Mies arvosteli mun rinnat. Olen itkenyt yöni.
Reagoinko liioitellusti?
Mies pyysi mua eilen pihaan katsomaan yhtä juttua. Olin jo yöpaitasillani eikä mulla ollut rintaliivejä.
Puin pikaiseen neuletakin ja ovella naureskelin miehelle, että en kehtaa tulla kun rinnat roikkuu napaan asti.
Mies katsoi ja naurahdin vielä uudestaan, että no, roikkuuhan ne.
En kaivannut vastauksia kun mies yhtäkkiä tokas, että "no, vähän".
ETTÄ MITÄ?!
Ihan sama kun hän on joskus heittänyt olevansa pienimunainen, että olisin vastannut siihen vaan "no, vähän"
EIKÖ?
En saanut sanotuksi mitään vaan pakenin makkariin ja laitoin oven perässäni kii.
Mies tuli sinne hetken päästä ja sanoi anteeksi, mutta en vielä silloin kyennyt ajattelemaan vaan pyysin, että antaa mun nyt olla ja menee pois.
Sanoin hänellekin, tuon, että mitäpä jos minä kommentoisin hänen ulkoisia ominaisuuksiaan noin?
Ei vastannut ja yritti sanoa, että oma kommenttinsa oli vitsi ja kun vilkaisin häntä silmiin niin tarkensi, että vitsi oli huono sellainen.
Kun mies poistui makkarista, annoin hänelle hänen peittonsa ja tyynynsä mukaan Ja jäin yksin makkariin itkemään.
Tässä kohtaa kaipasin, että mies tulisi ja pyytäisi nyt anteeksi kun olin saanut hetken olla ja pystyisin kuuntelemaan hänen puolensa asiasta.
Nytpä ei mies vaivautunutkaan enään. Makoili vaan sohvalla kun ei olisi mitään ollutkaan. Oli kyllä tietoinen siitä miten pahasti loukkasi mua.
On nimittäin niin, että oma äitini on aina hokenut minulle, että rintani ovat häpeän asia. Tiedän ettei äitini ollut ihan terve, kehu aina itseään ja mun piti arvostella hänen kroppaansa kuinka on taas viime viikolta kiinteytynyt kovasti yhden jumpan jäljiltä. On siis elossa yhä, mutta ei minulle.
Aikanaan tapasin mieheni ja olin 3 lapsen yh ja mieheni lapseton ja minua jonkin verran nuorempi. Tuolloin äitini kommentoi ihan kysymättä, että mun rintoja voisi mieheni hiukan pelästyä. JUST!
Okei, ne ei ole pystyssä, mutta eipä ne nyt kovin eriskummallisetkaan ole muiden naisten rintavarustukseen verrattuna. Olen tätä tarkkailua ohimennen tehnyt vuosia ja päätynyt tulokseen, että omani on omani ja ne kelpaa. Niistä on lapsemme saanut ruokansa jne.
Olen siis koittanut hyväksyä itseni ja alkaa nähdä todellisuuden enkä sitä minkä äitini näki.
En ole koskaan saanut keneltäkään muilta moitteen sanaa itsestäni vaan pelkkiä kehuja. Oma minäkuvani on vasta nyt , 32-vuotiaana ollut tervehtymään päin. Niitä saamiani kehuja en ole ottanut tosissani aiemmin, en edes nuorena kun minut olisi haluttu kuuluisaan mallitoimistoon malliksi. Pyysivät äidiltäni lupaa hakea minut kuvausmatkalle jne. Äitini ei kannustanut ja pelästyin sekä laitoin lankapuhelimen seinästä irti.
Olen kertonut tämän miehelleni ja nimenomaan rinnoistani, jotta tietäisi eikä tälläisiä tilanteita tulisi kuin nyt on.
Koitan pitää reliteettiset narut käsissäni enkä antaa taas sijaa sille, että näkisin itseni jälleen äitini silmin. Ne hänen sanat kaikui eilen mielessäni kun itkin.
Kaikkein pahimmalta tuntui se, että mieheni ei puhu vieläkään mitään. Ihan kuin lisätä ei enään kiinnostaisi, että lepynkö vai en. Olemme käyneet tässä hyvin lähellä eroa, mutta ihan muiden asioiden vuoksi. Minä olen päättänyt arvostaa miestäni enemmän ja muutenkin korjata hiljalleen asioita mitkä ovat lähes kaataneet liittomme. Rakkaus ei ole koskaan loppunut eikä kolmansia osapuolia asiassa ole. Elämme vaan 2 vuotta liian rankkoja aikoja, lapsemme sairastui ja minä itsekin, pilkan paljon asioita liian pienellä ajalla yhteen perheeseen kannettavaksi. Siksi loukkasi kun minusta mieheni oli kylmempi kuin koskaan ennen minua kohtaan.
