Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo ja että toisille hääyö Kämpissä ja joensuulaiset saavat tyytyä Glo Hotels -tasoon. Olisin kyllä katkera.
Kiinnitin samaan huomiota. Myös häät olivat melko eritasoiset. Käsittääkseni tuotantoyhtiö maksaa ne kuitenkin kokonaan? Toiset häät kartanomiljöössä, toiset jossain sinänsä toki sympaattisessa ja kivassa navetassa. Toisissa häissä fiiniä ruokaa pöytiin tarjoiltuina, toisissa salaattikulhot kiersivät pöydissä. Toiset pääsevät satojen kilometrien päähän häämatkalle, toiset naapuripitäjään.
Ja se hotelli tosiaan oikein pisteenä iin päälle. Toisille Kämpin sviitti ja toisille joku Glon kämäinen perushuone.
Olivatko molemmat häät pk-seudulla? Ajattelin vain, jos molemmat kotoisin jostain muualta päin Suomea, ehkä vieraidenkin kannalta mukavampi pitää jossain lähempänä kotikaupunkia. Eipä noita Kämppejä ympäri suomea ole.
Glo ja Kämp ovat noin korttelin päässä toisistaan.
Selityksen täytyy liittyä siihen, että pari on maksanut ainakin osan kuluistaan itse, ja saanut esittää toiveita haluamastaan hintatasosta. Muuten en kyllä tajua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esteettinen kirurgia kirjoitti:
Evoluutiopsykologian näkökulmasta ulkonäöllä on iso merkitys parinvalinnassa. Varsinkin miehille.
En usko, että yhdellekään naiselle miehen ulkonäöllä ei olisi mitään merkitystä.
Itse en olisi voinut osallistua tällaiseen ohjelmaformaattiin. Näen yhdellä skannauksella, kuka minua viehättää, kuka ei. Se ei muutu siitä, vaikka kuinka antaisin aikaa.
Onkin vaikeampaa selittää, mikä vetoaa. EIvät mitkään kliseejutut.
N62
Monelle naiselle miehen valta ja varallisuus menee ulkonäön edelle.
Ei, mutta mies jolla on valtaa ja varallisuutta saa itsensä näyttämään usein paremmalta. On aikaa urheilla, pukeutuu pukuun usein, leikkauttaa hiukset usein, liikkuu itsevarmasti... Tavikset näyttää tältä ehkä juuri siellä omissa häissään, kaikki ei edes silloin. Menestynyt mies näyttää tältä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutiopsykologian näkökulmasta ulkonäöllä on iso merkitys parinvalinnassa. Varsinkin miehille.
En usko, että yhdellekään naiselle miehen ulkonäöllä ei olisi mitään merkitystä.
Itse en olisi voinut osallistua tällaiseen ohjelmaformaattiin. Näen yhdellä skannauksella, kuka minua viehättää, kuka ei. Se ei muutu siitä, vaikka kuinka antaisin aikaa.
N62
Ja sitten on meitä, jotka ihastumme miehen persoonaan, ja se menee aivan kaiken muun edelle, mukaan lukien nämä kaikki kolme mainitsemaanne seikkaa (ulkonäkö, valta, varallisuus).
Kerroin aiemmin ketjussa ihastuneeni Mr. Beanin näköiseen mieheen. Ei ollut vallakas eikä varakaskaan, pituutta hänellä oli 167 cm. Aluksi ulkonäkö puistatti, lopulta hän muuttui silmissäni maailman komeimmaksi ja seksikkäimmäksi mieheksi, eikä edelleenkään kukaan toinen mies ole hänen rinnallaan mistään kotoisin.
Ihastuitko räppäri Uniikkiin?
En. Uniikki on ainakin tämän kuvan perusteella paljon ns. paremman näköinen:
https://img.ilcdn.fi/cBsjpFoGs2OvHB0IRG-wpRmVy20=/full-fit-in/612x0/img…
Julkkiksista Atkinsonin lisäksi Serge Gainsbourgh ( https://www.google.com/search?q=Serge+Gainsbourg&source=lnms&tbm=isch&s… ) oli aika samannäköinen, mutta hänelläkin on ollut esim. huomattavasti siistimmät hampaat, hieman miehekkäämmät kasvonpiirteet ja enemmän hiuksia päässä, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N62
Ja sitten on meitä, jotka ihastumme miehen persoonaan, ja se menee aivan kaiken muun edelle, mukaan lukien nämä kaikki kolme mainitsemaanne seikkaa (ulkonäkö, valta, varallisuus).
Kerroin aiemmin ketjussa ihastuneeni Mr. Beanin näköiseen mieheen. Ei ollut vallakas eikä varakaskaan, pituutta hänellä oli 167 cm. Aluksi ulkonäkö puistatti, lopulta hän muuttui silmissäni maailman komeimmaksi ja seksikkäimmäksi mieheksi, eikä edelleenkään kukaan toinen mies ole hänen rinnallaan mistään kotoisin.
Julkkiksista Atkinsonin lisäksi Serge Gainsbourgh ( https://www.google.com/search?q=Serge+Gainsbourg&source=lnms&tbm=isch&s… ) oli aika samannäköinen, mutta hänelläkin on ollut esim. huomattavasti siistimmät hampaat, hieman miehekkäämmät kasvonpiirteet ja enemmän hiuksia päässä, jne.
Tuo Serge on omaan silmääni hyvän näköinen.
Mä huomasin Emmassa kyllä heti omanlaista kauneutta, valitettavasti tyyli kätkee hänen oikean kauneuden alleen, mutta jokainen saa tietenkin olla sen tyylinen kuin itse haluaa. Mikään ruma tuo nainen ei missään nimessä ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N62
Tuo Serge on omaan silmääni hyvän näköinen.
Minun silmääni ei ollut, kunnes rakastuin tähän hieman häneltä näyttävään mieheen. Mielipiteeni kääntyi siinä kohtaa päälaelleen. :)
Sanokoom kuka vaan mitä vaan, niin tennarit eivät ole hääkengät. Voitte ihan rauhassa kutsua vanhanaikaiseksi tai miksi vaan, mutta minä olen kyllä.sitä mieltä että se kuuluu jo perus kohteliaisuuteen ja käytöstapoihin että arvostaa myös sitä tulevaa puolisoa sen verran eträ pukeutuu tilanteen vaatimalla tavalla juhlallisesti, eikä ilmesty paikalle ihan missä vaan höpökamppeissa. Tulee sellainen olo, että Emma ei kovin vakavasti häitään ota.
Sitä suuremmalla syyllä, kun sulhanen on ennestään tuntematon, olisi tärkeää panostaa hyvään ensivaikutelmaan. Onpa aika hieno hetki varmaan, kun jännittyneenä sitten hotellihuoneessa riisutaan niitä hääpukuja ja sieltä paljastuukin jotkut urheilukengät alta. Ei mitään tilannetajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän asiantuntijaraatiin laittaa seuraavalla kerralla neljänneksi jäseneksi joku muita nuorempi, hieman pinnallisempi persoona? Vaikka joku Bile-Dani, joka lataa muille realiteetteja? Noin niinkuin tasoitukseksi :) Ja olen ihan tosissani, ei nyt ehkä Dania, mutta jotain siihen suuntaan, paitsi fiksumpi henkilö :P
Minäkin toitotin täällä jo viime vuonna, että ohjelmaan olisi saatava mukaan sellainen asiantuntija, joka ymmärtää tyyliasioiden päälle. Niillä on valtava merkitys siinä, voiko parista tulla yhtään mitään! Ja puhun nyt siis tyylistä, en biologisesta ulkonäöstä, vaikka tyyli ilmeneekin ulkoista olemusta katsomalla. Kukaan näistä asiantuntijoista ei ymmärrä tämän asian päälle yhtään, ovat sille sokeita ja jättävät sen siis vain kokonaan huomioimatta pareja muodostettaessa. Ei näin!
Esimerkiksi tyttömäinen ja mymmelimäinen Emma ei sovi kumppaniksi tummasävyiselle ja emo-henkiselle, slaavilaisen temperamentin Tuomakselle, vaikka samassa kaupungissa asuvatkin ja kertovat kumpikin pitävänsä seikkailemisesta. Sen näkee jo yhdellä vilkaisulla, että edustavat ihan erilaisia sosiaalisia lokeroita. Varmaan jos asiantuntijat katsovat vain karkeaa sosio-ekonomista luokkaa, niin siinä osuvat samaan lokeroon, mutta kun se lokero jakautuu nykyään tyyli- ja kulttuuriseikkojen perusteella kymmeniin erilaisiin alaryhmiin, joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä keskenään. Sapettaa etteivät asiantuntijat pysty huomioimaan näin itsestäänselviä asioita pareja muodostaessa.
