Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Minusta tuntuu, että Katista tulee tämän kauden pettyjä morsian. Ei löydä kipinää Jannen kanssa. On niin sähäkkä, että meni vaan tunteidensa vietävänä pussailemaan vaikkei ollut edes ehtinyt kunnolla katsoa tai jutella puolisolleen. Pelkään, että myös Tommi ja Juudit jäävät ystäviksi. Mira ja Matti yrittävät, mutta Miraa alkaa harmittamaan Matin jääkiekkofanius ja parista tulee Mari&Rahka 2.
Hääjaksot on aina niin ihania, mutta sitten iskee todellisuus vastoin kasvoja ja tervetuloa Rosa/Katja/Aliisa.
Kunhan kausi pääsee kunnnolla vauhtiin niin eiköhän keskustelukin monipuolistu!
Itse olen nähnyt jo toisenkin hääjakson mutta ei siitä jaksa puhua, kun siitäkin valitetaan täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksiikö kukaan miksi Emma ärsyttää täällä ihmisiä niin paljon?
Koska kaikesta feministisestä paasauksesta huolimatta naisen rooli on edelleen erittäin ahdas. Ja sitä ylläpitävät nimenomaan toiset naiset samoin kuin miesten ahdasta rooliakin. Keskivertonaiselle on erittäin tärkeää määrittää ja arvottaa muita ihmisiä.
Vaikka naiset eivät sitä usko, niin miehet ovat naistenkin suhteen paljon suvaitsevampia kuin naiset itse. Esimerkiksi laittautumattomilla poikatytöillä on jätkäporukoissa valtavasti vientiä. Jos kritiikki jostain tulee, se tulee naisilta eikä miehiltä.
Tämä tukee myös henkilökohtainen kokemukseni, perunanenäisenä ja persjalkaisena poikatyttönä. :D Siinä saavat matamit paheksua vieressä, miten kaltaiseni homssuinen ja rääväsuinen ihminen löytää ympäriltään rakkautta ja hyvän parisuhteen. :)
Homssuinen ja rääväsuinen ei minun korvissani tunnu kovinkaan mairittelevalta kriteeriltä. Miksi joku nainen haluaa oola tahallaan homssuinen ja rääväsuinen? Ja vielä sillä ylpeillä.
Ehkä ne miehet ovat sitten samantyyppisiä jotka näihin naisiin ihastuivat.
Ja me matamit sitten haluamme hiukan toisenlaisen miehen, emme varmaan edes kilpaile samoista miehistä ja samoilla markkinoilla.
Voisko ajatella ettei ole yhtä oikeaa tapaa käyttäytyä, pukeutua ja valita puoliso? Eikö tämä ohjelma juuri puhu tuon puolesta, toisenlainen tapa valita se puoliso, keskittyen muuhun kuin ulkoiseen, valinta tehdään arvojen ja luonteen perusteella? Jokainen saa pitää kiinni niistä omista tavoistaan ja kriteereistään, ja olla niiden kanssa onnellinen. Suurin osa löytää myös sen kumppanin ihan luomusti omista lähtökohdistaan, nämä ihmiset eivät ole löytäneet. Seurataan nyt miten asiantuntijat ovat onnistuneet löytämään sopivat parit. Se mätsi ei varmasti jää syntymättä morsiamen kenkävalinnan vuoksi, paljon todennäköisempi ongelma on luonteiden sopimattomuus, liika jäykkyys ja itsekyys vaikka sillä kauneimmalla morsiolla. ja kyllä, liitto voi myös kaatua kipinän puutteeseen, parisuhteessa kuitenkin paljon mystistä ennustamatonta - jota varmasti tyylikonsultit tai palstan muotitietoiset eivät kykene ennustamaan yhtään paremmin kuin mitä asiantuntijat ovat kuvatestien ym avulla jne kyenneet.