On hänelläkin ja meillä jokaisella on omat epäkohtamme joita emme halua kaikille kuuluttaa tai näyttää/puhua.
On miehellänikin, enkä koskaan häntä hänen heikolla kohdallansa ruotisi, koska tiedän kuinka vahingollista se voi itsetunnolle olla. Toisekseen MINÄ en näe miehessäni mitään vikaa, rakastan häntä.
Mutta nyt mieheni kai näkee minussa ja tarkoittaako tämä sitä, että rakkaus on vähentynyt?
Tämä olisi nyt ihan pakko saada selvitettyä ja niin ettei se jää mieleen kummittelemaan jos meinaa, että tulevasta ja seksielämästä tulee mitään.
Mulla meni hei 6 vuotta riisua liivit mieheni edessä seksin aikana, saunassa kyllä varhemmin. Tämä oli mulle iso edistys ja pelkään, että nyt mentiin takapakkia.
Tahtoisin asiallisia vastauksia siitä, että miten te ottaisitte tämän asian?
Te joilla on terve itsetunto omien rintojenne suhteen? Jotta voisin pyrkiä toimimaan kuten ne naiset jotka ovat sinut oman etuvarustuksensa kanssa.
Vai aiheuttaisiko vastaava kaikille naisille pahan mielen ja miten luulette, kuinka selviäisitte asiasta? Vaikuttaisiko tällainen suhteessanne johonkin?
Tai oletteko te loukanneet joskus miestänne vastaavasti? Miksi ja mitä siitä seurasi?
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:36"]
Patalaputhan nää imetysten jäljiltä on. Mieskin on sen myöntänyt, eikä mua sillä loukannut yhtään. Valehtelu olisi loukannut enemmän. Harmittaa ja välillä itkettääkin rintojen menetys, mutta minkäs teet.
[/quote]
Minullakin on patalaput, ihan jo ennen imetystä. Sen siitä saa kun on 12 v D-kuppi eikä halua käyttää liivejä. Sanoin miehelle että kun lapset on tehty menen pienennys/kiristysleikkaukseen (raskauden ekalla kolmanneksella kuppikoko oli jo F 80). Tykkään urheilla mutta tissit on koko ajan tiellä. Mies sanoi että ei halua että menen leikkaukseen, tissini ovat hyvät juuri näin. Mulla on mahtava mies. Jonka tosin aion puhua ympäri leikkauksen suhteen koska haluan eroon niskakivuista ja haluan urheilla. Toki jos saan bmi:n alle 19 niin pääsen jo C-kuppiin, kokeiltu on. Nyt bmi 22 ja kuppikoko DD.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:56"]
No ei ole totta, että rintani roikkuisi navassa asti! Hei haloo, kuvittele nyt. :)
ap
[/quote]Etkös sä itse aloittanu leikinlaskulla? Miehes lähti vaan leikkiin mukaan. Hankalalta tuo suhde vaikuttaa kun oma pääsi ei ole kunnossa. Eiköhän ole jo aika luovuttaa menneisyyden haamuista, kun pystyt nuo noin hyvin käsittelemään eli tiedät mistä mikäkin johtuu...
Kyllä mieheni laskee leikkiä rinnoistani (mikä ei siis voi olla totta) (esim. heittää tissi olan yli ja pestä alta). Mua ei sellainen haittaa ollenkaan, vaikka ns. ärsyynnyn siinä tilanteessa. Hauskaahaan tuo on. + se että perseeni täyttää jonkun tilan ja pakarat laahaa perässä. Itsepähän kyselen kaikkee ;)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:50"]
Reagoinko liioitellusti?
Mies pyysi mua eilen pihaan katsomaan yhtä juttua. Olin jo yöpaitasillani eikä mulla ollut rintaliivejä.
Puin pikaiseen neuletakin ja ovella naureskelin miehelle, että en kehtaa tulla kun rinnat roikkuu napaan asti.
[/quote] Eli tässä: Aloitit leikinlaskulla ja miehesi lähti mukaan niin et kestänytkään vaan nyykyhyt nyyhkyt. Ei kai tämä ole henkistä väkivaltaa puoleltasi?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:00"]
Mies ei luultavasti ihan oikeasti vain juuri sillä hetkellä ajatellut menneisyyttäsi ja sitä, miten olet hävennyt rintojasi. Olet ollut jo tovin sinut niiden kanssa, niin se vain lipsahti.[/quote] Minusta vaikuttaa vähän siltä, että mies ei edes tiedä kaikkia asian taustoja. Joutui vain sijaiskärsijäksi. Tämä vaikuttaa enemmänkin äidin ja tyttären väliseltä asialta ja itsetutkiskelulta.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:55"]
Naiset...