Ensimmäisellä EA-kaudella oli sentään se folkloristi asiantuntijana, jolta voi ainakin odottaa tämän sektorin osaamista. En tosin muista, välittyikö hänen osaamisensa tasosta minkäänlaista mielikuvaa. Mutta sen jälkeen koko osa-alue on vain jätetty täysin huomiotta, ja väitän että juuri siksi näitä todella kummallisia parituksia edelleen tulee, vaikka sentään Dunderfelt egoineen on saatu pois päsmäröimästä valintoja.
Samaa peräänkuulutettiin täällä:
https://ilmiomedia.fi/artikkelit/ensitreffit-alttarilla-sosiologien-sil…
Ekalla kaudella folkloristin asiantuntemus ei kyllä tässä tyylimielessä näkynyt mitenkään. Paritettiin Jussi, muistaakseni Mäntsälässä asuva rakennusalan mies, ja Pia, helsinkiläinen kustannustoimittaja. Ylläri oli, että Pia kuitenkin ihastui.
Mutta tässäkin vaikutti morsiamen ulkonäkö. Jussi ei ihastunut Pian ulkonäköön. Ei siinä auta vaikka Pia olisi ollut miten kauniisti stailattu ja meikattu. Jos vieressä olisi ollut luonnonkaunis, povekas blondi (oli muistaakseni Jussin naistyyppi) ja hänellä olisi ollut kumpparit jalassa, niin Jussi olisi olisi valinnut kumppariblondin. Stailauksella ei saa kovin paljon anteeksi.
Mutta minusta on vielä liian aikaista sanoa, onko Tuomas tämän kauden Jussi/Roni, joka ei vaan lämpene kumppanin ulkonäölle,
Totta, ja oliko vielä niin että Pia oli Jussia vanhempi? Tuntuu että miehillä, joilla aika perinteinen naismaku, tuo ikäkin voi olla kynnyskysymys. Sama homma muuten Marin ja Jounin kohdalla, olivatkohan kakkos- vai kolmoskaudella. Marin ulkonäkö ei vedonnut ja Mari oli vielä lisäksi vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän asiantuntijaraatiin laittaa seuraavalla kerralla neljänneksi jäseneksi joku muita nuorempi, hieman pinnallisempi persoona? Vaikka joku Bile-Dani, joka lataa muille realiteetteja? Noin niinkuin tasoitukseksi :) Ja olen ihan tosissani, ei nyt ehkä Dania, mutta jotain siihen suuntaan, paitsi fiksumpi henkilö :P
Minäkin toitotin täällä jo viime vuonna, että ohjelmaan olisi saatava mukaan sellainen asiantuntija, joka ymmärtää tyyliasioiden päälle. Niillä on valtava merkitys siinä, voiko parista tulla yhtään mitään! Ja puhun nyt siis tyylistä, en biologisesta ulkonäöstä, vaikka tyyli ilmeneekin ulkoista olemusta katsomalla. Kukaan näistä asiantuntijoista ei ymmärrä tämän asian päälle yhtään, ovat sille sokeita ja jättävät sen siis vain kokonaan huomioimatta pareja muodostettaessa. Ei näin!
Esimerkiksi tyttömäinen ja mymmelimäinen Emma ei sovi kumppaniksi tummasävyiselle ja emo-henkiselle, slaavilaisen temperamentin Tuomakselle, vaikka samassa kaupungissa asuvatkin ja kertovat kumpikin pitävänsä seikkailemisesta. Sen näkee jo yhdellä vilkaisulla, että edustavat ihan erilaisia sosiaalisia lokeroita. Varmaan jos asiantuntijat katsovat vain karkeaa sosio-ekonomista luokkaa, niin siinä osuvat samaan lokeroon, mutta kun se lokero jakautuu nykyään tyyli- ja kulttuuriseikkojen perusteella kymmeniin erilaisiin alaryhmiin, joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä keskenään. Sapettaa etteivät asiantuntijat pysty huomioimaan näin itsestäänselviä asioita pareja muodostaessa.