Ja jokainen voimallisesti osallistujia arvostelevan kannattaisi pohtia omia motiivejaan: miksi koen niin voimakkasti nämä ihmiset. Etsinkö itse epätoivoisesti kumppania, olisin mielestäni parempi valinta herra x:lle? Pettynyt omassa suhteessa, haaveilen jo uudesta? Ainakin itse, onnellisesta avioliitosta käsin, toivoo vain onnea näille rohkeille. Seuraa heidän suhteen kehittymistä kiinnostuksella omiin kokemuksiin peilaten: kykenenkö itse omassa suhteessani olemaan noin avoin ja rehellinen, miten otan hankalat asiat puheeksi, oma kompromissikykyni? Tuosta kai ohjelman kiinnostavuus oikeasti tulee, tuskin täysin outojen ihmisten pariutumisyritykset muuten jaksaisi innostaa ellei ne herättäisi kaikupohjaa meissä. Ja tämän vuoksi: ne meidän kommenttimme kertovat huomattavasti enemmän meistä kuin noista ihmisistä joita lyhyissä klipeissä näemme. Mitä sinun kommenttisi kertovat sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksiikö kukaan miksi Emma ärsyttää täällä ihmisiä niin paljon?
Koska kaikesta feministisestä paasauksesta huolimatta naisen rooli on edelleen erittäin ahdas. Ja sitä ylläpitävät nimenomaan toiset naiset samoin kuin miesten ahdasta rooliakin. Keskivertonaiselle on erittäin tärkeää määrittää ja arvottaa muita ihmisiä.
Vaikka naiset eivät sitä usko, niin miehet ovat naistenkin suhteen paljon suvaitsevampia kuin naiset itse. Esimerkiksi laittautumattomilla poikatytöillä on jätkäporukoissa valtavasti vientiä. Jos kritiikki jostain tulee, se tulee naisilta eikä miehiltä.
Tämä tukee myös henkilökohtainen kokemukseni, perunanenäisenä ja persjalkaisena poikatyttönä. :D Siinä saavat matamit paheksua vieressä, miten kaltaiseni homssuinen ja rääväsuinen ihminen löytää ympäriltään rakkautta ja hyvän parisuhteen. :)
Homssuinen ja rääväsuinen ei minun korvissani tunnu kovinkaan mairittelevalta kriteeriltä. Miksi joku nainen haluaa oola tahallaan homssuinen ja rääväsuinen? Ja vielä sillä ylpeillä.
Ehkä ne miehet ovat sitten samantyyppisiä jotka näihin naisiin ihastuivat.
Ja me matamit sitten haluamme hiukan toisenlaisen miehen, emme varmaan edes kilpaile samoista miehistä ja samoilla markkinoilla.Voisko ajatella ettei ole yhtä oikeaa tapaa käyttäytyä, pukeutua ja valita puoliso? Eikö tämä ohjelma juuri puhu tuon puolesta, toisenlainen tapa valita se puoliso, keskittyen muuhun kuin ulkoiseen, valinta tehdään arvojen ja luonteen perusteella? Jokainen saa pitää kiinni niistä omista tavoistaan ja kriteereistään, ja olla niiden kanssa onnellinen. Suurin osa löytää myös sen kumppanin ihan luomusti omista lähtökohdistaan, nämä ihmiset eivät ole löytäneet. Seurataan nyt miten asiantuntijat ovat onnistuneet löytämään sopivat parit. Se mätsi ei varmasti jää syntymättä morsiamen kenkävalinnan vuoksi, paljon todennäköisempi ongelma on luonteiden sopimattomuus, liika jäykkyys ja itsekyys vaikka sillä kauneimmalla morsiolla. ja kyllä, liitto voi myös kaatua kipinän puutteeseen, parisuhteessa kuitenkin paljon mystistä ennustamatonta - jota varmasti tyylikonsultit tai palstan muotitietoiset eivät kykene ennustamaan yhtään paremmin kuin mitä asiantuntijat ovat kuvatestien ym avulla jne kyenneet.
