Possukka
Moi!
Kävinkin lukemassa sun kuulumisia tuolta ketjusta.. sitä niin jännää toisen puolesta.. Mulla vatsassa menkkamaista juilintaa, joten ens vkolla pääsen varmasti soittamaan passista. Miten se PAS muuten tehdään? Siis montako päivää ovulaatiosta ja kuinka tarkkaa on? Sitähän ei kai tehdä ovulaatiopäivänä, näin olen ymmärtänyt. No asia selviää tietty ens vkolla, mutta kun olen utelias jo nyt.
Mulla on henkisesti ollut ihan hyvä olo tähän asti, mutta nyt on taas mieliala huono, kun menkat tulossa. Pelottaa, ettei yksikään alkio kiinnity ja mussa on oikeesti jotain vikaa. No sen näkee sitten. Olen jo nyt pessimisti. Viime kerta oli niin rankka pettymys, että huh.
Kommentit (3)
Hyvä, että mielialasi on hyvä, eikä sumut aiheuta kamalia tuntemuksia.
Mulla menkat alkoi sumuttelujen takia 3-4 päivää myöhässä ja ei ollut normaali menkkamainen olo ennen alkamista, sumut kai tekee sen, ettei tunnu ihan tavalliselta. No toivotaan, että menkat alkaa pian, ellet sitten ole raskaana : )!!
Mulla viimeks punktio osui just maanantaille, eli oli koko viikko sairaslomaa. No olin ilmoittanut töihin meneväni leikkaukseen, ihmettelivät varmaan, kun tarkan päivän pystyin sanomaan vasta perjantaina. Ai niin, laskukin tuli vasta nyt tuosta hoidosta.
Mä en ole vielä kesälomalla, vasta parin vkon päästä ois kesäloma. Menkat pitäs alkaa näinä päivinä, nyt on menossa kp 30 eli ovat myöhässä, mutta tuhru alkoi jo perjantaina. Mut hyvä vaan, että ovat myöhässä, niin VL ei oo ainakaan sitten kesätauolla.
Onhan noi tosi vaikeita päätöksiä, mutta uskon, että kun kun kannat lasta 9kk, niin kyllä se omalta tuntuu, oli sitten luovutetuilla siittiöillä tai munasolulla. Noi vaihtoehdot tuntuu jotenkin mulle sopivimmalta, kuin adoptio. Ja mies on sanonut, että adoptioon hän ei lähde. Mutta toivotaan, että sun viimekertainen hoito oli vaan huonoa tuuria ja nyt onnistuu eri tavalla!!
Laitan viestiä, kun taas jotain tapahtuu..
Peukutan kovasti onnistumisen puolesta.
Just kun pääsin sanomaan ettei sumuista paljon oireita niin johan niitä tuli=) Menkat alkoi taas vaan yhden päivän myöhässä ja samalla tavalla kuin viimeksi, ei yhtään tuhrua vaan alkoi yhtäkkiä tänään kamalien kipujen kanssa. Aamulla heräsin siihen että ihan ku joku vääntäis puukkoa alavatsassa. Ja viimeksi menkat kesti kauheen kauan ja kivut oli tosi pitkään mukana, toivotaan ettei tällä kertaa käy yhtä huonosti!! Mutta ihanaa että ne alkoi ajallaan.
Jos meillä menee hoito hyvin eli päästään siirtoon asti niin mehän päästään sitte varmaan piinailemaan yhdessä! Jee! =)
Mullakin tosiaan on henkisesti olo parantunut, ja en juurikaan mieti hoitoa nyt vaikka se onkin käynnissä. Varmasti sitten punktion lähestyessä ajatukset karkaa hoitoon useammin ja sit jos päästään siirtoon asti niin piinailuaika tulee olemaan yhtä helvettiä. Mutta nyt sumuttelujen aikaan kun ei elimistössä oikeen mitään tapahdu vaan se on ihan " sulkutilassa" niin mitä sitä turhaan stressaamaan!=)
Pas tosiaan tehdään ilmeisesti 3-4 päivää ovulaatiosta. Emme siis päässeet sinne asti viimeksi joten muutoin ei ole tietoa. Tai siis tikuttelin oviksen viimeksi ja sitten soitin kun ovis oli ollut, ja kun se oli sunnuntaina niin sulatus ja siirto olisi ollut keskiviikkona. Pas on ihanan helppoa, ei tarvitse mitään lääkitystä paitsi lugeja siirron jälkeen.
Nyt odottelen menkkoja alkaviksi, mutta pelkäänpä että ne tulevat myöhässä. Viimeksi myöhästyi vain yhden päivän mutta nyt jotenkin ei yhtään tunnu että ne olis alkamassa. Keskiviikkona olis nollaultra, inhottavaa mennä sinne jos menkat on ihan käynnissä vielä! Täytyy sitten varmaan siirtää aikaa, ja sitten siirtyy punktiokin tietysti. Olispa kiva jos tällä kertaa punktio osuisi keskiviikolle niin ei tarvitsisi töihin mitään sairaslomatodistusta vaan voisi vaan ilmoittaa kolmen päivän saikusta. Tosin viimeksikin meni hyvin eikä kukaan kysellyt mitään vaikka sairaslomatodistuksessa ei ollut sairauden syytä.
Joko olet kesälomalla? Mulla on lomat jo pidetty mutta onneks töissä on hiljaista! Ja teen lyhyitä päiviä nyt kesällä kun on plussaa kertynyt työaikasaldoon. Ei siis mitään stressiä työstä ainakaan joten tämä on oikeastaan tosi hyvä aika tehdä hoito. Onnistupaisipa se nyt tällä kertaa, ei oikeen uskalla edes toivoa eikä uskoa onnistumiseen.. Jatkosta en sitten tiedä, jos tämä ei onnistu. Jos monitumaisuus toistuu taas niin sitten ei ainakaan jatketa enää, kun sitten tiedetään että siinä on ollut syy ettei luomunakaan ole onnistunut. Lääkärikin sanoi niin, hänen mielestään tietenkin kannattaa jatkaa muuttamalla hoitoa jotenkin, mutta sitten on tiedossa joko luovutetut siittiöt tai munasolut ja en yhtään tiedä olenko valmis sellaiseen. Mies on kuulemma ihan valmis eikä häntä haittaa vaikka lapsi ei olisi hänen omaa perimää, mutta mua se jotenkin haittaisi jos käytettäisiin luovutettuja siittiöitä. Ehkä ennemmin munasoluja koska minä kuitenkin kannan vauvan sisälläni yhdeksän kuukautta niin se varmasti tuntuu omalta lapselta mutta muniksien luovutushoito on taas paljon kalliimpaa ja hitaampi prosessi... en tiedä, vaikeita päätöksiä jos meinataan joskus jatkaa vielä.
Mutta, täytyy toivoa että tämä hoito onnistuu!! Kerro sitten että koska sulla on pas, päästäänkö siis tällä kertaa yhdessä piinailemaan!! Teillä on ainakin niin paljon huuruneniä pakkasessa että pakosti joku niistä selviää sulatuksesta! Eli koska sulla pitikään menkat alkaa? Sähän muuten ehdit ihan hyvin passiin koska klinikka on kiinni enää kaksi viikkoa ja kun pas tehdään oviksen jälkeen!