Ensimmäisellä EA-kaudella oli sentään se folkloristi asiantuntijana, jolta voi ainakin odottaa tämän sektorin osaamista. En tosin muista, välittyikö hänen osaamisensa tasosta minkäänlaista mielikuvaa. Mutta sen jälkeen koko osa-alue on vain jätetty täysin huomiotta, ja väitän että juuri siksi näitä todella kummallisia parituksia edelleen tulee, vaikka sentään Dunderfelt egoineen on saatu pois päsmäröimästä valintoja.
Samaa peräänkuulutettiin täällä:
https://ilmiomedia.fi/artikkelit/ensitreffit-alttarilla-sosiologien-sil…
Ekalla kaudella folkloristin asiantuntemus ei kyllä tässä tyylimielessä näkynyt mitenkään. Paritettiin Jussi, muistaakseni Mäntsälässä asuva rakennusalan mies, ja Pia, helsinkiläinen kustannustoimittaja. Ylläri oli, että Pia kuitenkin ihastui.
Mutta tässäkin vaikutti morsiamen ulkonäkö. Jussi ei ihastunut Pian ulkonäköön. Ei siinä auta vaikka Pia olisi ollut miten kauniisti stailattu ja meikattu. Jos vieressä olisi ollut luonnonkaunis, povekas blondi (oli muistaakseni Jussin naistyyppi) ja hänellä olisi ollut kumpparit jalassa, niin Jussi olisi olisi valinnut kumppariblondin. Stailauksella ei saa kovin paljon anteeksi.
Mutta minusta on vielä liian aikaista sanoa, onko Tuomas tämän kauden Jussi/Roni, joka ei vaan lämpene kumppanin ulkonäölle,
Edelleen ihmetyttää nämä tyypit jotka lähtee tähän ohjelmaan, ja odottavat että sieltä astelee joku ”rinsessa kultaisella ratsulla joka kaikki toiveeni toteuttaa.” Jokaisella kaudella joku tulee pahasti pettymään kumppanin ulkoiseen habitukseen, vaikka lähtisikin ohjelmaan mukaan sillä asenteella että ”tulee mitä tulee” ja että kumppanin ulkonäöllä ei ole merkitystä.
Itse en kyllä hakisi mukaan tähän koska itselle mm. feromonit (ominaishaju) ääni ja tyyli ovat hyvin tärkeitä ihastumisen syntymisessä.
Muuten, tämä ohjelma onnistuisi paremmin jos oltaisiin silmät sidottuina koeajan.
Olen kyllä samaa mieltä ettei tennarit ole hääkengät. Juhlakenkiä on matalakorollisia ja korottomiakin, ei juuri korkokengissä ole pakko olla, mutta juhlava tilaisuus edellyttää juhlavaa vaatetusta johon kuuluu olennaisesti myös asuun sopivat, juhlavat kengät. Mielestäni myös peruskohteliaisuutta ja arvostusta hienoa juhlaa ja tulevaa kumppania kohtaan.
Melko reilua, että business-morsiuspari hääyöksi Suomen ainoaan viiden tähden hotelliin, tavispari tusinaketjuhotelliin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N62
Ei, mutta mies jolla on valtaa ja varallisuutta saa itsensä näyttämään usein paremmalta. On aikaa urheilla, pukeutuu pukuun usein, leikkauttaa hiukset usein, liikkuu itsevarmasti... Tavikset näyttää tältä ehkä juuri siellä omissa häissään, kaikki ei edes silloin. Menestynyt mies näyttää tältä joka päivä.
No ei esimerkiksi jollakin yritysjohtajalla satavarmasti ole yhtään sen enempää aikaa käytettävissä kuin pena-perusduunarilla, hän vaan käyttää sen eri tavalla. Jos joku paperitehtaan Pena ei urheile siksi, että "ei ole aikaa", mutta saman paperitehtaan toimitusjohtajalla muka aikaa riittää vaikka minne, niin on taas defenssit voimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo ja että toisille hääyö Kämpissä ja joensuulaiset saavat tyytyä Glo Hotels -tasoon. Olisin kyllä katkera.
