Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
1141/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä ennustaja joukko täällä väittelee: Eipäs, juupas, eipäs, juupas. Kannattaisiko katsoa ohjelma ensin ja sitten vasta spekuloida sopivuutta yms. Niinkuin ulkonäkö oikeasti vaikuttaisi, miksi pitäisi olla tietyn väriset silmät tai hiukset? Tai miten jonkun ammatti vaikuttaa, voiko jostakin ihmisestä tykätä? Outoa, mutta näköjään totta. Itse rakastuin miehessäni hänen olemukseensa ja iloisuuteensa. En valikoinut silmien värien mukaan, vaikka silmiin katsottiinkin ja tiiviisti. Olen korkeasti koulutettu ja mies on duunari, mutta ei ole meidän suhteessa vaikuttanut mitään. Rakkaus on se yhteen liimaavia asia. Yhdessä oltu 25 vuotta, eikä loppua näy. Tästä saa sitten mielensäpahoittajat syyn heittää p***aa niskaan, mutta antaa tulla vaan. 🤣🤣🤣

Vierailija
1142/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin hääjakson C-morelta ja mielestäni Tuomas yrittää olla Emmalle ihan ystävällinen. Mutta ihastumista ei kyllä näy. Mielestäni erikoista psykologeilta, että ovat valinneet näin epävarman nuoren naisen tähän ohjelmaan. Toivottavasti ei saa traumoja.

Samaa mieltä kuin monet muut, että hääpäivänä morsiamen ehkä kuuluisi loistaa ja säteillä. Emmalla on melko arkinen habitus eikä v-alkuiset kiroilut myöskään lisää hohdokkuutta. Muutoin varmasti oikein mukava tyyppi.

Tämä tuntuu aina katsojilta menevän ohi, että asiantuntijat eivät ole psykologeja! Kananen on pappi, Tanskanen seksuaaliterapeutti (ja taustalla varmaan joku amk-tutkinto), Stolbow n koulutustaustaa en tiedä, taitaa olla itseoppinut, psykologin tutkinto varmasti mainittaisiin, jos sellainen olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että asiantuntijat epäonnistuvat parien teossa vaan hakijat antavat itsestään paperilla ja testeissä virheellisen kuvan. Vastaavat mitä luulevat olevansa tai haluaisivat olla. Ruudussa tulee ilmi todellisuus. Jos henkilö itse näkee tai myöntää viimeistään ruudussa näkemänsä todellisen minänsä itselleen (ellei todellisuus valjennut jo kuvausten aikana) siitä voi olla hyötyä tulevissa parisuhteissa.

Olen lukenut jostain, että asiantuntijat haastattelevat myös ohjelmaan valittujen lähipiiriä, kuten ystäviä ja perhettä juuri sen vuoksi, että ihmiset tuppaavat antamaan itsestään todellisuutta paremman kuvan.

Voidaan toki miettiä, kuinka moni äiti/isä/sisko/veli/paras ystävä viitsisi kuvailla itselle rakasta ja kumppania epätoivoisesti etsivää ihmistä negatiivisin attribuutein. Mistäpä nuo ihmiset toisaalta edes tietäisivät, millainen se oma läheinen on oikeasti parisuhteessa.

Vierailija
1144/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö viime kauden Heidi antanut Oskarille huomenlahjaksi lipun Ed Sheeranin keikalle vai muistanko väärin? Voin vain kuvitella, miten valtavan ”mielissään” Oskari oli lahjasta. Mielestäni täysin mielikuvituksetonta ja tökeröä antaa liput oman suosikkiartistin keikalle.

Vierailija
1145/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotias on aika nuori, joten voi hyvin olla ettei Emma ole ihan itsekään varma kuka ja millainen hän on. Ehkä hän esimerkiksi haaveilee olevansa seikkaileva ulkoilmaihminen, mutta oikeasti sisimmässään ei ole sitä? Itseään on aika vaikea kuvailla vieraille ihmisille rehellisesti, jos ei tunne itseään. Ja ehkä hänen epävarmuutensa ei ole tullut niin selvästi esille ennen kuin vasta häiden kynnyksellä?

