Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
10601/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että Katin vihaaja taas aktivoitunut kirjoittelemaan "analyysejä".

Vierailija
10602/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juudit kirjoitti ennen ensitapaamista Tommille kirjeen "kiitos kun sinä olet juuri tuollainen" tms ja samaten tilasi ennen ensitapaamista paidan tekstillä "olet hyvä juuri noin". 

Aikeet tottakai ovat olleet hyvät, mutta itse en pidä tuollaisesta tyylistä että kehutaan jotain asiaa, jota ei oikeasti voi kehua (koska eihän Juudit tiennyt Tommista yhtään mitään, ei edes nimeä).

Jos joku mies tekisi minulle noin, en kokisi noita kehuja mitenkään kivoina, kun tietäisin sisimmässäni ettei niillä sanoilla ole ollut oikeita perusteita. Ja jos mies jatkossa kehuisi lisää, miettisin että onko tämäkin nyt vain sitä samaa tyhjää puhetta. 

Joo, tämä oli jo ties kuinka mones jakso ja samaa fraasien toistelua Juuditilta. Lisäksi minua on alkanut ahdistaa, että Tommi tosiaan noita seksi-vitsejään viljelee, vaikka on alleviivannut monta kertaa ettei halua Juuditia seksuaalisesti. Ja Juudit vain antaa tilaa, koska Tommi selittää hänelle miksi tekee niin kuin tekee. Ihan kuin Juuditin olisi vaan pakko kestää tuota aviomiestään, alkaa muistuttaa jotain uskonnollisen kultin avioliittoa jo. Toivottavasti eroavat.

Tuomas ja Emma ei olleet mitenkään pelastettavissa. Tuomas tiesi heti ettei tule haluamaan Emmaa ja yritti olla Emman kaveri, huonoin tuloksin.

Matista on koko ajan ollut fiilis, että näyttelee ja mikään Miraa kohtaan tehty romanttinen ele ei ole aito. Porvoossa oli jo niin huonolla tuulella ja pinna kireällä, ettei jaksanut peitellä aitoja fiiliksiään. Ei halua Miraa vaan jonkun hoikan brunetin. Se siitä. Toivottavasti Mira ei vauvakuumeessaan jää roikkumaan Mattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10603/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä kaudella miehet tuntuu olevan niitä nirsoilijoita, jotka epäröivät tunteidensa kanssa ja harmittelevat vetovoiman puutetta. Tulee paha mieli naisten vuoksi, sillä he ovat viehättäviä jokainen omalla tavallaan. Kai tämä insta-aika saa miehet kuvittelemaan vaimoksi jonkun bikinibaben ja pudotus haaveiden pilvilinnoista on aika karu.

Juudit ja Emma on ohjelman normaalimmat. Kati ja Mira on ärsyttäviä narisijoita ja kitisijöitä. Miehistä en huolisi ketään (olen nainen).

Vierailija
10604/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika raskasta toi Jannen tapa puhua kirjakieltä. Puhuuko vain, kun kokee olonsa epävarmaksi?

Olisiko mahdollista, että Jannen tausta on ruotsinsuomalainen eli olisi kasvanut Ruotsissa? Jotenkin sen tyyppistä diskuteerausta. Voi tottakai olla myös vaan ihan hänen puhestailinsa ilman kummempia syitä.

Vierailija
10605/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ilkeesti tehty Matilta kertoa nämä asiat ensimmäistä kertaa Miran kaverille, Mirahan pyyhki kyyneleitä siinä yhdessä kohtaa. Veikkaan että näillä on kuitenkin säännöllistä seksiä, siksi Mira otti noin raskaasti :( Janne on mielenkiintoinen, hän on kyllä parantanut jotenkin koko ajan.....En tunne ketään hänen tyyppistään keskustelijaa, ja noin rauhallista mutta silti suoraan puhuvaa ja analyyttistä ihmistä. 

Vierailija
10606/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

* kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika raskasta toi Jannen tapa puhua kirjakieltä. Puhuuko vain, kun kokee olonsa epävarmaksi?

Olisiko mahdollista, että Jannen tausta on ruotsinsuomalainen eli olisi kasvanut Ruotsissa? Jotenkin sen tyyppistä diskuteerausta. Voi tottakai olla myös vaan ihan hänen puhestailinsa ilman kummempia syitä.

Juonipaljastuksia ....

Ainakin uusimmassa CMore jaksossa Janne vie Katin Outokumpuun, jossa on viettänyt lapsuutensa/nuoruutensa. Lukion jälkeen opiskellut nanotekniikkaa Jyväskylässä.

Vierailija
10607/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cmore jakson jälkeen

.

.

Minusta tuntuu kamalalta, että Janne joutuu stressaamaan ja miettimään puheenaiheita, ettei Kati vain jätä häntä. 

Miten Miralle tuli puuntakaa, että ovat kaverizonella? Katsojalle on ollut selvää alusta asti ettei Matti ole pätkääkään ihastunut vaimoonsa.