[/quote]
Eli... miehenä en saa/uskalla kommentoida mitään negatiivista naisen ulkonäöstä, koska en voi tietää minkälainen historia naisella on?!??! okei...
Mies olisi voinut vastata ap:n tivaamiseen rinnoistaan vain,että "ihanat ne on vaikka "vähän"riippuisikin" :) Näin tekee mun ihana mies joka tietää kanssani todellisuuden,mutta pitää rintojani silti ihanana! Kuulostaa aika tökeröltä mieheltä jos vastaa tuollaiseen kysymykseen noin lyhyesti ja liian totuudenmukaisesti. Asioita voi ilmaista rakkaalleen hieman pehmeämminkin.
Miehesi totesi että ne "roikkuu vähän" ei suinkaan että navassa asti.
Tosiasia jonka tiedät itsekin ja kuka hyvänsä voisi todeta vilkaisulla ja sinä loukkaannut siitä. On normaalia että rinnat roikkuu jos on vähänkin isommat ja jos on lapsiakin imettänyt.
Turhasta suutuit. Olet lapsellinen.
Ajattelen viestisi perusteella sinun ajattelevan että miehelläsi on vähän pieni muttet sitä hänelle sano. Olenko oikeassa?
AP, sun pitäisi nyt työstää tämä asia. Ensinnäkin älä sotke miestäsi sun ja äitis välisiin asioihin ja luovuta eli päästä irti tuosta itsesäälistäsi vai missä lie kylvet äitisi takia. Sinä kuitenkin tiedostat asian mistä se johtuu. Äläkä myöskään lähde tuollaiseen "leikinlaskuun" vai mitä lie tuo oli kun ITSE kutsuit tissejäsi roikkuviksi. Jos et miehesi puolelta sitä kestä!
A) kaikilla naisilla on rinnat, jotka ovat muita rintoja parempia ja huonompia. Mitä väliä.
B) Miehelläsi saattaa olla päähän piirtynyt jonkulainen kuva "unelmarinnoista" tai sitten monet ovat hyviä.
C) Munan kohdalla sinulla saattaa olla samoin kuin miehelläsi rintojen kohdalla.
Unelmia voi olla muistakin asioista. Eikä ne vältättämättä ole todellisia. Varmaan täydelliset rinnat ovat aika lailla harvinaisuus. Mutta onko rosoton sitten täydellistä?
Joka tapauksessa itse en pidä tuota miehesi puolelta edes kiusaamisena vaan mukaan lähtemisenä. Tyyliin "itse kerjäsit". Hankala asia käsittää sinua. Haluaisin kyllä auttaa, mutta en tiedä auttoiko tämä yhtään. Voisi olla jonkun psykologin kanssa keskustelu paikoillaan.
Olet ollut jo tovin sinut niiden kanssa, niin se vain lipsahti.
[/quote]Ei ole ollut sinut, etenkin kun itse sanoi eka roikkuvaksi ja mies sanoi että niinhän ne on (vähän) niin veti pultit. Sinut tarkoittaa että tajuaa että vähän roikkuu eikä ota sitä loukkauksena, jos toinenkin ilmaisee niin ETENKIN kun on itse eka niin sanonu.
Komppi edelliselle. Ap, sinä itse aloitit vitsailemalla ja liioittelemalla rintojasi. Miehesi lähti mukaan vitsailuun, mutta hyvin maltillisesti silloinkin. Lisäksi hän jo kertaalleen nätisti pyysi anteeksi, kun huomasi sinun loukkaantuneen.
Mitä muuta pitäisi vielä tehdä, sinun ja äitisi välisen traumaattisen suhteen korjaamiseksi?
Miksi velvoitat miestäsi terapoimaan sinua äitisi tekemisistä?
Oikeasti.
Olen samaa mieltä edellisen kanssa siitäkin, että tuo äitisi mitätöinti on asia, joka sinun itsesi on työstettävä, eikä psykiatrinen apu välttämättä olisi huono asia siinä. Miehesi kumminkin käyttäytyi melko normaalilla tavalla, et voi vaatia miestäsi 24/7 varomaan varpaisillaan sitä, ettei vaan missään oloissa millään tavalla vähääkään vihjaise mitään sinun ulkonäköösi liittyvään, ettei vaan loukkaa vereslihalla olevaa itsetuntoasi.
117 siis viittasi kommenttiin nro 115, ei 116
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:50"]
Reagoinko liioitellusti?
En kaivannut vastauksia kun mies yhtäkkiä tokas, että "no, vähän".
ETTÄ MITÄ?!
Ihan sama kun hän on joskus heittänyt olevansa pienimunainen, että olisin vastannut siihen vaan "no, vähän"
EIKÖ?
[/quote] Tekis mieli sanoo ruma sana! Tajuatko mies EI OLE ajatustenlukija! Eli seuraavan kerran sano: "EN HALUA TÄHÄN NYT SITTEN MITÄÄN VASTAKOMMENTTIA MITÄ SEURAAVAKSI SANON. RINTANI ROIKUVAT NAPAAN ASTI". Tämä on ratkaisu ongelmaasi. Ja muissakin vastaavissa tilanteissa muista kertoa eka ettet kaipaa mitään kommenttia asiasta mitä seuraavksi aiot sanoa.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:05"]
Kiitos vastauksista. Halusinkin kuulla, että minä ylireagoin. Tosin en odottanut mitään kommenttia, en mitään vaan naurahdin ois piisannut ja pisin lähtenyt ulos.
Mietin siis liikaa, näin arvelinkin.
Nykyisin joo tiedän etten ole ruma, päinvastoin alkanut uskomaan tuntemattomienkin ihmisten kommentteja siitä, että olen nätti tai ovat sanoneet kauniiksi, mutta ainakin nätti.
Sevaan pistää korvaan kun en itse kommentoisi kenenkään ulkonäköä pahasti. Minusta kaikki ovat omalla tavallaan kauniita, ihan kaikki.
ap
[/quote]Sanoiko miehesi siis rintojasi rumaksi? Minusta hän sanoi että ne vähän roikkuu mikä ei ole synonymi rumalle. Puhut itsesi muuten pussiin ja pahasti, sillä sanot että kaikki ovat omalla tavalla kauniita, ihan kaikki. Siis rumatkin (objektiivisesti) ovat kauniita. Miksi sitten roikkuvat (objektiivisesti rumat) rinnat eivät sinusta sitten olisi kauniit?
Mä en ymmärrä naiset miksi annatte miehenne latistaa itsetuntonne noin alas? Jos joku mies kommentoi rintojanne, se ei tarkoita sitä, että ne olisivat kamalat. Kaikki miehet eivät pidä kaikenlaisista rinnoista, sehän on selvä. Jos ukkosi ei pidä, vaihda ukkoa. On varmasti miehiä, jotka pitävät.
Itselläni on isot ja väkisinkin painovoima hoitaa hommansa, varsinkin 2 imetyksen jälkeen rinnat roikkuvat. Suoraan sanottuna, ei voisi vähempää kiinnostaa. Mies pitää niistä, vaikka kommentoikin välillä kivat riipparit. Mä totean, eiks ookki. Kirjaimellisesti näin. En anna yhden ukon kommentin latistaa mun itsetuntoa totaalisesti.
Jotain rajaa nyt naiset! Älkää olko niin heikkoja! Kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Ei ne miehetkään täydellisiä ole!
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 10:59"]
Olet ollut jo tovin sinut niiden kanssa, niin se vain lipsahti.
[/quote]Ei ole ollut sinut, etenkin kun itse sanoi eka roikkuvaksi ja mies sanoi että niinhän ne on (vähän) niin veti pultit. Sinut tarkoittaa että tajuaa että vähän roikkuu eikä ota sitä loukkauksena, jos toinenkin ilmaisee niin ETENKIN kun on itse eka niin sanonu.
[/quote]
Ap:n jutun perusteella vaikutti siltä, että on antanut miehen vähintään luulla, että on sinut. Ottanut kuitenkin rintaliivit rakastellessakin jo pois, tullut pihalle ilman rintsikoita jne.
Kun asiasta ei puhuta eikä se varsinaisesti kosketa toista, niin sitä vaan "unohtaa" ja kuvittelee, että se on toiselle ok, kun ei enää siitä koko ajan jauha.
Loukkaannuit asiasta joka on totta ja molemmat sen tietää??
No ei ole totta, että rintani roikkuisi navassa asti! Hei haloo, kuvittele nyt. :)
ap
Älä aloita itse "vitsailua" ulko-ovella asiasta josta et kestä kuulla vitsiä. Selvästi odotit miehesi kehuvan tissejäsi vaikka tiedät itsekin niiden roikkuvan.
Mitä ovat "reliteettiset narut"? En ole koskaan nähnyt tällaista termiä.