Tuomas oli esittelytekstissä siten rehellinen, että hänen on vaikea hyväksyä sitä, jos joku ei ymmärrä tai kuuntele häntä. Eli siltä osin ainakin tuntee itsensä, mutta onhan tuo vähän hankala ominaisuus ihmisessä. Voi aiheuttaa konflikteja, hänestä tulee hieman jopa joustamaton kuva tuon perusteella.

Jos Emman on vaikkapa vaikea ymmärtää Tuomaksen lemmikkejä ja sukellus- ym. harrastuksia, Tuomas kimpaantuu tästä ja Emma on luonteeltaan herkkä, niin aikamoista myrskyä lienee tiedossa...

Vierailija
1146/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö viime kauden Heidi antanut Oskarille huomenlahjaksi lipun Ed Sheeranin keikalle vai muistanko väärin? Voin vain kuvitella, miten valtavan ”mielissään” Oskari oli lahjasta. Mielestäni täysin mielikuvituksetonta ja tökeröä antaa liput oman suosikkiartistin keikalle.

Ei lahjan tarvitse aina olla joku maailman mielikuvituksellisin ja luovin mahdollinen. Moni antoi koruja, sekö sitten on parempi??

Musiikkilahja on vaan siitä tosi riskaabeli, että jos toinen inhoaa ko. artistia tai genreä, niin lahja on yhtä kidutusta :D

Vierailija
1147/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenlahjan kuuluu kyllä olla koru ym. Ei kallis, mutta jokun muu kuin oman harrastuksen tyrkyttäminen henkilölle, josta et tiedä mitään. Olisin itse tosi pettynyt kiipeilylahjakorttiin!

Mutta toisaalta jos tyyppi natsaa, niin eihän huomenlahjalla mitään väliä ole. Ensivaikutelmaan se voi kuitenkin vaikuttaa...

No mun mielestäni taas sopii paremmin tällaiseen formaattiin esim. just joku harrastuslahjakortti, jonka kautta voi tutustua paremmin toisen elämään ja mennä harrastamaan yhdessä, kuin joku koru lisää tuntemattomalle. Kyllä niitä koruja sitten ehtii ostella myöhemminkin, jos liitto jatkuu.

Olen täysin samaa mieltä! On myös ihan tutkittu juttu, että yhteisen tekemisen ja kokemisen kautta sitä lähentymistä tapahtuu helpommin. Juuri siihen kannattaa nyt panostaa. Kiinnitin myös huomiota siihen, että Emma pohti jonkun melontaan liittyvän lahjan hankkimista tulevalle kumppanilleen, mutta miksiköhän siihen ei ole kukaan tarttunut?

Me ostetaan mieheni kanssa pääosin ”toiminnallisia” lahjoja toisillemme. Ei välitetä turhasta tavarasta ja koruina käytössä vain kihlasormukset. Yhteinen aika ja tekeminen on meille tärkeintä ja että pääsee jakamaan kokemuksia toisen kanssa.

Jos Tuomas on kertonut haluavansa kumppanin, joka rohkeasti uskaltaa kokeilla uusia asioita ja tykkäisi samanlaisesta aktiivisesta elämäntyylistä, niin tuollainen lahjakorttihan on mitä parhain lahja.

Ohjelman tekijöiden mokahan se on, jos valitsevat sellaisen vaimon, joka ei halua mitään uutta tehdä, vaikka sitä ominaisuutta on kumppanilta yhtenä tärkeimmistä toivottu!

Tökeröä ostaa lahjakortti omaan harrastukseensa. Yhteinen tekeminen on aivan hyvä lahja, mutta paljon tyylikkäämpää olisi ollut ostaa se johonkin itselle uuteen lajiin, ja lahjan idea olisi ollut "ensimmäinen yhteinen kokemus" eikä "harrastan kiipelyä, mennään siis kiipeilemään". Toki voi käydä niin että toinen onkin kokeillut uutta lajia, mutta se on kuitenkin pienempi paha kuin ostaa lahja käytännössä katsoen itselleen.