Juudit on lähtenyt tähän ohjelmaan niin kuin kaikkien osallistujien olisi pitänyt. Eli että ottaa sen avoimesti mikä tulee, eikä ala heti nirsoilemaan.

Tuomas alkoi heti nirsoilemaan, liitto oli ohi ennen kuin heidät oli vihitty.

Vierailija
10608/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vl-kasvatus ei vaikuta kaikkeen, mutta tuo Juuditin ylinöyryys on kyllä ihan ehtaa lestadiolaiskäytöstä. Olen itse entinen lestadiolainen ja ensimmäisessä parisuhteessani olin samanlainen. Se oli kauhea suhde ja minuun käytettiin henkistä väkivaltaa. Nykyään olen onnellisessa suhteessa ja terapian myötä oppinut tervettä rajojen vetämistä ja itsekunnioitusta.

Vierailija
10609/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosi tervettä Juuditilta suuttua ja ilmaista suuttumus Tommille, mutta ei...

Ja tuo jatkuva "olet hyvä sellaisena kuin olet" voi olla myös yksi tapa sanoa, että "en ymmärrä sinua tai hirveästi pidä sinusta, mutta saat olla omanlaisesi". Se voi kertoa myös siitä, mitä Juudit itse haluaisi kuulla, eli saada arvostusta ja hyväksyntää. Tv-katsojan silmissä Tommi suhtautuu aika kylmästi ja välinpitämättömästi.

Vierailija
10610/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa ilkeesti tehty Matilta kertoa nämä asiat ensimmäistä kertaa Miran kaverille, Mirahan pyyhki kyyneleitä siinä yhdessä kohtaa. Veikkaan että näillä on kuitenkin säännöllistä seksiä, siksi Mira otti noin raskaasti :( Janne on mielenkiintoinen, hän on kyllä parantanut jotenkin koko ajan.....En tunne ketään hänen tyyppistään keskustelijaa, ja noin rauhallista mutta silti suoraan puhuvaa ja analyyttistä ihmistä. 

Oma mieheni on tuollainen. Hän on hyvin hidas sanomaan ajatuksiaan ääneen, eikä hänellä edes välttämättä ole monestakaan arkipäiväisestä asiasta mielipidettä tai ajatusta. Hän niin sanotusti lentää "korkeammalla ajattelun tasolla".

Se on arjessa joskus raskasta ja tylsää. Viimeksi eilen esittelin hänelle minulle tärkeitä asioita (pinnallisia tosin), eikä hän sanonut yhtään mitään mihinkään. Jos hän jotain sanoo, se on yleensä jotakin valaisevaa, mikä koskee asian oleellisinta ydintä. Mies myös ensin muotoilee asian päässään, sanoo vasta sen jälkeen. Sanomattakin on selvää, että minä hoidan 95% arkisesta keskustelusta lasten kanssa.

Kati tekee väärin, kun painostaa Jannea. Hänen tulisi jo tuolla iällä ymmärtää, että kyse on miehen perusluonteesta ja sitä ei voi eikä saa muuttaa. Osittain uskon, että Katin keskustelunaiheet ovat joko ihmissuhteita koskevia tai muuten arkisia, minkä vuoksi Jannella ei ole sanottavaa. Jos asiat koskisivat teknisiä tai monimutkaisempia ilmiöitä, Jannekin saattaisi herätä.

Vierailija
10611/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiakysymykset on jänniä, kun erityyppinen seura saa meistä esiin erityyppistä käyttäytymistä. Esim. tietynlaisessa seurassa sitä puhkeaa kukkaan ja on ikään kuin parhaimmillaan, jotkut ihmiset taas tuntuu triggeröivän omaa käytöstä huonoon suuntaan. Onko se vuorovaikutus- vai kemiakysymys? Tekee mieli spekuloida tv-ohjelman perusteella seuraavaa:

Kati saattaisi kaivata rinnalleen tyyppiä, joka innostuisi Katin kanssa kokemuksista ja keskusteluista. Matti seuramiessetänä voisi puhjeta kukkaan, jos rinnalla on tyyppi, jonka mielestä Matin sutkautukset on tosi hauskoja, tyyppi, joka nauraisi ääneen hönteille vitseille ja Matin omaksumalle "miesroolille". Entä jos Miran kumppani kokisi Miran ilkikuriset hymyt, pidättyväiseen taipuvaisen olemuksen ja pikkupiikittelyn suloisena flirttinä? Miran tavalla ilmaista omaa naisellisuuttaan? Haasteena/mysteerinä, jota on jännittävä valloittaa.

Janne toisaalta näyttää ilahtuvan juuri Katista, saavan lisävaihdetta ja energiaa, jopa avoimuutta itsessään esiin. Haastetuksi tuleminen tosin saattaa käydä Jannelle raskaaksi pitkällä aikavälillä. Mutta se haasto syntyy juuri Katin epätyytyväisyydestä.

