Tyhmä kysymys liittyen lapsen päivähoitoon menoon ja vaatteisiin...
Hävettää, mutta aiheesta ei ole kokemusta, joten kysyn aiheesta jotain tietäviltä, eli teiltä:
Monetko kuravaatteet / toppahaalarit yms pitää tai kannattaa hankkia 2,5v lapselle joka aloittaa päivähoidon nyt ensi kuussa???
Mietin jo tosiaan nyt niitä syksyn kurakelejä / talven pakkasia......
Kommentit (23)
12-14 vastaa :)
Pipot ja myssyt tosiaan usein jättävät korvat paljaiksi (ja kaulan! Usein lapsilla on kaula paljaana tai epäkäytännöllinen, leikkejä haittaava pitkä kaulahuivi :/ ).
Harmillisen usein kuitenkin myös paksut vuorilliset neuloskypärämyssyt (sellaiset, joissa usein jotain pompuloita tms koristeena) istuvat huonosti päässä/ ovat väärän kokoisia ja joko ovat niin väljiä, että eivät suojaa kunnolla korvia, tai sitten eivät istu muuten kunnolla päässä ja valuvat silmille... Siksi itse suosin Ruskovillan ohutta kypärämyssyä, joka istuu tosi hyvin, ja lisään ohuempaa tai paksumpaa päällyspipoa sään mukaan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 21:02"]
Hei nro 12-14! Kirjoitit tosi hyviä vinkkejä, kiitos! Jäin miettimään tuota "Paksu kyärämyssy roikkuu silmillä ja jättää korvat paljaaksi." Eihän kypärämyssy jätä korvia paljaaksi! Tarkoitit vissiin, että paksu pipo roikkuu silmillä ja jättää korvat paljaaksi?! Anteeksi, meni ohi aiheen...
[/quote]
12-14 toivoo vielä
että niitä kuravaatteita pestäisiin tosiaankin aina välillä, ja kuivattaisiin oikein kunnolla...
Itse toivon hoitajana, että lasten vaatteet olisivat reilun kokoisia lapsen leikkiä ja liikkua, sekä lapsen helposti itse puettavia ( Coretex kengät pitävät hienosti kosteuden ulkona, mutta niitäkin on niin vaikeasti puettavia, eli siihen voisi kiinnittää huomiota). Yksi asia harmittaa aina lasten puolesta on rikkinäiset lenksut lahkeensuissa! Ihan satavarmasti lahje nousee saappaan varren yli, viimeistään kun lasketaan peppumäkeä vaikka pieneltä nyppylältä ja saapas/kenkä on täynnä vettä tai lunta :(
Lapselle ei kannata ostaa kahta talvihaalaria sillä toiseksi ulkoiluasuksi voi hommata kaksiosaisen talvipuvun jolla on käyttöä esim kaupoilla tai muualla, missä haluaa riisua ulkotakin pois.
Ja muistutan, että päiväkodissa käytetään kuravaatteita vedenpitävien haalareidenkin päällä siksi, ettei kuraa/hiekkaa/multaa/roskia olisi ison lapsilauman jäljiltä pitkin eteistä, käytäviä, silmiä ja suita.