Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies perui alkukeväästä saakka suunnitellun lomamatkamme

Vierailija
16.07.2013 |

Kirjoitin täällä aiemminkin tästä. Olen "hieman" ollut tässä äimänä ja yrittänyt ymmärtää ja ymmärtää. Meidän pidempi road trip eurooppaan on sitten pelkkää haavetta vain. On kuulemma menoja ja laskuja hänellä, nyt ei kuulemma voi. No, osti kuitenkin itselleen uuden moottoripyörän. Yritin tossa yksi ilta virittää asiasta keskustelua asiasta josta mies tuohtui, että koitan syyllistää häntä. Just joo.

Ihan kun en saisi olla harmissani asiasta, olen töissäkin kertonut matkasuunnitelmastamme, kysellyt ihmisiltä tietoa ketkä niillä tienoilla ovat käyneet jonne olimme aikoineet. Ihan kaksi viikkoa oli tässä reissun alkuun aikaa. Siirsin oman lomanikin alkamaan reilusti myöhemmin, että päästään miehen aikataulussa menemään, sain vääntää siitä kunnolla töissä. Olisin voinut tehdä jo paljon aiemmin vaikka mitä muita Kunnon suunnitelmia. Nyt tiedossa känänen äkkilähtö etelään lasteni kanssa, mies jää kotiin. Ei tääkään nyt kivaa ole, ja sitten istutaan varmasti loppuloma täällä kotona..

Saatan kuullostaa pinnalliselta mutta reissu oli tarkkaan ja huolella suunniteltu. Olin tehnyt etukäteisvarauksia, varannut lauttamatkat, ostanut huuto.netistä moottoritievignetinkin etukäteen Sveitsin teille. Olen tehnyt matkasuunnitelma exceliä jota hienut tuntikaupalla. Ostettiin vaahtosammutinkin autoon ja mitä vielä. Mua ottaa niin päähän ettei tosikaan.

Niin, yksin mua ei tuonne saa ajamaan, en vaan pysty siihen. 

Kiitos kun sain purkaa

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, ensi vuonna sitten.

Kyllä miestäkin varmasti harmittaa.

Mies ei taida olla mikään rahankäytön suunnittelun erikois asijan tuntia.

Vierailija
22/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain erikoista tässä tarinassa on. Ihan kuin joku palikka puuttuisi tarinasta.

Kumman idea tuo matka oli?

Suunnitteliko mies myös matkaa vai oliko se vain ap:n suunnittelun varassa?

Milloin mies osti moottoripyörän? Keskusteltiinko sen ostosta kotona?

Mitä muita ylimääräisi menoja on ollut nyt moottoripyörän lisäksi?

Onko mies tehnyt jotain tämänkaltaista aikaisemminkin eli sopinut ensin yhtä ja sitten perunut sen?

Onko mies muuttunut viime aikoina muuten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="melba" time="17.07.2013 klo 07:24"]

Jotain erikoista tässä tarinassa on. Ihan kuin joku palikka puuttuisi tarinasta.

Kumman idea tuo matka oli?

Suunnitteliko mies myös matkaa vai oliko se vain ap:n suunnittelun varassa?

Milloin mies osti moottoripyörän? Keskusteltiinko sen ostosta kotona?

Mitä muita ylimääräisi menoja on ollut nyt moottoripyörän lisäksi?

Onko mies tehnyt jotain tämänkaltaista aikaisemminkin eli sopinut ensin yhtä ja sitten perunut sen?

Onko mies muuttunut viime aikoina muuten?

[/quote]

Matka oli meidän kummankin idea ja yhdessä suunniteltu. Mies osti moottoripyörän keväällä, vakuutti ettei sen osto tule vaikuttamaan tulevaan reissuun. Mies tosin osti sen salaa kertomatta minulle. Muita ylimääräisiä menoja ei tietäkseni pitäisi olla. Tämä on laatuaan ensimmäinen kerta, ei ole koskaan tehnyt näin. En sanoisi huomanneeni miehen käytöksessä mitään erilaista taikka että olisi muuttunut. Tämä juttu tässä nyt oli jota kovasti ihmettelen. 

