Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiukset tippuu päästä

26.12.2022 |

Onko vinkkejä, mulla on nyt pari kk lähtenyt hiuksia tukkoina. On ollut todella kova stressi ja se voi olla syynä. Ei ole kaljuja kohtia, mutta enää vain ohut poninhäntä entisen sijaan. En pidä enää poninhäntää, jottei lähde enempää. Mutta millä saan hiukseni takaisin entiseen loistoon. Olen 49-vuotias Js tietääkseni ei vielä vaihdevuosia. Onko vinkkejä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvoja B-vitamiineja ym, todennäköisesti on jotain vajetta. Noinhan on käynyt monelle jotka esim ovat julkkiksilta ostaneet ravinneköyhiä nettidieettejä.

Vierailija
2/11 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sairastanut koronan hiljattain? Kilpirauhas- ja rauta-arvot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on nyt kyllä ratkaiseva tässä eli toisilta tippuu hiukset päästä vaihdevuosissa ja jo ikäsi perusteella ne on alkaneet vaikka vuodot jatkuukin.

Vierailija
4/11 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa olla kaljuuntuvia kohtia, ennällaan voi yrittää säilyttää hiukset syömällä Priorin-kapseleita ja laittamalla paikallisesti  Rogaine-valmistetta joka ilta, on riittoisaa, jos ei koko päähän laita, pullo riittää vuodeksi.

Oletko sairastanut koronan? Silloin voi lähteä hiuksia tavallista enemmän?

Älä rasita hiuksiasi pesemällä liian usein. Älä varsinkaan käsittele rajusti esim. kiharrusvehkeillä tai kemiallisilla aineilla.

Hiusten harveneminen voi pysysähtykin,  jos stressi vähenee. Eipä juuri kasva ennalleen, joten parasta yrittää pysäyttää se harveneminen.

Siitä on todistusaineistoa, että tiukalle vedettyjen poninhäntien rasitus vähenetää hiuksia, monesti näkee nuoria urheilijoita, joilla jo kalju paistaa ohimoilta.

Vierailija
5/11 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika ihotautilääkärille ja seitä kautta selvitykset.

Vierailija
6/11 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Ostin sinkkiä ( tabletteina) ja nyt tilanne on jo parempaan päin. Hiuksia lähti noin kolmen kuukauden ajan. Pesu ehdottomasti joka toinen päivä miiedolla shampoolla. Tsemppiä!

Vierailija
7/11 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit !

Vierailija
8/11 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin nyt ekana kannattais mennä, eikä oletella ja kokeilla kaikenlaista josta ei välttämättä ole mitään apua.

Kerron kokemuksesta.

Vierailija
9/11 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollu kohta 3 vuotta sama tilanne. Kävin ihotautilääkärilläkin. Mitään selitystä ei löytynyt. Ilmeisesti ikä ja geenit vaikuttaa. Tuo on tabu, että naistenkin hiukset ohenevat iän myötä. Minulla tämå alkoi esivaihdevuosien myötä. Sain reseptin spironolactoneen ja lisåksi voisi käyttää Rogainea.

10/11 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat testattu, samoin ferritiini. Hyvät on. En ole sairastanut koronaa enkä ole ollut millään dieetillä. Syön monipuolisesti. Todella kova stressi ollut kyllä ja mieli maassa.

Vierailija
11/11 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkamaija kirjoitti:

Molemmat testattu, samoin ferritiini. Hyvät on. En ole sairastanut koronaa enkä ole ollut millään dieetillä. Syön monipuolisesti. Todella kova stressi ollut kyllä ja mieli maassa.

Kova stressi kuluttaa B-vitamiineja, hyvästä ruuasta tuskin saat riittävää määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän