Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä äidistä joka

Vierailija
17.07.2013 |

On jo useampana kesänä käyttänyt etukäteen neljän viikon kesälomastaan 1-2viikkoa etelänmatkaan kaverin kanssa. Lapsensa kanssa lomailee jäljelle jäävät viikot. Kyseessä siis yh. Lapsi lomailee loppuajan päiväkodin ollessa heinäkuun kiinni isovanhempien luona toisella paikkakunnalla tai on päivystävässä päiväkodissa.

Lapsi on lähes kaikki viikonloput joko isällään tai isovanhemmilla, äiti ystäviensä kanssa juhlimassa.

Surettaa lapsen puolesta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lapsipuolet on tässä heinäkuun lomalla päiväkodista. Äitinsä on lomalla (koulusta) käsittääkseni kesä-, heinä- ja osan elokuutakin. Lapset tosiaan kuitenkin hoidossa paitsi tässä kuussa, ja nytkin he ovat meillä yhteensä 2 viikkoa, heti heinäkuun alussa olivat 4 päivää mummolassa ja vielä tässä loppukuusta ovat menossa johonkin sukulaiselle pariksi päiväksi. Tavallisesti lapset ovat meillä joka toinen vkl ja joka toinen vkl sitten jossain mummolla, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ovat koko viikonlopun äidillään. En ymmärrä tuollaista, olen äiti itsekin ja haluan viettää liikenevän vapaa-ajan lapseni kanssa. Toki joskus haluaa tehdä muutakin kuin olla kotona, mutta jos jo joka toinen viikonloppu on ns. vapaa, niin hmm hmm...

Vierailija
2/24 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä etät jokaisen oma asia ja elämä eikä tossa mitään rikollista tapahdu. Mietippä vähän niitä oikeitakin ongelmia kuten narkkariperheiden lapsia ja väkivallan kynsiin joutuneita... Ei ihme että tää suomi on näin perseestä kun todellisia ongelmia ei näytetä huomaavan tarpeeksi aikasin kun kaikki keskittyy pikkuongelmiin sen sijaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 21:10"]

Olen itsekin yh ja käynyt vuoden sisällä jo kahdella ulkomaan matkalla. Eli viikonloppumatka to-su eurooppaan, lapsi tuolloin isällään kuten muutenkin joka toinen viikonloppu ja lisäksi hajapäiviä sieltä täältä isän halujen mukaan.

Itselle riittää mainiosti tämä määrä lapsivapaata aikaa, ei tulisi mieleenkään pyytää jäljelle jääviksi viikonlopuiksi lapselle hoitoa vanhempieni luota jotta pääsisin juhlimaan joka viikonloppu.

T. Ap

[/quote]

No sepä toimii hyvin sulla sitten tuollainensovittelu mutta ihmiset on erilaisia, tarpeet on erilaisia, lapset on erilaisia, kaikki on erilaista. Ei toista voi tuomita tuollaisten lomien määrällä tms. jos ei itse ole hänen kengissään astellut, tälle äidille vaan sopii tämmöinen järjestely paremmin ja sulle toisenmoinen. En tuossa oikein mitään vikaa nää muutakun sun ajattelussa

Vierailija
4/24 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin yh ja käynyt vuoden sisällä jo kahdella ulkomaan matkalla. Eli viikonloppumatka to-su eurooppaan, lapsi tuolloin isällään kuten muutenkin joka toinen viikonloppu ja lisäksi hajapäiviä sieltä täältä isän halujen mukaan.

Itselle riittää mainiosti tämä määrä lapsivapaata aikaa, ei tulisi mieleenkään pyytää jäljelle jääviksi viikonlopuiksi lapselle hoitoa vanhempieni luota jotta pääsisin juhlimaan joka viikonloppu.

T. Ap

[/quote]

Harvempi pyytää isovanhempia hoitamaan lapsia, jotta saa lapsivapaata aikaa, vaan kyllä ne on yleensän ne isovanhemmat jotka kinuamalla kinuavat niitä lapsia hoitoon...