Minun mielestäni ihan sama onko lahjakortti lajiin jota toinen harrastaa tai ihan kokonaan uuteen. Olisi jopa ehkä kivempi sellainen että toinen on harrastaja, koska silloin saisi oppia ja sen varjolla paremmin tutustua. Minun mieheni opetti minua ihan jo tapailuvaiheessa pelaamaan tennistä, siinähän sitä spontaania läheisyyttä tulee ja näkee myös hyvin toisen luonteenlaatua. Ehkä siinä vaiheessa alkaisin loukkaantua jos KAIKKI lahjat olisi sitä oman harrastuksen tuputtamista.

Joo, varmasti kiva opetella yhteistä lajia, mutta jos on mukana tämän kaltaisessa formaatissa ja on halunnut löytää todella puolison; mitä se kertoo ihmisestä, joka ei edes lahjaa ostaessa pysty miettimään mitään muuta kuin niitä juttuja, jotka kiinnostavat itseään? Markus osti Johannalle lahjakortin itselleen uuteen juttuun, ja perusteli sitä nimenomaan sillä, että näin he saavat mahdollisuuden luoda omia yhteisiä kokemuksia.

Vierailija
1148/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kertoo ihmisestä, jos ei arvosta saamaansa lahjaa?

Vierailija
1149/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lahjan tarvitse aina olla joku maailman mielikuvituksellisin ja luovin mahdollinen. Moni antoi koruja, sekö sitten on parempi??

Musiikkilahja on vaan siitä tosi riskaabeli, että jos toinen inhoaa ko. artistia tai genreä, niin lahja on yhtä kidutusta :D

En kyllä parhaimmalla tahdollakaan voi kuvitella, että Oskari innostuisi jostain Ed Sheeranin keikalta.

Vierailija
1150/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin joskus suomi24 deittipalvelussa yhteen mieheen. Oltiin täydellinen mätsi, kaikki natsas. Ihan uskomaton kokemus, muutama viikko kirjoiteltiin päivittäin pitkiä kirjeitä. En ollut koskaan ollut niin rakastunut ja se oli molemminpuolista. Ilmoituksen kuvan perusteella mies oli komea.

Kun tavattiin livenä niin tajusin että miehen kuva oltiin otettu tietystä kulmasta ja tietystä ilmeestä. Livenä mies oli todella ruma. Just pystyin halaamaan miestä, mutta en pystyny pussaileen saati että olis ollu seksiä. Vaikka koitin ajatella sydämellä, että mies on sisältä täyttää kultaa, uskomattoman ihana ja just mun tyyppi kaikella tapaa.

Muutama kerta tavattiin kun halusin antaa mahdollisuuden, koska mies olisi ollut todella aarre. Mutta hänen ulkonäkönsä vaan oli sellainen ettei siitä päässyt yli.

Siinä mielessä ymmärrän EA ihmisiä, että vaikka asiantuntijat olisivat löytäneet sulle täydellisen mätsin niin ulkonäöllä on myös merkitystä vaikkei sitä myöntäiskään.

Tuomaksesta välittyi minulle ainakin Cmoren jääjaksosta sellainen kuva että pettyi Emnan ulkonäköön. Oli vaivaannuttavaa katsoa heidän hääjaksoa.

Hassua, minulle on käynyt muuten samoin, mutta minulla ulkonäkö ei tullut lopulta esteeksi.

Kavahdin kovasti miehen ulkonäköä alussa ja tuskailin, miten minulla voi käydä niin huono tuuri, että juuri se täydellinen match sattuu olemaan sitten tuollainen ulkonäöltään. Tein oikein listoja kaikista hänen rumista piirteistään, kun ne ahdistivat minua niin paljon. Kirjoitin tilanteesta myös anonyymipalstalle (en tänne), jossa ihmiset kauhistelivat ja kehottivat lopettamaan tapailun, koska en selvästikään ollut yhtään rakastunut kun puhuin miehestä noin rumasti.