Kiinnitin samaan huomiota. Myös häät olivat melko eritasoiset. Käsittääkseni tuotantoyhtiö maksaa ne kuitenkin kokonaan? Toiset häät kartanomiljöössä, toiset jossain sinänsä toki sympaattisessa ja kivassa navetassa. Toisissa häissä fiiniä ruokaa pöytiin tarjoiltuina, toisissa salaattikulhot kiersivät pöydissä. Toiset pääsevät satojen kilometrien päähän häämatkalle, toiset naapuripitäjään.
Ja se hotelli tosiaan oikein pisteenä iin päälle. Toisille Kämpin sviitti ja toisille joku Glon kämäinen perushuone.
Olivatko molemmat häät pk-seudulla? Ajattelin vain, jos molemmat kotoisin jostain muualta päin Suomea, ehkä vieraidenkin kannalta mukavampi pitää jossain lähempänä kotikaupunkia. Eipä noita Kämppejä ympäri suomea ole.
Tämä hääpaikka N'avetta on Sipoossa ja Glo Helsingissä kuten myös Kämp, eli pääkaupunkiseudulla olivat molemmat.
Ai että mulla räjähtää verisuoni päästä tuosta sekä Katin että Emman hysteerisestä käkätyksestä. Ihanaa, että ihminen on iloinen, mutta tuollainen jatkuva tyhjälle nauraminen ja kikattaminen on oikeasti tosi vaivaannuttavaa. Naisena olen joutunut jättämään tuollaisia ihmisiä vähän syrjemmälle elämässä, koska ei vaan jaksa ja he vievät kaiken energian tilasta tuolla räkätyksellä ja miehenä mulla kyllä lopahtaisi kiinnostus tuollaiseen naiseen. Positiivisuutta ja iloisuutta voi olla muunkinlaista kuin tuollaista jatkuvaa, hysteeristä käkätystä.
Lisäksi Emma ja Kati näyttää molemmat todella vanhoilta. Miten alle kolmekymppiset naiset voi näyttää tuolta?
Tämä ei kyllä ole Ensitreffit alttarilla -ketju vaan Arvostele ja lyttää Emma -ketju.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei kyllä ole Ensitreffit alttarilla -ketju vaan Arvostele ja lyttää Emma -ketju.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka kuinka sanotte, että itsepähn on lähtenyt arvosteltavaksi ja arvostellaanhan muitakin niin voi raukkaa jos näitä lukee. Ainakin minun itsetuntoni ei kestäisi lukea tätä tylytystä vaikka mielestäni olen vahva ihminen. Kyllä ihmiset kehtaa panna parastaan täällä.
eina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta ilmeisesti vaan aika monella näyttää olevan tosi negatiivinen mielipide Emmasta. Eikö täällä sitten saa keskustella?
Eipä ole oikein jaksanut koko ketjua lukea nyt, kun tämähän on yhtä Emman mollausta.
Ehkä tyyli ei häissä ollut kaikista parhain, mutta uskon että se oli kuitenkin Emman itsensä näköinen. Saattaisinpa itsekin mennä ne tennarit jalassa vihille, koska olen sellainen täälläkin kuvattu verkkareissa kulkeva juntti, joka inhoaa sellaisia vaatteita joissa ei tunne oloaan mukavaksi. Lisäksi omaan huonon näön, ja pidän vahvoja pluslaseja. Kieltämättä itsellänikin pisti silmään lasit/niiden vahvuus, mutta lähinnä siinä mielessä, että mahtaako muut nähdä itseni samallalailla. Joku täällä kirjoitti kuinka hommaisi piilarit tai menisi vaikka sokeana naimisiin, mielummin kuin noin vahvat lasit päässä. Kaikille ei vain piilaritkaan sovi, ja siinäpä vasta olisikin, ensitreffit sokeana alttarilla. Järki käteen tässäkin arvostelussa, kyllä jokainen varmaan haluaisi ne täydelliset silmät, mutta sitäkään ei valitettavasti voi itse päättää.
Lisäksi jotkin Emman heitot oli mielestäni oikeasti ihan hupasia. Vähän vähemmän tuota liekö jännityksestä johtuvaa kikatusta niin Emma voi olla ihan hauska tyyppi.
Minä en lähtis heti tyrmäämään tätä paria.