Mikä juttu tuo äänekäs sosiaalinen merkkinauru joillakin naisilla on? Kamala tapa.
Kommentit (12)
Sit mä menin sinne.
-Ahaha.
Ja juuust niinku täydellinen entry
-Aahhhahahahaaaaaha, okeiiiii
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, olen nimittäin miettinyt ihan samaa miesten kohdalla. Naisten vastaava nauru ei taas itseäni ärsytä (olen nainen).
Koska se on eri asia. Miesten räväkkyys on mielisairaus.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, olen nimittäin miettinyt ihan samaa miesten kohdalla. Naisten vastaava nauru ei taas itseäni ärsytä (olen nainen).
Ehkä vastakkaiset sukupuolet luulevat alitajuisesti toisten nauravan ilkkumismielessä
'(...tuolla Mikolla on sitten pieni nakki...) AHHHAHHAA!"
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee kaikkien sukupuolien teennäisyys. Se on säälittävää. En ymmärrä, miksi, kun kaikki huomaavat sen tekonauruksi.
Äänekkäästi nauravat ovat ärsyttävin ihmisryhmä!
Olen miettinyt samaa. Ehkä tällainen nainen haluaa antaa sillä tavoin kuvan itsestään hyväntuulisena ja helposti lähestyttävänä henkilönä. Se vain alkaa omiin korviini kuulostaa ennemminkin raskaalta, kun jokaisen ihan arkipäiväisen toteamuksen jatkoksi pitää päästää äänekäs käkätys tai ainakin edes hieman naurahtaa. Tulee helposti sellainen tunne, että nauraja ei pidä muita kamalan fiksuina. Joissain naisporukoissa saa kyllä helposti oudon ja tosikkomaisen ihmisen leiman, jos ei jaksa lähteä mukaan siihen riekkumiseen tai siihen, että ihan jokaisen sanomisista on revittävä jotain räkätyksen aihetta. Onneksi löytyy myös rauhallisempia naisia, joilla ei tosiaan ole huumorista pulaa mutta joilla ei ole myöskään tarvetta alituiseen sosiaaliseen nauramiseen.
Vierailija kirjoitti:
Usein ne sanovat myös mie ja sie
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut päästä Puntalassa lipaisemaan räväkkää hiivapiirasta?
Olen muuten huomannut, että melko usein tällainen sosiaalinen nauru on kovinta ja äänekkäintä porukoissa, joissa on jotain piilevää ilmapiiriongelmaa. Ei näkyvää vihamielisyyttä mutta sellaista huonosti naamioitua dissaamista, selän takana päivittelyä, tiuskimista, töksäyttelyä tai jonkun ryhmäläisen yhteiseksi naurunaiheeksi ottamista.
Jouduin joskus itse tuollaiseen maskottirooliin, että joka toiselle lausahdukselleni naurettiin ja välillä päälleni saatettiin ruveta kirkumaan jotain "EEEEIII, ei se kuule noin mennyt!" Ilmeisesti johtui siitä, että olin ja olen yhä ilmaisutyyliltäni melko rauhallinen ja täsmällinen, ja se ilmeisesti sitten jotenkin ärsytti tätä muuta porukkaa. Luulivat kai, että yritän olla jotenkin parempi ja älykkäämpi kuin he. Noissa nauruporukoissa pitäisi ilmeisesti olla aina mahdollisimman epäselvä häseltäjä ja puhua ihan mitä sylki suuhun tuo.
Työkaverina nainen, joka selittää lähes kaiken nauramalla, lauseen lopun ikäänkuin nielaisee hirnahtamalla. Rasittavaa, en saa mitään tolkkua, mitä yrittää sanoa.
Tämä käkättävä, teennäinen nauru on mm. luontaisesti introvertin persoonan "ylilyönti", kun hän psyykkaa itsensä tilanteeseen jossa pitää olla sosiaalinen ja näyttää hyvältä, vaikka on sisimmässään stressaantunut ja epävarma. Tiedän sen kokemuksesta kun vaimoni on tällainen. Hän on aina henkisesti hyvin väsynyt näiden tilanteiden jälkeen (esim. illanvietto porukassa jossa on useita henkilöitä) ja haluaa olla vain itsekseen. Ymmärrän häntä, sillä jos hän olisi oma itsensä, hän olisi varmasti muiden mielestä hapan, ylimielinen, vetäytyvä ja ei ollenkaan seurallinen ihminen. Tuloksena olisi paljon sosiaalisen pääoman menetystä. Jotta kaverisuhteet säilyvät, hänen on panostettava näihin tilanteisiin henkisesti, joka sitten näkyy tällaisena ylisosiaalisena, hieman muovisena käyttäytymisenä. Mitään tausta-ajatuksia tässä ei ole, muuta kuin ylläpitää ihmissuhteita sosiaalisesti supliikimpien kanssa. Muitakin syitä voi tietysti olla.