Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien vuorotyöt ja pienet lapset

Vierailija
17.07.2013 |

Miten olette sumplineet elämänne kun molemmat vanhemmat (tai yh) tekee vuorotyötä ja on pieniä lapsia? Sekä tarha- että kouluikäisiä. Itse olen vielä toistaiseksi kotona, mutta hoitoalan ammatti on, ja aikomus mennä töihin tässä lähiaikoina.

Kaikissa paikoissa missä olen ollut töissä aamuvuoro on alkanut klo7. Meillä taas mies tekee paljon yövuoroja, joten jomman kumman on varmaan vaihdettava työpaikkaa/alaa viimeistään siinä vaiheessa kun esikoinen menee kouluun. Vai miten muut olette hoitaneet tällaisen järjestelyn?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt ensimmäisestä hoitovapaalla, ja yritän kyllä vaihtaa työpaikkaa tai työtehtäviä päästäkseni päivävuoroon. Meidän työajoilla ei muuten tule mitään.

Vierailija
2/5 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain poleilla voi tehdä 8-20 päivää. Mulla on kaveri Meikussa joka tekee tällaisia päiviä, saa hyvin vapaita. Jos miehesi tekee pelkkää yötä, saattaa onnistua jos työmatkasi on lyhyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sujui ihan helposti siihen saakka, kunnes lapsi meni esikouluun.Sittenkin vielä sujui, mutta ensimmäiselle luokalle mennessään piti vaihtaa työpaikkaa, koska iltavuorot eivät enää onnistuneetkaan. Olen yh. Eskarista tuli paljon poissaoloja, mikä ei sinänsä hirveästi haitannut. Iltavuoroja oli paljon ja ne loppuivat klo 22 ja joskus klo 23, ei 7-vuotias voinut olla yksin "kaikkia iltoja". 

Vierailija
4/5 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa pystyy vaikuttamaan työvuoroliataan esim ettei olisi päällekkäisiä iltavuoroja miehen kanssa jne. Hoitoalalla on kyllä myös päivätöitä, esim terveyskeskuksessa. 

päiväkoti varmaan kannattaa ottaa vuoropäiväkodista, Siinä ei pitäis olla ongelmaa. koulun järkkääminen voikin olla astetta hankalampaa, ja vuorotöitä tekevä yh ei varmasti pienten koululaisten kaa pärjää ilman yukevia tukiverkkoja. tietty on aamu- ja iltapäiväkerhot ekaluokkalaiselle. Lisäksi teillä on molemmilla oikeus tehdä 80% työaikaa kunnes nuorin menee kolmannelle. Sitten tietty teidänki kannattaa käyttää niitä mummoja yms apuna jos kiitä vaan löytyy. 

Vierailija
5/5 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ilman tukiverkkoja. Hoitoalalla. Joudun nykyisin tekemään päivätyötä missä erityistaitoni ja koulutukseni valuvat hukkaan ja palkka on selkeästi huonompi ilman vuorolisiä. Rehellisesti sanottuna en pidä nykyisestä työstäni.

Lasten kanssa jaksaa toki paremmin kuin jos tekisin vuorotyötä, se on iso positiivinen asia.

Kovin on ristiriitaista.. ei helppoa vamasti monellekaan järjestää vuorotyötä ja perhe-elämää. 

Toivon että löydätte jonkinlaisen ratkaisun omassa perheessänne. Usein lasten vuoksi joutuu uhraamaan paljon toiveitaan työkuvan suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan