Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies perui alkukeväästä saakka suunnitellun lomamatkamme

Vierailija
16.07.2013 |

Kirjoitin täällä aiemminkin tästä. Olen "hieman" ollut tässä äimänä ja yrittänyt ymmärtää ja ymmärtää. Meidän pidempi road trip eurooppaan on sitten pelkkää haavetta vain. On kuulemma menoja ja laskuja hänellä, nyt ei kuulemma voi. No, osti kuitenkin itselleen uuden moottoripyörän. Yritin tossa yksi ilta virittää asiasta keskustelua asiasta josta mies tuohtui, että koitan syyllistää häntä. Just joo.

Ihan kun en saisi olla harmissani asiasta, olen töissäkin kertonut matkasuunnitelmastamme, kysellyt ihmisiltä tietoa ketkä niillä tienoilla ovat käyneet jonne olimme aikoineet. Ihan kaksi viikkoa oli tässä reissun alkuun aikaa. Siirsin oman lomanikin alkamaan reilusti myöhemmin, että päästään miehen aikataulussa menemään, sain vääntää siitä kunnolla töissä. Olisin voinut tehdä jo paljon aiemmin vaikka mitä muita Kunnon suunnitelmia. Nyt tiedossa känänen äkkilähtö etelään lasteni kanssa, mies jää kotiin. Ei tääkään nyt kivaa ole, ja sitten istutaan varmasti loppuloma täällä kotona..

Saatan kuullostaa pinnalliselta mutta reissu oli tarkkaan ja huolella suunniteltu. Olin tehnyt etukäteisvarauksia, varannut lauttamatkat, ostanut huuto.netistä moottoritievignetinkin etukäteen Sveitsin teille. Olen tehnyt matkasuunnitelma exceliä jota hienut tuntikaupalla. Ostettiin vaahtosammutinkin autoon ja mitä vielä. Mua ottaa niin päähän ettei tosikaan.

Niin, yksin mua ei tuonne saa ajamaan, en vaan pysty siihen. 

Kiitos kun sain purkaa

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa porukkaa täällä. Kyllä aikuisen miehen pitää saada suu auki, jos kesälomasuunnitelmat ei miellytä. Toisinaan pitää joustaa omista mielihaluistaan, että toinen saa sitä, mitä haluaa. Ja sama sitten toisinpäin. Mun exä tykkäsi reissata ilman suunnitelmia, minua taas sellainen vähän ahdisti. Joten: kesälomilla reissasimme vähän päämäärättä, toki yksi tai kaksi kohdetta oli listalla. Ja lyhyemmillä lomilla kuten hiihtolomalla teimme suunnitellumman loman. Kumpikin sai mitä halusi. Kumpikin jousti toisen puolesta.

Kyllä mua -tuttais niin maan perusteellisesti, jos jotain suunniteltua tostanoinvain peruttaisiin ja vielä noin lähellä lähtöä. 

Vierailija
42/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein käsitä parisuhdetta, jossa kumpikin tekee omanapaisia päätöksiä ottamatta muita huomioon. Eihän tässä ole kyse siitä, saako mies ostaa moottoripyörän vai ei vaan siitä, että hän peruutti yhteisen jutun vain kaksi viikkoa ennen tapahtumaa. Se on itsekästä ja törkeää.

Minusta parisuhteessa elävä ei voi tehdä isoja päätöksiä puhumatta ensin muiden kanssa. Ei siinä ole kyse luvan kysymisestä vaan parisuhteesta, jossa jaetaan omat toiveet ja halut toisen kanssa ja saadaan näkökulmia asiaan. Olisi aika koomista, jos päättäisin lähteä lomalle ystävieni kanssa enkä kommunikoisi asiasta miehen kanssa. Yhtenä aamuna vain lähtisin ja jättäisin miehen lasten kanssa. Mitä jos mies olisikin tehnyt saman? Kuka hoitaisi lapset?

Kyse ei siis ole siitä, kenen rahat ovat vaan siitä, että parisuhteessa asioista keskustellaan, jotta saadaan kaikkien näkökulmat ja mahdolliset ongelmakohdat tietoon. Meillä mies on ostanut lukuisia laitteita itselleen, ja ihan aina on ensin kertonut asiasta minulle. Ei minulla olisi mitään mahdollisuutta kieltää häntä (enkä edes halua), mutta kun laitteet ovat maksaneet melkoisesti, niin on ollut ihan hyvä tietää, että en itse sitten tee isoja hankintoja huvikseni ja laita rahatilannetta liian tiukalle. Lisäksi olen voinut ilmaista oman kantani, ja pari kertaa mies on lykännyt jonkin jutun hankkimista, kun olen muistuttanut jostain isosta hankinnasta (uusi pesukone tms.), joka on pakko hankkia juuri nyt.

Parisuhteessa on kai tarkoitus elää yhteistä elämää eikä tehdä vain omia juttuja silloin kuin itseä huvittaa. Sinkut voivat sitten ajatella vain itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on toinen jonka kanssa lähtee motskarireissulle. Tai sitten suunnittelee muuten vaan eroa ja raha oli tekosyy olla lähtemättä ap:n kanssa matkaan. Jos mies on rakastunut se kyllä lähtee naisensa kanssa vaikka kuuhun...

Vierailija
44/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella inhottavasti tehty mieheltä. En nyt näe että olisi toista naista, mies voi vaan olla itsekäs eikä välitä ap:n tunteista. Lapset eivät vissiin olleet miehen? Ei sillä, että mies silloin saisi tehdä noin.

Vierailija
45/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en mäkään lähtisi sellaiselle road-tripille, johon on oikein excelissä laadittu päiväaikataulu. En hemmetissä lähtisi, MUTTA... mussa olisi kyllä munaa ilmoittaa asiasta jo heti, kun sellaisen excelin olemassaolo mulle valkenisi. Tottakai täytyy huomioida muu perhe, lapselleni en tuollaista pettymystä tuottaisi koskaan, että peruisin sovitun matkan noin lyhyellä varoitusajalla.

Minusta tuo kyllä kaikkineen kuulosti siltä, ettei lomamatkaa ollut suunniteltu yhdessä, vaan että ap hallinnoi koko touhua exceleineen ja muine virityksineen.

En silti sano, että mies olisi toiminut oikein, ei missään tapauksessa ole. Kyllä ihmisen mieli voi muuttua, eli ehkä reissu ei sitten lopultakaan innostanut miestä, mutta silti... 2 viikkoa ennen matkaa peruminen on sikamaista.

(jäi myös sellainen maku itselleni, että ap:ta harmittaa eniten se, kun on työpaikalla leveillyt matkalla, joka ei nyt toteudukaan... eikai sillä mitään väliä ole?)

Vierailija
46/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä olisi yhteiset rahat, eikä eri pussit ei voisi vedota rahattomuuteen. 
Tarina on jotenkin selvä, sä teit suunnitelmat, sä kerroit niistä töistä, sä hankit lippuja, sä ostit netistä, sä teit excell taulukkoja... Oikeesti oliko mies missään vaiheessa lähössäkään? jotenkin ei nyt kuulosta siltä.

Kurjan tempun teki. Mitä miehelläs olisi sitten varaa perheen kanssa tehdä? edes lasten kanssa? 

Mä en tajua näitä muka toimivia perheitä, jotka lomaleivatkin erikseen. Miksei lapset kaipais kumpaakin vanhempaa reissussakin..

Vierailija
47/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:18"]

Mä en tajua näitä muka toimivia perheitä, jotka lomaleivatkin erikseen. Miksei lapset kaipais kumpaakin vanhempaa reissussakin..

[/quote]

Ne lapset ovat ap:n., ei sen miehen.

Vierailija
48/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on suunnittelussa?

Meillä ainakin menee lomat aina silleen, että mä katson budjettiin sopivat vaihtoehdot ja miehen kanssa yhdessä valitaan niistä mieleisin.

Sen jälkeen mä alan ottaan asioista enemmän selvää, yleensä kun joitain aikatauluja on pakko tehdä, kuten vaikka just lautat yms. niitä ei vaan kulje just silleen, ku itse ajaa satamaan ja on valmis lähtemään.

Meillä ainakin toimii hienosti, mä suunnittelen, väsään ja pakerran ja esittelen miehelle valmiin tuotoksen.