T ja E -pari on saanut toisistaan ne haastavat puolet esiin, joten heistä ei oikein osaa sanoa, mikä saisi heidät avautumaan. Samaa sanottava Tommista. Juuditille luokanopetyyppinen reipas, iloinen ja pohdintoihin kykenevä humanistihenkinen ihminen?

Miten muut näette asian?

Vierailija
10612/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne on ihana. Jopa hänen insta on ihanan positiivinen.

Vierailija
10613/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa ig tileistä? Millä nimimerkeillä löytyy

Vierailija
10614/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että ihmiset tuo toisissaan esiin eri puolia. Mun exä lyttäsi mun itsetuntoa, joten musta tuli piikikäs ja vetäytyvä. Nyxä on positiivinen rohkaiseva, hyväksyvä ja arvostava, joten hänelle mä olen itsevarma, lämmin ja puhun avoimesti kaikista asioista.

Ero on ihan vain sinä turvallisuuden tunteessa, että kokee että on turvallista jopa olla välillä hölmö tai hassu tai rohkea. Mitä enemmän sitä rohkeutta palkitaan, sitä rohkeammin itseään ilmaisee. Voin sanoa, että se on aines luottavaiselle ja lämpimälle yhdessäololle ja aika vilkkaalle seksielämällekin.

Olen ihan sama ihminen, mutta exä ei varmasti tunnistaisi minua. Tai ihmettelisi, etten minä alun jälkeen enää tuollainen ollut hänen kanssa.

Vierailija
10615/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne ja Juudit!!! Olispa ihana pari!

Vierailija
10616/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näistä liitoista ei tulisi mitään, niin ainakin Juuditin ja Jannen ei tarvitse jäädä sinkuksi, monikin ruudun takana jo kaipailee.

Vierailija
10617/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katissa on paljon asioita mistä pidän, mutta alkaa tuntumaan jo siltä, että kaikista asioista pitäisi saada puserrettua vastaus ulos Jannesta ja jokaisella asialla pitäisi olla merkitys. Tälläinen käytös ajaa hiljaisemman ja analyyttisemman ihmisen lopulta nurkkaan ja en ihmettele jos ei lopulta ole asioita mistä jutella.

Katilla on parisuhteessa voimakas tahto määritellä mikä on oikein, mikä väärin, mitä pitää olla ja mitä ei saa olla. Katin määrittely ei tule johtamaan mihinkään. Ei tuollaista määrittelyä jaksa pidemmän päälle kukaan. Määrittelemisen tarve kertoo tyytymättömyydestä suhteeseen, ehkä niin ettei Kati itsek tiedosta käyttäytymistään. Janne ei ole se oikea Katille.

Vierailija
10618/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näistä liitoista ei tulisi mitään, niin ainakin Juuditin ja Jannen ei tarvitse jäädä sinkuksi, monikin ruudun takana jo kaipailee.

En kyllä tajua, miksi Janne ja Juudit jäisivät liittoihinsa, mikäli meno ei muutu. Katsojan silmään Tommi torjuu Juuditia ja vaikuttaa muutenkin joustamattomalta kaikessa tiedostavuudessaan. Kati taas vaikuttaa yrittävän muuttaa Jannea/ ei tunnu voivan hyväksyä häntä omana itsenään. Tiedä sitten miten asiat ovat oikeasti, mutta tältä näyttää.

Vierailija
10619/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on hyväksytympää, että on mielipiteitä ja että ilmaisee niitä suurin piirtein joka asiasta. Siitä on tullut synonyymi sille, että minuutesi on vahva. Itsekin olen kärsinyt tästä, sillä minulla ei kerta kaikkiaan ole mielipidettä joka asiasta. En koe sitä aina tarpeelliseksi. Siispä olen nykystandardin mukaan päättämätön, ylimielinen tai sulkeutuva. Totta kai se tekeekin minusta vähemmän säkenöivän keskustelijan. Keskustelut on paljolti omien mielipiteiden ilmaisua ja niiden puolustamista.

Samoin kumppaneilta edellytetään lähes aina vahvuutta ja hyvää itsetuntoa. Kukaan ei halua heikkoa ja huonoitsetuntoista.

10620/18026 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katissa on paljon asioita mistä pidän, mutta alkaa tuntumaan jo siltä, että kaikista asioista pitäisi saada puserrettua vastaus ulos Jannesta ja jokaisella asialla pitäisi olla merkitys. Tälläinen käytös ajaa hiljaisemman ja analyyttisemman ihmisen lopulta nurkkaan ja en ihmettele jos ei lopulta ole asioita mistä jutella.

Katilla on parisuhteessa voimakas tahto määritellä mikä on oikein, mikä väärin, mitä pitää olla ja mitä ei saa olla. Katin määrittely ei tule johtamaan mihinkään. Ei tuollaista määrittelyä jaksa pidemmän päälle kukaan. Määrittelemisen tarve kertoo tyytymättömyydestä suhteeseen, ehkä niin ettei Kati itsek tiedosta käyttäytymistään. Janne ei ole se oikea Katille.

Kati ei ole se oikea Jannelle.

Ketju on lukittu.