Jatkoin kuitenkin tapailua, koska mies oli persoonaltaan minulle niin täydellinen, että en uskonut moista enää ikinä kohtaavani tässä elämässä. Kerta kerralta huomasin olevani hieman enemmän ihastunut häneen. Ja sitten kuudennella tai seitsemännellä tapaamisella padot murtuivat ja rakastuin aivan päätä pahkaa. Tämän jälkeen mies näytti silmissäni maailman komeimmalta ja kuumimmalta urokselta! Hänen poikkeavat piirteensä tekivät hänestä vain viehättävämmän, koska vastaavaa ulkonäköä ei ole kenelläkään toisella. Hän oli siis täysin ainutlaatuisen komea, sellainen jota vastaan jollain geneerisen näköisillä miesmalleilla ei ole mitään tarjottavaa. 

Tuon jälkeen olen tosi vahvasti uskonut siihen, että sisäinen kauneus merkitsee eniten.

Mahtaa olla varsinainen Notre Damen kellonsoittaja. Normaali ihminen ei kyllä vertaile tapailemiaan miehiä mihinkään miesmalleihin yleensä, koska suurin osa ihmisistä ei sellaisilta näytä eivätkä nekään livenä.

Vierailija
1151/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin joskus suomi24 deittipalvelussa yhteen mieheen. Oltiin täydellinen mätsi, kaikki natsas. Ihan uskomaton kokemus, muutama viikko kirjoiteltiin päivittäin pitkiä kirjeitä. En ollut koskaan ollut niin rakastunut ja se oli molemminpuolista. Ilmoituksen kuvan perusteella mies oli komea.

Kun tavattiin livenä niin tajusin että miehen kuva oltiin otettu tietystä kulmasta ja tietystä ilmeestä. Livenä mies oli todella ruma. Just pystyin halaamaan miestä, mutta en pystyny pussaileen saati että olis ollu seksiä. Vaikka koitin ajatella sydämellä, että mies on sisältä täyttää kultaa, uskomattoman ihana ja just mun tyyppi kaikella tapaa.

Muutama kerta tavattiin kun halusin antaa mahdollisuuden, koska mies olisi ollut todella aarre. Mutta hänen ulkonäkönsä vaan oli sellainen ettei siitä päässyt yli.

Siinä mielessä ymmärrän EA ihmisiä, että vaikka asiantuntijat olisivat löytäneet sulle täydellisen mätsin niin ulkonäöllä on myös merkitystä vaikkei sitä myöntäiskään.

Tuomaksesta välittyi minulle ainakin Cmoren jääjaksosta sellainen kuva että pettyi Emnan ulkonäköön. Oli vaivaannuttavaa katsoa heidän hääjaksoa.

Ensi syksynä uudenlainen konsepti: Ensitiedot alttarilla.

Parit valitaan pelkkien kuvien perusteella kuten Tinderissä. Osallistuja valitsee ulkonäön perusteella itselleen mieluisimman kumppanin. Parit muodostetaan niistä, jotka ovat valinneet toistensa kuvat.

Vihkimisen jälkeen alkaa sitten keskustelu ("mistä ja ikäs?").

Vierailija
1152/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi syksynä uudenlainen konsepti: Ensitiedot alttarilla.

Parit valitaan pelkkien kuvien perusteella kuten Tinderissä. Osallistuja valitsee ulkonäön perusteella itselleen mieluisimman kumppanin. Parit muodostetaan niistä, jotka ovat valinneet toistensa kuvat.

Vihkimisen jälkeen alkaa sitten keskustelu ("mistä ja ikäs?").

Laita äkkiä maikkarille ehdotus, taatusti katsoisin.

Huomenlahjasta sen verran, että Villellä ja Markuksella oli ajatusta lahjan takana. En arvostaisi jos saisin mieheltä esim. liput jääkiekko-otteluun. Tuo kiipeilyjuttu kuulostaa kyllä hauskalta, mutta vähän itsekkäältä.

Vierailija
1153/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin hääjakson C-morelta ja mielestäni Tuomas yrittää olla Emmalle ihan ystävällinen. Mutta ihastumista ei kyllä näy. Mielestäni erikoista psykologeilta, että ovat valinneet näin epävarman nuoren naisen tähän ohjelmaan. Toivottavasti ei saa traumoja.

Samaa mieltä kuin monet muut, että hääpäivänä morsiamen ehkä kuuluisi loistaa ja säteillä. Emmalla on melko arkinen habitus eikä v-alkuiset kiroilut myöskään lisää hohdokkuutta. Muutoin varmasti oikein mukava tyyppi.