Ja jokainen voimallisesti osallistujia arvostelevan kannattaisi pohtia omia motiivejaan: miksi koen niin voimakkasti nämä ihmiset. Etsinkö itse epätoivoisesti kumppania, olisin mielestäni parempi valinta herra x:lle? Pettynyt omassa suhteessa, haaveilen jo uudesta? Ainakin itse, onnellisesta avioliitosta käsin, toivoo vain onnea näille rohkeille. Seuraa heidän suhteen kehittymistä kiinnostuksella omiin kokemuksiin peilaten: kykenenkö itse omassa suhteessani olemaan noin avoin ja rehellinen, miten otan hankalat asiat puheeksi, oma kompromissikykyni? Tuosta kai ohjelman kiinnostavuus oikeasti tulee, tuskin täysin outojen ihmisten pariutumisyritykset muuten jaksaisi innostaa ellei ne herättäisi kaikupohjaa meissä. Ja tämän vuoksi: ne meidän kommenttimme kertovat huomattavasti enemmän meistä kuin noista ihmisistä joita lyhyissä klipeissä näemme. Mitä sinun kommenttisi kertovat sinusta?
Upea kommentti, ja niin totta tuo lopetus!
Yhtä laillahan Tuomasta on täällä haukuttu, vaikka eihän hän sille mitään voi minkä valinnan asiantuntijat ovat tehneet ja mielestäni tsemppasi hyvin läpi hääpäivän. Olisiko hänen myös pitänyt valehdella jotain mikä ei pidä paikkaansa?
Kun pääsee tälläseen ohjelmaan niin onhan se varmaan sit valtava pettymys kun unelma rakkaudesta ei toteudukaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä laillahan Tuomasta on täällä haukuttu, vaikka eihän hän sille mitään voi minkä valinnan asiantuntijat ovat tehneet ja mielestäni tsemppasi hyvin läpi hääpäivän. Olisiko hänen myös pitänyt valehdella jotain mikä ei pidä paikkaansa?
Kun pääsee tälläseen ohjelmaan niin onhan se varmaan sit valtava pettymys kun unelma rakkaudesta ei toteudukaan.
Lähde sille, missä todetaan ettei Tuomaan unelma rakkaudesta toteudukaan.
Pakko kerrankin kommentoida. Emma muistuttaa itseäni noin 20 vuotta sitten. Olin sosiaalisesti vähän kömpelö ja hirvittävän epävarma ja koin itseni rumaksi. Kaikki tämä purkautui jännityksenä sosiaalisissa tilanteissa ja silloin tuli sanottua ja tehtyä kaikkea töksähtelevää. Tyyli oli myös hakusessa ja vaatteet/hiukset/meikit oli mitä sattui.
Iän myötä kasvoin näistä eroon ja osaan nykyä jo luovia monenlaisissa tilanteissa :)
Antakaa siis armoa Emmalle. Ei yhdestä ohjelmasta voi mitenkään tietää, minkälainen joku ihminen oikeasti on.
Lisäksi mielestäni Emma on oikeasti sellaisen persoonallisen kauniin näköinen niinkuin monet mallit. Tilanne on vähän niinkuin amerikkalaisissa teinielokuvissa, jossa päätähti tuunataan vaatimattoman näköiseksi epäistuvilla silmälaseilla, kampauksella ja vaatteilla. Jos Emmakin stailattaisiin uusiksi, uskon että kuoriutuisi kaunotar. Ja on ihan söpö nytkin, ainostaan ne silmälasit pitäisi päivittää :)
Olisi ollut mielenkiintoista nähdä Tuomaksen ilme jos alttarilla olisi odottanut hemaiseva kaunotar, esim. Emman kaaso.
Olisi ehkä kuultu Tuomaksen sanovan, että hänellä on kaunis vaimo. Se nyt olisi ollut vähintä mitä voi sanoa morsiammelle hääpäivänä. Ja jos vielä koulutustakin löytyisi niin siinä olisi Tuomas mennyt hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäpiiritietoa
Tuomasta siis saa mollata mutta Emmaa ei. Ihanaa kaksinaismoralismia.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kerrankin kommentoida. Emma muistuttaa itseäni noin 20 vuotta sitten. Olin sosiaalisesti vähän kömpelö ja hirvittävän epävarma ja koin itseni rumaksi. Kaikki tämä purkautui jännityksenä sosiaalisissa tilanteissa ja silloin tuli sanottua ja tehtyä kaikkea töksähtelevää. Tyyli oli myös hakusessa ja vaatteet/hiukset/meikit oli mitä sattui.
