Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
7281/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konni30 kirjoitti:

Vieraileva 45v mies kirjoitti:

Naiset yrittää tietää mitä mies oikeasti haluaa naisesta.

Parisuhteen ihan perusteena pitää olla miehen himo naista kohtaan. Jos sitä ei ole pohjalla, kaikki muu on vain sanahelinää, eikä mies koskaan sitoudu aidosti naiseen.

Sex in the city fakta: "he's just not that into you".

Olen pahoillani, mutta näin se vaan on oikeassa elämässä.

Onhan tuo osittain tottakin. Täytyy kuitenkin olla henkistä ja älyllistä yhteyttä jos molemmilla on yhtään järkeä päässä. Ei kukaan jaksa olla pelkästään pantavan rasian tai kepin kanssa. Toisaalta miehiä ja naisia on erilaisia, toisille seksi ei oikeasti ole kovin tärkeä asia suhteessa ja toisille se on se suhteen perusta.

Todistit juuri pointtini tuolla lässytyksellä. Tottakai noi asiat pitää myös olla onnistuneessa parisuhteessa.

Mutta turhaa sellaista on lähteä yrittämään, jos viisari ei yhtään värähdä toisesta. Ne yritykset on usein tuhoon tuomittuja jollakin aika välillä.

Minulle naisena tuo on ollut jo vuosikymmeniä itsestäänselvää. Kipeämpää tuntuu kuitenkin miehille olevan ymmärtää, että sama pätee toisinpäin. Kuinkahan monta kertaa olen tältä palstalta lukenut miesten kehottavan naisia "antamaan mahdollisuuden sille tavismiehelle, jonka kanssa ei ole perhosia vatsassa", "alentamaan rimaa" jne? Kuitenkin kyse on täsmälleen samasta asiasta: jos toinen osapuoli ei herätä halua kohdata häntä seksuaalisena vastakkaisen sukupuolen edustajana, suhteesta voi parhaimmilaankin tulla vain kaverillinen. Eli hyväksyttäisiinkö puolin ja toisin ihmisen halu löytää sellainen partneri, joka on seksuaalisesti puoleensavetävä (JA sen lisäksi paljon muuta)?

Pimeässä ja peiton alla sillä nyt niin väliä...

"Jättäkäämme kauniit naiset miehille, joilla ei ole mielikuvitusta." - Marcel Proust

Vierailija
7282/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....

Emma on ehkä rasittava, mutta hän on myös kaikesta epävarmuudestaan huolimatta ehjä. Ohjelman aikana on tullut selväksi, että Emma osaa ilmaista tarpeensa, kiukkunsa ja pelkonsa. Lisäksi hän ymmärtää oman kielteisen käytöksensä vaikutuksen muihin ihmisiin. Emma on ehdottomasti sosiaalisten taitojensa puolesta parisuhdeainesta. Täytyisi vain löytää sopiva pari. Mies, joka pistäisi vastaan. Kun Emma ja vastaan paneva mies aikansa kolistelisivat, siitä voisi syntyä avoin ja luottamuksellinen suhde, jossa ei piilotella.

Emma on ollut mielestäni mielenkiintoisin persoona sarjassa. Hän on uskaltanut olla rohkeasti oma itsensä. Olen hyvin samaa mieltä kuin yllä on kommentoitu ja voin vahvistaa että olen ollut yhdessä 32 v josta 30 v naimisissa naisen kanssa, jolla on jollain tavalla, hieman samanlaisia luonteen piirteitä kuin Emmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7283/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma ja Tuomas ovat usein sanoneet Emmalla olevan stressiä mm töistä ja hän on monesti sanonut olevansa väsynyt. Tämä varmasti heijastuu myös Emman toimintaan ja käytökseen. Itse pystyn tältä(kin) osin hyvin ymmärtämään Emmaa, olen myös väsyneenä helposti pahantuulinen, kiukutteleva ja töksäyttelevä. Joillakin on nälkäkiukkua, mulla on väsymyskiukkua.

