Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
1061/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää miksi kukaan miehistä ei ole kunnon ammatissa. Miten he oikein meinaavat perheensä elättää? Miehen PITÄÄ tuoda leipä pöytään.

Samaa mieltä. Kyllähän nuo ammatit naisille sopii, mutta miehille... ei ei. Käykää koulut kunnola loppuun ja hankkikaa sellainen työ, jolla voitte tuoda taloudellisen turvan perheeseen.

Koulutetummilla miehillä ei kai ole tarvetta lähteä tällaiseen ohjelmaan mukaan.

Vierailija
1062/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ohjelmassa psykologit miettii parien yhteensovittamista.

Uskoisin, että mieluisimpia puolisoita ja pidempiä parisuhteita saataisiin, jos katsottaisiin pariskunnilla olevan mahdollisimman samanlaiset taustat.

Toinen juttu on katsoa samanlaiset vartalotyypit ja kasvot.

Et ole sitten maajusseja katsonut? Kaikki vähänkään ylipainoiset tytöt lähetettiin kotiin, vaikka maajussi ei itsekään olisi aivan timmeimmässä kunnossa. 

Naiset siis helpommin hyväksyvät miehellä hiukan ylipainoa, mutta ylipainoinen mies kuten Matti voi ihan pokalla haluta itselleen "urheilullista naista" joka tarkoittaa siis että ei saa olla ylipainoa.

Jos mies on menestyvä ja muutoin kunnollinen, naisia ei ylipaino (yleistetysti) närästä niin pahasti kuin miehiä. Toisaalta taas miehelle naisen työelämän saavutukset eivät ole kovinkaan merkityksellisiä, jos vain on mukava, hyväkroppainen ja kaunis.

Ot. Kun täällä näistä kriteereistä ja niistä kiinnipitämisestä on puhuttu ja nyt maajusseja sivuttu, niin pakko mainita hulvattomin esimerkki tältä saralta. Maajusseissa kaudella x oli mukana tanakasti keski-ikäinen mies vailla seurusteluhistoriaa. Kriteerit kuitenkin olivat kohtuu korkealla ja kynnyskysymyksenä oli että lapsia tai lemmikkejä ei saa olla. Kyse ei ollut eläinallergiasta, vaan selostus oli, että yhteinen elämä pitää aloittaa puhtaalta pöydältä ilman aiempia sitoumuksia. Yhdessä niitä lemmikkejä voitaisiin sitten ottaa.

Nelikymppinen mies sitten availi morsianehdokkaitten kirjeitä äidin ja isän kanssa (!) ja kukaan ei tuntunut läpäisevän kriteerejä. Ilmeisesti yksi likimain sopiva olisi ollut, mutta hänellä oli kissa, niin eikun mäkeen moinen ehdokas. Maatilanisännän suhde voi siis kaatua yhteen kissaan. Oletettavasti hän edelleenkin odottelee siellä tiluksillaan tulevaa onneaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offtopic... Mutta mikähän funktio on ollut valita ohjelmaan mukaan jo kaksi muissa seuranhakuohjelmissa ollutta, eli Oskari joskus ja nyt Matti. Molemmat olleet Napakympissä. Luulisi, että sellaisiakin hakijoita olisi ollut, joiden naama ei ole jo valmiiksi kulunut. No.. what ever. 😆

Vierailija
1064/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynnetkuntoon kirjoitti:

Nilkkasukat ja häätennarit, joiden umpisolmuja pääsee heti hääyön alkajaisiksi availemaan. Reppu selässä hääpuvussa Kämpiin. Juomat suoraan tölkistä.

Tuotteiden nauttiminen suoraan purkista on juuri nyt ultimaattinen trend-statement, sitä tehdään jopa eksklusiivisissa michelin-ravintoloissa!

