Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentopelko. Rauhoittavat lääkkeet.

Vierailija
18.07.2013 |

Matkustaminen on ihanaa,mutta tuo lentopelko. En edes tiedä onko se suoranaista lentopelkoa vai se ahtaus ja korkeanpaikankammo. Onko täällä joku, joka kärsii samoista asioista? Mitä lääkettä ja millaisella annostuksella lääkäri yleensä määrää? Tai muita keinoja? Itsellä meinaan maha menee aivan kuralle jännityksestä. Lentokentällä saan "asua" toiletissa.  Kaikki vinkit, keinot tms. Kiitos.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lentopelko, varsinkin pitkät lennot ovat todella hermostuttavia. Mulla oli unettomuuden hoitoon rauhoittava lääkitys, mutta en ottanut sitä lääkitystä lennon ajaksi. Joskus luin, että rauhoittavat saattavat tehdä sen verran tokkuraisen olon, että lennon aikana jää helpommin nukkumaan paikalleen, eikä liiku lennon aikana. Varsinkin pitkillä lennoillahan tuo on huono juttu, koska veritulpan riski pääsee kasvamaan, ja lentojen aikana olisi muutenkin hyvä verrytellä ja liikkua edes hieman. Toinen asia, minkä luin, oli se että jos jotain tapahtuisi esim. ennen lentoa, minkä takia koneesta pitäisi poistua nopeasti, se ei saata onnistua jos on kovin tokkurainen olo lääkkeen takia. 

Mulla lentopelkoa hillitsee tosi hyvin kuulokkeet ja elokuvat. Lataan aina valmiiksi lennolle tosi paljon sarjoja ja leffoja, joita katson koko lennon ajan. Jos otan kuulokkeet pois ja alan kuuntelemaan koneen ääniä, hermostun heti. Kun katson leffaa, huomio pysyy siinä. 

Toinen asia mikä voisi helpottaa on lentoemolle asiasta mainitseminen. Mulle sattui Finnairin lennolle aivan ihana lentoemo, joka kertoi jo etukäteen että lennetään vuoriston yli ja siitä tulee turbulenssia, mutta se on aivan normaalia. Hän kertoi myös koneen tyypistä ja että siitä johtuen saattaa lähdössä kuulua ääniä, mutta se on ihan normaalia. Tuli myös lennon aikana kysymään, onko kaikki ok, ja jos mulla on jotain kysyttävää. Tää ihminen oli ihan oikeassa ammatissa, ja kiitos hänelle, kun oli niin ystävällinen!

Mun neuvo olisi, että vaikka miten paljon pelottaa, niin älä jätä lentämättä sen takia. Silloin se pelko vain kasvaa suuremmaksi, ja mielessään alkaa pyörittää ihan kauheita skenaarioita. Totta kai voi käyttää myös lääkitystä, mutta niihinkin saattaa tulla toleranssi ja annosta joutuu muuttamaan isommaksi. Rohkeasti vain ja tsemppiä kaikille lentopelkoisille. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi