näkeekö facebookissa jos käyn kattoon
Jos käyn katsomassa/kyyläämässä vaikka ihastukseni kohteen fb-profiilia, seinää, ja me ei olla siellä kavereita, niin näkeekö se jostain, että olen käynyt sen tietoja urkkimassa? Ja entäs, näkeekö sellainen, jonka kaveri olen fb:ssa, niin samaa asiaa, jos vierailen sen sivulla, katselen valokuvia yms, niin näkeekö että olen selaillut?
Kommentit (20)
Ehdottaako myös katsotulle kaveriksi sitä katsojaa? Luulen, että kyllä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 08:40"]
[/quote]
En ole 100% varma, mutta todennäköisesti näin.
Ei näe, etkä sinä näe sen juttuja jos ei laita niitä julkisiksi. Kannattaisi varmaan kasvaa aikuiseksi ja pyytää suoraan kaveriksi?
Et sinäkään varmaan mitenkään näe kuka sun juttujasi lukee. Yksityisviesteissä näkyy milloin sen lukee vastaansaaja, muttei sen kummempaa seuraamista näe muiden toiminnoista.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 08:43"]
[/quote]
[/quote]
Tätä minäkin pelkään.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 08:43"]
[/quote]
[/quote]
Tätä minäkin pelkään.
[/quote]
ehdottaa.
Fb ehdotta kavereita myös merkittyjen harrastusten ja kiinnostusten perusteella sekä merkittyjen koulujen ja työpaikkojen mukaisesti.
Kuinka saatanan monta kertaa tämäkin pitää kysyä???!!!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 23:31"]
Ei näe. Ethän sinä itsekään näe mistään kuka sun profiilia tai kuvia on katsonut. :)
[/quote]
saattaa nähdä, facebook ehdottaa kaveriksi profiiliasi katselleita vaikka ei olisi yhteisiä kavereita tai networkeja.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 00:12"]
Kuinka saatanan monta kertaa tämäkin pitää kysyä???!!!
[/quote]
monelle tulee yllätyksenä että fb ehdottaa stalkkaajaa kaveriksi esim. ihastuksen kohteelle vaikka mitään muita yhteyksiä ei ole. Onhan se aika yllättävää ja ahdistavaa jos luulee stalkkaavansa rauhassa :/
Ei näe mistään, mutta käänteisesti voi stalkata uusia henkilöitä. Ehdotettujen kaverien kautta. Jos tuosta feedistä poistuu henkilöitä, niin he ovat todennäköisesti ruksanneet teidät pois omista ehdotuksista. Facebookin kaverihaku on todella tehokas, otta huomioon ainakin paikkakunnat, iät, kaverit ja kaverien kaverit. Profiilien katselu ei vaikuta tuohon listauskeen. Mutta kyllä facebook hyödyntää myöhemmin jos tilanne jonkun kohdalla muuttuu.
Ei näe. Ethän sinä itsekään näe mistään kuka sun profiilia tai kuvia on katsonut. :)
Siellä on niitä höpöhöpösovelluksia, jotka näyttävät kuka on aktiivisin seuraajasi, mutta ne taitaa tulla ihan kavereista.
Minäkin olin yhden kaverin aktiivisin, vaikka en ollut käynyt sivullaan montaakaan kertaa.
hyvä! kiitos vastauksista.:) Kerkesin jo säikähtää että olen jäänyt kiinni.:D
Aloin siksi miettimään, ku mulle tuli yhtäkkiä sinne sivuun semmonen viesti että, tunnetko tämän tyypin.. Ja tunnen, mutta ei meillä ole ketään yhteisiä tuttuja eikä mitään.. Ihmettelin miksi semmoinen näkyy.. OSsaako kukaan tähän vastata?
ap
Näkyy. Sinne on tullut uusi toiminto #who'slurking, ilmeisesti twitteristä kopioitua. Laitat statukseen tuon #who'slurking, saat listan ihmisistä, jotka ovat katsoneet profiiliasi viimeisen kuukauden aikana.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 23:42"]
Näkyy. Sinne on tullut uusi toiminto #who'slurking, ilmeisesti twitteristä kopioitua. Laitat statukseen tuon #who'slurking, saat listan ihmisistä, jotka ovat katsoneet profiiliasi viimeisen kuukauden aikana.
[/quote]
Voi helvata! Mä oon käyny viime päivinä useita kymmeniä kertoja päivässä katsomassa Pressan profiilia. Nyt kun se on päivitellytkin jotain. Apua, nyt se luulee, että oon kiinnostunut siitä. Toivottavasti se ei nyt hätäpäissään jätä Jenniä, kun oon kuitenki tällanen aika hehkee misukka.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 23:42"]
[/quote]
Älä viitsi keksiä tarinoita. Ei tuollaista sovellusta ole olemassakaan.
Ap:lle tiedoksi, että Facebookissa tosiaankin saatetaan ehdottaa kavereiksi ihan tuntemattomiakin ihmisiä. Yleensä kaveriehdotuksissa on kuitenkin kaverin kavereita. On siis ihan normitoimintaa eikä kukaan muu kuin sinä näe sinulle tehtyjä automaattisia kaveriehdotuksia.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 23:40"]
Aloin siksi miettimään, ku mulle tuli yhtäkkiä sinne sivuun semmonen viesti että, tunnetko tämän tyypin.. Ja tunnen, mutta ei meillä ole ketään yhteisiä tuttuja eikä mitään.. Ihmettelin miksi semmoinen näkyy.. OSsaako kukaan tähän vastata?
ap
[/quote]
tämä mietityttää myös mua, ehdottaako fb kaveriksi jos on käynyt katsomassa profiilia vaikka ei olisi yhteisiä kavereitakaan?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 08:09"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 23:40"]
ap
[/quote]
tämä mietityttää myös mua, ehdottaako fb kaveriksi jos on käynyt katsomassa profiilia vaikka ei olisi yhteisiä kavereitakaan?
[/quote]
Ehdottaa. Facebook kerää erinäistä tietoa käyttäjistään ja myöskin sen mukaan ehdottelee kavereita. Jos olet käynyt jonkun sivuja katsomassa, facebook olettaa sinun tuntevan hänet ja ehdottaa kaveriksi.