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/1c0146f5-1b07-407e-ba92-5aa…

Vierailija
1065/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kaikkia Tuomasta ja Emmaa parina parjaavia ihmisiä. Katsoiko kukaan viime tuotantokautta milloin samalla tavalla spekuloitiin, ettei Anniinan ulkonäkö ollut Villelle mieluinen, ja missä ollaankaan nyt. Itse näen T&E yhtenä lupaavimpina pareina tällä kaudella. :)

SPOLER

Ville on paljon iäkkäämpi ja luultavasti oli jo valmistautunut ettei välttämättä pidä puolison ulkonäöstä. Enkä edes saanut Villestä mielikuvaa, että olisi ollut pettynyt Anniinan ulkonäköön. Tuomas on vähän samanlaisessa tilanteessa kuin Aliisa, tietää, että ulkomaailmassa on vielä mahdollisuudet löytää ihminen joka kolahtaa täysillä. Mutta mistä sen tietää, ehkä Tuomas lämpenee Emmalle. Harvoin noin ynseää sulhasta on ollut EA:ssa. Vaikka Roni ja Jussi eivät pitäneet kumppanin ulkonäöstä, niin eivät näyttäneet ulospäin. Tosin tiedämme, että ne liitot myös päättyivät nopeasti.

Vierailija
1066/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuossa ohjelmassa, että kuka ne häät kustantaa, tuotantoyhtiö ilmeisesti?

Oli aika erilaiset puitteet kaikkinensa Jannen ja Katin ja Tuomaksen ja Emman häissä. Ensimmäiset aivan deluxea ympäristöstä Kämp-hotellin sviittiin, ja toiset selvästi paljon pienemmän budjetin. Oliko kysytty toivomuksia itse hääparilta? Hehän ei yhdessä pysty päättämään asiaa, kun eivät toisiaan tunne?

Johtuisiko koronasta, eli on jouduttu pitämään lähellä kunkin parin asuinpaikkaa, ettei tule matkustamisaltistusta.

Vierailija
1067/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ohjelmassa psykologit miettii parien yhteensovittamista.

Uskoisin, että mieluisimpia puolisoita ja pidempiä parisuhteita saataisiin, jos katsottaisiin pariskunnilla olevan mahdollisimman samanlaiset taustat.

Toinen juttu on katsoa samanlaiset vartalotyypit ja kasvot.

Et ole sitten maajusseja katsonut? Kaikki vähänkään ylipainoiset tytöt lähetettiin kotiin, vaikka maajussi ei itsekään olisi aivan timmeimmässä kunnossa. 

Naiset siis helpommin hyväksyvät miehellä hiukan ylipainoa, mutta ylipainoinen mies kuten Matti voi ihan pokalla haluta itselleen "urheilullista naista" joka tarkoittaa siis että ei saa olla ylipainoa.

Olihan viime vuoden maajusseissa sillä yhdellä nuorella miehellä ainakin 3 farmille valittua morsianehdokasta todella ylipainoisia. Että on se paljolti yksilökohtaista.

Yleensä ottaen vaikuttaa kyllä siltä, että naisilla on vielä enemmän fiksaatiota miesten pituuteen kuin miehillä naisten timmiyteen.

Vierailija
1068/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että valitsijoita jollain tavalla miellyttävät henkilöt pääsee mukaan ohjelmaan, vaikka parina ei niin hyvä valinta olisikaan. Emma tunteellisena ja kyyneliin liikuttujana on voinut vedota lässyttäjään ja Mariannaan, että ovat halunneet antaa hänelle mahiksen ja tukea häntä matkalla äidillisesti. Eihän pelkkä joensuulaisuus voi mitenkään riittää yhdistäväksi tekijäksi, ihan epäsuhta pari. Joskus tulee mieleen, onko valitsijaraati turhan iäkäs jo ja liian seesteisen tasainen nähdäkseen tarkasti. Nuorempi raati tai joku yksittäinen nuorempi valitsija voisi tuoda uutta peliin.

Vierailija
1069/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenlahjan kuuluu kyllä olla koru ym. Ei kallis, mutta jokun muu kuin oman harrastuksen tyrkyttäminen henkilölle, josta et tiedä mitään. Olisin itse tosi pettynyt kiipeilylahjakorttiin!

Mutta toisaalta jos tyyppi natsaa, niin eihän huomenlahjalla mitään väliä ole. Ensivaikutelmaan se voi kuitenkin vaikuttaa...

No mun mielestäni taas sopii paremmin tällaiseen formaattiin esim. just joku harrastuslahjakortti, jonka kautta voi tutustua paremmin toisen elämään ja mennä harrastamaan yhdessä, kuin joku koru lisää tuntemattomalle. Kyllä niitä koruja sitten ehtii ostella myöhemminkin, jos liitto jatkuu.

Vierailija
1070/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenlahjan kuuluu kyllä olla koru ym. Ei kallis, mutta jokun muu kuin oman harrastuksen tyrkyttäminen henkilölle, josta et tiedä mitään. Olisin itse tosi pettynyt kiipeilylahjakorttiin!

Mutta toisaalta jos tyyppi natsaa, niin eihän huomenlahjalla mitään väliä ole. Ensivaikutelmaan se voi kuitenkin vaikuttaa...

No mun mielestäni taas sopii paremmin tällaiseen formaattiin esim. just joku harrastuslahjakortti, jonka kautta voi tutustua paremmin toisen elämään ja mennä harrastamaan yhdessä, kuin joku koru lisää tuntemattomalle. Kyllä niitä koruja sitten ehtii ostella myöhemminkin, jos liitto jatkuu.

Samaa mieltä. Itse olisin päinvastoin ollut todella pettynyt koruun, koska olisin pitänyt sitä mielikuvituksettomana. En myöskään liiemmin käytä koruja, ja useimmiten lahjaksi saadut ovat menneet metsään. Toiminnallinen huomenlahja, jossa on mahdollisuus tutustua puolisoon, ja hankkia yhteisiä muistoja ja kokemuksia, on etenkin EA:n olosuhteissa oikein hyvä valinta.

Vierailija
1071/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin kiipeilylahjakortti oli hyvä ja kivasti ajateltu, että on yhteistä tekemistä. Itse en pidä mitään koruja eli hukkaan menis sellanen jos joku ostais.

SPOILER SPOILER

.

.

.

Musta Tuomas ei ollut mitenkään ynseä, yllättävän hyvin jaksoi tsempata vaikka ei morsiammesta kai innostunutkaan.

Vierailija
1072/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä tuuminut, että miksi toisten on niin vaikea löytää kumppania, että EA tyyppisiä kumppaninhakuohjelmia tehdään ja niihin löytyy porukkaa.

Käsittääkseni hakijoita oli paljon ja olivat tosissaan liikkeellä eikä hetken mielijohteesta.  Nykyään on kaikki tinderit sun muut nettitreffi palstat jne. Kumppanitarjontaa ainakin on vaikka kuinka paljon.

Onhan tämä viihdettä, mutta kertokaa mielipiteenne ettei tarvitse tässä ihmetellä. Johtuuko siitä, että jos ns. ammattilaiset valitsee niin tulos on parempi. Mutta eikös näistäkin kovin moni eroa, ja jos mietitään kaikkia kausia niin ei taida olla montaa niistä enää yhdessä. Voisin kuvitella, että on helpomipiakin tapoja löytää se oikea kun asettaa itsensä ja elänsä julkiseksi.

En mitenkään halua tuomita EA formaattia, mutta itse valitsisin julkisuuden viimeiseksi tavaksi koska en todellakkaan ole mikään linssilude. Vai onko julkisuus tässä se pointti miksi osallistutaan?

Vierailija
1073/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää miksi kukaan miehistä ei ole kunnon ammatissa. Miten he oikein meinaavat perheensä elättää? Miehen PITÄÄ tuoda leipä pöytään.

Samaa mieltä. Kyllähän nuo ammatit naisille sopii, mutta miehille... ei ei. Käykää koulut kunnola loppuun ja hankkikaa sellainen työ, jolla voitte tuoda taloudellisen turvan perheeseen.

Aika paha kyllä, kun toisen ammatti selviää vasta häiden jälkeen. Myönnän, et musta ei olis tähän ohjelmaan.

Vierailija
1074/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä tuuminut, että miksi toisten on niin vaikea löytää kumppania, että EA tyyppisiä kumppaninhakuohjelmia tehdään ja niihin löytyy porukkaa.

Käsittääkseni hakijoita oli paljon ja olivat tosissaan liikkeellä eikä hetken mielijohteesta.  Nykyään on kaikki tinderit sun muut nettitreffi palstat jne. Kumppanitarjontaa ainakin on vaikka kuinka paljon.

Onhan tämä viihdettä, mutta kertokaa mielipiteenne ettei tarvitse tässä ihmetellä. Johtuuko siitä, että jos ns. ammattilaiset valitsee niin tulos on parempi. Mutta eikös näistäkin kovin moni eroa, ja jos mietitään kaikkia kausia niin ei taida olla montaa niistä enää yhdessä. Voisin kuvitella, että on helpomipiakin tapoja löytää se oikea kun asettaa itsensä ja elänsä julkiseksi.

En mitenkään halua tuomita EA formaattia, mutta itse valitsisin julkisuuden viimeiseksi tavaksi koska en todellakkaan ole mikään linssilude. Vai onko julkisuus tässä se pointti miksi osallistutaan?

Joku taisi tätä aiemmin jo spekuloidakin. Selityksiä lienee useampia. Luulen, että jotkut osallistujista uskovat löytävänsä asiantuntijoiden avulla itselleen mahdollisimman täydellisen kumppanin. Kumppanin, jonka kanssa ei tarvitsisi tehdä niin paljon kompromisseja. Yksi selitys voisi olla myös tietynlainen tehokkuusajattelu: säästää aikaa ja vaivaa, kun asiantuntijat etsivät valmiin paketin.

Vierailija
1075/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kyllä kaipaisin parisuhdetta, mutta olen vastakkaisen sukupuolen silmissä sillä lailla huomaamaton, että vientiä ei ole ja yleensä kelpaan parhaimmillaan vaan kaveriksi, jos olen rohkaistunut lähestymään.

Tinderiä en ole halunnut lähteä edes kokeilemaan, kun tietää millainen lihamarkkinapaikka se on, ja vaikea uskoa että siellä herättäisi ainakaan sen parempaa huomiota ulkoisin eväin kuin tosielämässä.

Uskoisin että tuo asiantuntijoiden mukanaolo ainakin raakkaa ilmeiset hupikokeilijat ja jopa potentiaalisesti vaaralliset tyypit pois joukosta, joten ehkä se tuo jollain lailla turvaa yritykseen.

Vierailija
1076/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomas on ihan tavis, täällä on liioiteltu hänen ulkonäköään. Ehkä hän sitten erottuu tuissa porukassa, minussa partamiehen kanssa about samaa tasoa.

Nämä on jänniä juttuja, itsekään en yksinkertaisesti tunnista juuri mitään mitä tuon parin ulkonäködynamiikasta on täällä kirjoitettu.

No, se on huono alkuasetelma, jos mies on paremman näköinen kuin nainen, ikävä kyllä. Tosin ei tuo epätasapaino suuri ole, ja sitä ei ehkä olisi ollenkaan, jos naisella olisi enemmän tyylisilmää.

Ne joidne mielestä Tuomas on loistava saalis jonka on vaikea uskoa olevan vapaalla jalalla, sivuuttavat sen tosiasian että suurin osa naisista haluaa vähintään oman tasoisensa tai koulutetumman miehen. Tuo karsii jo aika lailla.

Niinpä. Lähihoitajan ammatti ei todellakaan helpota miehen pariutumista. Arvokasta työtä toki, mutta käsittääkseni ne palkat ovat täysi vitsi. Moni nainen kuitenkin toivoo miehen tienaavan enemmän kuin lähihoitajat tapaavat tienata.

Otin riskin ja sanoin lähihoitajana työskentelyn olevan usein ei-niin-houkutteleva asia naisten silmissä. No, miinustahan tuosta kommentista on näköjään ropissut isolla kädellä, nyt näkyy olevan 20 miinusta. En ole yllättynyt, mutta ehkä vähän huvittunut.

Minun mielestäni voidaan ihan hyvin valehdella, että eihän miehen tuloilla mitään väliä tietenkään ole, mutta en hetkeäkään epäile etteikö niillä tuolla oikean maailman puolella olisi merkitystä. Jollain tapaa vain olisi rehellisempää myöntää että hei, en mielelläni ottaisi huonosti ansaitsevaa kumppania, koska sillä on hyvin suoria vaikutuksia esim. asumiseen, muuhun elämiseen ja vapaa-ajan mahdollisuuksiin. Mutta joo, eihän miehen tulotasolla mitään merkitystä ole enää vuonna 2020...

Minusta merkitystä ei ole tuloilla, vaikka ne on lähärillä pienet, vaan sillä, että eikö ole mitään kiinnostusta tai kunnianhimoa muihin asioihin? Kosa lähäristä tulee aina se tunne, että kun ei oo mitään intohimoja mihinkään ni mennään sitte lähäriksi kun sinne kaikki pääsee. Olis edes sairaanhoitaja! 

Ja oon ite maisteri, amiksen kanssa naimisissa, se ei ole mikään issue. Toi lähihoitaja ammattina vaan on niin sieltä menemistä, missä aita matalin.. sori vaan. 

Ootko montakin kertaa hakenut lähihoitajakouluun, vai millä meriiteillä väität, että sinne pääsee kaikki? Ja miksei lähihoitajalla voisi olla vapaa-aikanaan vaikka mitä intohimoja ja kiinnostuksen kohteita? 

T. toinen maisteri

1077/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ite kyl mitenkään erityisemmin huomannu että Tuomas ois ollu kovin pettynyt, vaikka kuinka katsoin. Enemmänkin tuntui väsymys painavan miestä ja pari kertaa siitä mainitsikin. Ja ehkä Tuomas Emmaa hutaammin lämpenevä ja Emmalla taas jännitys purkautui jatkuvana kikatteluna.

Vierailija
1078/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuossa ohjelmassa, että kuka ne häät kustantaa, tuotantoyhtiö ilmeisesti?

Oli aika erilaiset puitteet kaikkinensa Jannen ja Katin ja Tuomaksen ja Emman häissä. Ensimmäiset aivan deluxea ympäristöstä Kämp-hotellin sviittiin, ja toiset selvästi paljon pienemmän budjetin. Oliko kysytty toivomuksia itse hääparilta? Hehän ei yhdessä pysty päättämään asiaa, kun eivät toisiaan tunne?

Johtuisiko koronasta, eli on jouduttu pitämään lähellä kunkin parin asuinpaikkaa, ettei tule matkustamisaltistusta.

Tuomaksen ja Emman häät pidettiin Sipoossa, melko lähellä

Vierailija
1079/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomaksen ja Emman häät pidettiin Sipoossa, melko lähellä

Oho, tarkoitin siis, että melko kaukana Joensuusta.

Vierailija
1080/18026 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä! On myös ihan tutkittu juttu, että yhteisen tekemisen ja kokemisen kautta sitä lähentymistä tapahtuu helpommin. Juuri siihen kannattaa nyt panostaa. Kiinnitin myös huomiota siihen, että Emma pohti jonkun melontaan liittyvän lahjan hankkimista tulevalle kumppanilleen, mutta miksiköhän siihen ei ole kukaan tarttunut?

Me ostetaan mieheni kanssa pääosin ”toiminnallisia” lahjoja toisillemme. Ei välitetä turhasta tavarasta ja koruina käytössä vain kihlasormukset. Yhteinen aika ja tekeminen on meille tärkeintä ja että pääsee jakamaan kokemuksia toisen kanssa.

Ketju on lukittu.