Tällä hetkellä en saa ketään ystävää mukaan, heillä on omat menonsa. 

Kiitos kaikille vastanneille. Ap

Vierailija
24/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin kuulostaa erikoiselta. Jotenkin tuosta ei saa kiinni miehen ajatuksenjuoksusta. Itse juttelisin lisää miehen kanssa, että mistä nyt oikeasti tuulee.

Vierailija
25/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinasta puuttuu toinen nainen tai eron suunnittelu. Miksi mies muuten jättäisi väliin, jos ei hautoisi jotain isompaa.

Ja mua ihmetyttää toi, ettei ole muita ongelmia. Meille pelkästään tämä aiheuttaisi niin isoja ongelmia, ettei normaali kommunikointi onnistuisi. Ja tällainen luottamuksen pettäminen sais mut itsenikin suunnittelemaan eroa.

Vierailija
26/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 19:47"]

Ettekö te maksa reissua puoliksi?! Meillä tehdään niin, että minä maksan matkat (lennot, hotelli) ja mies maksaa kaiken muun eli ateriat, pääsymaksut museoon, matkustamisen paikan päällä, matkamuistot, tuliaiset, kahvilat jne. Meillä ei ainakaan lomareissu ole yksien tulojen varassa. 

[/quote]

Joten sullehan ei sitten olisi mikään ongelma lähteä reissuun ilman miestä. Olisit sen kolme viikkoa syömättä ja menemättä mihinkään sisäänpääsymaksulliseen paikkaan.

Vierailija
27/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan fiksu mies osta prätkää salaa toisen tietämättä. 

Veikkaan toista naista kuvioissa... 

Vierailija
28/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap todella joustava, jos sulle ei ole suhteessa mikään ongelma se, että mies ostaa salaa moottoripyörän. Ja jos vielä pääset yli noin pitkään suunnitellun ja pitkälle valmistellun loman yksipuolisesta perumisestakin, niin nostan sulle hattua. Itse en pystyisi vastaavaan joustavuuteen.

Mutta jos et ole noihin asioihin tyytyväinen etkä oikeasti haluaisi joustaa noin paljon, niin sun pitää suoristaa selkärankaasi ja ottaa vastuu omasta onnestasi. Konfliktien väistelijälle se ei ole helppoa.

Vierailija
29/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 08:02"]

Ei kukaan fiksu mies osta prätkää salaa toisen tietämättä. 

Veikkaan toista naista kuvioissa... 

[/quote]

Kyllä voi ostaa.... Ja on ostanut.

Ei ollut toista naista.

Tuli hyvä tarjous vastaan ja miehellä oli varaa se ostaa.

Ja kyllä, oli oikeasti varaa ostaa se, ei vaikuttanut mihinkään elämiseen mitenkään. Miehellä on juuri tuollaisia juttuja varten säästötili, jossa pitää aina vähintään paria tonnia ihan vaan pahan päivän varalle, mutta siihen päälle kerää sinne rahaa just kaikkea "kivaa" varten, milloin lähtee Japaniin, milloin ostaa moottoripyörän, milloin mitäkin.

ja kyllä, ostaa myös perheelleen, kun on onnistunut säästämään ja törmää johonkin kivaan juttuun.

Se nyt vaan on sellainen =D

Vierailija
30/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin pistänyt äijän myymään moottoripyörän ja lähtemään reissuun.

Jos ei olisi kelvannut, en tiedä mitä olisin tehnyt... En usko, että oikeasti sentään eroaisin vaikka se mielessä varmasti kävisikin, mutta vihainen olisin ja pitkään. Enkä tiedä millä mies saisi mut leppymään.