Iän myötä kasvoin näistä eroon ja osaan nykyä jo luovia monenlaisissa tilanteissa :)
Antakaa siis armoa Emmalle. Ei yhdestä ohjelmasta voi mitenkään tietää, minkälainen joku ihminen oikeasti on.
Lisäksi mielestäni Emma on oikeasti sellaisen persoonallisen kauniin näköinen niinkuin monet mallit. Tilanne on vähän niinkuin amerikkalaisissa teinielokuvissa, jossa päätähti tuunataan vaatimattoman näköiseksi epäistuvilla silmälaseilla, kampauksella ja vaatteilla. Jos Emmakin stailattaisiin uusiksi, uskon että kuoriutuisi kaunotar. Ja on ihan söpö nytkin, ainostaan ne silmälasit pitäisi päivittää :)
No nythän sinä jo vitsin murjaisit :D Ai että Emma onkin oikein "kaunis kuin mallit" kunhan vaan vähän stailattaisiin. Mitä ihmettä se tuollainen valehtelukin kannattaa? Kyllä, hän olisi todellakin paljon viehättävämpi ja edustavampi kauniimmin laitettuna, eikä hän ole mikään läski eikä maailman rumin nainen. Mutta on niin tavallisen tallukan näköinen pottunokka kumminkin, että hölmöä nyt tuollainenkin ylistys taas että suorastaan malleihin verrattavissa.
En ymmärrä säälistä valehtelua, todellisuus vaan on mitä on ja kasvonpiirteilleen ei kukaan mitään voi. Tyylille sen sijaan voi, ja siihen kannattaisi Emman tosiaan panostaa.
Minua jännittää, että miten Mira ja Matti pärjäävät. Jostain syystä heistä tulee vähän sama viba kuin viime tuotantokauden Heidistä ja Oskarista. Täällä on paasattu myös Oskarista hyvin negatiiviseen sävyyn, mutta minulle jäi hänestä hyvin sympaattinen vaikutelma. Saa nähdä mitä tuleman pitää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäpiiritietoa
Eikä ole. Siinähän fantasioit.
Vierailija kirjoitti:
No nythän sinä jo vitsin murjaisit :D Ai että Emma onkin oikein "kaunis kuin mallit" kunhan vaan vähän stailattaisiin. Mitä ihmettä se tuollainen valehtelukin kannattaa? Kyllä, hän olisi todellakin paljon viehättävämpi ja edustavampi kauniimmin laitettuna, eikä hän ole mikään läski eikä maailman rumin nainen. Mutta on niin tavallisen tallukan näköinen pottunokka kumminkin, että hölmöä nyt tuollainenkin ylistys taas että suorastaan malleihin verrattavissa.
En ymmärrä säälistä valehtelua, todellisuus vaan on mitä on ja kasvonpiirteilleen ei kukaan mitään voi. Tyylille sen sijaan voi, ja siihen kannattaisi Emman tosiaan panostaa.
No olipas kivasti sanottu. Ei ole sinun asiasi arvostella toisen ulkonäköä esimerkiksi haukkumalla pottunokaksi tai moittia tyyliä. Eikä kenenkään muunkaan täällä. Tämä kanava ei ole mikään "sillä silmällä" -ohjelma johon Emma olisi hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kommenttisi kertoo sinusta? Mistä kumpuaa halusi kommentoida voimakkaasti sinulle täysin tuntemattoman ihmisen ulkonäköä ja tyyliä?
Lopettakaa tuo ulkonäön arvostelu! Miettikää vähän sanoisitteko saman toiselle päin naamaa? Entä jos kyseinen henkilö lukee kommenttinne? Ei varmasti tule hyvä mieli.
SPOILER
.
.
.
.
.
Vaikka oon myös sitä mieltä, että Emman ja Tuomaksen häät oli hirveetä katsottavaa, niin tulevan jakson (cmore) kurkistuksessa näyttivät paljon luontevammilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksiikö kukaan miksi Emma ärsyttää täällä ihmisiä niin paljon? Harvoin täällä hyökätään näin syyttä surutta jonkun ihmisen kimppuun. Mielestäni Emma on hurmaava, harvinaisen aidolta vaikuttava nuori nainen. Onko Emmassa kenties jotain, mitä alitajuntaisesti moni muu salaa kadehtii? Piittaamattomuus siitä, minkälaisen kuvan antaa itsestään ja huolettomuus?
"Miksi joku ihminen ärsyttää minua?
Suurin syy tähän on, että hänessä on joku piirre tai ominaisuus, jota minun on vaikea hyväksyä.
Psyykessä on kaksi osaa: Persoona ja Varjo. Persoonaan psyyke vie asioita, joita haluamme muidenkin meistä näkevän. Varjoon taas joutuvat asiat, joita emme halua muiden meissä näkevän.
Tietoisuuteen oma Varjomme nousee unien ja ärsyttävien ihmisten kautta. Voimakkaan stressin vaikutuksesta ihmiset saattavat muuttua oman Varjonsa kaltaiseksi.Ärsytys on tunne, joka herää meissä silloin kun joku käyttäytyy tavalla, jota emme itsessämme hyväksy. Hän esimerkiksi valehtelee tai kehuu itseään. Tällainen ärsyttävä ihminen on kuin peili, josta näemme asioita, jotka olemme eristäneet omasta Persoonasta Varjon puolelle."
https://luontaisettaipumukset.fi/2019/02/07/miksi-joku-ihminen-arsyttaa…Tämä on aika yleinen teoria. Siinä ärsyttävässä ihmisessä on jokin piirre/ominaisuus, joka resonoi meissä itsessämme. Näemme hänessä itsemme ja sellaista mitä emme haluaisi syystä tai toisesta itsessämme nähdä. Tämä on usein aika tiedostamatonta, ja hyvä paikka peiliin katsomiseen ja itsetutkiskeluun!
No tässä syy miksi Emma ärsyttää minua. Olen aina itse tykännyt nähdä vaivaa miesten eteen, en kuitenkaan itseni kustannuksella. Meikannut, laittanut hiukset, pukeutunut nätisti, jutellut mukavia jne. Nähnyt siis vaivaa suhteen alkamisen ja suhteen pysymisen eteen ja se on toiminut. Vaikka olen nytkin naimisissa niin olisi kaksikin miestä jotka suoraan sanoivat että haluaisivat minut jos saisivat. Sitten telkkariin tulee hiirulainen pottunenä joka ei edes yritä mitään ja itkee huonoa miesonnea, miksei voisi sitten mennä peilin eteen ja katsoa että mitä teen väärin. Enkä tarkoita vaan ulkonäköä vaan myös luonnetta. Se on vaan ikävä fakta että suhteen eteen pitää nähdä vaivaa ja varsinkin alussa yrittää tehdä vaikutus. Sama kuin makaisi sohvalla ja valittaisi että miksei nämä läskit katoa. Saamattomat ihmiset ärsyttää. Itse olen aina joutunut tekemään ja näkemään vaivaa että saan asioita mitä haluan, niin elämä vaan menee. Jos ei joku juttu toimi niin sitten pitää yrittää jotain muuta.
Hyi miten rumasti kirjoitat, siis osaltaan.
Olen myös hieman eri mieltä tuosta vaikutuksen tekemisestä suhteen alussa. Ennemminkin kannatan sitä, että ihminen toimii kuten toimisi muutenkin. Onhan tarkoitus tutustua siihen oikeaan ihmiseen. Tietty nyt ihan eka kohtaamiset voivat olla poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko America Ferreran sarjassa Ruma Betty? (Asetelmaltaan kyseenalainen sarja.)
Monet mallit ovat muuten nykyään jonkin muun kuin muovisen instatyrkyn näköisiä.
.
Täälläkin osa ihmisistä tuomitsee jyrkästi härkätappelut, mutta tosielämässä parkkeerataan eturiviin nautiskelemaan näystä, kun joku piestään täysin ja lopuksi teurastetaan.