Ikävää, jos sinun vanhempasi eivät halua muodostaa läheistä suhdetta sinun lapsiisi. Suhde lapseenhan tulee ihan erilaiseksi, jos lapsen vanhemmat eivät ole läsnä.

Lastesi kannalta sinuna ottaisin yhteyttä varamummi/ukki -palveluihin. Lapsille tekee todellakin hyvää nähdä vanhoja ihmisiä ja kuulla vanhoista ajoista jne.

Vierailija
5/24 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Ap

[/quote]

Menihän tuollaisiin matkoihin kuitenkin yhteensä 2-4 vapaa- tai lomapäivää. Miksi ihmeessä et tehnyt noina päivinä töitä ja sitten ollut lapsesi kanssa myöhemmin vapaalla/lomilla?

Mitä eroa on siis siihen, että käyttää yhden viikon kokonaisen loman matkaan verrattuna siihen, että sinä olet käyttänyt jo 8 päivää yhteensä lomiisi?????????????

Vierailija
6/24 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 22:01"]

No mun lapsipuolet on tässä heinäkuun lomalla päiväkodista. Äitinsä on lomalla (koulusta) käsittääkseni kesä-, heinä- ja osan elokuutakin. Lapset tosiaan kuitenkin hoidossa paitsi tässä kuussa, ja nytkin he ovat meillä yhteensä 2 viikkoa, heti heinäkuun alussa olivat 4 päivää mummolassa ja vielä tässä loppukuusta ovat menossa johonkin sukulaiselle pariksi päiväksi. Tavallisesti lapset ovat meillä joka toinen vkl ja joka toinen vkl sitten jossain mummolla, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ovat koko viikonlopun äidillään. En ymmärrä tuollaista, olen äiti itsekin ja haluan viettää liikenevän vapaa-ajan lapseni kanssa. Toki joskus haluaa tehdä muutakin kuin olla kotona, mutta jos jo joka toinen viikonloppu on ns. vapaa, niin hmm hmm...

[/quote]

Mitä koulua tuo äiti käy? Olisikohan kesäopintoja?

ei kai ne lapset ole isänsä luona hoidossa? Isällä on ihan yhtäläinen oikeus ja velvollisuus viettää aikaa lastensa kanssa kuin äidillä.

Omituisia puhelet.

Vierailija
7/24 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä jutuista on monesti niin vaikea tietää. Jos ihmisellä ei muuta vapaa-ajanviettotapaa ole baarissa käymisen sijasta, niin monesti vähän pakenee jotain (ainakin omasta tuttavapiiristä on tällainen kokemus).

Ehkä "yksin" oleminen on ystävällesi liian rankkaa, eikä osaa sitten nauttia lapsensakaan kanssa olemisesta vaan mielummin antaa lapsen isälleen näinäkin päivinä.

Yleensä silloin, kun ihminen on tyytyväinen perhe-elämäänsä, muut tekemiset ovat tärkeämpiä kuin joka viikonloppuinen baarissa käyminen (enkä nyt tarkoita, että baareissa ei saisi mielestäni käydä).

Vierailija
8/24 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen ihan varmasti samoin kunhan lapsi kasvaa vielä muutaman vuoden! Kerran vuodessa 1-2 vko:a ilman muksua ei todellakaan tee kenestäkään huonoa äitia ja ihanaa, että isovanhemmat haluaa/jaksaa osallistua ja tosiaan niin kuin joku jo mainitsi, se isäsuhde on todella tärkeä.

Mun äiti raahasi minut ihan kokonaan toiseen maahan ja menetin käytännössä isäni kokonaan vuosiksi kunnes olin tarpeeksi vanha itse matkustamaan. En todellakaan tee samaa omalle tyttärelleni.

Vierailija
9/24 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun mielestäni on kamalaa, jos lapset eivät koskaan vietä loma-aikoja tai viikonloppuja äidin kanssa. Sehän on parasta aikaa olla rennosti yhdessä perheenä. Äidillä täytyy olla jotain vikana kiintymyssuhteessa omiin lapsiinsa, että on valmis luopumaan näistä kallisarvoisista hetkistä. 

Vierailija
10/24 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 00:17"]

No minun mielestäni on kamalaa, jos lapset eivät koskaan vietä loma-aikoja tai viikonloppuja äidin kanssa. Sehän on parasta aikaa olla rennosti yhdessä perheenä. Äidillä täytyy olla jotain vikana kiintymyssuhteessa omiin lapsiinsa, että on valmis luopumaan näistä kallisarvoisista hetkistä. 

[/quote]

Samoin on isässä vikaa, jos haluaa tavata lapsiaan vain parina viikonloppuna kuukaudessa.

Säälittävää...

Vierailija
11/24 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistäs se uusi mies löytyisi ellei baarista?

Vierailija
12/24 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin raadollista että jollekin omat lapset ovat tärkeintä maailmassa, jollekin toiselle se tärkein on ihan jotain muuta, niin se vaan menee.

Vierailija
13/24 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se minusta sääli ja surkeus, jos äidin kanssa vietetään vain kiireistä arkea hoitopaikan ja iltapalan väliä suunnilleen, ja kaiken vapaa-ajan lapsi on muualla. 

Vierailija
14/24 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain outoa on, jos miehen metsästäminen ja juhliminen on tärkeämpää kuin lapsen kanssa oleminen. 

Vierailija
15/24 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika moni yh-äiti joutuu antamaan hoitovastuuta muillekin. Jos tekee viikon loman ilman lasta, en pidä sitä mitenkään surkeana lapsen kannalta, jos on hyvissä käsissä.

Vierailija
16/24 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, että lapsinäkee usein isäänsä. Lähivanhemman tärkeimpiin tehtäviin kuuluukin lapsen ja etävanhemman suhteen hyväksi toimiminen. Valitettavasi osa lähivanhemmista estää tavalla tai toisella lapsen ja toisen vanhemman tapaamisia. Samoin isovanhempien näkeminen on hyväksi.

Yh:lle tekee hyvää (tekisi myös parisuhtessa oleville niin äideille kuin isillekin) olla viikko ihan omalla lomalla. Sen verran se arki on raskasta.

todella mukavaa, että lapsella on isovanhemmat, joiden luonna olla, kunoma päiväkoti on kiinni.Kaikilla kun ei tätä mahdollisuutta ole.

ainoastaan se ihmetytti, että lapsi ole kesälomalla ollenkaan isänsä luona? Jos isä viettäisi lapsen kansa saman verran lomaa mitä äiti 2-3 viikkoa, niin lapsellahan olisi ruhtinaallinen loma. 2-3 viikkoa isällä, 2-3 viikkoa äidillä lisäksi vielä isovanhempien luona.

Vierailija
17/24 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että lapsesta pidetään huolta. Potuttaako ettet itse pääse lomille vai?

Vierailija
18/24 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap:ta surettaa lapsen puolesta? toki olisi lapselle varmasti harmonisempaa asua rakastavassa ydinperheessä aina se vain ei ole mahdollista. Lapsi tapaa kuitenkin isäänsä usein ja isovanhemmatkin ovat kuvioissa mukana. Lapsi voi jopa viettää isovanhempiensa luona kesällä aikaa, jotta ei tarvitse mennä vieraaseen päiväkotiin.

Vierailija
19/24 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tuosta lapsesta huolissani, hänellähän on selvästi monenlaista turvaverkkoa kun tapaa usein isää ja isovanhempia. Taitaa ap:ta harmittaa kun kyseinen yh ei uhraudu kokonaan äidiksi vaan elää elämäänsä muutenkin.

Vierailija
20/24 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Ap