Kehtaatko käyttää hammaskiskoa?
Hammaslääkäri määräsi mulle hammaskiskon öiksi, koska puren niin kovasti hampaita nukkuessa. Hampaat lohkeilee...
Kisko maksoi vaikka kuinka paljon, mutta tuolla lasissa se makaa.
En kehtaa käyttää sitä. Puhuminen sen kanssa on hankalaa, sanat puuroutuu. Ja sen kanssa en saa suuta kiinni kunnolla ja ylähuuli pömpöttää. Samaten se kerää limaa suuhun ja varsinkin kitalakeen. Ällöttää.
En kehtaa edes kertoa kenellekään, että minulla on sellainen. Käytöstä en ainakaan voi ääneen puhua. Miehen mielestä mun pitäisi käyttää, koska ostinkin sen. Mies on sitä mieltä, että ei haittaa vaikka ääni on outo jne jne, en usko häntä, sillä hän väittää mitä vaan saadakseen mun käyttämään jotakin (kalista) hankittua juttua.
Kommentit (13)
Käytän, koska koursaan muuten niin, että talo tärisee - mulla on siis kuorsauskisko, joka on vielä isompi =) on se välillä vähän ärsyttävä, mutta en ees yritä puhua sen kanssa, vaan se on suussa vaan kun nukun, rumahan se on, mut parempaa kuin kuorsaus
Onko sulla tapana puhua paljonkin öisin? Koska kiskoahan käytetään nimenomaan nukkuessa. Mä käytän omaani satunnaisesti kun satun muistamaan ja ei se kyllä mun unissapuhumista oo haitannut.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 10:36"]
Onko sulla tapana puhua paljonkin öisin? Koska kiskoahan käytetään nimenomaan nukkuessa. Mä käytän omaani satunnaisesti kun satun muistamaan ja ei se kyllä mun unissapuhumista oo haitannut.
[/quote]
No en puhu unissani. Mutta illalla sängyssä saattaa ollaa asiaa miehelle tai lapset tulee kyselemään jotakin. Pakkohan niille on vastata. Ja aluksi yritin pitää kiskoa ja puhua sen kanssa, sillä seurauksella että mulle naurettiin.
nukkuessahan sä sitä käytät, joten mitä väliä miten ruma se on? eikä yöllä tarvitse puhua. mietis nyt, mikä sulle on tärkeää. kohta sun hampaasi ovat niin lohkeilleet ja kuluneet että näytät rumalta myös päivällä, etkä vain yöllä. suuri hammasremontti maksaa varmasti tuplasti enemmän kuin se hammaskisko.
Muista myös nukkua meikit naamassa jne, jos yöllä jollain sattuisi olemaan asiaa tai vaikka talo syttyisi tuleen. Ap:lle varmaan olisi shokki, jos joutuisi käyttämään silmälaseja.
Mikset naura itsekin? Niin mä tein. Mä puren hampaita yöllä ja seurauksena on leuka- ja hammaskipua sekä pitkäkestoista päänsärkyä. Kiskon käyttö oli yhtä tuskaa ekat viikot, hampaatkin olivat niin kipeät ja "liikkuivat", että luulin niiden irtoavan. Pikkuhiljaa suu tottui siihen ja nykyään käytän sitä vain arkisin ja jos unohdan sen käytön, niin heti ei tule seuraamuksia.
Mä pidän kiskoa yöpöydällä ja jos luen tai tiedän jonkun tulevan juttelemaan, en laita sitä vielä suuhun. Vasta sitten, kun alan olemaan niin väsynyt, että kohta nukahdan tai alan oikeasti yrittämään nukkumista.
Sitä kannattaa oikeasti käyttää, ei niitä turhaan määrätä. Se helpottaa sun elämääs pitkällä tähtäimellä.
Miksi sä puhut nukkuessa? En minä ainakaan puhu, joten ei ole mitään väliä minkälaiseksi ääni menee.
ehdottomasti käytät sitä. Se on mun parasystävä nykyään. Ei sun tarvii puhua se suussa. Laitat sen silloin kun menet nukkumaan. Kyllä siihen tottuu. Oli alkuun tosiaan vähän hassu, mutta totuin siihen ja sain huomattavan avun kaikkeen. Jos tarvii puhua otat sen pois tai sitten puhut se suussa kyllä siitä selvää saa. Se on selvää säästöä myös sulle kun ei tarvitse hampaita korjailla.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 10:39"]
No en puhu unissani. Mutta illalla sängyssä saattaa ollaa asiaa miehelle tai lapset tulee kyselemään jotakin. Pakkohan niille on vastata. Ja aluksi yritin pitää kiskoa ja puhua sen kanssa, sillä seurauksella että mulle naurettiin.
[/quote]
Kisko laitetaan suuhun siinä vaiheessa kun mennään nukkumaan eikä silloin kun mennään sänkyyn. Minä käytän kiskoa narskuttelun vuoksi ja illalla mennään miehen kanssa sänkyy, luetaan jotain, jutellaan vielä ja joskus pannaan. Sit kun sammutetaan valot ja toivotetaan hyvää yötä toisillemme, laitan sen kiskon suuhun. Eihän se sullakaan varmaan kisko auta mitään silloin kun olet vielä ns. tietoisessa tilassa eli hereillä, jos kerran ainoastaan nukkuessa puret niitä hampaitasi liian kovaa yhteen, joten turhaan pidät sitä hereillä ollessasi suussa tai yrität puhua.
Nolompaa se on narskuttaa ja kirskuttaa yöllä koko perhe -tai ainakin mies- hereille, kärsiä kovista päänsäryistä ja maksella hammaslääkäreille tuntuvia korvauksia halkeilleiden ja kulineiden hampaiden paikkauksista. Noloa on myöskin kallis kisko tarpeeseen teettää, eikä käyttää sitä.
Kyllä mulla on kisko ihan paras uniystävä, sen suuhun laittaminen ja suusta pois ottaminen kestää noin 3 sekuntia ja sen voin tehdä niin monta kertaa, kun pitää alkaa puhumaan, vaikka nukkumaan mennessä. Yleensä laitan sen suuhuni siinä vaiheessa kun valotkin pois ja pään tyynyyn.
Kannattaa ehdottomasti käyttää sitä kiskoa jos se sinulle kerta on tehty. Jos olet kovakin narskuttelija niin hampaat todella kuluvat ja menevät rumiksi. Pahimmillaan voit vaikka purra hampaan halki ja silloin ainoa vaihtoehto on poisto. Näitä näkyy aina silloin tällöin.
Miksi en kehtaisi käyttää kiskoa. Nolompaa minusta on viettää vanhuuteni hampaattomana, jos olisin narskuttanut ne hajalle. Yleensä nukun, kun kisko on suussani.
Jos joskus satunnaisesti on pitänyt puhua jonkun kanssa keskellä yötä, olen ottanut kiskon suustani siksi ajaksi. Sitten kun olen saanut sanottavani sanottua, olen laittanut kiskon takaisin suuhun ja jatkanut nukkumista.
Kummallisen ongelman oletkin kehrännyt mokomasta pikkujutusta. Kiskon käyttäminen on yllättävän yleistä nykyään. Turhaan sinä sitä nolostelet.
No jopas olet turhamainen. Mitä noloa tuossa on, eikö tärkeintä ole että hampaisto pysyy kunnossa. EIhän yöllä juuri puhuta. Olen miehesi kanssa samaa mieltä.