Aivan absurdi tilanne.

Noin ei vaan yksinkertaisesti tehdä. Piste.

Vierailija
31/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkkyjä pirttihirmuja täällä. Siis teillä on sellaisia tossukoita miehinä, että ne ei saa ostaa moottoripyörääkään jos ei kysy muijalta lupaa? Siis OIKEESTI ??? Miksi suostutte asumaaan tuollaisten vässyköiden kanssa?

Mulla mies on ostanut viimeisen 10 vuoden aikana kaksi kesäautoa kysymättä multa lupaa ja aina on muutkin laskut saatu maksettua ja on ulkomaillekin päästy. Ei ole tullut mieleenkään vetää hernettä nenään sen takia, että ei ole kysynyt multa lupaa, tsiisus.

Vierailija
32/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se omilla rahoillaan mieluummin ostanut moottoripyörän. Kun vaihtoehto olisi ollut 3 viikkoa autossa apn ja lasten kanssa. Vieraan miehen lasten kanssa. 

Vierailija
33/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota mun mielestä tää nyt vaan haisee siltä, että miehesi talous ei ole ihan siinä kunnossa kuin luulet. Ehkäpä se prätkä on ostettu velaksi, sen lyhennykset ja siihen päälle vähän nettipokeria ja vippejä niin voila, säätötilin saldokin on kuule 0.

Ja vaikuttaahan tuo prätkä teidän normaaliin elämään...näköjään.

Vierailija
34/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 08:17"]

Mulla mies on ostanut viimeisen 10 vuoden aikana kaksi kesäautoa kysymättä multa lupaa ja aina on muutkin laskut saatu maksettua ja on ulkomaillekin päästy. Ei ole tullut mieleenkään vetää hernettä nenään sen takia, että ei ole kysynyt multa lupaa, tsiisus.

[/quote]

Onko sun mies tehnyt noiden hankintojensa takia sulle oharit?

Kai nyt valtaosan mielestä mies saa ostella omilla rahoillaan mitä haluaa, mutta siinä kohtaa, jos se oma mieliteko maksaa koko perheelle, kuten nyt kesälomareissun, niin sun mielestä se on vielä silloinkin ok?

Mä en ainakaan haluaisi olla miehen kanssa, joka ajattelee vain itseään eikä ollenkaan mieti, että onko niillä omilla teoilla vaikutusta muihin.

Vierailija
35/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 20:42"]

Minä teen tosi pitkiä ja monimutkaisia lomia toisille mantereille lasten kanssa, ilman miestä. Ne on paljon mukavampia, kun olen ainoa aikuinen, päätän kaiken itse ja ei ole mies nurisemassa. Lasten kanssa lomat on aina taattua A luokkaa.

[/quote]

En ymmärrä miksi olet miehen kanssa jonka kanssa et halua matkustaa. Olen yksinäni kiertänyt maailman ja viimeisen reissun tein pari vuotta sitten yksin ja mies odotti kolme viikkoa kotona. Ikinä enää en lähde reissuun ilman häntä. Tuli niin kova ikävä. Lisäksi mielestäni parisuhteen toimivuudesta kertoo se, että voi reissata yhdessä ilman sen kummempia riitoja. 

Vierailija
36/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suhteessa on ongelmia, jos yksi perheenjäsen voi romuttaa yhteiset suunnitelmat ihan tuosta vaan ilman kunnollisia, perusteltuja ja vakavia selityksiä sekä anteeksipyyntöjä ja suunnitelmia asian korvaamisesta perheelle. Noin ei kerta kaikkiaan tehdä eikä miehellä ole mitään asiaa valittaa, että ap yrittää syyllistää häntä. Hän on syyllinen siihen, että muun perheen loma on pilalla. Hän on itsekeskeinen ja välinpitämätön ja pettänyt muiden luottamuksen. Meillä tämä aiheuttaisi hyvin vakavan keskustelun - siis sellaisen johtaako tämä eroon - keskustelun, koska mielivaltaisia päätöksiä ei tehdä kuin erittäin hyvästä syystä ja silloinkin anteeksipyydellen ja asiasta ajoissa kertoen.

