Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuditilla ja Tommilla on sellainenkin radikaali arvopohjataustaero, että Juudit on kasvanut maailmassa jossa miehet haluavat itselleen hyvän vaimon loppuelämäkseen eli naisessa on tärkeää juurikin luonne ja hyvyys, kun taas Tommi on kasvanut maailmassa jossa naisessa on tärkeätä esim. seksikkyys ja se miten nainen vastaa miehen tarpeisiin, ja suhteen on tarkoituskin kestää niin kauan kuin siinä on kivaa.
Mikä tämä maailma siis on?
Länsimainen valtakulttuuri.
Mutta nimenomaan uskontohan on perinteisesti edustanut patriarkaalista valtaa, jonka mukaan naisen tehtävä parisuhteessa oli vastata miehen tarpeisiin.
Niinhän sinä uskot.
Uskonto ei siis olekaan ollut patriarkaalinen? Kerro lisää, kiinnostaa. En tiennytkään kristillisten piirien, varsinkaan herätysliikkeiden, olevan feministisiä. Mutta sehän on todella hienoa, jos ne ovatkin, ja jos mitään naisen asemaan liittyviä ongelmia ei niissä olekaan. Kaikki ovat siis valehdelleet tähän asti?
No yllättyisit, jos tietäisit, miten paljon elämästä nauttivia naisia näissä piireissä on. Naisia arvostetaan, vaikka ajatellaan, että naisilla ja miehillä on parisuhteessa ja seurakuntaelämässä hieman eri roolit.
Esim. Jenkkitutkimuksen mukaan seksiin tyytyväisimmät keski-ikäiset naiset löytyy niistä, jotka ovat (tylsästi) ensimmäisessä avioliitossaan.
Mikä tutkimus? Kuulostaa todella luotettavalta tutkimukselta. Oliko siinä muuten otettu kantaa siihen, mihin tyytyväisyys perustui? Ja koskiko se vain kristittyjä, vai muitakin? Ja oliko kyseessä ensimmäinen suhde (kuten joillain herätysliikkeisiin kuuluvilla on, kun seurustellakaan ei saa muiden kuin tulevan puolison kanssa, eikä seksiä ainakaan sopisi harrastaa) vai saattoiko heillä olla kuitenkin aiempia seurusteluja ja avoliittoja? Eihän Suomessakaan kovin monella useita avioliittoja ole - itselläni ei yhtäkään, mutta muutama pitempi suhde minulla on kuitenkin ollut ja avoliitto.
Enkä ole missään vaiheessa väittänytkään, ettivätkö kristityt naiset voisi nauttia elämästä - sehän on ihan eri asia kuin se, että uskonto on patriarkaalisiin arvoihin perustuva järjestelmä. Kirjoitat, että naisilla ja miehillä on seurakunnassa ja parisuhteessa eri roolit - okei, kerrotko tarkemmin noista parisuhteen eri rooleista? Ja nyt jos verrataan länsimaiseen valtakulttuuriin, niin valtakulttuurissahan tuollaisia ylhäältäpäin tulevia ja tarkkaan määriteltyjä rooleja ei ole, joten nyt kaipaisin vähän tarkennusta siihen, että millä lailla on naisen kannalta parempi, jos tarkat roolit on, kuin että jos voi itse löytää oman tapansa olla?
Olen eri, mutta olen myös kuullut tästä tutkimuksesta, ainakin joku 5v vanha jo. Harmi ettei ole todisteita esittää...
Ex-missi Anne Pohtamo sanoi eräässä (vielä vanhemmassa) haastattelussa, että kun hän tuli uskoon, seksielämä parani ja se sai ihan uutta syvyyttä. Kuvasi asiaa niin, et ennen vain ruumiit yhtyi, nyt hän koki että sielut yhtyy myös. Vaikka sama ukko =) Uskon itsekin uskovaisena, että seksi on meille eri, paljon syvempi asia kuin heille, jotka voivat helposti vaihtaa kumppania vaikka joka ilta. (toki on paljon ei-uskovaisiakin jotka eivät perusta irtosuhteista)
Niin, mies on perheen pää, ja nainen ruumis. Tämä käsitetään usein täysin väärin niin , että mies saisi alistaa. Mut jos mietit miten ruumis toimii: pää sanoo et hyppää uimaan, varvas kokeilee, liian kylmää, ei mennä, ja pää sanoo okei, ei mennä. Tai käsivarsi sanoo, et en halua rokotepiikkiä, pää sanoo et kyl se kannattaa, ni käsi sanoo, okei otetaan sit. NÄIN toimii hyvä avioliitto.
Silti mies ja nainen voi olla vaikka mitä, toinen vaikka ministeri ja toinen koti-isä, mut miehellä on pää- ja lopullinen vastuu perheestään. Hänenhän tulee Raamatun mukaan vaikka antaa henkensä perheensä edestä, tosi kadehdittava homma siis olla perheen pää, eikö.
Kyllä minä ainakin olen meidän perheessä se pää. Ukko on muistamaton tohelo, joka kyselee aina asioita multa. Vaikea kuvitella häntä päänä, mieluummin näen hänet ruumiina.
Näinhän se Suomessa menee 98% pareista. Mut ollaanko onnellisia?
Minusta kuulostaa siltä, että miehesi ei joko uskalla, osaa tai halua olla perheen pää. Jos hän ottaisi vastuuta enemmän, miltä se sinusta tuntuisi? Mitä jos roolit vaihtuisi?
minö olen uskovainen ja minun päänä on JEESUS KRISTUS vain ja ainoastaan eikä siihen väliin tule ikinä ketään. EI miestä ei naista ei patsasta,jne. Se joka on Krsituksessa on uusi luomus, Nyt ei siis ole miestä eikä naista vaan kaikki on yksi ,kaikki kaikessa on KRISTUS.
On siis yksi Herra. Jos olet antanut elämäsi miehellesi, miten olet muka voinut antaa sen Jeesukselle, jos se ei ole sinun?
Se joka haluaa joitain alistusleikkejä ei ole vielä päässyt tuohon. Eikä halua itse kantaa vastuuta Herralleen Jeesukselle omista teoistaan. Haluaa leikkiä lasta, eikä olla aikuinen.
Ohessa lainaus Juuditin ajatuksista. Juttu julkaistu 21.10.2020.
”Häntä raastoi liikkeessä varsinkin naisen epätasa-arvoinen asema mieheen verrattuna. Juudit esimerkiksi kokee, että liikkeessä naisella ei ole kehon itsemääräämisoikeutta, koska ehkäisy on lähtökohtaisesti kielletty.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/ad801844-0bf4-4910-a33b-6df790…
Mistä ja miksi nämä uskovaiset ovat yhtäkkiä tulleet riehumaan tähän ketjuun?
Enpä ole tähän ketjuun tainnut mitään kommentoida, kun täällä on ollut ihme arvostelua osallistujien ulkonäöstä ja pienet tilanteet ja eleet suurenneltu äärimmäisyyksiin. Jos nyt jotain pitäisi analysoida, niin en oikein usko mihinkään pariin tällä kaudella. Emma ja Tuomas jäänevät frendeiksi, samoin Juudit ja Tommi. Matti ei halua olla Miran kanssa, Kati ja Janne ovat vielä kysymysmerkki. Voisivat olla potentiaalisin pari näistä.
Vierailija kirjoitti:
On täällä koko ajan ollut ainakin yksi uskovainen, joka kirjoittaa romaaneja. Halusi aiemmin mm. jakaa kaikkien kanssa sen, kun paneskeli miehensä kanssa ahkerasti, kun avioituivat. ”Voi sitä naimisen loisketta”. Muistaakseni suora lainaus siitä postauksesta. Valitettavasti tuo lause on syöpynyt aivoihini, eikä lähde sieltä pois. Too much information.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tähän ketjuun tainnut mitään kommentoida, kun täällä on ollut ihme arvostelua osallistujien ulkonäöstä ja pienet tilanteet ja eleet suurenneltu äärimmäisyyksiin. Jos nyt jotain pitäisi analysoida, niin en oikein usko mihinkään pariin tällä kaudella. Emma ja Tuomas jäänevät frendeiksi, samoin Juudit ja Tommi. Matti ei halua olla Miran kanssa, Kati ja Janne ovat vielä kysymysmerkki. Voisivat olla potentiaalisin pari näistä.
Katiin ja Janneen minä uskon. Jos heille tulee vaikeuksia, niin heidät pitänee yhdessä kulissit.
Joku muisteli tässä ketjussa, että silloin kun EA alkoi, täällä oli mukavaa ja harmitonta keskustelua ja niin positiivinen ilmapiiri että. Ei pidä paikkaansa, kyllä on osallistujien ulkonäköä ja muita pikkuseikkoja ruodittu rasittavan tarkkaan ihan ensimmäisestä kaudesta asti. Kaikki muistavat varmaan esim. Pian luomen.
Onneksi fiksuakin keskustelua on joukkoon mahtunut, mutta kieltämättä ainakin tällä kaudella aika vähän. Osa keskustelusta taas on sinänsä ihan fiksua, mutta pyörii sivuraiteilla. Mutta väliäkös tuolla, itse ainakin osaan hyppiä yli sellaiset kirjoitukset, jotka eivät itseäni kiinnosta. Ja kieltämättä tätä kautta tv:ssäkin vaivaa jonkin asteinen tylsyys ja paikoillaanpolkevuus. Katsojilta pimitetään niin paljon, ettei juuri mitään mielenkiintoista jää jäljelle.
Vierailija kirjoitti:
Oho, kävin katsomassa osallistujien iät.
Mira 32. Luulin että 40-45.
Kati 29. Luulin että yli 30.
Matti 35. Luulin että 40-45.Emma 26. Luulin että 20-25.
Tuomas 29. Luulin että 23-25.
Muista minulla ei mielipiteitä ollutkaan.Parjatulle Emmalle ainakin se plussaa, että näyttää melkein teiniltä ja monet voi tykätä tyttömäisyydestä, ettei ole mummoutunut tai tätiytynyt. Kun löytäisi vielä itseluottamusta ja balanssia. Tuomaskaan ei vaikuta henkisesti 29-vuotiaalta.
Mä oon 37 ja oon koko ajan mieltänyt Miran itseäni vanhemmaksi :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katiin ja Janneen minä uskon. Jos heille tulee vaikeuksia, niin heidät pitänee yhdessä kulissit.
Tässäpä olisikin mielenkiintoinen tutkimusaihe sille, miten nopeasti suhteessa voidaan pystyttää kulissit joita pidetään kasassa, kulissit nousevat nopeammin kuin itse suhde. Joillakin suhde kulissia alusta loppuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämä ketju on täynnä jotain raamatullista paasausta? Koska Juudit on kuulunut joskus lestaadiolaisiin? Ja nyt uskovat ovat täällä joukolla keromassa miten heidän seksiselämänsä on muita parempaa ja ovat muita onnellisimpia? Ja kuinka Juudit on ihana, koska käy joskus messussakin? Väitän, että tällä hetkellä oma seksielämäni kukoistaa Juuditin avioliittoon verrattuna ja väitän myös, että omassa suhteessani olen tällä hetkellä onnellisempi kuin Juudit Tommin kanssa. Siihen ei myöskään ole tarvittu kymmentä eri parisuhdeleiriä ja paripiirejä. En myöskään tarvitse mitään tieteellisiä mormonitutkimuksia teoriaani tukemaan. Tässä ketjussa on käsittääkseni tarkoitus keskustella ensitreffit alttarilla televisio-ohjelmasta eikä uskovaisten seksielämästä tai parisuhdeleireistä. Olen monen muun kanssa samaa mieltä, että perustakaa oma ketju, jossa voitte ylistää omaa suhdettanne verrattuna muihin ja tulkita raamattua.
Oikeassa olet, mutta minusta nuo uskiksien parisuhdeteoriat ovat kyllä tavattoman viihdyttävää lukemista. Melkein olisi hauskaa, jos ensi vuonna Ensitreffeissä olisi vaan kaikenlaisia lahkolaisia - voisi olla parista eri herätysliikkeistä niitä, jotka harjoittelevat sitä, kuinka mies olisi perheen pää ja nainen sitten se joka toppuuttelee "pään" päättömyyksiä, ja sitten vaikka joku krishna-pariskunta omine sääntöineen ja rajoituksineen, ja vaikka jotkut skientologit neljäntenä parina, jos sellaiset onnistuttaisiin ohjelmaan saamaan. Voisi olla noilla asiantuntijoillakin (Kanala, Tanskanen, Stolbow) ihmettelemistä :D
Mahtava idea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tulkitsin rippijuhlakeskustelun myös juuri näin. Että Matti aidosti halusi hyvää Miralle, ja antaa tilaa kertoa mitä tämä itse haluaisi tehdä. Mira tyypilliseen tapaansa otti tästä juuri sen negatiivisimman tulkinnan, että häntä ei haluta. Miralla ja Emmalla yhtä suuri epävarmuus ja huono itsetunto, ja se näkyy niin että aina olettavat, että heitä ei haluta ja he eivät riitä.
Kun olen kuullut, että naisen seksikkyyden tuplaa itsevarmuus, että ei ollenkaan lähde skitsoilemaan, vaan on sinut itsensä kanssa. Ja jos jollekulle ei kelpaa, niin se on hänen menetys, ei sitä jäädä suremaan. Otetaan oma tila ja mietitään, mitä itse halutaan.
Tässä ohjelmassa huomaa, kuinka hyvä itsetunto on tärkein asia. Vaikka kaikki täällä haukkuu Katia, minusta oli hyvä kun sanoi tapaamisessa, että pelkäsi miten Janne suhtautuisi häneen. Myönsi, että on ennen kokenut ettei häntä hyväksytä, koska on liian energinen, nauravainen jne. Varmasti on saanut monet pakit elämässään Ei silti kääntänyt niitä kokemuksia itseään vastaan, vaan ymmärtää, ettei sovi kaikille miehille ja on edelleen aito oma itsensä. Myös Juudit varmasti kokee surua, koska Tommi ei pidä häntä fyysisesti haluttavana. Silti suhtautuu avoimesti tilanteeseen ja ymmärtää samalla oman arvonsa.
Emma ja Mira päinvastoin etäännyttävät entisestään miehiä tuolla epävarmalla käytöksellä. Minusta tuo Miran puhe, varsinkin uusimmassa cmore jaksossa, on jopa pahempaa kuin Emman kiukuttelu. En jaksaisi tuollaista jatkuvaa nalkuttamista ja negatiivista puhetta. Siihen kun lisää vielä epätoivoisen vauvakuumeen, niin ymmärrän että Matti hakee turvaa Brunosta. Mitenkähän Mira suhtautuu siihen, että Matti on sanonut ihastuvansa yleensä urheilullisiin brunetteihin? Lisää syitä epäillä Matin tunteita.
Kiinnostavaa. Voisitko tehdä samanlaisen analyysin miesten itsetunnosta?
Mikä raamattupiiri tästä ketjusta on tullut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämä ketju on täynnä jotain raamatullista paasausta? Koska Juudit on kuulunut joskus lestaadiolaisiin? Ja nyt uskovat ovat täällä joukolla keromassa miten heidän seksiselämänsä on muita parempaa ja ovat muita onnellisimpia? Ja kuinka Juudit on ihana, koska käy joskus messussakin? Väitän, että tällä hetkellä oma seksielämäni kukoistaa Juuditin avioliittoon verrattuna ja väitän myös, että omassa suhteessani olen tällä hetkellä onnellisempi kuin Juudit Tommin kanssa. Siihen ei myöskään ole tarvittu kymmentä eri parisuhdeleiriä ja paripiirejä. En myöskään tarvitse mitään tieteellisiä mormonitutkimuksia teoriaani tukemaan. Tässä ketjussa on käsittääkseni tarkoitus keskustella ensitreffit alttarilla televisio-ohjelmasta eikä uskovaisten seksielämästä tai parisuhdeleireistä. Olen monen muun kanssa samaa mieltä, että perustakaa oma ketju, jossa voitte ylistää omaa suhdettanne verrattuna muihin ja tulkita raamattua.
Oikeassa olet, mutta minusta nuo uskiksien parisuhdeteoriat ovat kyllä tavattoman viihdyttävää lukemista. Melkein olisi hauskaa, jos ensi vuonna Ensitreffeissä olisi vaan kaikenlaisia lahkolaisia - voisi olla parista eri herätysliikkeistä niitä, jotka harjoittelevat sitä, kuinka mies olisi perheen pää ja nainen sitten se joka toppuuttelee "pään" päättömyyksiä, ja sitten vaikka joku krishna-pariskunta omine sääntöineen ja rajoituksineen, ja vaikka jotkut skientologit neljäntenä parina, jos sellaiset onnistuttaisiin ohjelmaan saamaan. Voisi olla noilla asiantuntijoillakin (Kanala, Tanskanen, Stolbow) ihmettelemistä :D
Onneksi ei-uskovaisilla pareilla ei koskaan ole mitään hassua tai ihmeteltävää suhteessaan ;)
Muistutan, et ihmisiä ollaan kaikki kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä koko ajan ollut ainakin yksi uskovainen, joka kirjoittaa romaaneja. Halusi aiemmin mm. jakaa kaikkien kanssa sen, kun paneskeli miehensä kanssa ahkerasti, kun avioituivat. ”Voi sitä naimisen loisketta”. Muistaakseni suora lainaus siitä postauksesta. Valitettavasti tuo lause on syöpynyt aivoihini, eikä lähde sieltä pois. Too much information.
Lainaus on kyllä Riitta Uosukaisen kirjasta ja viittaa hänen ja miehensä vesisänkypuuhiin. En tiedä kyllä paraneeko mielikuvat tällä informaatiolla... 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa siltä, että miehesi ei joko uskalla, osaa tai halua olla perheen pää. Jos hän ottaisi vastuuta enemmän, miltä se sinusta tuntuisi? Mitä jos roolit vaihtuisi?
Onko sinulle ihan mahdoton ajatus, että puolisot ovat yhdessä se perheen "pää"?
Mikä pakkomielle pistää jompikumpi päättäjän rooliin, ja sinun näkökulmastasi siihen rooliin kuuluu ainoastaan mies?
Itselläni on puoliso, joka karsastaa ajatustakin, että minä naisena vain myötäilisin hänen päätöksiään. Olemme molemmat tarpeeksi fiksuja tehdäksemme yhdessä perheemme päätökset. Minulla naisena ei ole tarvetta myöntyä ja totella ja hänellä miehenä ei ole tarvetta päättää ja komentaa.
Hyvä perheen päänä olo on elävän keskusteluyhteyden ylläpitoa. Totta kai päätökset tehdään yhdessä.
Mutta jos tulee tiukka paikka, mies kantaa perimmäisen vastuun.
Mikä voisi olla sellainen tiukka paikka, jossa naisen tulee väistyä ja antaa päätösvalta miehelle, vaikka hän olisi itse toista mieltä? Anna vaikka muutama esimerkki!
Ja miten tämä muuten enää sopii siihen teoriaan, että vaikka pää päättää jotain, voi ruumis vielä kieltäytyä pään ehdotuksesta, jos kerran mies kuitenkin lopulta saa päättää?
Ja miksi se edes olisi noin? Miksi juuri mies kantaa perimmäisen vastuun? Miksei nainen? Miksei yhdessä? Miksi lähtökohta on tuo?
Hyviä kysymyksiä sulla!
Kyse on ennen kaikkea perimmäisestä vastuusta. Siitä vaikka, et jos perheen talous meinaa mennä kuralle, ni ukko ei häivy kapakkaan, vaan toimii kuin mies, ja tekee kaikkensa jotta tilanne paranee.
Kyse ei ole ollenkaan siitä, "kuka lopulta saa päättää". Ihan kuin päättäminen olisi aina helppoa tai mukavaa. Kääntäisin niin, et kuka joutuu päättämään silloin, kun on patti-tilanne.
Keskustelu on kaiken a & o. Lähtökohtaisesti kaikesta päätetään yhdessä, mut JOS tulee tiukka paikka, mies ei vetäydy vastuustaan.
Ja miksi? No siksi koska Raamatussa sanotaan, et mies on perheen pää =) Ymmärrän ettette tätä suvaitse, mut näin se nyt vain on, sorry.
Mulle riittää nyt tää keskustelu, lupaan hiljentyä ja palata sarjan pareihin! Mut vastaan kun kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Jännä siinä Matin ja Miran terapiassa ainoastaan Mira näki omaa käytöstään. Eikö tosiaan voinut samalla Matinkin yrittää oivaltaa itsestään jotain? Esim. ympäripyöreää vastaukset ja se jatkuva ”vitsailu” Pirkkalasta asumisesta.
Uskoisin, että kaikki osallistujat ovat nähneet omia pätkiään. Miran valikoitui näytettäväksi katsojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle ihan mahdoton ajatus, että puolisot ovat yhdessä se perheen "pää"?
Mikä pakkomielle pistää jompikumpi päättäjän rooliin, ja sinun näkökulmastasi siihen rooliin kuuluu ainoastaan mies?
Itselläni on puoliso, joka karsastaa ajatustakin, että minä naisena vain myötäilisin hänen päätöksiään. Olemme molemmat tarpeeksi fiksuja tehdäksemme yhdessä perheemme päätökset. Minulla naisena ei ole tarvetta myöntyä ja totella ja hänellä miehenä ei ole tarvetta päättää ja komentaa.
Hyvä perheen päänä olo on elävän keskusteluyhteyden ylläpitoa. Totta kai päätökset tehdään yhdessä.
Mutta jos tulee tiukka paikka, mies kantaa perimmäisen vastuun.
Millä vuosisadalla tai -tuhannella jotkut oikein elävät! Herätys, nyt on 2020. Meillä muuten tiukan paikan tullen nainen on se, joka on perheen tukipilari. Apua, elämmekö synnissä. Joutuvatko kaikki ohjelman osallistujat nyt kadotukseen, kun kannattavat tasa-arvoista parisuhdetta ja etsivät sellaista.
Monet naiset kyllä tykkää olla niskan päällä, ja monet miehet myös tykkää olla tossun alla. Mikäs siinä jos ovat onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä siinä Matin ja Miran terapiassa ainoastaan Mira näki omaa käytöstään. Eikö tosiaan voinut samalla Matinkin yrittää oivaltaa itsestään jotain? Esim. ympäripyöreää vastaukset ja se jatkuva ”vitsailu” Pirkkalasta asumisesta.
Uskoisin, että kaikki osallistujat ovat nähneet omia pätkiään. Miran valikoitui näytettäväksi katsojille.
Kaikille on varmasti joo näytetty pätkiä. Nyt me katsojat näämme liian vähän, jotta muodostuisi oikeanlainen käsitys pareista.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän monet meistä uskovaisista olla oltu ihan alusta saakka.
Usko tai älä, me osataan kirjoittaa muitakin kommentteja kuin uskovaisuuteen liittyviä. Voi olla jopa niin, et sinäkin olet tullut tykänneeksi minun monista kommenteistani =)
Suomalaisilla on trauma, elämä pitää jakaa tarkasti ei-uskonnolliin ja uskonnollisiin asioihin, ja auta armias jos tulet tällaiseen "maalliseen" ketjuun puhumaan aiheeseen kuitenkin ainakin jotenkin liittyvää tyyliin "mies on perheen pää". Kauheaa, vastenmielistä, kuvottavaa! Hävitkää uskis-kommentoijat, miten kehtaatte tulla tänne normaalien ihmisten joukkoon!
Millä vuosisadalla tai -tuhannella jotkut oikein elävät! Herätys, nyt on 2020. Meillä muuten tiukan paikan tullen nainen on se, joka on perheen tukipilari. Apua, elämmekö synnissä. Joutuvatko kaikki ohjelman osallistujat nyt kadotukseen, kun kannattavat tasa-arvoista parisuhdetta ja etsivät sellaista.