Vierailija
7284/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaisiko teitä muita että oma mies olisi bi-seksuaali?

No kyllä mua ainakin haittaisi.

Miksi haittaisi? Voi se heteromieskin pettää.

Vierailija
7285/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan on niin, että ulkonäkökin vaikuttaa paljon osaltaan siihen, onko sitä kuuluisaa kemiaa! Jos ei millään lailla viehäty toisen ulkoisesta olemuksesta, niin fyysinen läheisyys on kyllä tosi vaikeaa..

Tuomas tekee Emmalle harvinaisen selväksi sen, että vain kaveripohjalta ollaan. Tämä on mielestäni reiluakin, ettei Emmalle herää turhia toiveita. Kyse ei ole tylyydestä, vaan rehellisyydestä. Tuomas tietää varmaksi sen, ettei halua fyysistä läheisyyttä Emman kanssa. Uskon, että tuntuu ahdistavalta, jos toinen sitä toivoo ja itse ei vaan halua.

Tommi kokee samaa, ei viehäty Juuditista fyysisellä tavalla. On hyvin vaikeaa kokeilla läheisyyttä toisen kanssa, jos se romanttinen puoli puuttuu. Minun mielestä ei koskaan pidä tehdä sitä, mitä ei tunne sisällään aidosti haluavansa!

Tuomaksen ja Emman tapauksessa olisin samaa mieltä jos kyse olisi ns. normielämästä. Kun on kuitenkin lähdetty formaattiin jossa tarkoituksena on rauhassa ja ajan kanssa testata voisiko suhde toimia toisten valitseman puolison kanssa, niin mielestäni ei ole reilua heittää hanskoja tiskiin kesken leikin ja sulkea ovi siltä mahdollisuudelta että romanttisia tunteita syntyisi. On myös ihan ymmärrettävää jos Tuomas on hiukan kypsä Emman tunteenpurkauksiin mutta toisaalta kukapa nainen ei joskus olisi vähän hankala :D vielä kun tilanteen ottaa huomioon. Tommi ei minun nähdäkseni ole kuitenkaan heittänyt hanskoja tiskiin vaikka himmaileekin. En toki tiedä onko Tuomas näin tehnyt mutta vahvasti sellainen vaikutelma tulee.

Vierailija
7286/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaisiko teitä muita että oma mies olisi bi-seksuaali?

No kyllä mua ainakin haittaisi.

Miksi haittaisi? Voi se heteromieskin pettää.

Olen eri, mutta kyllä muakin haittaisi.

En voisi kiinnostua tai kiihottua miehestä, jonka tietäisin olevan myös miehiin päin tai puhumattakaan, jos hän olisi joskus ollut miehen kanssa. Mun silmissä tällaisen miehen miehisyys kärsisi niin paljon, ettei olisi toivoakaan suhteesta. Usein bimiehet ovat myös jollain tavalla enemmän tai vähemmän feminiinisempiä kuin perusheterot, mikä jo sekin vähentää seksuaalista vetovoimaa ja kiinnostusta miestä kohtaan.

Vierailija
7287/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle näistä, niin miehistä kuin naisista, löytyy kyllä ottajansa. Joku herättää kiinnostusta enemmän, joku vähemmän, mutta kaikki vähintään keskiveroisesti. Kenenkään ulkonäkö ei ole lähellekään sellainen, että olisi melkein kaikille no no.  Sinkkuus voi johtua monesta asiasta, mutta kenestäkään se ei tee huonompaa. Yhteiskuntakin on muuttunut. Ennen oikein pyrittiin naimisiin mahdollisimman pian ja 24-vuotiasta sanottiin jo vanhaksi piiaksi. 1970-luvulla oli oikein tällainen "vanhapiikavero" yli 24-vuotiaille, eikä tämä ole vitsi! Samoin myös "vanhat pojat".

Ne jotka haukkuvat Tommia autistiseksi, pitäisi laittaa ihan oikeiden autistien joukkoon, vaikka johonkin hoitolaitokseen. Ehkä vähentäisi tuota keittiöpsykologisointia.

Osanottajilta sopii odottaa "täyttä panostusta". Eihän tuo kestä kuin 5-6 viikkoa ennen päätöksen tekoa. Eli ainakin yritetään ja todellakin ollaan kuin aviopari, niin kuin ollaankin. Ja silloin on itsestään selvää, että osallistutaan esim. yhdessä perhejuhliin (jos ei ole pätevää syytä jäädä pois, työt, sairastaminen). Tuo panostus voi opettaa paljon ja auttaa tulevissa suhteissa vaikka nyt ei natsaisikaan.

Vierailija
7288/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan on niin, että ulkonäkökin vaikuttaa paljon osaltaan siihen, onko sitä kuuluisaa kemiaa! Jos ei millään lailla viehäty toisen ulkoisesta olemuksesta, niin fyysinen läheisyys on kyllä tosi vaikeaa..

Tuomas tekee Emmalle harvinaisen selväksi sen, että vain kaveripohjalta ollaan. Tämä on mielestäni reiluakin, ettei Emmalle herää turhia toiveita. Kyse ei ole tylyydestä, vaan rehellisyydestä. Tuomas tietää varmaksi sen, ettei halua fyysistä läheisyyttä Emman kanssa. Uskon, että tuntuu ahdistavalta, jos toinen sitä toivoo ja itse ei vaan halua.

Tommi kokee samaa, ei viehäty Juuditista fyysisellä tavalla. On hyvin vaikeaa kokeilla läheisyyttä toisen kanssa, jos se romanttinen puoli puuttuu. Minun mielestä ei koskaan pidä tehdä sitä, mitä ei tunne sisällään aidosti haluavansa!

Tuomaksen ja Emman tapauksessa olisin samaa mieltä jos kyse olisi ns. normielämästä. Kun on kuitenkin lähdetty formaattiin jossa tarkoituksena on rauhassa ja ajan kanssa testata voisiko suhde toimia toisten valitseman puolison kanssa, niin mielestäni ei ole reilua heittää hanskoja tiskiin kesken leikin ja sulkea ovi siltä mahdollisuudelta että romanttisia tunteita syntyisi. On myös ihan ymmärrettävää jos Tuomas on hiukan kypsä Emman tunteenpurkauksiin mutta toisaalta kukapa nainen ei joskus olisi vähän hankala :D vielä kun tilanteen ottaa huomioon. Tommi ei minun nähdäkseni ole kuitenkaan heittänyt hanskoja tiskiin vaikka himmaileekin. En toki tiedä onko Tuomas näin tehnyt mutta vahvasti sellainen vaikutelma tulee.

Meillä isäntä katsoi silmät pyöreänä Emman ja Katin meininkiä ja totesi, ettei kukaan mies jaksa katsella tuollaisia akkoja. Samoin sohviksissa Hämeenlinnan pojat ja kaikki muutkin olivat järkyttyneitä Katin kaupassakäynti-showsta. Eli ihan turha sanoa että kaikki naiset olisivat tuollaisia, mä jos käyttäytyisin noin niin miehen autosta näkyisi pian pelkät takavalot - ja ihan syystä.

Mistähän nuo Emman ja Katin käytösmallit ovat syntyneet, tuskin itsekään ovat onnellisia ku näyttää etteivät kykene aidosti rentoutumaan koskaan kun täytyy pyrkiä kontrolloimaan kaikkea? Emma on lisäksi hyvin hyvin epävarma itsestään.

Vierailija
7289/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti oli napakympissä pari vuotta sitten. Alkaako draama?

Vierailija
7290/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti oli napakympissä pari vuotta sitten. Alkaako draama?

Ai oli, vai? Selvä peli sit. Toivottavasti Miran tietoon tulee tuo. Kenkää tulisi moiselle tyypille ihan kuin tuli Oskarillekin. :) 

Vierailija
7291/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se romanttinen penkkikohtaus oli myös Matille käsikirjoitettu. Käskettiin valita hänen mieleensä oleva romanttinen kappale.

Onhan nuo jutut varmasti etukäteen suunniteltu ja sovittu mitä minkäkin parin kanssa kulloinkin kuvataan. Itse tilanne, romanttisista puitteistaan huoimatta oli lähinnä koomisen kiusallinen. Matti taikoo kuohuvat esiin auringon laskiessa. Kilistelevät, Mira ottaa katsekontaktia mutta Matti katselee ulapalle. Mira kiittää ihanasta hetkestä ja ukko taputtelee olalle "kiitos kiitos".

Tietenkin kaikki kohtaukset on käsikirjoitettu hyvin pitkälti. Lokaatio, tekemisen juoni, käytettävät välineet yms. koska niistä on mainostaja maksanut ison summan rahaa. Tässä ohjelmaformaatissa ei juurikaan näy sitä ihan päälleliimattuna, kun osallistujien vaatteet esimerkiksi näytävät heidän omiltaan. Mutta se missä kaupoissa käydään tai missä käydään harrastamassa mitäkin ei ole tietenkään sattumaa.

Tästä käsikirjoituksesta ei muodostu varsinaisesti itse sisältöä koska ohjelmaa katsovat ovat kiinnostuneita lähinnä parien keskinäisestä vuorovaikutuksesta. Eikä vuorosanoja ole sinänsä kirjoiteltu.

Terveisin ohjelman teosta tietävä.

Toivottavasti tuo ei kenellekään tule yllätyksenä vaan ihmiset huomaavat, että siellähän on lopputeksteissä käsikirjoittajien lisäksi mainittu jopa käsikirjoittajaharjoittelija! Ohjauksen ja käsikirjoituksen lisäksi, tai siis osana niitä, dramatiikkaa luodaan leikkauksilla.

No ei niille sanoja ole suuhun laitettu vaikka puitteet tai aktiviteetti määriteltäisiin kuinka tarkkaan. Ihan omia itsejään ovat.

Vierailija
7292/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitemmälle katsoo jaksoja sen enemmän alkaa ärsyttää Jannen epävarma olemus ja väkinäineb mairea hymy ja hymistely.

Koko kaudesta on fiilis, että näinköhän yksikään pari jää yhteen kun ohjelma päättyy.

Tylsin kausi oli ja tylsät parit.

Vierailija
7293/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieskertoofaktaa99 kirjoitti:

Fakta:

Ulkonäöllisesti naisten fyysinen viehättävyys:

- Kati (tumma ja muodokas/naisellinen)

- Emma (tumma ja vähän muodokas)

- Mira (vaalea ja muodokas mummomainen

- lopuksi Juudit vähiten naisellinen ja haluttava.

Em järjestys pätee 85% miesten mieltymyksistä. Persoonaan jne en ota kantaa.

Juudit voi olla mukava, mutta hyvin harva mies pitää häntä haluttavana seksuaalisesti.

Ulkonäöllisesti miesten fyysinen puoleensavetävyys:

- se joensuulainen nuori mies (panisin!)

- Matti

- punaparta

- se outo Juuditin mies

Minä olisin tuon Matin kanssa mielelläni ”silleen”!

Vierailija
7294/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöllisesti miesten fyysinen puoleensavetävyys:

- se joensuulainen nuori mies (panisin!)

- Matti

- punaparta

- se outo Juuditin mies

Ja Matti on ainoa jonka nimi muistettiin. 😀

Sama järjestys mullakin.

Vierailija
7295/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se romanttinen penkkikohtaus oli myös Matille käsikirjoitettu. Käskettiin valita hänen mieleensä oleva romanttinen kappale.

Onhan nuo jutut varmasti etukäteen suunniteltu ja sovittu mitä minkäkin parin kanssa kulloinkin kuvataan. Itse tilanne, romanttisista puitteistaan huoimatta oli lähinnä koomisen kiusallinen. Matti taikoo kuohuvat esiin auringon laskiessa. Kilistelevät, Mira ottaa katsekontaktia mutta Matti katselee ulapalle. Mira kiittää ihanasta hetkestä ja ukko taputtelee olalle "kiitos kiitos".

Puuttuuko Matilta kiinnostus, tilannetaju, kyky/halu näyttää tunteita vai mikähän on homman nimi..? Muutenkin heidän jutustelut on vähän sellaista tuttavallista (tyhjänpäiväistä) small talkia. Koiran kanssa taitaa tosiaan olla luontevimmillaan, lepertelee ja paijaa.

Hämäläinen vaaka? Jos ei ehdi reagoida hetkessä :)

Vierailija
7296/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä isäntä katsoi silmät pyöreänä Emman ja Katin meininkiä ja totesi, ettei kukaan mies jaksa katsella tuollaisia akkoja. Samoin sohviksissa Hämeenlinnan pojat ja kaikki muutkin olivat järkyttyneitä Katin kaupassakäynti-showsta. Eli ihan turha sanoa että kaikki naiset olisivat tuollaisia, mä jos käyttäytyisin noin niin miehen autosta näkyisi pian pelkät takavalot - ja ihan syystä.

Mistähän nuo Emman ja Katin käytösmallit ovat syntyneet, tuskin itsekään ovat onnellisia ku näyttää etteivät kykene aidosti rentoutumaan koskaan kun täytyy pyrkiä kontrolloimaan kaikkea? Emma on lisäksi hyvin hyvin epävarma itsestään.

Kyä se sit varmaankin  on tolleen!

Se on nääs pientä ku piika pissii, mut soon suurta ku isäntä kussoo.

Ja jos kerran  poijjaat on tota mieltä, niin se on sillo TOTTA.

Akat pysykööt alamaisina, tai miehet lähtöö menee!

Jotain kontrollia sentäs, ettäs tiiätte.

Vierailija
7297/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei montaa jaksoa jäljellä eikä osa ole päässyt puusta pitkälle, samaa liirum laarumia joka jakso. Vaikea uskoa, että mitään suuria käänteitä enää tulee. Ihmettelen vaan, että jos on tullut valituksi ohjelmaan niin miksi ei laitattaisi kaikkeaan likoon. Osa himmailee kuin olisi kaverinsa kanssa suhteessa. Ei nähtävissä mitään fyysistä koskettelua yms. Eikö voi ottaa edes kädestä kiinni tai pussata välillä. Hohhoijaa taitaa olla ikisinkkuja suurin osa.

Vierailija
7298/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki parit epäsopivia. Miksi Janny puhuu niin kovin kirjakieltä? Mistä on kotoisin? Ja mistä lähtee Marun kontrollifriikkiys? Jotkut kukkapenkin kivet aseteltava oikein sommittelemalka.

Vierailija
7299/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö noista kellään ole antaa läheisyyttä, onko häiden jälkeen edes pusuteltu?

Vierailija
7300/18026 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia itseään ovat, mutta näitä tekemisiä eivät itse juuri suunnittele, vaan ne tulevat sieltä käsikirjoituksesta.

Esim. Juhannusjaksossa kaikilla oli kakun korostelu. Paitsi niillä joensuulaisille jotka eivät osallistu työvuoroihin vedoten.

Ne eivät kuvaa näitä ihmisiä oikeasti, vaan sitä, minkälaiseksi heidät halutaan kuvata.

Ohjelmaa sponsoroi joku kanafile-valmistaja, ja kas, Kati ja Janne tekevät salaattia, johon proteiini tulee kanasta jne.

Kriittisempää ihmistä voi nyppiä kesken leikin, jos ei ole miettinyt tätä puolta etukäteen.

Ketju on lukittu.