Ap, teillä on suhteessa vakavia ongelmia, joita et kykene myöntämään. Lyön vaikka vetoa, että kirjoitat puolen vuoden päästä toisesta naisesta tai miehen burnoutista tai muusta perhettänne kohdanneesta hyvin vakavasta asiasta ja ehkä silloinkin vain jankutat, miten tämä tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta etkä yhtään osannut odottaa. Minä näen tämän tapahtuman niin isona ja vakavana juttuna, että mielestäni sinua on varoitettu kissan kokoisin kirjaimin. En todellakaan päästäisi miestä noin vähällä vaan selittäisin ihan kädestä pitäen, miten pettynyt minä olen ja miten pettyneitä lapset ovat ja että vähintä mitä hänen pitäisi oikeasti tehdä, on joko myydä moottoripyörä tai hankkia muille perheenjäsenille korvauksesi ne omat "moottoripyörät". Yksi ihminen ei voi mielivaltaisesti perua päätöksiään parin viikon varoitusajalla, kun valmisteluja on ollut monta kuukautta. Ellei ole täydellinen kusipää.

Vierailija
37/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies selittää sen, että on varaa moottoripyörään, mutta ei siihen matkaan?

Sinulla kun on kokemusta erosta jo ennestään, osaat varmaan jo päätellä, mitä on edessä.

Vai oliko koko reissu vain sinun ideasi, eikä mies alun perinkään ollut siitä kiinnostunut, oli vain olevinaan? Sehän olit sinä, joka yksin suunnittelit kaiken, etkä vielä siinä vaiheessa huomannut ollenkaan, että mies ei tee mitään reissun hyväksi.

Toivottavasti löydät jonkun kaverin ja pääset toteuttamaan reissusi. Minä lähtisin, mutta kun en nyt voi.

Vierailija
38/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas on salaliittoteorioita, ei voi muuta sanoa.

Minä veikkaan, että mies ei ollut hirveän innostunut reissuun ylipäänsäkään, ja ärsyyntyi vielä lisää kun ap hössäsi exceliensä kanssa ja suunnitteli jokaisen päivän ohjelman tarkalleen. Tuommoisissa road tripeissähän on ajatus, että mennään pääosin minne nenä näyttää ja vain ehkä kriittisimmät kohdat varataan etukäteen, esim. laivamatkat ja strategisten kohtien yöpyminen.

Lisäksi miehen taloudelliset laskelmat saattoivat mennä vähän vituralleen, ehkä siihen moottoripyörään meni enemmän kuin mitä hän ajatteli ja hän otti siihen lainaa. Ja se varmasti häntä harmittaa.

Ilmeisesti ap ja mies eivät ole edes naimisissa ja vaikka olisivat, voi mies kyllä ottaa nimiinsä moottoripyörälainaa ilman että vaimokkeella on siihen sanomista.

Vierailija
39/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu...mies voi ostaa vaikka 5 moottoripyörää ilman vaimon/ tyttöystävän lupaa jos siihen on varaa ja se ei vaikuta arkeen ja jo suunniteltuihin ja varattuihin juttuihin ym !!!!

ps. meillä KUMPIKAAN ei osta mitään kalliita tai isoja hankintoja ennenkuin asiasta on keskusteltu yhdessä vaikka varaa onkin ja ehkä siksikin talous on hyvässä jamassa ja parisuhde ok.

Vierailija
40/53 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voidaan ap lähteä reissuun sun ja lastesi kanssa. Vaikka sitten omalla autolla, peräkkäin voitaisiin ajella. "Me" siis 40+ äiti ja 12-vuotias poika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän