Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka olla teinien kanssa? Ov

Vierailija
04.08.2020 |

Minulle on ollut yllättävän vaikeaa olla nuorison kanssa, varmaan itsellä huono itsetunto vaikka ikää jo 35 ja lapsiakin on. Olen huomannut,että teinien kanssa olo on vaikeaa. En haluaisi tuntea näin. Kertokaas hyviä vinkkejä, puheenaiheita yms.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan?

Vierailija
2/10 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa joudut olemaan tekemisissä teinien kanssa? Teinit arvostavat, kun kohtaat heidät vertaisenasi. Voit keskustella heidän kanssaan kuin kenen tahansa aikuisen kanssa keskustelisit, jos kyseessä ovat vieraammat teinit, voit kysäistä ihan normaalisti small talk -henkisiä kysymyksiä esim. kesänvietosta.

Kun omat lapsesi kasvavat teini-ikäisiksi (oletan etteivät vielä ole?), jännittämisesi hälvenee ja alat suhtautumaan heihin luontevammin. Huomaat, että he ovat monesti melko epävarmoja itsestään eivätkä ollenkaan niin pelottavia :) Tosi fiksuja myös usemmiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teinit tykkää vieraiden tenttaamisedta joten jos et keksi mitään järkevää niin parempi olla hiljaa.

Vierailija
4/10 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu yhteen osaan opiskeluani kohdata nuoria.

Kiitos jo vastanneille <3

Ap

Vierailija
5/10 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys. Olen vanhempien ihmisten kanssa hyvinkin luonteva ja tämä nuorten kanssa oleminen yllätti itseni täysin. Jopa niin paljon,että mietin onko minulla mitään annettavaa nuorille. Ja todella kuvittelin, että nuoret on ne juttu, keiden parissa töitä tahtoisin tehdä. Miksi niin epävarma olo :(

Ap

Vierailija
6/10 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää edetä vähän rauhallisemmin kuin kokeneemman naisen kanssa.

Vierailija
7/10 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teinitkään tunne oloa mukavaksi meidän vanhusten kanssa. Jos sun ei työn tai omien lasten kautta ole pakko olla teinien kanssa tekemisissä, niin ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa, ja omien lasten ollessa teinejä välit vaan usein ovat melko tuliset...

Vierailija
8/10 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele niitä teineinä. Ainakin +14 ikäiset tuppaavat jo ajattelemaan asioista jo yllättävänkin aikuismaisesti, juttelet vaan niitä näitä etkä edes yritä "laskeutua teinien tasolle", koska sellaista ei olekaan. Sulla ei etukäteen tarvitse olla mitään annettavaa mielessäsi, tuon ikäiset kyselevät yllättävänkin hanakasti kun puhut kuin vertaisellesi sen sijaan että yrittäisit udella tai opettaa.

Vierailija
9/10 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo vastanneille hyvistä ajatuksista ja vinkeistä :) Itse olen luonteeltani introvertti ja en ole luonteeltani hirmuinen höpöttäjä, kuuntelen kyllä.

Lisää vinkkejä

Vierailija
10/10 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä on niin vaikeaa? Teinit ovat ihan vaan ihmisiä. Periaatteessa pyrin olemaan heidän kanssaan samalla tavalla kuin aikuistenkin mutta toki sitten ymmärrän, että he eivät lopulta aina toimi kuin aikuiset. Ymmärrystä on enemmän heitä kohtaan.

Teinit tykkäävät kuitenkin siitä, että heille puhutaan kuin ihmisille. Varmaan pahinta on, jos he huomaavat, että on sellainen alentuva tätiasenne. Huumori ja itseironia toimivat aina. Ei pidä ajatella, että on jotenkin heidän yläpuolellaan.

Pääsääntö on muistaa, että kukaan ei halua tulla kohdelluksi lapsena, teininä, keski-ikäisenä tai vanhuksena. Ihan kaikki haluavat tulla kohdatuiksi ihmisinä ja yksilöinä.

T. Yläkoulun opettaja