno, Kaiho, Eedi, Reita, Emme, Venni, Karo, Noa, Jessi, Mitja, Runo, Liekki, Sassa, Pette, Asla, Eka, Eeti, Oma, Juno, Mille, Miska, Hippu, Salama, Elmi, Dana, Ilo, Nuka, Ensi, Talvi, Ellis, Rae, Pii, Eeri, Lahja, Emeli, Misa, Emili, Niki, Valo, Devi, Peeta, Niika, Kaari, Momo, Alla, Oka, Noel, Sani, Ariel, Mietti, Eeti, Helle, Aalo, Eri, Indigo, Kide, Lei, Nevin, Nikola, Sana, Sire, Viima, Eeri, Sävel, Niila, Soini, Aala, Muisto, Vanja, Jo, Aale, Hani, Eedi, Camille, Adi, Lemmi, Mara, San, Nyyrikki, Heine, Marin, Sai, Love, Aleksa, Nikita, Sela, Rani, Muuse, Terje, Nima, Opri, Manna, Alvi, Sasa, Laine, Orla, Ami, Rene, Heile, Reine, Kara, Musse, Anis, Sirius, Hille, Ara, Margo, Ly, Esra, Marjus, Min, Karli, Helgi, Hannan, Essa, Hua, Vendi, Ila, Maininki, Sasha, Simri, Tiera, Varma, Toive, Veini.
[/quote]
Näistä moni on kyllä selvästi tytön tai pojan nimi. Sitäpaitsi moni on käytössä sukunimenä, joten niitä ei hyväksyttäisi etunimiksi.
[/quote]
Kaikki nimet on tarkistettu Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta. Kaikkia nimiä on annettu viime vuosikymmeninä sekä tytöille että pojille.
Myrsky tai Salama