Tämä tuntuu aina katsojilta menevän ohi, että asiantuntijat eivät ole psykologeja! Kananen on pappi, Tanskanen seksuaaliterapeutti (ja taustalla varmaan joku amk-tutkinto), Stolbow n koulutustaustaa en tiedä, taitaa olla itseoppinut, psykologin tutkinto varmasti mainittaisiin, jos sellainen olisi.

Stolbow: "Valmistuin Helsingin yliopistosta opiskeltuani muun muassa yleistä historiaa sekä silloista naistutkimusta, joka nykyisin tunnetaan sukupuolentutkimuksen nimellä." Lisäksi on opiskellut joitakin terapiahenkisiä menetelmiä, kuten voimauttavaa valokuvaa. Tehnyt näillä meriiteillä pitkään "eroauttamistyötä" ja kirjoittanut tietokirjoja parisuhteesta ja erosta. Hänen verkkosivujensa mukaan.

Vierailija
1154/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten moni antaa lahjoja sen perusteella, mitä itse toivoo saavansa. Siis antaa itselleen! Musta kertoo ihmisestä todella paljon. Eikä mairittele.

Vierailija
1155/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten moni antaa lahjoja sen perusteella, mitä itse toivoo saavansa. Siis antaa itselleen! Musta kertoo ihmisestä todella paljon. Eikä mairittele.

Näin joo, mutta tässä formaatissa tilanne on hieman haastava, koska oikeasti et tiedä toisesta edes nimeä. Hirmu vaikea valita lahjaa juuri hänelle. 

Vierailija
1156/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi niin negatiivinen, että olettaisin syynä olevan useimmiten halu vain päästä harrastamaan itselle kivaa. Uskon että ajatuksena on ollut halu päästä esittelemään ja jakamaan kokemus, jonka odottaa yllättävän saajan myönteisesti - kun on jo itsellä kokemus siitä, että hommassa on potentiaalia yllättää positiivisesti. Lisäksi juuri vaikka kiipeilyssä osaa olla tukena ja neuvoa, toisin kuin jos olisi menty johonkin itselle ihan vieraaseen toimintaan

Vierailija
1157/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi niin negatiivinen, että olettaisin syynä olevan useimmiten halu vain päästä harrastamaan itselle kivaa. Uskon että ajatuksena on ollut halu päästä esittelemään ja jakamaan kokemus, jonka odottaa yllättävän saajan myönteisesti - kun on jo itsellä kokemus siitä, että hommassa on potentiaalia yllättää positiivisesti. Lisäksi juuri vaikka kiipeilyssä osaa olla tukena ja neuvoa, toisin kuin jos olisi menty johonkin itselle ihan vieraaseen toimintaan

Näin on ja onhan ohjelmassa joka tapauksessa toisen harrastuksiin tutustumista. Ihan hyvä lahja tuntemattomalle ottaa se omasta elämänpiiristä. Eihän lahja niin tärkeä ole, pääasia että antaa jotain. Jos suhde jatkuu, on aikaa antaa niitä hyvin henkilökohtaisia lahjoja.

Itse en ainakaan koruja naiselle antaisi tuntematta häntä. 

Vierailija
1158/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika raskas taakka sille lahjan saajalle: antajan odotukset siitä, että toinen pitää myös lajista ja haluaa neuvoja ja "tukea" ja neuvoja uudelta kumppanilta.

Sen sijaan, että mentäisiin huumorilla kokeilemaan jotain uutta. Mutta toki monen miehen ego ei kestä sitä, ettei osaakkaan ja kyky nauraa itselleen puuttuu täysin. Paljon mukavampi antaa lahja, johonkin jota itse osaa ja vielä odottaa että pääsee neuvomaan uutta puolisoa.

Vierailija
1159/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraava lahja lienee hämähäkki, tuolla ajatuksenjuoksulla. The more the merrier?

Vierailija
1160/18026 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa tuossa huomenlahja osiossa oli se, ettei kumpikaan tiennyt, mitä ko. asia edes tarkoittaa. Ihan ylestietämystä mielestäni.

Ketju on lukittu.