Siinä kohtaa mies sitten ilmaisee "tuossa on aika tiukka aikataulu", "tuo paikka ei kyllä kiinnosta hirveämmin" ja sitten mä taas otan selvää ja muokkaan suunnitelmaa noilta osin.

Päästään reissuun, mies on tyytyväinen, ku mä oon suunnitellut hommat valmiiksi, ni ei tarvi sitten reissun päällä alkaa ihmetellä, että "milloinkas niitä lauttoja meneekään?" ja "oho, tää paikka ei olekaan auki" ja mä taas pääsen toteuttaan itseäni, koska rakastan ottaa asioista selvää ja suunnitella.

Tämän keskustelun mukaan mä nyt siis olen pahantekijä, joka ahdistaa miespoloni milloin minnekin tämän tahdonvastaisesti xD

Hienosti mies sitten ainakin valehtelee, kun joka reissun jälkeen on jaksanut kehua, että miten kivaa mun kanssa on reissata, ku hän saa olla vähän kuin vapaamatkustaja, ei tarvitse miettiä eikä huolehtia mistään ja silti tietää, että homma on hanskassa. On kuulemma todellista lomaa.

Vierailija
49/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:27"]Hienosti mies sitten ainakin valehtelee, kun joka reissun jälkeen on jaksanut kehua, että miten kivaa mun kanssa on reissata, ku hän saa olla vähän kuin vapaamatkustaja, ei tarvitse miettiä eikä huolehtia mistään ja silti tietää, että homma on hanskassa. On kuulemma todellista lomaa.

[/quote]

Meillä on just samoin. Mies nauttii siitä, että mä jaksan ja viitsin nähdä vaivaa suunnitellakseni asiat just enkä melkein. Hän ihailee minua siinä kovasti ja tykkää kun asiat rullaa sitten reissussa. Minä ihailen häntä monissa muissa asioissa.

Vierailija
50/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako noista lauttamaksuista yms. edes rahoja takaisin enää? Todella törkeää mieheltä eikä tuollainen temppu osoita minkäänlaista sitoutumista perheeseen. Ikävä kyllä aavistelen minäkin, ettei miehellä ole puhtaat jauhot pussissa. Tuollaisia ohareita ei vaan tehdä, etenkin kun tietää, kuinka paljon toinen on nähnyt vaivaa!!! 

Vierailija
51/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kyllä mies oli reissua suunnittelemassa kanssa, laski google mapsilla kilometrejä kaupunkien välillä ja otti selvää eri maiden liikennekulttuureista ym, että se siitä pirttihirmuisuudesta että muka yksin olisin vaan suunnitellut. Mutta sitten.... Meillä oli eilen ihan hirveä riita asiasta. Mulla meni maku tähän touhuun kokonaan. En todellaakaan tiedä syytä (muu kuin se, ettei ole rahaa) lomareissun peruuttamiseen. voi huoh!

Vierailija
52/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 08:17"]

Aivan järkkyjä pirttihirmuja täällä. Siis teillä on sellaisia tossukoita miehinä, että ne ei saa ostaa moottoripyörääkään jos ei kysy muijalta lupaa? Siis OIKEESTI ??? Miksi suostutte asumaaan tuollaisten vässyköiden kanssa?

Mulla mies on ostanut viimeisen 10 vuoden aikana kaksi kesäautoa kysymättä multa lupaa ja aina on muutkin laskut saatu maksettua ja on ulkomaillekin päästy. Ei ole tullut mieleenkään vetää hernettä nenään sen takia, että ei ole kysynyt multa lupaa, tsiisus.

[/quote]

No mitenkäs sitten olisi suu pantu, jos noitten kesä-autojen vuoksi olisi etelänreissu jäänyt tekemättä? Ampaise vaikka maata kiertävälle radalle hurskastelemaan.

Vierailija
53/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa tässä koko sopassa on se, että ap on nyt lähdössä lasten kanssa etelään ja mies jää kotiin. Ei siis lähde SILLEKÄÄN reissulle perheen kanssa, vaikka tuo vaihtoehto olisi jo taatusti edullisempi kuin tuo alkuperäinen suunnitelma. Siis mitä ihmettä se äijä säätää ap:n selän takana?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi